عمومیکسب و کار ایرانی

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام و ایده های طلایی برای رمز گشایی آن

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

اگر در اکسپلور اینستاگرام خود جستجو کنید، اکثر محتواهای نشان داده شده در این صفحه مربوط به علاقمندی‌های شما می‌باشد. اما اینکه اینستاگرام چگونه موضوعات مورد علاقه شما را شناسایی می‌کند و محتواهای مربوط به این موضوعات را برای شما نشان می‌دهد؟ جواب این پرسش را باید در طریقه عملکرد الگوریتم اکسپلور اینستاگرام پیدا کنیم.

در بخش اول این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه الگوریتم اکسپلور اینستاگرام موضوعات مورد علاقه شما را شناسایی می‌کند و براساس آن صفحه‌ی اکسپلور شما را به نمایش درمی‌آورد. در بخش دوم این مقاله نیز 10 قانون و ایده طلایی برای رفتن پست به اکسپلور را به شما آموزش خواهیم داد، که پست‌های پیج شما را به سمت قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام سوق می‌دهد.

معرفی الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

تعداد محتوای موجود در اینستاگرام با توجه به تعداد کاربران قابل شمارش نمی‌باشد. به دلیل وجود یک نظم و الگوریتم خاصی می‌باشد که در بین این همه محتوا ما در صفحه اکسپلور خود به سادگی موضوعات مورد علاقه خود را تماشا می‌کنیم. این الگوریتم که محتواهای متنوع را تحلیل کرده و پس از آنالیز موضوع، آن را برای کاربران علاقمند به آن موضوعات به نمایش می‌گذارد، الگوریتم اکسپلور اینستاگرام نامیده می‌شود.

چگونگی عملکرد الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام از قوانین ویژه خود تبعیت می‌کند و همچنین مانند تمامی الگوریتم‌های موجود نبازمند مراحل مخصوصی می‌باشد. شما می‌توانید با یادگیری این الگوریتم به پیشرفت و افزایش کارایی صفحه شخصی خود بسیار کمک کنید. اما برای رسیدن به این آگاهی کافی است به مطالعه مطالب عنوان شده در زیر بپردازید.

برای درک بهتر این مطلب به طرح یک مثال برای شما می‌پردازیم. تصور کنید بدون دانستن قوانین یک بازی، در حال بازی کردن یک بازی کامپیوتری هستید. آیا می‌توانید به مراحل بالای بازی بروید با در آن برنده بشوید؟جواب به طور یقین نه می‌باشد.

اما با اطلاع دقیق از قوانین بازی و اینکه چگونه مراحل بازی را انجام دهید، قطعا بازی را با موفقیت به اتمام می‌رسانید. دلیل این موفقیت اطلاع دقیق از قوانین و پروسه بازی می‌باشد.

عملکرد الگوریتم اکسپلور-اینسوشی

آگاهی از الگوریتم اکسپلور اینستاگرام هم مثل آشنایی با قوانین و تاکتیک‌های بازی کامپیوتری می‌باشد. با اطلاع از اینکه در این الگوریتم چه نوع محتوایی برای نمایش در اکسپلور انتخاب می‌شود یا برای افزایش نمایش محتوا در اکسپلور چه کارهایی باید انجام دهیم، به طور حتم به پیشرفت و افزایش کارایی پیج شما بسیار کمک خواهد کرد.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای به نمایش گذاشتن محتواهای متنوع برای استفاده کنندگان علاقمند، دارای 3 بخش اصلی می‌باشد:

1- تحلیل رفتار کاربران

2- تحلیل محتوا

3- تحلیل نرخ تعامل و تصمیم‌گیری نهایی برای محتوا

در ادامه به تحلیل و بررسی این 3 حالت می‌پردازیم. هر کاربری با اشراف کامل به این 3 مرحله می‌تواند با خیال راحت محتواهای خود را برای دیده شدن در اکسپلور منتشر کند

بررسی و تحلیل رفتار کاربران در اینستاگرام

در مطالب بالا به این نکته اشاره شد که اینستاگرام در صفحه‌ اکسپلور محتواهای مورد علاقه شما را نمایش می‌دهد. اما چگونه از موضوعات مورد علاقه شما آگاه می‌شود؟ شاید این جواب به ذهنتان برسذ که اطلاعات شما را از گوشی همراهتان یا دیگر شبکه‌های اجتماعی بدست می‌آورند. اما ترس به دل خود راه ندهید. اینستاگرام از الگوریتم خود برای این امر استفاده می‌کند.

اینستاگرام پس از ایجاد اکانت شما و گذشتن زمان کمی از فعالیت شما در این برنامه، بر طبق رفتارهایی که شما در استفاده از این برنامه از خود نشان می‌دهید، به موضوعات مورد علاقه شما پی می‌برد. اگر یک صفحه جدید ایجاد کنید و به صفحه اکسپلور آن مراجعه کنید چیزی به جز طبیعت و موضوعات عادی به شما نمایش نخواهد داد. اما با گذشت چند روز این صفحه مملو از موضوعات مورد علاقه شما خواهد شد.

همان طور که در مطالب بالا اشاره شد اینستاگرام براساس رفتار شما در این برنامه به موضوعات مورد علاقه شما پی می‌برد. اما هدف این برنامه از تحلیل رفتار کاربران چه می‌تواند باشد؟ برنامه اینستاگرام دارای قسمت‌ها و ابزار و قابلیت‌های متنوعی می‌باشد که شما می‌توانید ارآنها استفاده نمایید. هدف اینستاگرام از تحلیل رفتار کاربران، نوع استفاده آنها از این آیتم‌ها می‌باشد. برای توضیح بیشتر این موضوع در ادامه مطالب، موارد زیر را مطالعه نمایید:

فالووینگ‌ها

پیج‌های اینستاگرامی که شما دنبال می‌کنید، در واقع نشان دهنده موضوعات مورد علاقه شما و یا اشخاصی که می خواهید با آنها در ارتباط باشید هستند. برای توضیح بیشتر این موضوع مثالی برایتان مطرح می‌کنیم: اگر چند صفحه ورزشی فالو کرده‌اید، نشان دهنده علاقه شما به این موضوع می‌باشد.

فالووینگ‌های اینستاگرام

هشتگ‌ها

به جز صفحات اینستاگرام، هشتگ‌ها هم در اینستاگرام امکان دنبال شدن دارند. در واقع دنبال کردن هشتگ‌ها، جستجوی مطالبی با موضوعات خاص مورد علاقه شما می‌باشد. این قابلیت اهمیت بسیار بیشتری از فالوکردن کاربران دیگر برای پی بردن به الگوریتم اکسپلور از موضوعات مورد علاقه شما دارد.

تعاملات

استوری‌هایی که شما ریپلای می‌کنید، یا پست‌هایی که سیو می کنید یا می‌پسندید. همینطور موضوعاتی که با کاربران پیج خود Share می‌کنید، نشان دهنده موضوعات مورد علاقه شما می‌باشد.

سوابق سرچ‌ها

پیج‌های اینستاگرام و هشتگ‌ها و موضوعاتی که در اکسپلور شما جستجو می‌کنید، در واقع نشان دهنده موضوعاتی که مورد پسند شما می‌باشد،هستند.

زمان تماشای محتواها

تایمی را که برای دیدن هر تصویر یا فیلمی در اینستاگرام می‌گذارید، برای الگوریتم اکسپلور مهم تلقی می‌شود. این الگوریتم زمان تماشا را بعنوان یکی از دلایل مهم برای پی بردن به موضوعات مورد علاقه شما به کار می‌برد.

در صورتی که در هنگام تماشای یک ویدیو شما سریعا آن را رد کنید، در الگوریتم اکسپلور این موضوعات به عنوان محتوایی در نظر گرفته می‌شود که شما علاقه‌ای به آن ندارید. اما مشاهاده چند باره یک عکس و فیلم این معنی را به این الگوریتم می‌دهد که این محتوا بسیار مورد پسند شما می‌باشد.

زمان تماشای محتواها در اینستاگرام

بلاک و ریپورت کردن

هنگامی که شما صفحه‌ای و یا موضوعی با محتوای خاص را بلاک و ریپورت می‌کنید. این برای الگوریتم اکسپلور بدین معنی است که شما هیچ علاقه‌ای به موضوعاتی با این محتوا ندارید. اگر شما موضوعات ناپسند از نظر خودتان را ریپورت کنید از اهمیت بیشتری نسبت به بلاک کردن برخوردار است. در واقع ریپورت کردن در محتواهایی که اینستاگرام به شما در صفحه اکسپلور نمایش می‌دهد تاثیر بسزایی دارد.

تحلیل انواع محتوا

در مطالب بالا توضیحاتی درباره‌ی اینکه در اکسپلور پیج شما، موضوعات براساس علاقمندی شما قرار داده می‌شود. همچنین توضیح دادیم که چگونه اینستاگرام به این موضوعات پی می‌برد. اما مطلبی که می‌خواهیم در ادامه به شما آموزش دهیم این است که : “چگونه الگوریتم اکسپلور به موضوع هر محتوا پی می‌برد؟”

به عنوان مثال هنگامی که محتوایی درباره‌ی یک فیلم سینمایی منتشر می‌کنید، اینستاگرام از کجا به موضوع این محتوا که “فیلم سینمایی” است. پی می‌برد.

تاکنون درباره سیستم تحلیل محتوای اینستاگرام چیزی به گوشتان خورده است؟

برنامه اینستاگرام برای اینکه بتواند تحلیل دقیقی از محتوای هر پستی کسب کند، نمی‌تواند فقط به موضوعاتی مثل هشتگ یا کپشن اطمینان کند؛ برای اینکه احتمال دارد کاربران از هشتگ‌ها یا کپشن‎‌های بی ارتباط به موضوع استفاده کنند و اینستاگرام در تشخیص موضوع پست دچار خطا و اشتباه شود. برای حل این موضوع اینستاگرام از سیستم تحلیل محتوا بهره می‌برد.تمامی پست‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌شوند، دارای 3 ساختار اصلی می‌باشند:

1- تصاویر (عکس و فیلم)

2- صوت

3- متن

اینستاگرام برای هر یک از این آیتم‌ها سیستم تشخیص متمایزی دارد که با بهره‌گیری ازآنها می‌تواند به موضوع پست‌ها پی ببرد. این سیستم‌ها هر روز در حال آپدیت و کامل شدن هستند. این پیشرفت برنامه به گونه‌ای است که اگر در صفحه اکسپلور خود محتوای خاصی را مشاهده نمایید، به طور حتم پیشنهاد بعدی اینستاگرام برای مشاهده، پست‌هایی با موضوع مشابه محتوایی که مورد علاقه شما می‌باشد خواهد بود. بنابراین خطایی از جانب الگوریتم اکسپلور صورت نمی‌پذیرد.

اما برنامه اینستاگرام چطور با این دقت این کار را انجام می‌دهد؟

تحلیل انواع محتوا

1- تحلیل تصاویر

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای تحلیل تصاویر، آن‌ها را به بخش‌های کوچکتر تبدیل می‌کند و تلاش می‌کند با تحلیل بخش به بخش تصاویر و فیلم‌ها به موضوع اصلی آن‌ها پی ببرد. تحلیل تصاویر در الگوریتم اکسپلور سخت‌ترین قسمت تحلیل محتوا برای تشخیص موضوع کلی می‌باشد. دلیل این موضوع زیاد بودن پیکسل و المان‌های تصویر می‌باشد و معرفی همه آن‌ها در الگوریتم کاری بس دشوار می‌باشد.

2- تحلیل صوت

اکثر محتواهای که به صورت فیلم در اینستاگرام هستند دارای صوت می‌باشند. الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای تحلیل دقیق محتواها به جز تصاویر، صوت آنها را نیز مورد تحلیل قرار می‌دهد. پی بردن به موضوع پست‌ها با بهره‌گیری از صوت بدین روال می‌باشد که الگوریتم اکسپلور نسبت به بعضی کلمات و عبارات عکس‌العمل نشان می‌دهد، بدین صورت که در هنگام شنیدن این عبارات تحلیل می‌کند که این پست مربوط به موضوع خاصی می‌باشد.

به عنوان مثال در یک پست ویدیویی صوت این واژه‌ها استفاده شده باشد: توپ، مهاجم، مدافع، زمین چمن.

الگوریتم تحلیل صوت اینستاگرام طبق صوت واژه‌های گفته شده تحلیل می‌کند که این پست به “فوتبال” ارتباط دارد. همچنین با تحلیل مواردی دیگر که در زیر آنها را توضیح داده‌ایم، این پست را در صفحه اکسپلور کاربران علاقمند به این نوع محتوا قرار می‌دهد.

3- تحلیل متن

آخرین قسمتی که پست‌ها در اینستاگرام ممکن است داشته باشند. همچنین سیستم تحلیل محتوای اینستاگرام آنها را پردازش کند، متن پست است. در پست‌های اینستاگرامی متن هم می‌تواند به صورت تصاویر و فیلم و هم در قالب کپشن استفاده شود. بنابراین الگوریتم اکسپلور باید همه این آیتم‌ها را تحلیل بکند.

سیستم تحلیل متن نیز مانند تحلیل صوت به برخی واژه‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهد. سپس با تحلیل دقیق این واژه‌ها تشخیص می‌دهد به کدام موضوع محتواها مربوط می‌باشند.

تحلیل نرخ تعامل و تصمیم‎‌گیری نهایی برای قرار گرفتن پست در اکسپلور

تا این قسمت از مقاله نحوه پی بردن به موضوعات مورد علاقه کاربران اینستاگرام و موضوع پست‌ها به طور کامل آشنا شدیم. اینک به معرفی مرحله آخر می‌رسیم. در مرحله پایانی اینستاگرام تشخیص می‌دهد که پست شما در اکسپلور گذاشته شود یا نشود. برای روشن‎تر شدن بهتر این مسئله در پاراگراف زیر یک مثال برایتان قرار داده شده است.

کاربری تولید کننده پست‌های طنز در اینستاگرام می‌باشد. چند روز تمام وقت و انرژی خود را برای تهیه یک فیلم طنز گذاشته است. از نظر این کاربر این پست می‌تواند رکورد لایک محتوای طنز اینستاگرام را ترقی دهد.

کاربر پس از اینکه این ویدیوی خود را منتشر می‌کند، پس از گذشت چند ساعت کاربر به دلیل استقبال کم ناامید می‌شود و به فکر باز نشر کردن یکی از پست‌های معروف طنز اینستاگرام می افتد، که لایک بیشتری بگیرد.

بعد از گذراندن همه این اتفاقات، الگوریتم اکسپلور شروع به تحلیل تعامل محتوای پست می کند. اگر آمار این محتوا پایین ‌تر از سطح استاندارد باشد، الگوریتم تصمیم می‌گیرد که پست شما برای کاربران از جذابیت کافی برخوردار نیست. به همین دلیل از قرار دادن پست در صفحه اکسپلور اینستاگرام صرف‌نظر می‌کند.

تحلیل نرخ تعامل در اینستاگرام

عملکرد جانبی الگوریتم اکسپلور اینستاگرام: تحلیل تخلفات

از دیگر کاربردهایی که الگوریتم اکسپلور اینستاگرام دارد،می توان به شناسایی صفحات کاربری متخلف و تنبیه آنها اشاره کرد. برنامه اینستاگرام مقررات مخصوص به خود را دارد. که رعایت و اجرای آن برای تمام کاربران اینستاگرام اجباری است.

داشتن دنبال کننده فیک در اکانت اینستاگرام، بر علیه مقرات اینستاگرام می‌باشد. الگوریتم اکسپلور اینستاگرام پس از تشخیص تخلف، صفحه اینستاگرام شما را با تنبیه شادوین اینستاگرام جریمه می‌کند. در این حالت تا وقتی که کاربر دنبال ککندگان فیک خود را از اکانتش پاک نکند، پست‌های او اجازه انتشار در اکسپلور را نخواهد یافت.

دلایل مختلفی می‌تواند باعث شود پست‌های شما در اکسپلور قرار نگیرد و نمایش بالایی نداشته باشد. شایان ذکر است که مهم‌ترین آن‌ها داشتن دنبال ککندگان فیک در اکانت شما می‌باشد. برای حل این مشکل و پیشرفت روزافزون پیج خود به مطالعه مقاله تاثیر حذف فالوور فیک بر رفتن پست‌ها به اکسپلور، بپردازید.

10 ایده طلایی برای قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام

اطلاع از قوانین الگوریتم اکسپلور اینستاگرام هنگامی برای پیشرفت پیج شما تاثیر خواهد داشت که بتوانید برای قرار گرفتن پست‌هایتان در اکسپلور آنها را به کار ببرید. تا این قسمت مقاله از قوانین کلی الگوریتم اینستاگرام اطلاع پیدا کرده‌اید. در ادامه این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که بیشترین استفاده را از قانون و مقررات الگوریتم اکسپلور بکنید.

1- استفاده از عناصر تصویر در ارتباط با زمینه فعالیت صفحه اینستاگرامی

همانگونه که در قسمت سیستم پردازش تصویر اینستاگرام برای شما شرح دادیم، الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای این که بتواند موضوع پست شما را درک کند، جز به جز عناصر تصویر را تحلیل می‌کند. سپس براساس نتایج آن تصمیم می‌گیرد که این پست در صفحه اکسپلور کدام کاربران به نمایش گذاشته شود.

برای بدست آوردن بهترین نتیجه از اکسپلور، باید در تولید محتوای تصویری خود از المان‌هایی بهره ببرید که مرتبط با نوع کار و شغل شما باشد. این امر باعث می‌شود شما در صفحه اکسپلور کاربرانی قرار بگیرید که به زمینه کسب و کار شما علاقه دارند. به عنوان مثال اگر شما صاحب اکانتی می‌باشید که در آن رستوران خود را معرفی می‌نمایید، قطعا باید در پست‌های خود از محتواهایی استفاده کنید که مرتبط با کسب و کار شما باشد. به عنوان نمونه محیط داخلی رستوران‌، انواع غذاها و دسرها و نوشیدنی‌ها و… .

فعالیت صفحه اینستاگرامی – اینسوشی

2- به کار بردن کلمات کلیدی کسب و کارتان در صوت ویدیو برای قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام

اگر پست خود را براساس سیستم پردازش صوت اینستاگرام بتوانید سازگار و ایده‌آل کنید. بازدهی پستتان نسبه به قبل انجام این کار چند برابر خواهد شد. برای متوازن کردن صوت فیلم خود با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام باید ازکلماتی استفاده کنید که برای زمینه کاری شما ضروری باشد. مثلا اگر زمینه کاری شما بازایابی می‌باشد، حتما در صوت فیلم خود از واژه‌هایی مانند بازار، مشتری، آموزش بازاریابی و مارکتینگ و استراتژی بازاریابی استفاده نمایید.

3- استفاده از واژه‌های کلیدی زمینه شغلیتان در محتوای متن پست

سیستم پردازش متن اینستاگرام نیز مانند سیستم صوتی از عبارات کلیدی برای تشخیص موضوع پست استفاده می‌کند. بنابراین برای استفاده بهینه از این نوع الگوریتم، باید از واژه‌هایی بهره ببریم که به زمینه شغلی ما ارتیاط داشته باشد. مثلا استفاده از واژه‌هایی مانند سوله، اسکلت فلزی، ساخت انواع سوله، آهن آلات و موارد مشابه در پست‌های پیج‌های فعال در زمینه سوله سازی برای سازگاری با الگوریتم اینستاگرام بهترین کلمات به حساب می‌آیند.

4- عدم بکار بردن کلمات ممنوعه در کپشن زیر پست یا ویدیو

همانطور که گفته شد سیستم پردازش متن در اینستاگرام هم قادر است کلمات مربوط به کسب و کار شما را تشخیص دهد و پست شما را به بخش اکسپلور اینستاگرام بفرستد تا بیشتر دیده شود و هم قادر است پیج شما را غیر فعال و یا آن را جریمه کند. واضح است که شبکه اجتماعی اینستاگرام برای حفظ سلامت روانی کاربران استفاده از برخی کلمات را که شامل دشنام، توهین و … می‌باشدبرای کاربران ممنوع کرده است، زیرا این کلمات می‌تواند برای کاربران اذیت‌کننده باشد. در صورتی که اینستاگرام تشخیص دهد که یک کاربر در پیج خود از این کلمات ممنوعه استفاده کرده است، قطعا پیج فرد را دیسیبل می‌کند، حتی احتمال بسته شدن پیج برای همیشه وجود دارد.

متاسفانه شبکه اجتماعی اینستاگرام یک فهرست مشخصی برای این کلمات ممنوعه ارائه نکرده است. همین امر در برخی موارد سبب می‌شود تا کاربران بدون اطلاع از یک کلمه ممنوعه در پیج خود استفاده کنند و با مشکل مواجه شوند. توصیه می‌شود در حالت کلی سعی کنید از کلمات و عبارات با بار منفی در اینستاگرام استفاده نکنید. برای مثال کلماتی مانند قتل، جنگ، اعتیاد و خودکشی از جمله کلماتی هستند که اینستاگرام بر روی ان‌ها حساس است و با آن برخورد می‌کند.

کپشن-پست-ویدیو-اینستاگرام-اینسوشی

5- بهینه‌سازی کردن صفحه اکسپلور اینستاگرام

بهینه‌سازی کردن بخش اکسپلور اینستاگرام به این معنی است که در هنگام رفتن به این بخش در اینستاگرام خود چه پست‌هایی را مشاهده می‌کنید. در صورتی که قصد دارید محتوای تولید شده توسط شما در اکسپلور بازدهی خوبی به همراه داشته باشد، باید ابتدا نسبت به بهینه‌سازی اکسپلور خود اقدام کنید. برای مثال اگر در زمینه آشپزی در حال فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام هستید، نباید اکثر پست‌های موجود در بخش اکسپلور اینستاگرام شما مربوط به آرایش و میکاپ باشد. در صورتی که به اکسپلور اینستاگرام خود رفته و پست‌های نامرتبط با زمینه کاری خود را مشاهده می‌کنید، باید این سوال برای شما ایجاد شود که با انجام چه کارهایی می‌توان محتوای اکسپلور خود را بهینه کرد؟

برای بهبود و بهینه‌سازی محتوای موجود در اکسپلور اینستاگرام خود می‌توانید کارهای ارائه شده در لیست زیر را انجام دهید. اینکار باعث می‌شود محتوای تولید شده توسط شما دارای بازدهی بهتری در بخش اکسپلور اینستاگرام داشته باشد.

1-پیج همکاران را که در زمینه مرتبط با زمینه کاری شما در حال فعالیت هستند را دنبال کنید.

2- سعی کنید هشتگ‌های مربوط به زمینه کاری خود را دنبال کنید.

3- با پست‌های شبیه به زمینه کاری خود در تعامل و ارتباط باشید. یعنی پست‌های شبیه به محتوای خود را لایک کرده و یا در زیر آن کامنت بگذارید.

6- در نظر گرفتن یک جایزه برای دنبال کنندگانی که در ساعت اولیه انتشار پست با شما در تعامل هستند.

این مسئله که در ساعات اولیه آپلود پست توسط شما، مخاطبان و فالووران با شما در تعامل باشند بسیار مهم است. در واقع تعامل کاربران با پست شما است که باعث می‌شود اینستاگرام پست شما را در اکسپلور نیز نمایش دهد یا خیر. در راستای اهمیت این امر در صورتی که در ساعات اولیه انتشار پست، کاربران پست شما را لایک کنند و یا به درج کامنت در زیر پست بپردازند، شانس دیده شدن پست شما در اکسپلور اینستاگرام نیز افزایش خواهد یافت.

برای تشویق کاربران به تعامل با پست منتشر شده می‌توانید از اجرای مسابقات اینستاگرامی یا اهدای جایزه به کسانی که کامنت می‌گذارند، استفاده کنید. توصیه می‌شود شرایط برگزاری مسابقه در زیر پست خود را به این شکل در نظر بگیرید: از میان فالوورهایی که در یک ساعت اولیه انتشار پست نسبت به لایک و درج کامنت اقدام می‌کنند، قرعه‌کشی خواهد شد. با اینکار مردم را ترغیب می‌کنید تا در ساعات اولیه انتشار پست آن را لایک کرده و در زیر پست کامنت بگذارند و در نتیجه اینکار تعامل کاربران با پست افزایش می‌یابد. همین مسئله در نهایت منجر به دیده شدن پست شما در اکسپلور می‌شود. البته ناگفته نماند که بعد از اتمام مسابقه سر قول خود بایستید و در جایزه دادن یا قرعه‌کشی بد قولی نکنید. زیرا با اینکار اعتماد و اطمینان فالوورهای خود را از بین می‌برید.

7- استفاده از ابزار count down برای نیم ساعت دوم بعد از انتشار پست و رفتن محتوای شما به اکسپلور اینستاگرام

حتما با این موضوع آشنا هستید که آمار نشان می‌دهد که بیشترین تعاملی که کاربران با پست تولید شده دارند، معمولا مربوط به ساعت اول آپلود پست است. ولی در حالت کلی نیم ساعت اول انتشار پست نسبت به نیم ساعت دوم دارای بازدهی بیشتری در تعامل کاربران است. برای جلوگیری از افت تعامل کاربران در نیم ساعت دوم انتشار پست چه کاری می‌توان انجام داد که همچنان آکار تعامل بالا باشد. برای اینکار می‌توانید از ابزار count down در اینستاگرام استفاده کنید.

انتشار پست اینستاگرام – اینسوشی

با استفاده از برچسب count down می‌توانید به دنبال‌کنندگان خود اطلاع دهید که در فلان روز و فلان ساعت مشخصی در این پیج پستی منتشر می‌شود. اصول اینکار به این صورت است که برای مثال اگر قصد دارید در ساعت 9 شب پست خود را منتشر کنید، یک count down را برای ساعت 9:30 تنظیم کنید تا به کاربران اطلاع داده شود که پست شما منتشر شده است و این تایم مربوط به نیم ساعت دوم انتشار پست است. با اینکار افراد بیشتری در نیم ساعت دوم نیز پست شما را می‌بینند و نرم تعامل پست همچنان بالا می‌ماند.

با انجام اینکار در نیم ساعت دوم نیز تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام پست شما را مشاهده می‌کنند و با تعامل زیادی از سوی کاربران مواجه خواهید شد. در این حالت الگوریتم اینستاگرام می‌تواند نرخ زیاد تعامل کاربران با پست شما را در ساعات اولیه انتشار پست تشخیص دهد و در نهایت پست شما را در اکسپلور اینستاگرام نیز نمایش دهد.

8- به کار بردن قابلیت ریلز (Reels)

برای انتشار ویدیو کوتاه بهتر است الویت خود را استفاده از قابلیت ریلز قرار دهید. این قابلیت مربوط به بروزترین ورژن اینستاگرام است، که در دو سال اخیر مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است و نتیجه خوبی هم حاصل شده است.

این قابلیت در جهت رقابت با برنامه Tik Tok و حمایت از کاربرانی که از این آپشن در اینستاگرام خود استفاده می‌کنند، ایجاد شده است. با استفاده از این قابلیت برای دیده شدن پست خود در بخش اکسپلور اینستاگرام شانس بیشتری دارید. لذا در صورتی که قصد انتشار ویدیوهای کوتاه را در صفحه پروفایل خود دارید، به سراغ آپشن ریلز بروید.

9- تولید محتوای تبادلی برای قرار گرفتن پست در صفحه اکسپلور

به احتمال زیاد شنیدن جمله “محتوای تبادلی تولید کنید” برایتان تبدیل به عادت شده است، ولی همین جمله مهم‌ترین نکته در پیشرفت پیجتان در اینستاگرام می‌باشد. این تبادل اطلاعات بین کاربران اینستاگرام است که الگوریتم اکسپلور را قانع می‌کند، پست‌های شما لیاقت قرار گرفتن در اکسپلور را دارا می‌باشند.

پست‌های تبادلی می‌توانند از لجاظ موضوع محتواهای متنوعی داشته باشند. در آپدیت جدید اینستاگرام پست‌هایی بیشترین تبادل را دارند که حقیقتا دارای محتواهای مفید باشند. شاید پست‌هایی با موضوعات طنز لایک زیادی می‌خورند اما در ورژن‌های جدید اکسپلور اینستاگرام، ارزش سیو و شیر (Share) کردن پست‌ها بیشتر از پسندیده شدن و کامنت‌های زیر پست‌ها می‌باشد.

طبق مطالب بالا پست‌هایی که بیشترین مقدار ذخیره شدن و اشتراک‌گذاری را در بین کاربران داشته باشند برای شما یک امتیاز بزرگ می‌باشند. پست‌های آموزشی، فهرست‌ها و مطالب جالب راجبه باید و نبایدها بیشترین تبادل را بین کاربران دارند، بنابراین این مطالب از نظر اینستاگرام نیز بسیار باارزش است. اگر کسب و کار شما یا موضوع فعالیتان توانایی تولید چنین پست‌هایی دارد، حتما از این توانایی بهره ببرید.

قرار گرفتن پست در صفحه اکسپلور-اینسوشی

10- صفحه اینستاگرام خود را پرایوت نکنید

همه کاربرانی که علاقمندند پست‌های آنها در صفحه اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرد، هدف از این فعالیتشان جذب بیشتر دنبال کننده و کاربران دیگر می‌باشد. در نتیجه با پرایوت کردن صفحه اینستاگرام خودتان از این هدف دور می‌شوید.

به طور کل صفحاتی که حالت خصوصی دارند پست‌هایشان در اکسپلور قرار نمی‌گیرد. قابل ذکر است که صفحات عمومی نیز حتی برای مدتی کوتاه هم، پیج خود رانباید پرایوت کنند. بر طبق تحلیل‌های انجام گرفته و نتایج کسب شده، پس از اینکه صفحه خود را پرایوت می‌کنید و دوباره به حالت عمومی برمی‌گردانید، برای بدست آوردن دنبال کننده با تعداد قبل از پرایوت کردن، زمان زیادی طول خواهد کشید. پس پیج خود را پرایوت نکنید.

کلام آخر

اگر علاقمندید پست‌هایتان در صفحه اکسپلور به نمایش گذاشته شود، بهترین و مفیدترین کار، یادگیری و سازگار کردن پست‌‌هایتان با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام می‌باشد. برای قرار گرفتن پست‌هایتان در صفحه اینستاگرام به مطالعه دقیق این مقاله بپردازید.

تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید

اگر اطلاعات جدیدی برای آشنایی بیشتر با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام و قرار گرفتن پست‌ها در صفحه اکسپلور دارید در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. از همراهی شما تا اینجای مقاله باینستاگرام، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان شده است. اینستاگرام امروز و در اواخر سال 2022 بیش از یک میلیارد و 350 میلیون کاربر دارد. کاربران به طور میانگین، روزانه 30 دقیقه در اینستاگرام وقت‌گذرانی می‌گنند. این آمار در سال 2018، 15 دقیقه بود. چطور اینستاگرام فقط در سه سال موفق شد، میزان وقت‌گذرانی کاربران خود را 2 برابر کند؟ مدیران این شبکه اجتماعی، این محبوبیت را چگونه به وجود آورده‌؟ الگوریتم اینستاگرام، آن برگ برنده‌ای است که این موفقیت‌ها را برای این شبکه اجتماعی به ارمغان آورده است.

اما الگوریتم اینستاگرام چیست؟ چطور کار می‌کند؟ چرا مهم است که با آن آشنا شوید؟ با ما در آکادمی داود شریفی همراه باشید.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام، در واقع مجموعه‌ای از فرآیندهای پردازشی، الگوریتم‌ها و داده‌هاست که به کمک هوش مصنوعی، وظیفه دارد استفاده از اینستاگرام را برای کاربران خود دلچسب و لذت‌بخش کند. اگر از کاربران قدیمی اینستاگرام باشید، حتما به خاطر دارید که زمانی، اینستاگرام پست‌ها را فقط به ترتیب زمان انتشار آن‌ها نمایش می‌داد. اما حالا و در سال 2023، الگوریتم اینستاگرام، پست‌ها را با توجه به اهمیت و علایق شما مرتب می‌کند. این روزها ممکن است اینستاگرام پستی را به شما نمایش دهد که برای چند هفته پیش است، اما برای شما جذابیت دارد. الگوریتم اینستاگرام در واقع یک هوش مصنوعی قدرتمند است.این هوش مصنوعی قدرتمند وظیفه دارد استفاده از اینستاگرام را برای کاربرانش لذت‌بخش‌تر کند تا آنان زمان بیشتری را در این شبکه اجتماعی بگذرانند.

الگوریتم‌های اینستاگرام چگونه کار می‌کنند؟

الگوریتم تلاش می‌کند تشخیص دهد هر کاربر، به چه محتوایی بیشتر علاقه‌مند است؟ ورزش؟ سینما؟ ویدئوهای طنز؟ یا….؟ الگوریتم اینستاگرام برای این کار، صفحاتی را که فالو کرده‌اید، هشتگ‌هایی را که دنبال می‌کنید، پیج‌هایی را که با آن‌ها تعامل می‌کنید؛ بررسی می‌کند و با کمک هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ سلیقه و موضوعات مورد علاقه شما را تشخیص می‌دهد. پس از این که الگوریتم اینستاگرام بهتر شما را شناخت، حالا تلاش می‌کند با توجه به سلیقه شما، بیشتر پست‌هایی را به شما نشان دهد که علاقه‌ بیشتری به آن‌ها دارید.از طرف دیگر، الگوریتم اینستاگرام وظایف مهم‌تری نیز دارد. اینستاگرام باید تشخیص دهد هر پست، در مورد چه موضوعی است؟ چقدر جذابیت دارد؟ اینستاگرام این کار را با تحلیل رفتار دیگر کاربران تشخیص می‌دهد. آیا کاربرانی با سلیقه و علایق مشابه شما، به این پست توجه کرده‌اند؟ با آن تعامل نشان داده‌اند؟ چه هشتگ‌هایی زیر پست گذاشته شده؟ پیجی که این پست را گذاشته، مورد توجه چه کسانی است؟ آیا جذابیت کافی دارد؟الگوریتم اینستاگرام هر محتوای ارسال شده در پلتفرم را تجزیه و تحلیل می‌کند. پست را تحلیل می‌کند (کپشن و متن جایگزین اعمال شده روی تصاویر)، هشتگ‌ها و معیارهای تعامل را در نظر می‌گیرد. سپس تلاش می‌کند بر اساس این اطلاعات، محتوا را به گونه‌ای توزیع کند که مطمئن شود، کاربران به آنچه بیشتر علاقه مند به دیدن هستند، به راحتی دسترسی دارند.

به زبان ساده، الگوریتم اینستاگرام اطلاعات مربوط به محتوا (پست‌، استوری‌، ریلز) را با اطلاعات مربوط به کاربران (سلیقه و رفتارشان در اینستاگرام) ارجاع می‌دهد تا محتوای مناسب را به افراد مناسب ارائه دهد.

الگوریتم پست به زبان ساده

بیایید ساده‌تر نحوه کار الگوریتم اینستاگرام را بررسی کنیم: پیجی پستی را در اینستاگرام منتشر می‌کند. از این لحظه کار الگوریتم اینستاگرام بر روی آن پست شروع می‌شود:قدم اول: اینستاگرام ابتدا پست را به بخشی از فالوورهای پیج نمایش داده می‌دهد. الگوریتم اینستاگرام بررسی می‌کند که محتوا تا چه حدی مورد توجه این کاربران قرار گرفته است؟ آیا جذابیت کافی را برای آنان داشته؟قدم دوم: اگر پست به اندازه کافی برای این کاربران جذاب باشد، آن را به بخش دیگری از دنبال کنندگان پیج نمایش می‌دهد. در غیر این صورت، نمایش پست کمتر می‌شود..قدم سوم: اگر میزان استقبال فالوورهای پیج از محتوا به اندازه کافی باشد، زمان آن رسیده که الگوریتم در مورد نمایش پست، به افرادی که صفحه را دنبال نکرده‌اند تصمیم گیری کندقدم چهارم: برای این کار، الگوریتم اینستاگرام باید تشخیص دهد پست در چه موضوعی است و برای چه افرادی جذاب‌تر است. الگوریتم اینستاگرام، تلاش می‌کند محتوا را در قالب اکسپلور، یا نشان دادن در صفحه اصلی به برخی کاربران آغاز به نشر محتوای شما می‌کند.قدم پنجم: به هر میزان که کاربران بیشتر به محتوای شما توجه کنند، زمان بیشتری را برای بررسی آن صرف کنند، آن را لایک کنند، کامنت بگذراند، پست را سیو کنند، یا برای دوستانشان بفرستند، پست شما امتیاز بالاتری می‌گیرد و بیشتر به کاربران نمایش داده می‌شود.اما این فقط بخش اندکی از وظایف الگوریتم اینستاگرام است. الگوریتم اینستاگرام، در مورد استوری‌ها، محتواهای ریلز، امنیت کاربران و… نیز فعالیت می‌کند، تا پلتفرم اینستاگرام روز به روز محبوب‌تر شود، کاربران خود را افزایش دهد و مدت زمانی را که کاربران از آن استفاده می‌کنند، بیشتر کند.

چرا آشنایی با الگوریتم اینستاگرام مهم است؟

الگوریتم اینستاگرام، می‌تواند بهترین دوست و بدترین دشمن شما در اینستاگرام باشد. اگر شما به خوبی الگوریتم اینستاگرام را بشناسید، می‌توانید به سرعت رشد چشمگیری را در صفحه خود ایجاد کنید و به کسب و کارتان رونقی دوچندان دهید. اما اگر با این الگوریتم‌ها آشنا نباشید، بعید است بتوانید فعالیت موفقیت آمیزی در اینستاگرام داشته باشید. اما چرا؟ مگر هدف الگوریتم اینستاگرام وظیفه ندارد محتوای جذاب را به دست کاربران برساند؟ آیا اگر ما محتوای جذابی تولید کنیم، چه نیازی به یادگرفتن آن داریم؟

حقیقت آن است که این دید اشتباه است. زیرا یک محتوا هیچوقت برای همه افراد جذاب نیست. هر محتوایی، برای مخاطب هدفی آماده می‌شود. طبیعی است محتوایی که برای یک پسربچه 14-15 ساله جذاب است، برای یک خانم خانه‌دار میانسال جذابیت زیادی نداشته باشد. شما اگر با الگوریتم اینستاگرام آشنا نباشید، ممکن است محتوای شما به دست کسانی برسد که محتوای شما به اندازه کافی برای آنان جذاب نباشد. از طرف دیگر، هدف شما در اینستاگرام، درآمدزایی است و شما می‌خواهید محتوای خود را به دست کسانی برسانید که مشتریان بالقوه شما هستند. عدم توجه به الگوریتم اینستاگرام، نه تنها باعث می‌شود پست جذاب شما به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، چون محتوایتان به مخاطبان مدنظر شما نمی‌رسد، در درآمدزایی نیز شکست خواهید خورد.

به همین دلیل است که باید با الگوریتم اینستاگرام آشنا شوید.

زیرا اگر به خوبی با روش کار در اینستاگرام آشنا نباشید، حتی اگر محتوای جذابی آماده کرده باشید، نمی‌توانید آن محتوا را به دست مخاطبان هدف خود برسانید.

چه عواملی بر الگوریتم اینستاگرام اثرگذار است؟

هر بار که کاربر برنامه را باز می‌کند، الگوریتم‌های اینستاگرام، فوراً تمام محتوای موجود را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که چه محتوایی را و با چه ترتیبی به آنها ارائه دهد.

3 فاکتور مهم رتبه‌بندی الگوریتم اینستاگرام 2023 عبارتند از:

رابطه نویسنده محتوا و بیننده

آیا شما هم‌دیگر را دنبال می‌کنید؟ آیا به یک‌دیگر پیام می‌دهید؟ پست‎های هم را لایک می‌کنید و برای هم کامنت می‌گذارید؟ اگر معمولا با یک کاربر خاص تعامل داشته‌اید، به احتمال زیاد محتوای جدیدی را که آن‌ها پست می‌کنند، مشاهده خواهید کرد.

توجه به این نکته برای موفقیت در اینستاگرام بسیار ارزشمند است. شما با مدیریت فعال پیج خود و برقراری تعامل با دنبال کنندگان خود و سایر کاربران، می‌توانید میزان دیده شدن صفحه اینستاگرام خود را تا حد خیلی زیادی افزایش دهید.

علاقه مخاطب

آیا کاربر معمولاً با این نوع محتوا تعامل دارد؟ به موضوع آن محتوا علاقه‌مند است. زمانی که الگوریتم اینستاگرام تشخیص دهد که کاربر از موضوع یا قالب خاصی لذت می‌برد، بیشتر آن محتوا را به او نمایش می‌دهد.

کاربران به روز

یکی از اهداف اینستاگرام این است که تا حد توان، کاربران را در پلتفرم خود نگه دارد. یکی از روش‌های رسیدن به این هدف این است که کاربر را از دیگر پلتفرم‌ها بی‌نیاز کند. اینستاگرام می‌خواهد کاربران خود را به روز نگه دارد. به همین دلیل تلاش می‌کند محتواهای مهم و وایرال شده را به او نشان دهد. پس اگر محتوایی بین بخشی از کاربران وایرال شود، اینستاگرام آن را به کاربران بیشتری نشان می‌دهد تا آنان را از این محتوای وایرال شده آگاه نماید.

عوامل مهم دیگری نیز در رده بندی پست‌ها برای هر کاربر اثرگذار است.

این که کاربر چند اکانت اینستاگرام را فالو می‌کند، برای چند موضوع مختلف در اینستاگرام وقت می‌گذارد، اصولا روزانه چقدر زمان خود را در اینستاگرام می‌گذراند. این‌ها فقط بخشی از عوامل بسیار گسترده‌ای است که بر روی ترتیب نمایش پست برای هرکاربر اثرگذار است.

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام در مورد پست‌های صفحه اصلی (Feed) در سال 2023

برای فید و استوری‌های شما، الگوریتم اینستاگرام محتوای حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید، مرتب می‌کند و میزان احتمال تعامل شما با یک پست را بر اساس معیارهای زیر پیش‌بینی می‌کند:

معیار اول: محتوا

پست چند لایک گرفته است؟ چه زمانی پست شده؟ آیا لوکیشن و مکان تگ شده است؟ اگر ویدیو است، مدت آن چقدر است؟ این نکات به الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند تا ارتباط و محبوبیت یک پست را پیش‌بینی کند.

معیار دوم: منتشر کننده محتوا

اینستاگرام، منتشر کننده محتوا و سابقه تعامل شما با او را بررسی می‌کند. اینستاگرام تعداد دفعاتی را که با یک پیج خاص (با کامنت، لایک، بازدید از نمایه و غیره) تعامل داشته‌اید ردیابی می‌کند، تا بفهمد که محتواهای این پیج چقدر برای شما جذابیت دارد.

معیار سوم: سلیقه شما

اینستاگرام فعالیت شما در سراسر پلتفرم، کمیت و محتوای پست‌هایی که با آن‌ها تعامل داشته‌اید، به اینستاگرام سرنخ می‌دهد که ممکن است به دیدن چه نوع پست‌های دیگری علاقه داشته باشید.

تا به حال به ترتیب جایگذاری استوری‌ها در بالای صفحه اینستاگرام خود دقت کرده‌اید؟حتما متوجه شده‌اید که بعضی از پیج‌ها هستند که همواره در اول لیست نمایش استوری‌ها هستند. این موضوع نشان می‌دهد که اینستاگرام در مورد ترتیب نمایش استوری‌ها نیز از الگوریتم خاصی پیروی می‌کند. البته الگوریتم اینستاگرام درباره استوری نسبت به پست‌ها دارای پیچیدگی کمتری است و از اصول ساده‌ای پیروی می‌کند. پیج‌هایی که استوری‌هایشان را بیشتر تماشا می‌کنید و برای آن وقت بیشتری می‌گذارید. به استوری‌های آنان ری‌اکشن بیشتری نشان می‌دهد یا بیشتر در دایرکت راجع به مطالبی که در استوری منتشر کرده‌اند پیام می‌دهید. از قابلیت‌های تعاملی استوری مانند سوال و… بیشتر استفاده می‌کنید و به زبان ساده، تعامل بیشتری با آن‌ها دارید، در اول صف استوری‌ها قرار می‌گیرند. نتیجه این است که اگر تعداد صفحات زیادی را فالو کرده باشید؛ ممکن است هرگز استوری آن‌هایی را که نتوانسته‌اند با شما تعامل خوب ایجاد کنند، نبینید.این موضوع برای صفحه کسب و کار شما نیز اتفاق می‌افتد. اگر نتوانید در استوری تعامل خوبی با دنبال کنندگان خود ایجاد کنید، روز به روز استوری‌های صفحه شما به آخر صف استوری‌ها خواهد رفت و بازدید استوری شما کم‌تر و کم‌تر خواهد شد.فراموش نکنید، استوری می‌تواند درآمدزا ترین بخش اینستاگرام برای شما باشد. زیرا اگر پیجتان فروشگاهی است، استوری در واقع ویترین شماست و بیشترین فروش را برای شما به همراه دارد و اگر هدفتان درآمدزایی از تبلیغات است، استوری محلی است که شما به انتشار تبلیغات دیگران می‌پردازید. پس تعامل در استوری را جدی بگیرید، تا الگوریتم اینستاگرام از شما حمایت کند و درآمدتان افزایش چشم‌گیری پیدا کند.

الگوریتم اینستاگرام در اکسپلور (صفحه کاوش)

صفحه اکسپلور، اوج فعالیت الگوریتم اینستاگرام است. در فید اینستاگرام، الگوریتم باید بین صفحه‌هایی که فالو کرده‌اید و بین پست‌های آن پیج‌ها، اولویت‌بندی کند. اما در صفحه اکسپلور، انتخاب بین میلیون‌ها پیج و میلیاردها محتوا انجام می‌شود.به صورت روزانه، 95 میلیون پست روی اینستاگرام آپلود می‌شود. الگوریتم قدرتمند اینستاگرام، هوشمندانه میلیاردها پست را بررسی می‌کند و از بین آن‌ها، بهترین‌ها را برای نمایش دادن در صفحه اکسپلور کاربران خود انتخاب می‌کند.اینستاگرام به کمک هوش مصنوعی خود، تلاش می‌کند بفهمد از بین تمام این پست‌ها و صفحاتی که (هنوز) فالو نکرده‌اید، کدام را بیشتر می‌پسندید. با کدام تعامل خواهید کرد، کدام صفحه را فالو خواهید کرد. از همه مهم‌تر، کدام پست‌ها بیشتر هر کاربر را سرگرم می‌کنند و باعث می‌شود زمان بیشتری را صرف اینستاگرام کند.

الگوریتم اینستاگرام اینستاگرام چگونه موضوعات را انتخاب می‌کند؟

پیج‌هایی که فالو کرده‌اید

اکسپلور اینستاگرام ابتدا پست‌های مناسب برای هرکاربر انتخاب می‌کند. اینستاگرام برای این کار پیج‌ها و موضوعاتی را که هرکاربر جذاب است، بشناسد. اینستاگرام برای این کار، ابتدا صفحاتی را که دنبال کرده‌اید، بررسی می‌کند تا موضوع آن را متوجه شود. سپس بخشی از اکسپلور شما را به صفحات مشابه پیج‌هایی که فالو کرده‌اید، اختصاص می‌دهد.مثلا اگر شما به غذا علاقه‌‌مندید و بین صفحاتی که دنبال می‌کنید و با آن‌ها تعامل دارید، صفحات مربوط به غذا نیز باشد، معمولا در صفحه اکسپلور خود نیز با پست‌های مربوط به غذا روبه‌رو خواهید شد.اما این کار به تنهایی کافی نیست. از طرفی، جذابیت کافی را برای وقت گذرانی در اینستاگرام ایجاد نمی‌کند. زیرا اگر همه اکسپلور شما به موضوعات مربوط به غذا اختصاص پیدا کند، جذابیت خود را برای شما از دست خواهد داد.

حدس سلیقه شما

اینستاگرام علاقه‌مند است تا پیج‌های اینستاگرامی رشد بیشتری داشته باشند و پست‌های خوب آن‌ها را به افراد بیشتری نمایش دهد. به همین دلیل الگوریتم اینستاگرام در اکسپلور، به کمک هوش مصنوعی خود تلاش می‌کند حدس بزند چه موضوعاتی برای شما جذاب است، اما صفحات مربوط به آن موضوع را هنوز دنبال نکرده‌اید.الگوریتم برای این که حدس بهتری داشته باشد، بررسی می‌کند پیج‌هایی که شما بیشترین تعامل را با آن‌ها داشته‌اید، چه موضوعات و صفحاتی را دنبال می‌کنند.برای مثال، شما به فوتبال علاقه‌مندید و هرروز با دوستانتان در مورد فوتبال صحبت می‌کنید. اما به هر دلیلی هیچ صفحه فوتبالی را دنبال نکرده‌اید. اینستاگرام صفحه دوستانتان را که همدیگر را دنبال می‌کنید و با هم تعامل دارید، بررسی می‌کند و متوجه علاقه آن‌ها به فوتبال می‌شود. پس در اکسپلور شما، علاوه بر پست‌های مربوط به غذا، پست‌های مربوط به فوتبال را نمایش می‌دهد تا هم توجه شما را جلب کند و شما زمان بیشتری در اینستاگرام بگذرانید، هم از پیج‌های فوتبالی به وسیله معرفی آنان به شما، حمایت کند.

آپدیت بودن محتوا

اینستاگرام، برای حدس زدن سلیقه شما به این کارها اکتفا نمی‌کند. اینستاگرام، به صورت رندوم، موضوعات دیگری را نیز در صفحه اکسپلور شما قرار می‌دهد تا امتحان کند که شما به آن موضوع علاقه نشان می‌دهید یا نه. اگر با پست‌های یکی از این موضوعات نیز تعامل کنید، احتمالا به موضوعاتی که الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور شخصی سازی شده شما در نظر می‌گیرد، اضافه می‌شود.همان طور که گفتیم، اینستاگرام اهمیت زیادی به آپدیت بودن کاربران خود می‌دهد. پس موضوع دیگری که برای الگوریتم اکسپلور اهمیت زیادی دارد، همین موضوع است. اکسپلور پست‌هایی را که بسیار وایرال شده و کاربران زیادی به آن توجه نشان داده‌اند نیز در اکسپلور شما جا می‌دهد. اینستاگرام برای این پست‌های وایرال شده، اهمیت زیادی به محل زندگی شما می‌دهد. برای مثال اگر پستی بین کاربران ایرانی، مورد توجه قرار گرفته باشد، به مرور زمان در صفحه اکسپلور دیگر ایرانی‌ها نیز نمایش داده می‌شود.

الگوریتم اینستاگرام چگونه محتواها را برای نمایش اولویت بندی می‌کند؟

هوش مصنوعی اینستاگرام، درست مانند فید (صفحه اصلی اینستاگرام) برای صفحه اکسپلور نیز به اولویت‌بندی محتواها می‌پردازد تا هرکاربر بیشترین لذت را از صفحه اکسپلور خود ببرد.اینستاگرام برای اولویت بندی پست‌ها به مسائل زیر توجه بسیاری دارد:1) زمان انتشار محتوا2) میزان علاقه کاربر به محتوا3) میزان تعاملی که دیگر کاربران با آن محتوا داشته‌اند4) میزان تعاملی که کاربر در طی زمان با محتواهای مشابه داشته است.5) میزان تعاملی که کاربران با سلیقه مشابه هرکاربر با محتوا برقرار کرده‌اند.این گونه است که صفحه اکسپلور اینستاگرام، به کمک الگوریتم و هوش مصنوعی بسیار قدرتمند اینستاگرام، تبدیل به جایی برای وقت گذرانی بسیاری از کاربران شده است.این موضوع علاوه بر این که استفاده از اینستاگرام را لذت‌بخش‌تر می‌کند، به نوعی حمایت رایگان اینستاگرام از صفحاتی است که محتوای جذابی تولید می‌کنند. به خوبی با دنبال کنندگان خود تعامل می‌کنند و با الگوریتم اینستاگرام آشنایی کافی دارند. این خبر خوبی برای تمام کسانی است که دوست دارند در اینستاگرام فعالیت کنند، دیده‌ شوند و درآمدزایی داشته باشند. زیرا نشان می‌دهد اگر شما فعالیت صحیح در اینستاگرام را به خوبی یادبگیرید، خود اینستاگرام نیز از شما حمایت می‌کند و با نمایش پست‌های شما در صفحه اکسپلور، به نوعی صفحه شما را به صورت رایگان تبلیغ می‌‎نماید.

4 نکته برای این که پست‌هایتان به اکسپلور برود

همان‌طور که اشاره کردیم، روزانه نزدیک به 100 میلیون پست در اینستاگرام آپلود می‌شود. این موضوع میزان رقابت برای دیده شدن محتواها را نمایش می‌دهد. اما چطور می‌توان از الگوریتم اینستاگرام استفاده کرد تا پست‌هایتان بیشتر وارد اکسپلور شود؟شما با رعایت نکاتی، می‌توانید پست‌های خود را وارد صفحه اکسپلور کنید:

1) تعامل، تعامل، تعامل!

مهم‌ترین اصل برای موفقیت در اینستاگرام تعامل است. سعی کنید محتوایی تولید کنید که برای مخاطب هدف صفحه شما جذاب است و باعث تعامل بیشتر آن‌ها می‌شود. الگوریتم اینستاگرام برای سنجش میزان تعامل مخاطبان با پست شما چند شاخص را بررسی می‌کند. چند نفر پست شما را نگاه می‌کنند. چقدر برای دیدن پست و خواندن کپشن شما وقت می‌گذارند؟ آیا آن را لایک می‌کنند؟ برای پست شما کامنت می‌گذارند؟ کامنت‌های دیگر پست را مطالعه می‌کنند؟ آیا پست شما را برای دوستانشان ارسال می‌کنند؟ آن را Add to story می‌کنند؟ پست شما را سیو می‌کنند تا بعدا دوباره آن را ببینند؟ آیا بعد از دیدن پست پیج شما را باز می‌کنند؟ اگر شما را دنبال نکرده‌اند، بعد از دیدن پست شما را فالو می‌کنند؟اینستاگرام نسبت به این شاخص‌ها، تصمیم می‌گیرد که آیا پست شما جذابیت کافی برای ورود به صفحه اکسپلور را دارد یا نه.

چطور تعامل صفحه خود را افزایش دهیم؟شما می‌توانید برای افزایش تعامل کاربران با پست خود از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنید. برای مثال با کمک Call to Action می‌توانید کاربران را دعوت به تعامل بیشتر کنید. ممکن است از کاربران خود سوالی بپرسید تا در کامنت‌ها پاسخ دهند. یا از کاربران بخواهید پست شما را لایک کنند. شاید به نظرتان این تکنیک ابتدایی بیاید، اما آمار نشان می‌دهد درخواست عمل یا همان کال تو اکشن؛ می‌تواند تعامل کاربران را به طور چشم‌گیری افزایش دهد.از طرف دیگر، تعامل یک جاده دو طرفه است. هرچقدر شما با دنبال کنندگان خود و پیج‌های مشابه تعامل بیشتری داشته باشید، آن‌ها نیز با شما تعامل خواهند کرد.

2) از پست‌های دیگران ایده بگیرید.

اگر با پیج‌های همکار و مشابه خود، تعامل داشته باشید، احتمالا در صفحه اکسپلور خود، محتواهای پیج‌های مشابه را خواهید دید.پست‌های آن‌ها را بررسی کنید. آن‌ها چه چیزی را رعایت می‌کنند که شما نمی‌کنید؟ همواره سعی کنید راز موفقیت همکاران خود را کشف کنید.فراموش نکنید که شما قرار نیست محتوای دیگران را کپی کنید. بلکه دید و روش محتواسازی آنان است که باید یاد بگیرید.

3) از امکانات اینستاگرام استفاده کنید.

خودتان را محدود به یک قالب پست (ریلز، آی جی تی وی، پست ورقی، ویدئو، استوری، لایو و…) نکنید. تلاش کنید از تمام امکانات اینستاگرام استفاده کنید. این روزها اینستاگرام علاوه بر قالب‌های محتوایی، امکانات تعاملی زیادی را برای قرار دادن روی استوری یا محتواهای ریلز در اختیار کاربران خود قرار داده است. شما به کمک این ابزارها، می‌توانید تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید.

تلاش کنید امکانات جدیدی را که اینستاگرام به پلتفرم خود اضافه می‌کند، جدی بگیرید. این کار دو مزیت برای شما دارد. از طرفی الگوریتم اینستاگرام متوجه می‌شود که شما پیج زنده‌ای دارید که از تغییر و تعامل استقبال می‌کند. از طرف دیگر، اینستاگرام وقتی ابزاری را اضافه می‌کند، با حمایت از محتواهایی که از آن ابزار استفاده کرده‌اند، تلاش می‌کند آن ابزار را بیشتر بین کاربران خود جا بیندازد و محبوب کند. برای مثال، پس از اضافه شدن قالب محتوایی ریلز، اینستاگرام به شدت از محتواهای ریلز استفاده کرد و پیج‌هایی که از این قالب استفاده می‌کردند به خوبی متوجه شدند که بازدید ریلزهایشان بسیار بسیار از دیگر قالب‌های محتوایی بیشتر است.

4) ناامید نشوید.

اگر اصل اول موفقیت در اینستاگرام تعامل باشد، مطمئن باشید اصل دوم آن استمرار و تداوم است. ممکن است مدتی طول بکشد تا پست‌های شما به اکسپلور برود. ممکن است حس کنید موفق نمی‌شوید. اما نباید از تلاش خود کم کنید. ناامید نشوید و ادامه دهید. سعی کنید محتواهای بهتری تولید کنید.دائما محتواهای خود را آنالیز کنید. کاربران بیشتر کدام محتوای شما را پسندیده‌اند؟ کدام محتوا بازدید بیشتر داشته است؟ قالب آن محتوا چیست؟ موضوع آن چیست؟ پست‌های خود را بررسی کنید تا بفهمید چطور می‌توانید توجه کاربران بیشتری را به پست‌های خود جلب کنید. مطمئن باشید به زودی به اکسپلور خواهید رفت.

چطور از الگوریتم اینستاگرام به سود خود استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم، الگوریتم اینستاگرام می‌تواند بهترین دوست و بدترین دشمن شما برای رشد در اینستاگرام باشد. شما اگر الگوریتم اینستاگرام را به خوبی بشناسید و با اهداف آن همسو شوید، به زودی پیج شما رشد چشم‌گیری خواهد داشت. ولی اگر نتوانید با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید. نتوانید ارزش آفرینی کنید و به طور کلی، الگوریتم اینستاگرام را رعایت نکنید، نه تنها پیج شما رشد نخواهد کرد، بلکه روز به روز بازدید آن کمتر و کمتر خواهد شد.همراهی با الگوریتم اینستاگرام کار مشکلی نیست. کافی است این نکات را رعایت کنید. خیلی زود اثر آن را بر روی پیج و کسب و کار خود خواهید دید.

ادمین الگوریتم |الگوریتم اینستا نی نی سایت |الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور

اصل اول: تعامل با پیج‌های همکار

سعی کنید با پیج کاری خود، پیج‌های همکار خود را فالو کنید و با آنان به تعامل بپردازید. این کار چند مزیت مهم برای شما دارد. اول آن که وقتی شما شروع به تعامل با صفحات دیگر می‌کنید، آن‌ها نیز با شما تعامل خواهند کرد و میزان Engagement پیج شما بیشتر خواهد شد.دیگر آن که فالوورهای پیج‌های همکار، افرادی هستند که به موضوع کسب و کار شما علاقه‌مندند و مخاطب هدف شما هستند. برقراری تعامل با پیج‌های همکار باعث می‌شود که اولا، آن‌ها کامنت‌های شما را زیر پست‌های همکاران ببینند و به پیج شما نیز سر بزنند.از طرف دیگر، وقتی شما با پیج‌های همکار تعامل دارید، الگوریتم اینستاگرام، حدس می‌زند که پیج شما موضوع مشابهی با آنان دارد، و پیجتان را به مخاطبان آن‌ها پیشنهاد می‌کند و پست‌هایتان را به اکسپلور آنان می‌برد.

اصل دوم: پاکسازی اکسپلور، کمک به الگوریتم اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین اصول استفاده از الگوریتم، این است که به الگوریتم کمک کنیم تا سریعتر، موضوع محتوای پیج ما و مخاطبان هدف احتمالی ما را درک کند. یکی از راه‌های مهم این کار، پاکسازی اکسپلور اینستاگرام است. اگر شما اصل اول را به خوبی رعایت کرده باشید و با پیج‌های همکار خود تعامل برقرار کرده باشید، اینستاگرام بخش بزرگی از اکسپلور شما را، باید به محتواهای مربوط به حیطه کاری خودتان اختصاص داده باشد. تلاش کنید تا تمام اکسپلور، به محتواهای مربوط به صفحه خودتان تبدیل شود.شما با پاکسازی اکسپلور خود، می‌توانید الگوریتم اینستاگرام را بیشتر در مورد مخاطبان هدف خود راهنمایی کنید، تا پست‌های شما را دقیقا به همان افرادی نشان دهد که به شما و موضوع فعالیت شما علاقه‌مند هستند.

خرید ممبر 

اگر به دنبال راهی مطمئن برای خرید ممبر  واقعی اینستاگرام هستین، کار رو به متخصصان در این زمینه بسپارین.

با توجه به این که خرید بازدید استوری اینستاگرام و خرید بازدید پست اینستاگرام، یکی از بهترین راه های افزایش عضو در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام پس باید برای خودتون ممبر بخرین و این کار رو به متخصصین در این حوزه محول کنین. ما با تجربه چند ساله در خرید و فروش ممبر و ایجاد سرویس های متنوع برای کاربران پیشگام بودیم و همواره در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

 

دکمه بازگشت به بالا