اقتصادیکسب و کار ایرانی

فرق بیس کات و تاپ کات ناخن در چیست؟

بیس کات ناخن چیست؟ خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج! بیس کات ناخن همان خشت اول است که باید گذاشته شود تا استحکام و دوام لاک بیشتر شود. بیس کات لایه‌ای نازک است که پیش از مانیکور روی ناخن زده می‌شود. اما این لایه نازک واقعاً ضروری است یا می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد؟ اصلاً تفاوت بیس کات و تاپ کات چیست و مهم‌ترین دلیل استفاده از بیس کات چیست؟

بیس ژل چیست |بیس کات در کاشت ناخن چیست |بیس کات ناخن

در این مقاله سیر تا پیاز بیس کات را توضیح داده‌ایم و روش استفاده از آن به صورت کامل آمده است. بعد از خواندن این مقاله، مطمئن باشید که دیگر بیس کات را فراموش نمی‌کنید. برای خرید تاپ کات ناخن به سایت مراجعه کنید.

بیس کات چیست

بیس کت مایعی بی‌رنگ است که مواد تشکیل‌دهنده آن باعث می‌شود لاک ناخن تثبیت بشود و ماندگاری لاک بالا برود. در واقع بیس کت، چسبندگی لاک یا لاک ژل را دوچندان می‌کند. جهت اطلاعات بیشتر برای خرید لاک ژل کلیک کنید.

نحوه استفاده از بیس کت

لاک معمولی و لاک ژل، هرکدام بیس کت مخصوص به خود را دارند. بیس کت ژل فقط در دستگاه uv خشک می‌شود و بیس کت معمولی تنها در هوای معمولی. پس در هنگام خرید دقت کنید تا کالای اشتباهی را نخرید.

  1. کوتیکول‌های ناخن را عقب بزنید و مراحل اولیه مانیکور را انجام دهید.
  2. لایه‌ای بیس کت روی دست خود بزنید.
  3. دستانتان را در دستگاه uv قرار دهید تا لاک خشک شود.
  4. لاک ژل را روی بیس کت بزنید و برای خشک شدن از دستگاه uv استفاده کنید.
  5. برای نتیجه بهتر، از تاپ کت استفاده کنید.

را نیز می‌توان به روش بالا استفاده کرد؛ با این تفاوت که این بیس کت مانند لاک معمولی باید در جریان هوا خشک شود و نیازی به دستگاه ندارد. جهت خرید بیس کات ناخن از علی بابا به سایت مراجعه کنید.

روش پاک کردن بیس کت

بیس کت ژل مانند لاک ژل (استون صد درصد و فویل یا ریموور لاک ژل یا سوهان برقی) پاک می‌شود و بیس کت معمولی مانند لاک معمولی (استفاده از پد لاک پاک کن)؛ به همین سادگی.

بیس کات ژل چیست

به بیس کتی که برای لاک ژل زده شود بیس کات ژل یا گفته می‌شود. این نوع از بیس کات باید در دستگاه uv خشک شود. اهمیت زدن بیس کت در لاک ژل دوچندان است، چون قرار است لاک ژل روزهای زیادی را مهمان دست شما باشد.

فرق بیس کت و تاپ کت (آیا می‌توان تاپ کت و بیس کت را به جای هم استفاده کرد؟)

بیس کات و تاپ کات دو چیز کاملاً متفاوت‌اند. از آنجا که بیس کت برای زیرسازی ناخن به کار می‌رود، بیس کت‌ها چسبنده‌تر و نازک‌تر از تاپ کت است. بیس کت پیش از زدن لاک ژل یا لاک روی ناخن زده می‌شود تا رنگ ناخن جلوه بیشتری داشته باشد و ماندگارتر شود. غلیظ‌ترند؛ پس طبیعی است که نمی‌توانید از بیس کت به جای تاپ کت استفاده کنید و برعکس. بیس کت برای زیرسازی ناخن به کار می‌رود و اگر به جای تاپ کت استفاده شود، دوام لازم را ندارد.

علاوه بر این، بیس کت ژل دارای نوچی و چسبندگی است که طبیعتاً برای لایه نهایی کار اصلاً مناسب نیست: مثل اینکه بخواهید با چاقوی آشپزخانه در برابر تیرهای دشمن از خود محافظت کنید.

فرق بیس کات و پرایمر

بیس کت و پرایمر، هر دو. برای ماندگارتر شدن لاک ژل استفاده می‌شوند. اما تفاوت بیس کت و پرایمر چیست؟

پرایمر آلودگی و چربی صدف ناخن را از بین می‌برد تا پودر کاشت یا لاک ژل، به خوبی روی ناخن قرار بگیرد. برای پودر اکریلیک، حتماً باید از پرایمر استفاده کنید. در واقع پرایمر را زیر بیس کت می‌زنند.

  • مواد تشکیل‌دهنده بیس‌کت و پرایمر تفاوت دارند: پرایمرها در دو نوع اسیدی و غیراسیدی وجود دارند. پرایمرها دارای سلول‌های دوطرفه‌ای به نام آب‌گریز و آب‌دوست هستند. به عبارت دیگر، سلول آب‌دوست لاک ژل یا لاک را جذب می‌کند و سول‌های آب‌گریز جذب بافت ناخن شما می‌شود. در یک کلام: چسبندگی و دوام بیشتر.

بیس کت‌ها دارای مواد شیمیایی متفاوتی مانند حلال‌ها، روان‌کننده‌ها و… هستند. علاوه بر این، برخی از بیس کت‌ها دارای موادی چون ویتامین E، پروتئین و کلسیم هستند که ناخن را مقاوم‌تر می‌کند.

  • بیس کات روی لاک معمولی، لاک ژل و گاهی کاشت ناخن به کار می‌رود؛ اما پرایمر فقط برای لاک ژل و کاشت ناخن به کار می‌رود.

چرا بیس کات خشک نمیشه؟

اگر بعد از گذاشتن بیس کت ژل در دستگاه، احساس کردید که هنوز نوچی و چسبندگی دارد، نگران نباشید. بیس کت باید تا حدی چسبندگی داشته باشد و نوچی بیس کات طبیعی است تا لاک ژل به خوبی روی سطح ناخن قرار بگیرد. پس این به معنای خشک نشدن بیس کت ژل شما نیست.

البته این موضوع درباره بیس کت معمولی صدق نمی‌کند. بیس کت معمولی مانند لاک‌های معمولی باید در معرض هوا خشک شوند. پس اگر بیس کت معمولی‌تان خشک نشده است، فقط کمی بیشتر صبر کنید؛ همین.

بیس کت: نامرئی اما مهم

الان که می‌دانید بیس کات ناخن چیست، یک نکته یادتان باشد: بیس کت اصلاً چیز تشریفاتی‌ای نیست و وجود آن برای مانیکور ناخن‌ها لازم است. بیس کات‌ها انواع مختلفی دارند: بیس کات ژل براق و مات و بیس کات معمولی براق و مات. بیس ژل‌ها باید در دستگاه UV خشک شوند و نوچی و چسبندگی خاصی دارند که باعث می‌شود لاک ژل به خوبی روی ناخن قرار بگیرد. تفاوت بیس کات و تاپ کت از زمین تا آسمان است و یکی زیر لاک و دیگری روی لاک زده می‌شود. کیفیت بیس کت اهمیت بسیار زیادی دارد. بیس کت‌های هایلتو ایتالیا فرمول خاصی دارد که باعث می‌شود دوام و ماندگاری لاک هرچه بهتر شود. برای   و اطلاع از  هایلتو کلیک کنید.

۶۰,۰۰۰ تومان

۸۰,۰۰۰ تومان – ۱۴۵,۰۰۰ تومان

۷,۰۰۰ تومان

۷۵,۰۰۰ تومان

۵۷,۰۰۰ تومان

۱۹,۰۰۰ تومان

۷,۰۰۰ تومان

۲۱۰,۰۰۰ تومان

بیس کت و تاپ کت محلول هایی هستند که یک لایه بر روی لاک ناخن و یک لایه زیر لاک استفاده می شوند،  هدف از استفاده بیس کت نگه داشتن لاک روی ناخن و هدف از استفاده ی تاپ کت درخشندگی بیشتر لاک بر روی ناخن و همچنین نگهدارندگی از لاک ناخن است که هر دوی آنها ماندگاری و زیبایی لاک را افزایش میدهند.

استفاده از بیس کت بر روی ناخن هایتان علاوه بر این که باعث ماندگاری و دوام لاک ناخن هایتان می شود، باعث جلوگیری از زرد شدن ناخن هایتان می شود، جالب است بدانید اولین لایه ای که بر روی ناخن زده میشود بیس کت است، این لایه معمولاً می تواند از لاک های تقویت کننده باشد یا برخی از موادی که باعث سفت شدن ناخن می شود ، این لایه برای این استفاده می شود که دوام بیشتری را به ناخن داده  و همچنین در طول زمان رنگ ناخن را دچار تغییر نمی کند.

تاپ کت، لایه ای به عنوان لایه ی محافظ است که بر روی لاک ایجاد می شود ،این لایه کار محافظت از لاک را برعهده دارد و همچنین باعث می شود پریدگی و لب پر شدن برای لاک ایجاد نشود، یکی دیگر از ویژگی های تاپ کت،جلوگیری از تاثیر آفتاب بر روی لایه لاک است که نتیجه آن رنگی همواره ثابت و براقی و درخشش لاک است،  از تاپ کت برای درخشندگی و ماندگاری لاک ناخن ها استفاده می شود، بیس کت کمک می کند که لاک بهتر به ناخن بچسبد، در حالی که تاپ کت از لاک محافظت می کند که لاک کنده نشود.

تفاوت تاپ کات ناخن و بیس کات کاشت ناخن

۱_بیس کات محلولی است که بر روی ناخن طبیعی و عنوان لایه ی اولیه زده میشود اما تاپ کات محلولی است که بر روی کاشت ناخن، کاشت ژل و ژلیش یا لاک معمولی زده می‌شود که به عنوان لایه آخر کار از آن یاد می شود.

۲_بیس کات باعث ایجاد چسبندگی بیشتر مواد و لاک ناخن می شود و همچنین یکی دیگر از فواید آن محافظت از صدف ناخن است ، ولی تاپ کات مانع از شکسته شدن و همچنین لب شدن کاشت و ژل و لاک ناخن می شود و دوام بیشتری را برای لاک به ارمغان می آورد.

۳_لاک بیس کات روی ناخن طبیعی زده شده

است ولی تاپ کات بر روی ناخن کاشت، پودر اکریلیک، ژلیش،ژل کاشت، و لاک ناخن.

تفاوت بیس کات ژل کاشت ناخن و بیس کات معمولی

۱_بیس کات ژل کاشت ناخن در ژلیش به کار می‌رود اما بیس کات معمولی برای زدن لاک استفاده میشود.

۲_بیس کات ژل کاشت ناخن باید در دستگاه مخصوصی قرار بگیرد تا خشک شود اما بیس کات معمولی بدون نیاز به دستگاه مخصوص خشک میشود.

نکته: بیس کات و تاپ کات ژل برای خشک شدن باید در دستگاه مخصوص قرار بگیرند ، که این کار در هوای آزاد امکان پذیر نیست،  قبل از هرکاری ابتدا بر روی سطح ناخن ، بافر  بکشید و چربی آن را از بین ببرید.

انواع تاپ کات ناخن

۱_تاپ کات ژل ناخن: هنگامی که به سالن های زیبایی مراجعه کنید تا ژلیش ناخن انجام دهید، تاپ کات ژل ناخن بعد از خشک شدن ژل بر روی ناخن زده می‌شود ، که برای خشک شدن آن باید از دستگاه مخصوصی استفاده شود واین کار در هوای آزاد امکان پذیر نیست.

۲_تاپ کات معمولی: اگر کاشت ناخن برای شما خوشایند نیست و به دنبال راهی برای افزایش دوام لاک ناخن هستید ، می توانید از تاپ کات معمولی استفاده کنید،  این نوع تاپ کات بر روی لاک خشک شده زده می شود  و نیازی به دستگاه مخصوص ندارد و در هوای آزاد خشک میشود که باعث براقی و درخشش ناخن نیز میشود.

۳_تاپ کات شاین: بعد از انجام کاشت ناخن و  پودر اکربلیک و ژلیش از تاپ کات شاین استفاده می شود که در هوای آزاد خشک میشود و نیازمند دستگاه مخصوص است.

۴_تاپ کات مات: این نوع تاپ کات هم برای ژلیش و هم به روی لاک معمولی استفاده می شود ، همچنین برای از بین بردن شاین ناخن و پیشگیری از پریدگی می توان از تاپ کات مات استفاده کرد ، جالب است بدانید برای خشک شدن این نوع تاد کات هم از دستگاه مخصوص استفاده می شود.

مهم ترین ویژگی های آن

  • سطح ناخن را یکسان می کند و بیشتر به عنوان کاور استفاده می شود.
  • از خراب شدن ، پریدگی و کنده شدن جلوگیری می شود.
  • باعث درخشندگی و براقی لاک و ناخن ها می شود و زیبایی دو چندانی را به دست می دهد.

فرق بیس کات و پرایمر

هر دو پرایمر و بیس کات برای ماندگاری بیشتر ژل استفاده میشوند. اما با هم فرق هایی دارند. پرایمر باعث از بین رفتن آلودگی و چربی صدف ناخن شده تا لاک ژل یا پودر کاشت، به خوبی روی ناخن قرار بگیرد. حتما از پرایمر برای پودر اکریلیک استفاده کنید. در واقع پرایمر در زیر بیس کات زده میشود. از بیس کات میشود روی لاک ژل، لاک معمولی و گاهی کاشت ناخن استفاده کرد، اما پرایمر فقط برای استفاده از کاشت ناخن و لاک ژل است.

این دو از نظر مواد تشکیل دهنده هم تفاوت هایی دارند. پرایمر ها در دو نوع اسیدی و غیر اسیدی وجود دارند. پرایمرها سلول های دو طرفه ای به نام آب دوست و آب گریز دارند. به عبارتی سلول آب دوست باعث جذب لاک یا لاک ژل شده و از سوی دیگر سلول آب گریز توسط بافت ناخن شما جذب میشود. یعنی چسبندگی و دوام بیشتر. بیس کات ها مواد شیمیایی مختلفی مثل روان کننده ها، حلال ها و … دارند. در کنار این بعضی از بیس کات ها موادی مثل ویتامین E، کلسیم و پروتئین دارند که باعث افزایش مقاومت ناخن میشود.

دلیل خشک نشدن بیس کات

اگر پس از گذاشتن بیس کات ژل در دستگاه هنوز احساس چسبندگی و نوچی کردید. نگران نباشید چون نوچی بیس کات طبیعی بوده و بیس کات باید تا حدی چسبندگی داشته باشد تا لاک ژل به خوبی روی سطح ناخن قرار بگیرد. پس این نوچی معنی خشک نشدن بیس کات را نمیدهد. البته این موضوع در خصوص بیس کات معمولی نیست. بیس کات معمولی مثل لاک های معمولی باید با قرار گرفتن در معرض هوا خشک شوند. پس در صورتی که بیس کات معمولی شما خشک نشده، فقط باید کمی بیشتر صبر کنید.

مزایای استفاده از بیس کات

انعطاف پذیری لاک ناخن

پوشش های پایه مقدار زیادی نرم کننده دارند که نسبت به لاک معمولی انعطاف پذیری آنها را بیشتر میکند. این انعطاف پذیری باعث میشود تا ناخن های طبیعی شما به جای این که بشکند، خم شود و همچنین اگر ناخن های شکننده ای دارید، باعث تقویت آنها شده و نمیگذارد که ناخن های شما به آسانی خرد شده یا بشکند.

تغذیه ناخن ها

همانطور که اشاره شد بعضی از پوشش های پایه مواد مغذی مثل ویتامین ها پروتئین ها دارند ه به تقویت و آبرسانی ناخن ها کمک کرده و آنها را قوی و سالم میکند. همچنین اگر شما بیشتر از لاک ژل و لاک اکریلیک استفاده میکنید، بیس کات کمک خوبی به ترمیم ناخن های شکننده و ضعیف شما میکند.

پاک کردن آسان تر لاک از ناخن ها

بعضی از بیس کات های موجود در بازار، این امکان را به شما میدهد که لاک ناخن های خود را بدون به کارگیری هرگونه استون پاک کنید. همانطور که میدانید استون باعث خشک شدن کوتیکول و ناخن های شما میشود که این وضعیت شکنندگی و ضعف ناخن های شما را به دنبال دارد. بیس کات های اشاره شده پوسته پوسته بوده و پایه آنها آب است. به این ترتیب استفاده از آنها ایمن بوده و این امکان را برای شما فراهم میکند که بدون نیاز به استون، مانیکورهای خود را به آسانی پاک کنید.

۲۲۰,۰۰۰ تومان

۱۵۵,۰۰۰ تومان

۱۳۰,۰۰۰ تومان

۱۵۵,۰۰۰ تومان

۱۶۵,۰۰۰ تومان

۱۶۵,۰۰۰ تومان

۱۰۵,۰۰۰ تومان

۱۷۵,۰۰۰ تومان

۱۵۵,۰۰۰ تومان

۲۱۵,۰۰۰ تومان

۸۰,۰۰۰ تومان – ۱۴۵,۰۰۰ تومان

۱۰۸,۰۰۰ تومان

۱۱۰,۰۰۰ تومان

۳۹,۰۰۰ تومان

۱۲۵,۰۰۰ تومان

۱۲۵,۰۰۰ تومان

۱۲۵,۰۰۰ تومان

۱۲۵,۰۰۰ تومان

۱۷۰,۰۰۰ تومان

۳۹,۰۰۰ تومان

۱۵۰,۰۰۰ تومان

۱۱۸,۰۰۰ تومان

۷۵,۰۰۰ تومان

۱۶۵,۰۰۰ تومان

۲۲۰,۰۰۰ تومان

۱۲۴,۰۰۰ تومان

۷۵,۰۰۰ تومان

۹۵,۰۰۰ تومان

۸۵,۰۰۰ تومان

۳۹,۰۰۰ تومان

۱۲۵,۰۰۰ تومان

۲۵,۰۰۰ تومان

۲۱۰,۰۰۰ تومان

۸۵,۰۰۰ تومان

۵۵,۰۰۰ تومان

۱۵۵,۰۰۰ تومانهنگام انجام خدمات ناخن باید موارد زیادی را مد نظر داشته باشید. مثلا اینکه چه رنگ لاکی به دستان زیبایی بیشتری می دهد یا انتخاب چیزهایی که باعث خشک شدن سریع تر، دوام بیشتر کاشت و ژلیش می شود. آشنایی با انواع مختلف لاک بیس کات ناخن و لاک تاپ کات ناخن و کاربرد آنها، به شما کمک می کند نه تنها مشکلات  خود را برطرف کنید بلکه ماندگاری بالای و دوام آن را تضمین می نماید. همچنین به عنوان یک ناخنکار باید با انواع مختلف تاپ کات و بیس کات ناخن آشنا باشید و با استفاده صحیح از آنها، بهترین خدمات را به مشتری خود ارائه دهید.

تاپ کات کاشت ناخن و بیس کات کاشت ناخن دارای انواع مختلف می باشد که هر کدام کاربرد خاصی دارند که ما در دو مطلب جداگانه کاربرد هر کدام و انواع آنها را به صورت کامل توضیح داده ایم. شما می توانید با کلیک بر روی لینک های آبی  و ، مطلب آنها را بخوانید و با کاربرد هر یک به درستی آشنا شوید.

در این مطلب ما قصد داریم تفاوت آنها را با یکدیگر بیان نماییم.

1-بیس کت محلولی است که روی ناخن طبیعی و به عنوان لایه اولیه زده می شود ولی تاپ کت محلولی است که روی ، ،  و لاک معمولی زده می شود و به عنوان لایه آخر کار استفاده می شود.

2-بیس کات باعث ایجاد چسبندگی بیشتر مواد به سطح ناخن می شود و از صدف ناخن محافظت می کند ولی تاپ کات مانع از شکسته شدن و لب پر شدن کاشت ناخن،  و لاک می شود و دوام بیشتر آنها را به همراه دارد.

3-لاک بیس کات روی ناخن طبیعی زده می شود ولی تاپ کت ناخن روی ژلیش، کاشت با  و  زده می شود. لاک تاپ کات روی ناخن طبیعی، ترک خورده و بلند می شود.

تفاوت تاپ کات کاشت ناخن و تاپ شاین ناخن

از انواع تاپ کات کاشت ناخن می باشد با این تفاوت که:

1-لاک تاپ شاین روی سطح کاشت اکریلیک و کاشت ژل ناخن زده می شود ولی  روی ژلیش و  روی لاک معمولی زده می شود

2-تاپ شاین و تاپ کات ژل برای خشک شدن نیاز به دستگاه UV-LED دارند ولی تاپ کت معمولی در هوای آزاد بدون نیاز به دستگاه، خشک می شود.

تفاوت بیس ژل کاشت ناخن و بیس کات معمولی ناخن

1- برای بیس کار در ژلیش به کار می رود ولی بیس کات معمولی برای بیس کار قبل از زدن لاک معمولی استفاده می شود.

2-لاک بیس کات ژل باید در  قرار بگیرد تا خشک شود ولی بیس کت معمولی بدون نیاز به دستگاه یو وی خشک می شود.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا