علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

ساخت و تولید تابلو برق و کنترل صنعتی نیکسا

تولید انواع تابلو برق و کنترل صنعتی فرآیندی پیچیده است، از این رو ساخت و تولید آن ها نیازمند دانش فنی و تخصصی برای اطمینان از ایمنی و کارایی سیستم‌ هاست.

تابلو برق‌ (Electrical Panel) از مهم‌ترین و پرکاربردترین اجزا در بخش الکتریکی صنایع به ‌منظور کنترل و نگهداری از تجهیزات آن است. تابلوهای برق نقش مهمی در حفظ ایمنی، جلوگیری از اضافه بار و تسهیل عیب یابی دارند. با وجود این تابلوها از عملکرد ایمن و کارآمد ماشین آلات، فرآیندها و سیستم ها اطمینان حاصل شده هم چنین نقشی اساسی در حفظ بهره وری، ایمنی و قابلیت اطمینان در تاسیسات صنعتی دارند.

تابلو کنترل (Electrical Control Panel) نیز وظیفه جمع آوری اطلاعات ورودی، پردازش آن ها و در نهایت ارسال فرامین بر روی خروجی ها را بر عهده دارد. پردازش این اطلاعات، اهداف فرایند را با توجه به برنامه ریزی، فراهم می کند. از اصلی ترین بخش های تابلو کنترل می توان  به PLC به عنوان کنترلر اصلی و HMI به عنوان تغییردهنده پارامترها و مانیتورینگ اشاره کرد.

خط تولید تابلو برق |راه اندازی کارگاه تابلو برق |ساخت تابلو برق ساختمانی

کارخانه ساخت و تولید تابلو برق نیکسا

نیکسا با بیش از 3۰ سال تجربه در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلوهای برق و کنترل (MCC  و PLC) فشار ضعیف و متوسط و اتوماسیون صنعتی، توانسته است خود را به یکی از پیشگامان این صنعت تبدیل کند. این شرکت هم چنین، قادر به تولید انواع گوناگونی از تابلوهای برق از قبیل تابلوهای توزیع، کنترل، فرمان و اتوماسیون می باشد. این تنوع در تولید به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بتوانند بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنند.

تیم نیکسا از مهندسان و تکنسین‌های ماهر و با تجربه تشکیل شده و با هماهنگی بالا بین واحدهای اجرایی و تولید، توانایی ارائه تمامی خدمات تخصصی در زمینه مشاوره، اجرا، نصب، راه اندازی، خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی را افزایش داده است. به گونه ای که قابلیت اجرای پروژه های الکتریکی از صفر تا صد به صورت قراردادهایEPC  )مهندسی، تامین تجهیزات و اجرا)، امکان همکاری مستمر در صنایع بالادستی نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت خودرو (خطوط تولید و ماشین آلات) و آب و فاضلاب (خطوط انتقال، تصفیه خانه های شهری و صنعتی، مخازن و ايستگاه های پمپاژ و تله متری) را برای این مجموعه فراهم آورده است.

 خدمات طراحی، ساخت، تولید و مونتاژ تابلو برق

در ادامه به معرفی خدمات طراحی، ساخت، تولید و مونتاژ تابلو برق توسط نیکسا اشاره میکنیم:

  1. پروژه ها با مدیریت و زمان بندی دقیق و سریع، با حفظ اصل کیفیت در کنار کاهش هزینه ها و کار تیمی منسجم آغاز می شوند.
  2. ساخت تمامی سفارشات بر اساس اطلاعات و آگاهی از انتظارات و رعایت تمامی اصول درخواستی کارفرما خواهد بود.
  3.  طرح نقشه ها توسط مهندسین حرفه‌ای و با نرم افزارهای EPLANE (P8)، AutoCAD Electrical و SIMARIS Design (طراحی تابلو SIVACON – شرکت زیمنس) تهیه می شود.
  4. بدنه تابلو به کمک نیروهای فنی خبره و از فلزاتی نظیر آهن گالوانیزه، فولاد ضد زنگ (Stainless Steel) و در بعضی موارد آلومینیوم (برای تابلوهای کوچک)، با درجه حفاظت الکتریکی (IP) از 42 تا 67 ساخته شده و تمامی تست های ایمنی و تخصصی مورد نیاز رو آن صورت می گیرد.
  5. تجهیزات داخل تابلو از برندهای معتبری هم چون زیمنس (Siemens)، اشنایدر (Schneider Electric) و اِی. بی. بی. (ABB Group) بر اساس اصول فنی و با طراحی مناسب انتخاب می شوند.
  6. برنامه نویسی سیستم ها به خصوص در بخش کنترل (PLC توسط مهندسان سیستم کنترل و در سطح بسیار حرفه ای و با نرم افزار SIMATIC Manager (برنامه نویسی کنترلرها – شرکت زیمنس) پیاده سازی می شود.
  7. مونتاژ تابلوها انجام شده و تست کارایی و ایمنی آن ها زیر نظر کارشناسان کنترل کیفیت کارآزموده اجرا می شود.
  8. نصب و راه اندازی نیز متناسب با مکان، جریان و ولتاژ عبوری و هم چنین حساسیت قطعات الکتریکی و با دقت بالا انجام می شود.

خدمات طراحی و مهندسی

نیکسا علاوه بر فعالیت گسترده ساخت و تولید تابلو برق های صنعتی، خدماتی نیز در زمینه طراحی و مهندسی برق ارائه می دهد که از میان آن ها می توان به فعالیت های زیر اشاره کرد:

  • طراحی سیستم های الکتریکی در تمامی پروژه های صنعتی
  • پیاده سازی و طراحی سیستم های کنترل و ابزاردقیق
  • برنامه نویسی کنترل کننده ها و سیستم های مانیتورینگ
  • مشاوره و طراحی سیستم تله متری (Telemetry) و اسکادا (SCADA)
  • ساخت و طراحی انواع ماشین ها و ربات های صنعتی
  • طراحی اپلیکیشن (EleConDesign) و ماشین حساب های تخصصی برق و کنترل
  • مشاوره و ارائه خدمات فرآیندی به تمامی صنایع (به ویژه صنایع بالا دستی نفت، گاز و پتروشیمی)

خدمات فروش

با توجه به موجودی انبار و فعالیت های تخصصی کارخانه نیکسا، واحد فروش این شرکت در زمینه فروش اقلام زیر در خدمت کارفرمایان محترم می باشد:

  • انواع تابلو برق صنعتی و ساختمانی مانند تابلوهای طرح ریتال و سیواکن
  • تجهیزات برق صنعتی مانند انواع اینورترها و سافت استارترها
  • تجهیزات برق کنترل و ابزاردقیق مانند تجهیزات PLC، انواع فلومتر در سایزهای گوناگون و …

کلام آخر

در سال های اخير و با توجه به نياز مراکز صنعتی به تامين کالا و رفع موانع موجود، نیکسا توانسته خدماتی ارزنده به کارفرمايان صنايع داخلی ارايه نماید. هم چنین از طریق عقد قرارداد همکاری با شرکت های موفق دنيا توانسته سطح کیفی این خدمات را تا حد امکان برای ارائه به کارفرمایان، بالا نگه دارد.

اگر شما نیز به دنبال تابلوهای برق با کیفیت بالا و قابل اطمینان با هزینه مناسب و خدمات پس از فروش هستید، با شركت طراحی و مهندسی نیرو کنترل سامان (نیکسا) تماس بگیرید. تیم ما آماده طراحی، ساخت و تولید بهترین تابلوبرق مطابق با نیازهای کاری شما و سایر خدمات تخصصی برق و کنترل خواهد بود. سایت نیکسا: https://nicsaco.com/ شماره تماس: 02188533826 آدرس دفتر مرکزی: تهران – سید خندان – خیابان برازنده – پلاک 52.

دکمه بازگشت به بالا