علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

هر آنچه باید درباره چاپ فلت بد بدانید؛ کاربردها و مزایا

یکی از فناوری‌های جدید و نو ظهور صنعت چاپ و تبلیغات که به‌ تازگی در بین موسسات و شرکت‌ها با استقبال زیادی رو به ‌رو شده، چاپ فلت بد است. چاپ فلت بد را می‌توان نوعی چاپ مستقیم روی اجسام دانست، این نوع چاپ تقریباً روی سطح هر نوع جسم سختی قابل ‌اجرا بوده و بسیار با دوام است؛ نوعی چاپ کاملاً مدرن و پیشرفته، که در آن می‌توان عملیات چاپ را به‌ طور مستقیم روی سطوح صاف و یکدست انجام داد.

فناوری به کار رفته در صنعت چاپ روی اجسام با آنچه که در گذشته به کار می‌رفت بسیار متفاوت است. طی سالیان گذشته صنعت چاپ تنها با کاغذ شناخته می‌شد، اما با ظهور چاپ UV، چاپ روی سطوح و اجسام دیگر یک رویای دست ‌نیافتنی نیست!

اگر قصد دارید بدانید که چاپ فلت بد چیست و با کاربردها، مزایا و پرفروش‌ترین محصولات این نوع چاپ بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

تابلوهای تبلیغاتی |دکوراسیون |دکوراسیون داخلی

چاپ فلت بد چیست؟

چاپ فلت بد نوعی از چاپ دیجیتال است که در آن از اشعه فرابنفش برای خشک یا همان پخت جوهر استفاده می‌شود. چاپ فلت بد یا چاپ یووی یکی از روش‌های پر کاربرد در امور تبلیغاتی و دکوراتیو است. با کمک این نوع چاپ می‌توانید به ‌راحتی بر روی سطوح مختلفی همچون چوب، آسمان مجازی، تخته شاسی، MDF، آینه، قاب گوشی، پلکسی، سنگ، شیشه، فلز، کاشی، سرامیک، پارکت، کامپوزیت، مولتی استایل، فلش مموری، پلاستیک، کاغذ، مقوا، هارد اکسترنال، پازل، پاور بانک و چرم مصنوعی چاپ کنید.

فرق بین چاپ فلت بد با چاپ اکوسالونت در نحوه خشک شدن جوهر چاپ است که در ابتدا ممکن است ساده به نظر برسد، اما در کل تفاوت‌ها زیادی با یکدیگر دارند. زمانی که جوهر روی سطح چاپ فلت بد پخش می‌شود، از آنجایی ‌که جوهرهای UV با قرار گرفتن زیر پرتو فرابنفش فوراً خشک می‌شوند، جوهر مرطوب فرصت پخش شدن پیدا نمی‌کند و در نتیجه جزئیات بسیار دقیق‌تر و واضح‌تر نشان داده می‌شوند.

انواع کاربردهای چاپ فلت بد

محصولاتی که توسط دستگاه‌های فلت بد چاپ می‌شوند را می‌توان در هر جایی پیدا کرد. از دکوراسیون داخلی گرفته تا هدایای تبلیغاتی و تبلیغات تجاری، این‌ها تنها گوشه‌ای از کاربردهای این نوع چاپ هستند. در ادامه می‌خواهیم شما را بیشتر با انواع کاربردهای چاپ فلت بد آشنا کنیم:

  1. چاپ روی تابلو بوم نقاشی جهت ساخت تابلو نقاشی بوم و نصب آن در محیط‌های مختلف مانند محل کار، منزل یا هتل جهت زیباسازی فضا
  2. کاربرد چاپ فلت بد روی پلکسی برای ساخت انواع تابلوهای راهنما، ساخت تندیس و لوح
  3. چاپ روی انواع سرامیک و کاشی برای استفاده در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار، ساخت هدایای تبلیغاتی و تابلوهای دکوراتیو
  4. چاپ روی سنگ برای ساخت انواع لوح و تندیس‌های سنگی تزئینی
  5. چاپ فلت بد روی پلی‌کربنات برای استفاده در پنل راهنمای دستگاه‌های صنعتی و روکش روی ال‌سی‌دی انواع دستگاه‌های الکترونیکی
  6. چاپ روی PVC فوم برای استفاده در تابلوهای تبلیغاتی و تزئینی، کابینت، پارتیشن و دکوراسیون داخلی
  7. چاپ روی شیشه مناسب برای مصارف فضاهای ساختمانی، فروشگاهی، تجاری، ساخت تندیس، درب‌های شیشه‌ای و چاپ روی دیوارپوش های شیشه‌ای
  8. چاپ فلت بد روی چرم مصنوعی یا چرم طبیعی برای استفاده در صنایع مد و پوشاک، کیف و کفش، مبلمان و هدایای تبلیغاتی. البته برای چاپ روی چرم مصنوعی از چاپ یووی رول هم استفاده می‌شود. این روش برای رول های خام چرم مصنوعی مناسب است، ولی چاپ فلت بد برای محصولات آماده کاربرد دارد.

تابلوهای تبلیغاتی |دکوراسیون |دکوراسیون داخلی

8 مزیت چاپ فلت بد یا چاپ UV

مهم‌ترین مزیت چاپ فلت بد نسبت به سایر انواع چاپ، قابلیت چاپ آن روی سطوح مختلف است. تمامی شرکت‌ها و موسسات از این نوع چاپ جهت حک کردن نام شرکت، نام لوگو یا سایر جزئیات بر روی هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. سطوح کاملاً صاف، مسطح و بدون خمیدگی یا گودی برای چاپ مستقیم روی اجسام بسیار مناسب هستند. در ادامه با مهم‌ترین مزایای چاپ فلت بد یا چاپ UV آشنا می‌شویم:

  1. مقاومت و ماندگاری بسیار بالا در برابر ضربه، خط و خش و خوردگی و عوامل طبیعی مانند نور آفتاب، حرارت، باد، باران، رطوبت، سرما و گرما
  2. طراحی بسیار زیبا و مستحکم همراه با سطح صاف و یکدست
  3. سرعت بالا در خشک شدن جوهر در چاپگر فلت بد
  4. عدم ‌تغییر رنگ و ماندگاری چاپ برای مدت ‌زمان طولانی
  5. قابلیت تحمل وزن اجسام مختلف
  6. قابلیت چاپ روی اجسام با سطوح ناصاف و جنس‌های مختلف
  7. صرفه‌ جویی در هزینه و بر جای گذاشتن ضایعات کمتر در چاپ
  8. قابلیت چاپ در هر دو طرف متریال

پرفروش‌ترین محصولات چاپ فلت بد را بشناسید

هر کدام از محصولات چاپ فلت بد، دارای کاربردها و موارد مصرف خاصی هستند. به‌ طوری‌ که محصولات چاپ ‌شده توسط این نوع چاپ محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده‌ است. در ادامه به معرفی پرفروش‌ترین محصولات چاپ فلت بد می‌پردازیم، که عبارتند از:

  1. چاپ طرح تبلیغاتی و دلخواه بر روی پاور بانک، فلش مموری و هارد اکسترنال
  2. چاپ زیباترین طرح‌های مذهبی روی انواع کاشی و سرامیک
  3. چاپ چرم مصنوعی با طرح دلخواه
  4. چاپ روی قاب گوشی‌های موبایل
  5. چاپ عکس دلخواه روی انواع تخته شاسی چوبی
  6. چاپ مستقیم روی انواع آینه‌های دکوراتیو
  7. زیبایی و درخشش دکوراسیون سقف با چاپ آسمان مجازی
  8. چاپ لوگو و طرح تبلیغاتی دلخواه شما روی مولتی استایل

تابلوهای تبلیغاتی |دکوراسیون |دکوراسیون داخلی

کدام چاپخانه خدمات چاپ فلت بد ارائه می‌کند؟

اگر به‌ دنبال چاپخانه‌ای هستید که بهترین خدمات چاپ فلت بد را به شما ارائه کند، پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است. این مرکز یکی از بهترین و معتبرترین مراکز ارائه چاپ فلت بد یا چاپ یووی در تهران است که تمامی محصولات چاپی خود را به‌ صورت آنلاین و حضوری به کلیه مشتریان ارائه می کند.

شما با استفاده از خدمات این چاپخانه می‌توانید از مزایایی همچون کیفیت عالی چاپ، قیمت بسیار مناسب و سرعت بالا چاپ نسبت به سایر چاپخانه‌های چاپ فلت بد بهره‌مند شوید. دفتر مرکزی چاپ سبحان خدمات دیگری مانند چاپ بنر، چاپ فلکس، چاپ یووی رول، چاپ بوم نقاشی، بک لایت، کنواس، آسمان مجازی، کاغذ دیواری و… را ارائه می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می کنیم به سایت www.sobhanprint.com مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا