علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

مشکلات گیربکس اتوماتیک 206 چیست و روشهای پیشگیری از خرابی آن

مشکلات گیربکس پژو 206 چیست؟

 مشکلات گیربکس 206

گیربکس یکی از قسمت‌های مهم و حیاتی خودرو محسوب میشود که وظیفه انتقال قدرت و گشتاور از موتور به چرخ‌ ها را بر عهده دارد. این سیستم امکان تغییر سرعت و قدرت موتور در موقعیت های مختلف را به خودرو میدهد، و به رانندگان کمک میکند تا کنترل بیشتری بر روی خودروی خود داشته باشند. در صورت ایرادات گیربکس 206 باید هرچه سریعتر نسب به برطرف کردن آن اقدام کنید تا مشکلات گیربکس 206 چندین برابر نشود. در غیر این صورت باید هزینه های زیادی را برای تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پرداخت کنید.

تعمیرگاه تک گیربکس یکی از تعمیرگاه های معتبر و تخصصی در تهران است که عیب یابی گیربکس های اتوماتیک را در کمترین زمان ممکن با استفاده از دستگاه های پیشرفته به صورت رایگان انجام میدهد.

انواع گیربکس پژو 206

شرکت خودروسازی پژو 206 از انواع گیربکس های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی برای محصولات خود استفاده کرده است.

گیربکس دستی (Manual Transmission)

خودروهایی که از گیربکس دستی استفاده میکنند به راننده اجازه میدهد تا به صورت دستی حالت دنده ها را تغییر دهند. گیربکس های دستی در حالت عادی دارای سه پدال گاز، پدال کلاچ و پدال ترمز میباشد. راننده توسط پدال کلاچ و تغییر دنده ها میتواند قدرت و سرعت خودرو را کنترل کند.

گیربکس اتوماتیک (Automatic Transmission)

خودروهایی که از گیربکس های خودکار بهره مند هستند بدون دخالت راننده به صورت اتومات تغییر دنده ها انجام میشود. گیربکس های اتوماتیک 206 معمولاً دارای دنده‌ های P (پارکینگ)، R (عقب)، N (نوترال)، و D (درایو) هستند. تغییر دنده ها در خودروهای اتومات 206 براساس سرعت به صورت خودکار انجام میشود.

 این نوع گیربکس ها از تکنولوژی های پیچیده و پیشرفته ساخته شده اند و در صورت خرابی باید توسط افراد باتجربه و حرفه ای عیب یابی شوند. تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 نیاز به تخصص و دانش بسیار بالایی دارد و در صورت تشخیص ایرادات نابجا ممکن است مشکلات گیربکس چندین برابر افزایش یابد.

گیربکس نیمه‌ اتوماتیک

در این نوع گیربکس ها از امکانات و ویژگی های هر دو نوع، اتوماتیک و دستی استفاده شده است. در گیربکس های نیمه اتوماتیک راننده میتواند به صورت دستی حالت دنده را تغییر دهد و یا از حالت خودکار استفاده کند.

گیربکس CVT:

گیربکس CVT یک نوع گیربکس اتوماتیک است که بدون دنده‌های ثابت عمل میکند. گیربکس CVT به صورت مداوم حالت دنده را تعویض میکند و بدون توقف در کمترین زمان ممکن شتاب دهنده خودرو را نیز تغییر میدهد. این نوع گیربکس ها برای بهبود کارایی خودرو و افزایش قدرت موتور طراحی شده است.

محصولات پژو 206 معمولا از گیربکس های دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بهره میبرند.

در چند سال اخیر شرکت ایرانخودرو نیز خودروهای با گیربکس های اتوماتیک مانند: پژو 206، پژو 207 و پژو پارس را روانه بازار کرده است. توجه داشته باشید که گیربکس های اتوماتیک حساسیت بسیار بالایی دارند و در صورت بروز مشکلات باید به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

تعمیرگاه تک گیربکس تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس، پژو 206 و پژو 207 را به صورت تضمینی  و تخصصی عیب یابی و تعمیر میکند.

مشکلات گیربکس اتوماتیک 206

 مشکلات گیربکس اتوماتیک 206

گیرکس اتوماتیک 206 هم مانند سایر خودروهای اتومات با مشکلات و علائم خرابی مختلفی روبرو میشوند که باید آنها را بشناسیم و هرچه سریعتر برطرف کنیم. در صورت بی توجهی به مشکلات گیربکس  اتوماتیک 206 به مرور زمان خرابی های جعبه دنده افزایش میابد و سایر بخش های خودرو را نیز درگیر میکند.

  • نشتی روغن گیربکس

یکی از مشکلات رایج گیربکس 206 نشتی روغن گیربکس اتوماتیک است. نشتی روغن و کم شدن آن باعث میشود که روغن به خوبی به قطعات و اجزای داخلی جعبه دنده نرسد و زودتر در معرض خرابی قرار بگیرند. مشاهده لکه های روغن در زیر خودرو یا کم شدن آن در مخزن گیربکس نشانه های از این مشکل است.

  • گیر کردن دنده

اگر گیربکس اتوماتیک پژو 206 در یکی از دنده‌ها گیر کند و تغییر دنده به صورت صحیح انجام نشود، نشانه از خرابی گیربکس اتومات پژو 206 و وجود مشکلاتی در سیستم تغذیه روغن گیربکس میباشد.

  •  لرزش های غیر معقول

اگر هنگام تغییر دنده در حالت رانندگی لرزش های غیر معقول مشاهده کردید ممکن است به دلیل مشکلات مکانیکی در گیربکس 206 یا سیستم انتقال آن باشد.

  • صداهای غیر عادی

شنیده شدن صداهای غیر عادی مانند: وزور، زوزه، تق تق، ضربه و غیره نشانه از مشکلات گیربکس اتومات 206 میباشد و معمولا بدلیل ایرادات میکانیکی و کمبود روغن اتفاق می افتد.

  • مشکلات در تغییر دنده

مشاهده ایراداتی در تغییر دنده مانند: قاطی کردن دنده ها، تاخیر در تعویض دنده، سخت جا رفتن دنده یا تغییر دنده ها به صورت نامناسب نشانه از مشکلات گیربکس پژو 206 میباشد.

  • اختلال در تعویض حالت‌ها

اگر به درستی نتوانید حالت‌ های گیربکس مانند پارکینگ یا عقب را انتخاب کند، بدلیل وجود مشکلاتی در کنترل های الکترونیکی گیربکس 206 میباشد.

با مشاهده هر کدام از مشکلات گیربکس اتوماتیک 206 بهتر است در اولین فرصت به یک تعمیرکار تخصصی گیربکس مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص داده و آنها را برطرف کنید. تعمیرات گیربکس های اتوماتیک نسبت به گیربکس های دستی سخت و دشوار میباشد و نیازمند افراد متخصص و حرفه ای است.

تعمیرگاه تک گیربکس از یک تیم حرفه ای و باتجربه تشکیل شده که بیش از 20 سال است تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک را به صورت تخصصی انجام میدهد.

روش های پیشگیری از خرابی گیربکس 206

 روش های نگهداری گیربکس 206 اتومات

برای پیشگیری از بوجود آمدن مشکلات گیربکس اتوماتیک 206 و افزایش طول عمر آن باید نکات نگهداری اصولی آن را بدانید و انجام دهید.

تعویض منظم فیلتر و روغن گیربکس:

تعویض منظم فیلتر و روغن گیربکس 206 در بازه زمانی مشخص باعث افزایش کارایی قطعات داخلی جعبه دنده میشود و از فرسودگی آنها جلوگیری میکند. روغن گیربکس باید مناسب، باکیفیت و سازگار با نوع گیربکس خودروی شما باشد تا بتواند عملکرد بهتری نشان دهد.

رانندگی صحیح:

با رانندگی صحیح و عاقلانه و پرهیز از سرعت های بی مورد میتوانید از خرابی گیربکس 206 خودروی خود جلوگیری کنید.

سرویس های دوره ای:

سرویس های دوره ای گیربکس 206 را جدی بگیرید. با انجام سرویس های دوره ای خودرو خود میتواند مشکلات احتمالی را تشخیص دهید و از وقوع آنها جلوگیری کنید. سرویس دوره ای معمولا بین 30000 تا 60000 کیلومتر توصیه شده که با توجه به محیط و شرایط رانندگی متفاوت میباشد.

گرم کردن خودرو:

در روزهای سرد مخصوصا زمستان بعد از روشن کردن خودرو به مدت چند دقیقه صبر کنید تا خودرو و گیربکس داغ شود و روغن به همه قسمت های آن برسد.

 استفاده از کلاچ دستی:

هنگامی که در پشت چراغ قرمز یا جاهای پر ترافیک رانندگی میکنید سعی کنید از کلاچ دستی به جای گیربکس اتومات استفاده کنید. این اقدام از فرسایش زودرس کلاچ گیربکس 206 جلوگیری میکند.

تعمیرات در مراکز تخصصی گیربکس:

هنگام مشاهده مشکلات گیربکس اتوماتیک پژو 206، به مراکز تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید تا تعمیرات به صورت صحیح و حرفه ای انجام شود.

خطاهای گیربکس اتوماتیک 206:

با روشن شدن چراغ هشدارها و خطاهای گیربکس اتوماتیک 206 در اولین فرصت به یک تعمیرکار گیربکس مراجعه کنید. روشن شدن چراغ خطاها نشانه هایی از خرابی گیربکس 206 میباشد.

آموزش به رانندگان جدید:

اگر خودروی خود را امانت به شخص دیگری میدهید به آنها روش های صحیح رانندگی با گیربکس های اتوماتیک یا دستی را بیاموزید.

نتیجه:

گیربکس یکی از بخش های مهم خودرو است و باید در حفظ و نگهداری آن دقت بیشتری داشته باشید و با مشاهده کوچکترین مشکل برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

اگر مشکلاتی در گیربکس اتوماتیک 206 خودروی خود مشاهده کردید میتوانید با کارشناسان تعمیرگاه تک گیربکس تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. مجموعه تک گیربکس تمام تلاش خود را میکند تا اطلاعات و تجربیات خود را ضمینه گیربکس های اتوماتیک در اختیار مردم عزیز ایران قرار دهد تا با خیال آسوده از خودروهای اتوماتیک خود استفاده کنند.

منبع: takgearbox.com

دکمه بازگشت به بالا