علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

راهنمای خرید کابل شارژر آیفون

گوشی‌های آیفون جزو پرطرفدارترین گوشی‌های موجود در بازارند، حتی با وجود تحریم‌ها و مشکلات و محدودیت‌هایی که در استفاده از گوشی‌های آیفون وجود دارد، بازهم کاربران زیادی در ایران از این مدل گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. یکی از مشکلاتی که کاربران آیفون به خصوص سری‌های جدید با آن مواجه هستند، خرید کابل شارژر آیفون است.

درحال حاضر کمپانی اپل برای حمایت از محیط‌زیست، شارژر را در جعبه گوشی‌های خود حذف کرده و کاربران بعد از خرید گوشی، باید برای خرید کابل شارژ اقدام کنند. علاوه‌بر آن، امکان دارد که کابل شارژ خراب شده و نیاز به یک کابل جدید باشد. در هر حال خرید کابل شارژر حساسیت بسیاری داشته و اگر شما به دنبال یک کابل اورجینال آیفون هستید، باید به موارد بسیاری توجه کنید. در این مطلب هم تصمیم گرفته‌ایم راهنمایی جامعی برای خرید شارژهای اصلی آیفون در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید.

آیفون |بهترین کابل شارژ آیفون |قیمت کابل شارژر

آشنایی با کابل شارژر و پورت گوشی‌های آیفون

گوشی‌های آیفون جزو محبوب‌ترین گوشی‌های موجود در دنیا هستند که توسط کمپانی اپل ساخته می‌شوند. این گوشی‌ها در دسته گوشی‌های رده‌بالا قرار گرفته و سیستم‌عاملی که روی آن‌ها تعبیه شده سیستم عامل ios است. این گوشی‌ها علاوه‌بر سیستم عامل متفاوت، از پورت‌های متفاوتی نبست‌به گوشی‌های اندرویدی برخوردارند.

گوشی‌های آیفون برخلاف گوشی‌های اندروید، دارای پورت اختصاصی اپل یعنی پورت لایتنینگ هستند و تنها از این پورت‌ها استفاده می‌کنند. پورت‌های لایتنینگ مشابه پورت تایپ سی بوده و از تمامی ویژگی‌های آن‌ها برخوردارند. این پورت‌ها دوطرفه هستند و این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که بتوانند با سرعت بالایی، فایل‌ها را انتقال داده و علاوه‌بر آن در طی مدت‌زمان کوتاهی، گوشی خود را شارژ کنند.

کمپانی اپل از گوشی‌های آیفون ۸ به بعد، امکان شارژ سریع را به مدل‌های جدید خود اضافه کرده‌اند. در حال حاضر گوشی‌های آیفون ۱۴ بالاترین سرعت شارژ را دارند و اگر شما به دنبال شارژی برای این مدل از گوشی‌های خود هستید، باید نسبت‌به انتخاب شارژر دقت زیادی به خرج دهید. یکی از مواردی که باعث خرابی گوشی آیفون شما می‌شود، استفاده از کابل‌های غیراورجینال است. از همین رو باید کابل شارژر آیفونی که خریداری می‌کنید، از گواهی MFi برخوردار باشد. در ادامهٔ این مطلب، به شما خواهیم گفت علاوه‌بر مورد گفته‌شده برای خرید کابل شارژر آیفون، به چه موارد دیگری توجه کنید.

نکاتی طلایی برای خرید کابل اورجینال آیفون

اگر می‌خواهید برای خرید کابل شارژ گوشی‌ آیفون اقدام کنید، باید حتماً نکاتی را مدنظر قرار داده و بهترین کابل شارژ آیفون را خریداری کنید. در غیر این صورت، امکان این‌که به گوشی آسیب‌های جدی وارد شود و باتری آن در اثر استفاده از کابل‌های بی‌کیفیت دچار مشکل گردد، وجود خواهد داشت. نکاتی که باید هنگام خرید کابل‌های شارژر به آن توجه داشته باشید، شامل موارد زیر هستند:

آیفون |بهترین کابل شارژ آیفون |قیمت کابل شارژر

اورجینال بودن کابل

از مهم‌ترین مواردی که باید حتماً به هنگام خرید کابل‌ شارژ گوشی‌های آیفون به آن توجه کنید، اصلی یا اورجینال بودن شارژ است. شارژهای تقلبی نسبت‌به شارژهای اصلی قیمت پایین‌تری داشته و به دستگاه شما صدمات زیادی وارد می‌کنند. اگر مدام از یک کابل غیراورجینال و تقلبی استفاده کنید، باتری گوشی شما دچار آسیب زیادی شده و علاوه‌بر آن، مادربرد آن هم آسیب می‌بیند. این صدمات بدون شک هزینه‌های گزاف روی دستتان خواهند گذاشت. از همین رو حتماً باید کابل‌های اورجینال و باکیفیت خریداری کنید.

برند سازنده

کابل‌های شارژر توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند، چراکه میزان تقاضای بازار زیادی بوده و این مسئله باعث شده‌است تولیدکنندگان زیادی در این زمینه فعالیت کنند. با وجود این، شما باید درزمینهٔ خرید بهترین برندهای سازندهٔ کابل شارژر، توجهٔ زیادی به خرج دهید. برندهایی مانند بوکو یکی از بهترین برندهای تولیدکنندهٔ لوازم‌‌جانبی موبایل به‌شمار رفته و بدون شک بهترین کابل شارژ گوشی‌های آیفون را می‌توانید از این برند یا برند هانز خریداری کنید.

جنس کابل

جنس کابل هنگام خرید کابل شارژر آیفون اهمیت زیادی دارد. اما متاسفانه بسیاری از کاربران، نسبت‌به این موضوع بی‌توجه هستند. با وجود این، نباید چنین بی‌دقتی‌ای را هنگام خرید کابل شارژر آیفون انجام دهید. شما بایستی جنس کابل شارژ خود را متناسب با محیطی که قرار است شارژ را در آن محیط استفاده کنید انتخاب نمایید. برای مثال، اگر شارژ را برای استفاده در محیطی مانند کارگاه مورد به‌کار می‌برید، باید کابل‌هایی که روکش‌های مخصوص دارند بخرید. این مدل از کابل‌ها در برابر خراش و ساییدگی مقاومت فوق‌العاده‌ای دارند. اما کاربران خانگی می‌توانند از کابل‌هایی با روکش‌هایی پلاستیکی و ساده استفاده کنند.

طول کابل

معمولاً تولیدکنندگان، شارژرهایی با طول و اندازه‌های مختلفی تولید‌ می‌کنند. با توجه به همین موضوع، شما می‌توانید با توجه به محیطی که می‌خواهید گوشی خود را در آن شارژ کنید، شارژر مناسب خود را انتخاب نمایید. برای مثال، اگر قصد دارید گوشی‌ خود را هنگام شارژ روی میزکارتان بگذارید، نیاز نیست کابل شارژر آیفون شما چندان بلند باشد. در کل اگر فاصلهٔ پریز برق با محل قرارگیری گوشی زیاد نباشد، نیازی نیست که کابل شارژ آیفون بلندی خریداری کنید. اما در غیر این صورت، باید کابل‌هایی که بیشتر از یک متر طول دارند خریداری کنید.

فناوری موجود در کابل‌‌های شارژر

برخی کابل‌ها دارای فناوری‌های محافظتی هستند و قادرند از گوشی‌های شما هنگامی که با شارژ شدن بیش از اندازه یا نوسان برق مواجه می‌شوند محافظت کنند. فناوری Power Delivery یکی از همین فناوری‌های محافظتی است و استانداردی جهانی‌ به‌منظور شارژ سریع گوشی‌ شما به‌شمار می‌رود.

برخورداری از قابلیت شارژ سریع

معمولاً اکثر کابل‌هایی که امروزه تولید می‌شوند، از قابلیت شارژ سریع برخوردارند. این مدل کابل‌ها برای گوشی‌ها و آداپتورهایی که همین قابلیت را دارند، انتخاب‌های مناسبی هستند و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند که گوشی‌ها را در کوتاه‌ترین زمان شارژ کنند.

انتقال داده و جریان برق به‌صورت همزمان

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید کابل‌ شارژر آیفون به‌ آن توجه داشته باشد، انتقال جریان برق و داده‌ها به‌صورت همزمان است. برخی از کابل‌ها تنها می‌توانند گوشی شما را شارژ کنند و درصورتی که بخواهید از گجتی به گجت دیگر داده‌های خود را انتقال دهید، احتمالاً ناامید خواهید شد. اما برخی از کابل‌ها دوکاره‌اند و می‌توانند به‌صورت همزمان، هم جریان برق و هم داده‌ها را انتقال دهند.

آیفون |بهترین کابل شارژ آیفون |قیمت کابل شارژر

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی درمورد خرید کابل شارژر آیفون در اختیار شما قرار دهیم. در نهایت فراموش نکنید که خرید کابل شارژر، در حفظ سلامتی گوشی‌های موبایل شما اهمیت زیادی دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم کابل‌هایی مانند کابل لایتنینگ ایکس هانز، کابل لایتنینگ دکیل، کابل لایتنینگ بوکو، کابل لایتنینگ ژوژی را از سایت رادینو به آدرس www.radinoplus.com خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا