اقتصادیکسب و کار ایرانی

بهترین استراتژی فارکس برای طلا

بهترین استراتژی طلا در فارکس چیست و چگونه می توانیم در بازار فارکس معاملات ایده آل را بر روی طلا داشته باشیم؟ در مقاله آموزش رایگان فارکس در سایت  nezarat.com سعی کردیم تا نکات بسیار مهم معامله گری در این بازار را با شما در میان بگذاریم که با استفاده از آنها به راحتی میتوانید معاملات خود را در بازار پیش ببرید. در مقالات مرتبط با بازار فارکس نیز سعی داریم تا این داده ها و اطلاعات را برای شما تکمیل کرده و در نهایت تمام پیش نیاز ها و بسترهای لازم برای معامله گری در این بازار را برای شما فراهم آوریم.

طلا یکی از جذابترین کامودیتی ها برای انجام معاملات روزانه است و افراد بسیار زیادی در بازار فارکس معاملات خود را به سمت این فلز گرانبها پیش می برند. بسیار جالب است اگر بدانید که درصد قابل توجهی از معامله گران در بازار فارکس در صرافی www.coindesk.com تنها بر روی طلا ترید کرده و سایر جفت ارزهای این بازار را نادیده میگیرند. البته به دنباله اشاعه این روش سرمایه گذاری در بازار فارکس نیستیم و بیان این نکته تنها از جهت اهمیت معاملات و ترید طلا است.

بهترین استراتژی طلا در فارکس چیست؟

بهترین استراتژی طلا در فارکس را می توانیم در روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال پیدا کنیم. همانطور که می دانید استراتژی های مختلفی برای معامله در بازار فارکس وجود دارد که هر یک از این استراتژی ها بر اساس اصول مشخصی توسعه پیدا می نمایند. روش های بسیار زیادی در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می گیرند که با استفاده از هر یک از این روش ها می توان برای ترید طلا در بازار اقدام کرد.

با توجه به اینکه معامله‌گران در بازار فارکس بسته به آموزش ‌های ابتدایی و همچنین نوع علایق و شخصیتی که دارند ممکن است از روشهای متفاوتی برای سرمایه‌گذاری در این بازار استفاده کنند بر آن شدیم تا از روش‌های مختلفی برای تدوین و معرفی استراتژی ترید طلا استفاده کنیم. معمول ترین و سریعترین روش های به کار گرفته شده برای ترید در بازار طلا را می توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم.

۱- استراتژی ترید طلا با اندیکاتور

یکی از معمول ترین و رایج ترین روش ها برای تدوین استراتژی ترید طلا در بازار فارکس استفاده از اندیکاتور ها است. اندیکاتور های بسیار زیادی می تواند در روند معاملات شما را یاری نمایند و استفاده از آنها در فرایند ترید در فارکس می تواند مزیت‌های زیادی نیز به دنبال داشته باشد. اندیکاتور های مانند مووینگ اوریج ها، مکدی، rsi، استوک استیک، باند بولینگر، ایچیموکو و مواردی از این دست به راحتی می‌توانند کمک های شما در فرایند ترید در بازار فارکس باشند و از آنها می توان برای ترید در طلا نیز استفاده کرد.

استفاده از اندیکاتور ها برای ترید طلا در فارکس چالش ها و موقعیت های خاص خود را دارد. بسیاری از اندیکاتور ها به عنوان ماشین سیگنال دهی معروف بوده و می توانند سیگنال های بسیار زیادی را بر روی نمودار طلا برای شما ایجاد نمایند. نقطه ضعف بسیار بزرگ اندیکاتورها در فرایند معاملات طلا نیز تاخیر قابل توجه آنها در ارائه سیگنال نسبت به خود قیمت است. این مهم ممکن است باعث بروز خطاهای بسیار زیادی در فرایند معاملات شما در بازار طلا شود.

برخی از معامله‌گران نیز هستند که با ترکیب اندیکاتور های رایج در تحلیل تکنیکال فارکس با سایر روش ها مانند پرایس اکشن استراتژی معاملاتی خود را تقویت می نماید و باعث می شوند تا از خطاهای رایج در اندیکاتور های تحلیل تکنیکال نیز به حداقل میزان ممکن برسد. در ادامه برخی از بهترین استراتژی های خرید طلا در فارکس که با استفاده از اندیکاتور های معروف ساخته شده است را به شما معرفی خواهیم کرد.

۲- استراتژی ترید طلا پرایس اکشن

آموزش ترید طلا در فارکس را بعد از اندیکاتور ها با معرفی بهترین استراتژی های ترید طلا در پرایس اکشن ادامه خواهیم داد. در روش پرایس اکشن دیگر هیچ کدام از اندیکاتور های رایج در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار نگرفته و تحلیل گر بر اساس روند قیمت اقدام به تحلیل و پیش بینی آن می نماید. پرایس اکشن یکی از محبوب ترین و جذاب ترین روش ها در تحلیل تکنیکال است که مورد توجه تحلیل‌گران بسیار زیادی قرار گرفته و استفاده از آن در ترید طلا می تواند شما را به موفقیت در این بازار برسند.

تکنیک ها و روش های مختلفی مانند الگوهای هندسی، الگوهای هارمونیک، کندل استیک، مقاومت ها و حمایت ها و مواردی از این دست را می توان از جمله بهترین تکنیک های مورد استفاده در پرایس اکشن برای تحلیل و ترید طلا در نظر گرفت.

۳- استراتژی ترید طلا اسکالپ

بهترین استراتژی طلا در فارکس را بعد از معرفی الگوهای پرایس اکشن در معرفی استراتژی های اسکالپ در طلا ادامه خواهیم داد. اسکالپ اصطلاح آن به معاملات اطلاق می شود که در آن ها معامله گران در تایم فریم های بسیار پایین در حد یک دقیقه و پنج دقیقه و حداکثر ۱۵ دقیقه به ترید می پردازند. بهترین استراتژی اسکالپ طلا را باید از میان استراتژی‌های مختلف اندیکاتوری و یا پرایس اکشن جستجو کنیم. در واقع همان استراتژی های مورد استفاده برای ترید طلا در تایم فریم های بالا را میتوان با کمی کاستومایز در تایم فریم های پایین نیز برای معاملات اسکالپ استفاده کرد.

ورود چابک به معاملات و خروج به موقع از جمله اصلی ترین ویژگی های معاملات اسکالپ به طلا هستند و در تدوین بهترین استراتژی اسکالپ طلا حتماً باید به این نکته توجه ویژه داشته باشیم. بنابراین اگر به دنبال کاستومایز کردن یک استراتژی معاملاتی در ترید در طلا برای معاملات اسکالپ هستیم، حتماً باید از تکنیک های استفاده کنیم که ورود ما را به معاملات چابک تر کرده و همچنین کمترین میزان حد ضرر را نیز برای معاملات ما به دنبال داشته باشد.

۴- استراتژی ترید طلا معاملات نوسان گیری

در ر نهایت آموزش ترید طلا در فارکس را با معرفی استراتژی های نوسان گیری بر روی این فلز گرانبها به اتمام خواهیم رساند. معاملات نوسان گیری از نظر ماهیت تقریباً مشابه با معاملات اسکالپ هستند با این تفاوت که تا این فرم مورد استفاده برای این معاملات بالاتر از ما معمولاً معامله‌گران از تایم فریم های یک ساعته و چهار ساعته و یا نهایت روزانه برای نوسان گیری بر روی طلا استفاده می نمایند. تمام استراتژی هایی که برای ترید طلا در پرایس اکشن و استراتژی های اندیکاتور ای اشاره می کنیم قابل استفاده برای نوسان گیری در بازار فارکس بر روی طلا نیز هستند.

قوانین معاملاتی و استراتژی های ساده برای معامله طلا در فارکس

در این قسمت قصد داریم چند قانون یا استراتژی ساده برای انجام معاملات طلا در فارکس به شما معرفی کنیم. با استفاده از این روشهای ساده می توانید در تمام سبک های معاملاتی مثل معامله گری روزانه یا نوسانی و یا حتی سرمایه گذاری در طلا شرکت کنید. با استفاده از این نکات می‌توانید به راحتی تغییر در روند طلا را تشخیص دهید و از فرصت‌های معاملاتی برای خرید و فروش استفاده کنید. البته در ادامه این مقاله این استراتژی معاملاتی طلا در فارکس برای پوزیشن خرید طلا بررسی می‌شود.

۱- در ماه های صعود قیمت طلا در فارکس، طلا بخرید.

هر چند خرید طلا در ماه‌هایی که قیمت آن با بیشترین افزایش رو به رو است را نمی‌توان به عنوان یک استراتژی معاملاتی در نظر گرفت ولی استفاده از این نکته در به دست آوردن سود از معاملات طلا به شما کمک خواهد کرد. طبق الگوی فصلی طلا بهترین ماه ها برای خرید طلا ژانویه، فوریه، آگوست، سپتامبر، نوامبر و دسامبر است. در این ماه‌ها، قیمت طلا بیشتر از قیمت میانگین است و این الگو در اغلب موارد در سال‌های مختلف تکرار می‌شود. از میان این ماه‌ها، ماه ژانویه را برای خرید انتخاب می‌کنیم.

۲- تا زمانی که قیمت طلا از سطح 0.618 فیبوناچی اصلاحی برگردد، صبر کنید.

اتکا به الگوی فصلی طلا نمی‌تواند به تنهایی برای خرید طلا کافی باشد و شما باید دست کم یه عامل دیگر را نیز برای انجام معامله خرید در طلا در نظر بگیرید. اگر بتوانید از ترکیب فیبوناچی و الگو فصلی طلا استفاده کنید می‌توانید فرصت‌های معاملاتی مناسبی برای خرید طلا پیدا کنید (البته در استفاده از این استراتژی باید به این نکته دقت کنید که باید نسبت به اعداد منعطف باشید و تنها سطح دقیق نسبت فیبوناچی مورد نظر را به صورت دقیق مد نظر قرار ندهید).

۳- در سطح حمایتی یا پس از شکست یک مقاومت (در یک روند صعودی) اقدام به خرید طلا کنید

در این استراتژی معاملاتی برای خرید طلا یک تکنیک ساده وجود دارد. اگر در زمان تحلیل شما برای خرید طلا، بازار در سطح حمایتی بود می‌توانید وارد معامله خرید طلا شوید. با این حال اگر قیمت طلا قبل از ماه ژانویه شروع به رشد کرد، باید منتظر بمانید تا مقاومت پیش رو شکسته شود و بعد از آن وارد معامله خرید شوید.

۴- استاپ لاس را زیر آخرین دره قرار دهید

اگر پیش بینی ما درست باشد و طلا روند صعودی خودش را شروع کند باید قله یا سقف‌های جدیدی ایجاد شوند ولی اگر پیش بینی ما درست از آب درنیامد باید با تحمل کمترین ضرر از معامله خارج شویم. به همین دلیل حد ضرر را زیر آخرین دره یا کف قیمتی قرار دهیم. اگر قیمت به این نقطه برسد، پیش بینی ما اشتباه بوده و بهتر است در همین نقطه از معامله خارج شویم. همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم استراتژی‌های معاملاتی همیشه به صورت 100 درصد با موفقیت همراه نیستند، به همین دلیل باید علاوه بر تعیین حد ضرر مناسب با تکنیک‌های مدیریت سرمایه نیز آشنا باشید.

۵- تعیین حد سود در بازه زمانی قبل از فوریه و استفاده از حد ضرر متحرک

اگر طلا در ماه‌های ابتدایی سال از الگوی فصلی خود پیروی کرده باشد، منطقی است که در ماه‌های بعدی هم طبق این الگو حرکت کند. طبق الگوی فصلی طلا ماه مارس میلادی یکی از بدترین ماه‌های طلا (برای خرید) است. بنابراین بهتر است حد سود خود را قبل از پایان این ماه قرار داده و سود خود را از بازار طلا در فارکس بگیرید. در اینجا می‌توانید از حد ضرر متحرک (Trailing stop-loss) استفاده کرده و با بالاتر رفتن قیمت، استاپ لاس خود را زیر دره تشکیل شده جدید قرار دهید.

دکمه بازگشت به بالا