علم و تکنولوژی

روند پایدار تامین شیرخشک در کشور / گزارش کمبود نداریم

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر روند پایدار تامین، توزیع و عرضه شیرخشک‌ در کشور، گفت: در ۴۵ روز گذشته هیچ گزارشی از کمبود در استان‌های مختلف بابت شیرخشک‌های رگولار(معمولی) نداشتیم.

دکتر سجاد اسماعیلی در گفت‌وگو با تکنونامه، درباره آخرین وضعیت تامین شیرخشک در کشور، گفت: در حال حاضر روند تامین، توزیع و عرضه شیرخشک در کشور پایدار است؛ به طوری که در ۴۵ روز گذشته هیچ گزارشی از کمبود در استان‌های مختلف بابت شیرخشک‌های معمولی نداشتیم.

وی با بیان اینکه با اصلاح سیاست‌های ارزی و حمایت از تولید کننده، قیمت شیرخشک به قیمت واقعی آن نزدیک‌تر شد، تاکید کرد: البته مصرف کننده با همان قیمت قبلی شیرخشک را دریافت می‌کند و تغییر قیمتی برای مصرف کننده نداشته‌ایم.

اسماعیلی افزود: در مجموع با حمایت از تولیدکنندگان داخلی، هم تامین شیرخشک و هم توزیع آن افزایش یافت؛ به گونه‌ای که در آبان ماه بیش از هشت میلیون قوطی شیرخشک رگولار، در آذر ماه ۱۲ میلیون و ۶۰۰هزار عدد و در دی ماه نیز حدود ۹.۵ میلیون قوطی شیرخشک رگولار در کشور توزیع شده است؛ در حالی که روند در سال گذشته طوری بود که ماهیانه بین ۵ میلیون تا ۵میلیون و ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک توزیع شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین ادامه داد: به طور کلی گزارش‌هایی که به صورت هفتگی از معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور و همچنین انجمن داروسازان و داروخانه‌ها دریافت می‌کنیم، حاکی از روند پایدار و میزان موجودی شیرخشک در شرکت‌های توزیع کننده و داروخانه‌ها دارد؛ به طوری که برندهای مختلف شیرخشک مورد استفاده، در کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین داروخانه‌های کشور و به میزان کافی موجود است و مردم می‌توانند با در دست داشتن کد ملی کودک به داروخانه مراجعه کنند و با ثبت کد ملی و استعلام شناسه رهگیری، شیرخشک را با قیمت قبلی دریافت کنند.

اسماعیلی درباره شیرخشک‌های رژیمی نیز به تکنونامه گفت: در زمینه شیرخشک‌های رژیمی نیز با اصلاح سیاست‌های ارزی مجددا از تولید کننده این حوزه حمایت شد و به این ترتیب از هفته گذشته مردم با مراجعه به داروخانه و ارایه نسخه پزشک و کد ملی فرزندشان می‌توانند شیرخشک را با قیمت قبلی دریافت کنند. بنابراین در این حوزه نیز آمار تامین و توزیع کاملا پایدار است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه جلسات مداوم با تولیدکنندگان شیرخشک در حال برگزاری است، گفت: پنج تولید کننده شیرخشک در کشور فعال هستند که بر حسب نیاز کشور و پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، برنامه تامین و تولید شیرخشک را با تولیدکنندگان هماهنگ می‌کنیم. در مجموع به دنبال گشایش‌های ارزی صورت گرفته، روند تولید روند خوبی است. در صورتی که به هر دلیلی در آینده احساس شود تولید داخل کفاف نیاز کشور را نمی‌دهد، قطعا از طرق دیگر برای تامین شیرخشک اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا