اقتصادیکسب و کار ایرانی

نکاتی که هنگام بستن قرار داد سرویس ایاب و ذهاب باید راعایت کنیم؟

ترافیک درون شهرها، دوری محل کار از محل زندگی پرسنل و بسیاری موارد دیگر مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها را مجاب می‌کند تا از سرویس ایاب و ذهاب استفاده کنند و این امکان را برای پرسنل و کارکنان خودشان فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند راحت‌تر و سریع‌تر به محل کارخانه، سازمان و یا شرکت خودشان برسند و بازده کاری آن‌ها در هنگام فعالیت در محل کار خودشان افزایش یابد.

سرویس ایاب و ذهاب و درخواست ون علاوه بر کاربردی که برای جابه‌جایی پرسنل شرکت‌ها و سازمان‌ها دارد، می‌تواند در جاهای دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از از آن مکان‌ها، جا‌به‌جایی گردشگران و مسافران تورهای مختلف در داخل شهرهای مختلف است. کرایه ون می‌تواند هم باعث راحتی حمل و نقل این گردشگران و مسافران شود و هم می‌تواند از بسیاری از مشکلات مانند گم‌شدن گردشگران، گیج‌شدن آن‌ها و خستگی‌های ناشی از آن‌ها جلوگیری کند و بسیار کاربردی و مفید باشد.

اپلیکیشن اجاره ون |اسنپ ون تهران |تاکسی ون دربستی

برای تنظیم یک قرارداد سرویس ایاب و ذهاب حرفه‌ای چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

همانطوری که در قسمت قبل توضیح دادیم، سرویس ایاب و ذهاب دارای کاربردهای بسیاری است و می‌تواند در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. اما باید بدانید که برای استفاده از این سرویس‌ها باید با شرکت‌های ارائه دهنده‌ی این سرویس‌ها قرارداد ببندید. در هنگام عقد قرارداد سرویس ایاب و ذهاب حتما برخی از نکات را باید در نظر بگیرید که دچار ضرر نشوید و بتوانید یک قرارداد سرویس ایاب و ذهاب مفید و کاربردی ببندید.

  • وجود مشخصات طرفین قرارداد پیمانکاری سرویس ایاب و ذهاب

هنگامی که قصد عقد یک قرارداد پیمانکاری سرویس ایاب و ذهاب را دارید، توجه کنید که حتما مشخصات طرف مقابل شما نیز در قرارداد ایاب و ذهاب مانند مشخصات شخصی خودتان موجود باشد تا در صورت بروز اختلاف یا مشکل خاص، به طور خاص بدانید که با چه کسی طرف قرارداد هستید و باید صحبت کنید.

  • وجود موضوع، مدت و هزینه قرارداد سرویس ایاب و ذهاب

موردی که در هنگام عقد هرگونه قراردادی، مانند قرارداد پیمانکاری سرویس ایاب و ذهاب باید به آن توجه کنید. این است که موضوع آن قرارداد باید به طور کامل در قرارداد ذکر شده باشد، مدت قرارداد سرویس ایاب و ذهاب ثبت شده باشد و به طور شفاف مشخص باشد که به ازای این مدت خاص، چه مقدار هزینه باید پرداخت شود تا از هرگونه مشکلی در آینده جلوگیری کند و خیال شما را به طور کامل راحت نماید.

  • وجود روش و نحوه پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب

مورد بعدی در هنگام عقد قرارداد پیمانکاری باید حتما به آن توجه کنید و از آن غافل نشوید، این است که روش و نحوه پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب باید دز قرارداد پیمانکاری سرویس ایاب و ذهاب به طور کامل ذکر شده باشد.

  • وجود نحوه حل اختلاف و فسخ قرارداد

بعد از عقد قرارداد پیمانکاری سرویس ایاب و ذهاب مانند هر نوع قرارداد پیمانکاری دیگری، ممکن است بین شما و خدمات‌دهنده مشکلاتی به وجود بیاید، بنابراین باید در این قرارداد نحوه‌ی حل اختلاف و مرجعی که به آن رسیدگی کننده به آن را مشخص کنید تا بتوانید به راحتی به آن‌جا مراجعه کنید، مشکل خودتان با سرویس‌دهنده ایاب و ذهاب را حل و فصل کنید و کم‌تر اذیت شوید.

  • بررسی اعتبار شرکت خدمات دهنده و مهارت و مدارک رانندگان آن‌ها

حتما قبل از عقد از هر نوع قرارداد سرویس ایاب و ذهابی، اعتبار شرکت خدمات‌دهنده و رانندگان آن را به دقت بررسی کنید. زیرا می‌تواند باعث ضرر‌های زیادی شود. به طور مثال اگر شرکت معتبر نباشد، پول را می‌گیرد و خدمات درستی را به شما ارائه می‌دهد و باعث می‌شود تا علاوه بر مشغله‌های بسیار خودتان مجبور به پیگیری خدمات آن‌ها نیز شوید که بسیار اذیت کننده است.

اگر رانندگان دارای مهارت درستی نباشند و مدارک آن‌ها جعلی باشد، می‌تواند برای سلامت کارکنان یا دیگر افرادی که از این سرویس ایاب و ذهاب استفاده می‌کنند، خطرناک باشد و یا حتی خدا ناکرده باعث از دست دادن آن‌ها شود که اتفاقی بسیار تلخ و آزاردهنده‌است. بنابراین حتما این مورد را در موقع عقد قرارداد در نظر داشته باشید و از آن غافل نشوید، زیرا بسیار مهم است.

خودروهای مناسب این سرویس چه نوع خودروهایی هستند؟

در قسمت قبل در مورد نکات و مواردی که باید در هنگام عقد قرارداد پیمانکاری سرویس ایاب و ذهاب باید رعایت کنید، با شما صحبت کردیم و آن‌ها را به طور کامل برای شما شرح دادیم تا با آگاهی کامل بتوانید این نوع از قرارداد را ببندید و ضرر نکنید. اما در این قسمت قصد داریم، در مورد برخی از خودروهایی که برای سرویس ایاب و ذهاب مناسب هستند، صحبت کنیم و آن‌ها را به شما معرفی کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید و این خودروها را بشناسید.

  • خودروهای شخصی چهار نفره

اولین نوع از خودروهایی که می‌تواند برای سرویس ایاب و ذهاب مناسب باشد، خودروهای شخصی چهار نفره است. اغلب از این نوع خودروها برای سرویس ایاب و ذهاب مدارس خصوصی استفاده می‌شود. زیرا این مدارس نیاز به ظرفیت بسیار بالایی ندارند و فاصله مدارس تا منزل دانش‌آموزان بسیار زیاد نیست که باعث می‌شود تا چند بار رفت و برگشت، زمانی زیادی نبرد و از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد.

  • خودروهای ون 10 نفره یا 14 نفره

به طور معمول شرکت‌هایی با تعداد نیروی بین 10 تا 50 از این نوع ون‌ها برای سرویس ایاب و ذهاب شرکت خودشان استفاده می‌کنند تا بتوانند با تعداد ماشین‌های کمتر و سریع‌تر افراد و پرسنل شرکت خودشان را به محل شرکت و سر کار خودشان برساند و همچنین بتواند هزینه‌های مربوط به این کار را به حدقابل‌توجهی کاهش دهد و صرفه‌جویی اقتصادی خوبی انجام دهند.

  • اتوبوس‌های اسکانیا

کارخانه‌های بزرگ، پتروشیمی‌ها و دانشگاه‌ها از اتوبوس‌های اسکانیا به طور معمول برای حمل و نقل و سرویس ایاب و ذهاب خودشان استفاده می‌کنند. زیرا تعداد افراد استفاده کننده از این سرویس‌ها در این مکان‌ها بسیار زیاد است و اگر ظرفیت سرویس کم باشد، یا باید تعداد سرویس‌ها افزایش یابد و یا باید تعداد دفعات رفت و برگشت سرویس‌های ایاب و ذهاب باید افزایش یابد که می‌تواند هم باعث افزایش زمان رسیدن افراد به مکان مورد نظر شود و هم باعث شود تا هزینه‌های اقتصادی مربوط به سرویس ایاب و ذهاب به حد قابل توجهی افزایش یابد.

از سرویس ایاب و ذهاب به درستی استفاده کنید

استفاده از سرویس ایاب و ذهاب می‌تواند به طور قابل‌توجهی زمان رفت و آمد کارکنان یا افراد دیگر را کاهش دهد که همین مورد باعث افزایش بیش از بیش بازده این افراد و سود آن مجموعه می‌گردد، بنابراین استفاده از سرویس ایاب و ذهاب امروزه لازم است و به یکی از امکانات الزامی شرکت‌ها، کارخانه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس خصوصی تبدیل شده است.سرویس ایاب و ذهاب علاوه برکاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت باعث احتمال آسیب‌های مختلف به افراد مجموعه‌ها در طول رفت و آمد شود که مزیت بسیار مهمی به شمار می‌آید. تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

نمونه قرارداد ایاب و ذهاب چگونه قراردادی است؟

نمونه قرارداد سرویس ایاب ذهاب ، قراردادی است که میان مدیران شرکت، مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات و… با رانندگان تنظیم می‌شود. براساس این قرارداد، راننده مسئولیت رفت و آمد را به عهده می‌گیرد. راننده باید براساس ساعت کاری که مورد نظر کارفرما است عمل کند و پیش از شروع ساعت کاری مقدمات حضور اشخاص را مهیا کند و در انتهای ساعت کاری، آن‌ها را به خانه‌هایشان یا به مبدا حرکت، برگردانند. متن قرارداد به صورت مکتوب تنظیم می‌شود.

با امضای طرفین، قرارداد به یک سند معتبر و قانونی تبدیل می‌شود. این قرارداد به صورت برابر از حقوق طرفین قرارداد حمایت و محافظت می‌کند و در صورت بروز مشکل یا اختلاف می‌توان در مراجع قانونی و شورای حل اختلاف به آن استناد کرد. این قرارداد، حاوی اطلاعات کاملی درباره طرفین است و آن‌ها را بدون ابهام معرفی می‌کند. در متن قرارداد درباره چگونگی انجام این مسئولیت، شروط و تعهدات طرفین، ساعت کاری، مبلغ توافق شده، مدت ارائه خدمات، شرایط فسخ و موارد مهم دیگری توضیح داده می‌شود.

فرم قرارداد سرویس ایاب و ذهاب مدرسه

فرم قرارداد سرویس ایاب و ذهاب مدرسه ، قراردادی است که مدیر با راننده یا پیمانکار امضا می‌کند و در آن، درباره چگونگی انجام کار و حدود اختیارات و مسئولیت‌های طرفین صحبت می‌شود. علاوه بر مدرسه، والدین دانش آموزان نیز می‌توانند به صورت شخصی و با مسئولیت خودشان، از این قرارداد استفاده کنند. ساعت کاری این قرارداد، مطابق با آغاز و پایان ساعت کار مدرسه است. نمونه قرارداد سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان از جمله قراردادهایی است که لازم است بخش تعهدات و شروط آن به دقت تنظیم شود. زیرا طیف سنی دانش آموزان متغیر است و مسئولیت سنگینی را به همراه دارد.

قرارداد ایاب و ذهاب دانشجویان

مجموعه دانشگاهی به دلیل گستردگی و مسافت زیادی که میان واحدها و ساختمان‌های آن ایجاد می‌شود، معمولا از سرویس ایاب ذهاب و اتوبوس‌ استفاده می‌کند. دانشگاه ارائه این خدمات به دانشجویان را به پیمانکار مناسبی می‌سپارد و پیمانکار موظف است براساس درخواست دانشگاه، در فاصله‌های زمانی تعیین شده، مقدمات مرتبط با جا به جایی دانشجویان و رفت و آمد آن‌ها را فراهم کند.

نمونه قرارداد سرویس ایاب و ذهاب شرکت ها

قرارداد سرویس ایاب و ذهاب کارکنان شرکت‌ها و کارخانه‌ها یا به عبارت بهتر، نمونه قرارداد سرویس ایاب و ذهاب پرسنل ، قراردادی است که سازمان برای تسهیل رفت و آمد پرسنل از آن استفاده می‌کند. توافقات لازم درباره ساعت کاری، تعهدات، شروط و مبلغ مورد نظر، برای اجرای این خدمات به صورت مستقیم با مسئولین و مدیران شرکت مرتبط است. قرارداد ایاب و ذهاب کارکنان برای شرکت‌ها اجباری نیست. تنظیم این قرارداد و ارائه این تسهیلات به کارکنان براساس نظر و توافق مدیر شرکت است و بابت این خدمات وجهی از حقوق پرسنل کاسته نمی‌شود. از طرفی، استفاده از این خدمات نیز اجباری نیست.

جایز یا لازم بودن نمونه قرارداد ایاب و ذهاب

از نگاه قانون مدنی، این قرارداد از آن جهت که یک قرارداد پیمانکاری است، جز عقود لازم محسوب می‌شود. لازم بودن این قرارداد به این معنی است که طرفین قرارداد موظف هستند که تا پایان مدت تعیین شده، در قرارداد باقی بمانند. طرفین نمی‌توانند به یک باره قرارداد را تمام کنند یا یک جانبه قرارداد را فسخ کنند. موضوع قرارداد باید اجرا شود و مسئولیت اجرای آن به عهده پیمانکار خواهد بود.

نشانی دقیق مبدا و مقصد

مبدا حرکت سرویس می‌تواند از منطقه خاصی باشد یا ممکن است مانند سرویس مدارس، مبدا از محل اقامت دانش آموز باشد. مقصد نهایی نیز همیشه موسسه یا شرکت و مدرسه مورد نظر است. در این بخش از قرارداد، مبدا و مقصد نهایی به دقت مشخص می‌شود. در نمونه قرارداد پیمانکاری ایاب و ذهاب که با مدرسه و دانش آموزان تنظیم می‌شود، راننده تعهد دارد که از ورود دانش آموز کم سن به خانه یا مدرسه مطمئن شود.

تضمین انجام تعهدات و حسن انجام کار

پیمانکار موظف است که پیش از شروع به کار، مبلغی معادل 5 درصد از کل مبلغ قرارداد را به عنوان تضمین حسن انجام کار و تعهدات، به صورت ضمانت بانکی به کارفرما بدهد. در انتهای قرارداد این ضمانت به پیمانکار برگردانده می‌شود. ضمانت بانکی می‌تواند به صورت چک یا سفته باشد و طرفین این امکان را دارند که با توافق یکدیگر مبلغی بیشتر یا کمتر از 5 درصد از مبلغ قرارداد را به عنوان تضمین در نظر بگیرند.

مالیات قرارداد

به طور کلی پرداخت مالیات به عهده پیمانکار است. البته این قرارداد به خودی خود دارای مالیات نیست. بلکه هر گروه شغلی موظف به پرداخت مالیات مربوط به شغل خودش است. برای مثال مالک اتوبوس هر ساله باید مالیات مربوط به انوبوس خود را بپردازد که این مالیات هر ساله رقم متفاوتی است. این مالیات ارتباطی با کارفرما ندارد.

حق بیمه قرارداد سرویس ایاب و ذهاب

حق بیمه قرارداد سرویس ایاب و ذهاب به عهده پیمانکار است. به طور کلی کارفرما صرفا موظف به پرداخت مبلغ تعیین شده برای اجرای خدمات ایاب و ذهاب به پیمانکار است. پیمانکار باید به پرسنل خود یعنی رانندگانی که مسئولیت ایاب و ذهاب را به عهده می‌گیرند حق الزحمه بپردازد و آن‌ها را بیمه کند. در زمینه بیمه رانندگان، مسئولیت کلی به عهده پیمانکار است.

دکمه بازگشت به بالا