عمومیکسب و کار ایرانی

تابلو فرش چاپی یا بافت؟ فرشخونه مرکز تخصصی تابلو فرش چهره

تابلو فرش چاپی یا بافت؟ فرشخونه مرکز  تخصصی تابلو فرش چهره با بهترین کیفیت و قیمت مناسب عرضه می کند. این فروشگاه مجموعه متنوعی از طرح های تابلو فرش چاپی ماشینی را در اختیار دارد که از تابلو فرش بافت کیفیت بسیار بالاتری دارند و امکان تبدیل تصاویر به تابلو فرش ماشینی را برای شما فراهم می کند.

بافت تابلو فرش ماشینی |تابلو فرش بافت |تابلو فرش چاپی

تفاوت تابلو فرش بافت و چاپی چیست؟

تابلو فرش بافت و چاپی تفاوت های ساختاری مهمی از نظر کیفیت و فرآیند با یکدیگر دارند و این باعث شده تا خروجی نهایی با یکدیگر داشته باشند.

  • شیوه تولید تابلو فرش ماشینی
  • شانه و تراکم تابلو فرش
  • تعداد تولید هر طرح

بافت تابلو فرش ماشینی |تابلو فرش بافت |تابلو فرش چاپی

شیوه تولید تابلو فرش ماشینی: تفاوت تابلو فرش ماشینی بافت و چاپی در شیوه تولید آن ها است. تابلو فرش بافت را با نخی می بافند که مانند نخ های فرش رنگی است و با همان دستگاه های فرش هم بافته می شود.

در نتیجه رنگ های محدودی هم دارد. فرش و تابلو فرش بافت ماشینی از نظر فنی نمی تواند بیش از ده رنگ داشته باشد چون دستگاه بافت فرش قابلیت عبور بیش از ده نخ را ندارد. در نتیجه تعداد رنگ های تابلو فرش بافت بسیار کم است و این موضوع به کیفیت تابلو فرش لطمه می زند.

این در حالی است که تابلو فرش چاپی به طور تمام سفید بافته می شود سپس طرح با ماشین چاپ روی یک کاغذ و سپس روی تابلو فرش چاپ می شود. در این صورت محدودیت رنگی وجود ندارد و قابلیت پیاده سازی ده ها رنگ روی تابلو فرش وجود دارد.

شانه و تراکم تابلو فرش: شانه و تراکم در تولید تابلو فرش بافت مهم است چون بافت گره های رنگی در کنار هم تصویر را تشکیل می دهند پس هر چه تعداد گره ها بیشتر باشد تصویر پرجزئیات تر و زیباتر می شود. اما این موضوع در تابلو فرش چاپی نقش چندان مهمی ایفا نمی کند.

چون تصویر با چاپ رنگ های روی تابلو فرش سفید ایجاد می شود. در نتیجه نیازی به تابلو فرش 1500 شانه با قیمت بالا نیست و می توان طرح را روی تابلو فرش 1000 شانه هم تولید کرد.

تعداد تولید هر طرح: ساختار دستگاه بافت فرش به گونه ای است که هر بافت خروجی آن دو محصول باشد. به همین دلیل تابلو فرش بافت هم با همان دستگاه فرش تولید می شود هر طرح را به ناچار دوبار تولید می کند و این هزینه ای به مشتری تحمیل می کند. اما دستگاه تولید تابلو فرش چاپی کاملا متفاوت است و این مزیت را دارد که تعداد تابلو فرش را به ما تحویل نمی کند و در تعدادی که نیاز داشته باشیم می توانیم تولید کنیم.

تابلو فرش چاپی بهتره یا بافت؟

  • کیفیت ظاهری تابلو فرش 
  • زمان آماده سازی تابلو فرش
  • فرایند طراحی تابلو فرش
  • دسترسی خرید 

کیفیت ظاهری تابلو فرش چاپی و بافت مهمترین تفاوت این دو محصول است. تصویر تابلو فرش چاپی مثل عکس دیجیتال است، تمام جزئیات طرح به هم پیوسته هستند و شاید در نگاه اول تردید داشته باشید که تصویر روی فرش چاپ شده یا کاغذ. اما در تابلو فرش بافت طرح از کنار هم قرار گرفتن نقاط رنگی تشکیل شده است و اگر از نزدیک به تابلو فرش نگاه کنید متوجه نقطه نقطه های روی تابلو فرش خواهید شد و توی ذوقتان می خورد.  بنابراین با خرید تابلو فرش چاپی می توانید به زیبایی و کیفیتی فوق العاده دست یابید.

زمان آماده سازی تابلو فرش ماشینی هم بسیار سریع تر و با دستگاه های اختصاصی تولید تابلو فرش انجام می شود و شما می توانید محصول را ظرف چند روز در اختیار داشته باشید. اما این زمان بندی برای تابلو فرش بافت متفاوت است.

چون تابلو فرش در قسمت های خالی و پرت دستگاه و در کنار فرش هایی مثل 9 متری بافته می شود و در اصل محصولی ثانویه نسبت به فرش به شمار می رود. از این رو زمان بندی تولید تابلو فرش وابسته به فرش است و این می تواند آماده سازی تابلو فرش را به خصوص طرح های سفارشی مثل تابلو فرش چهره باشد به تعویق بیاندازد.

بافت تابلو فرش ماشینی |تابلو فرش بافت |تابلو فرش چاپی

فرآیند طراحی تابلو فرش چاپی هم بسیار آسان تر است در واقع هر عکسی را با میزان بسیار محدودی ادیت در اندازه مورد نظر قرار می دهند و سپس به واحد تولید می سپارند. این در حالی است که برای تولید تابلو فرش بافت باید طرح را به صورت نقشه فرش درآورند تا دستگاه فرش بتواند آن را بخواند و بافت آن را انجام دهد. همین موضوع زمان آماده سازی را نیز افزایش می دهد.

دسترسی به خرید تابلو فرش چاپی هم این روزها بیشتر از بافت است. چون تولیدکنندگان به دلیل کیفیت بالای تابلو فرش چاپی و استقبال خریداران دیگر کمتر تابلو فرش بافت تولید می کنند و تمرکز خود را تولید تابلو فرش چاپی باکیفیت قرار داده اند، به همین دلیل شما به ندرت و در کمتر فروشگاهی می توانید تابلو فرش بافت پیدا کنید.

منبع: تابلو فرش ماشینی فرشخونه (https://farshkhooneh.com)

دکمه بازگشت به بالا