علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

چگونه در تیک تاک با تصاویرمان Slideshow بسازیم؟

آموزش تصویری کامل کار با اپلیکیشن تیک تاک

تیک تاک (TikTok) از جمله برنامه‌های پرطرفدار این روزها است و کاربران زیادی دارد. اما برنامه تیک تاک چیست؟ این برنامه توانسته در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته باشد و به یک اپلیکیشن بسیار شناخته شده تبدیل شود. ما در این مقاله قصد داریم آموزش تصویری کامل کار با اپلیکیشن تیک تاک به همراه مراحل Buy twitter followers را به شما ارائه دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نمی‌دانید چطور از تیک تاک استفاده کنید؟ ما در این مقاله هرآنچه برای شروع کار با تیک تاک باید بدانید را پوشش می‌دهد. در این مقاله به ویژگی‌های تیک تاک، نحوه استفاده از آن‌ها، چگونگی شرکت در چالش‌ها و مواردی از این قبیل نیز اشاره می‌شود. با خواندن این مطلب به راحتی می‌توانید کار با اپلیکیشن تیک تاک را آغاز کرده و به جذب فالوور (Follower) بپردازید. ابتدا بیایید ببینیم برنامه تیک تاک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

آموزش ادیت های تیک تاک |ایده کلیپ تیک تاک |بهترین نرم افزار ساخت اسلاید شو برای کامپیوتر

برنامه تیک تاک چیست؟

تیک تاک پلتفرمی است که در آن کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاه بسازند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. این ویدیوها مدت زمانی بین 5 ثانیه تا 3 دقیقه خواهند داشت. علاوه بر این، این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که از یک Library پر از موزیک‌ها و افکت‌های (Effect) جالب استفاده کنید. شما به سرعت می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و یک ویدیوی جالب بسازید.

اما جدای جذاب بودن فیلم گرفتن و ادیت (Edit) ویدیو با تیک تاک با تلفن همراه، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که موجب محبوبیت این برنامه شده است. مثلا این که کاربران می‌توانند محتوای فوق‌العاده زیادی را ببینند که توسط الگوریتم بسیار خوب تیک تاک ارائه می‌شود، خود نکته مهمی به حساب می‌آید.

صفحه For You (صفحه خانگی برنامه) در این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که به تعداد بی‌شماری از ویدیوهای سایر کاربران دسترسی پیدا کنید. این امر موجب می‌شود که به مرور زمان و با تماشای ویدیوهای بیشتر بتوانید سلیقه خود را کشف کنید و بیشتر به سراغ ویدیوهایی در سبک مورد علاقه‌تان بروید. در واقع الگوریتم تیک تاک بسیار هوشمند است و به سرعت تشخیص می‌دهد که چه ویدیوهایی برای شما جالب هستند و بیشتر همان سبک و سیاق را برای‌تان به نمایش درمی‌آورد. اپلیکیشن تیک تاک را می‌توان شبکه تلویزیونی شخصی در نظر گرفت که ویدیوهایی کوتاه از موضوعات مورد علاقه ما را نمایش می‌دهد.

این برنامه در بین قشر جوان بسیار نفوذ کرده است و حتی برخی از افراد در کشورهای دیگر از آن برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. به لطف تیک تاک برخی آهنگ‌ها ترند می‌شوند (مثل Doja Cat!). همچنین این اپ موجب شده که ستاره‌هایی از دل ویدیوها زاده شوند که مثال بارز این موضوع ادیسون ری (Addison Rae) است که به لطف همین برنامه توانست نقشی در فیلم He’s All That به دست آورد.

در واقع باید بگوییم که تیک تاک برنامه‌ای است که به سرعت ترند می‌سازد. اگر می‌خواهید شانس خود را برای یک شبه معروف شدن افزایش دهید، شاید این اپلیکیشن به شما کمک کند. اما اگر بخواهیم به مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه تیک تاک به صورت مجزا اشاره کنیم، باید سراغ چند مورد اصلی برویم. در ادامه با مهم‌ترین ویژگی‌های این اپ آشنا خواهید شد.

ویژگی های اپلیکیشن TikTok

دسترسی به هزاران ویدیوی رایگان

اپلیکیشن تیک تاک از هزاران ویدیوی فوق‌العاده پر شده است و شما می‌توانید به سرعت هر ویدیویی که دوست دارید را تماشا کنید. از آن جایی که محتوای بسیار زیادی در این برنامه وجود دارد، ممکن است برخی از افراد نگران شوند که ویدیوهای بی‌ربط در صفحه Feed برای‌شان نمایش داده شود. اما همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم، این اپلیکیشن مجهز به یک ماشین لرنینگ (Machine Learning) قدرتمند است که می‌تواند تشخیص دهد شما به چه نوع ویدیوهایی بیشتر علاقه دارید. هر چه تیک تاک بیشتر با سلایق شما آشنا شود، صفحه Feed شما بیشتر با ویدیوهایی که از دیدن‌شان لذت می‌برید پر خواهد شد.

وجود تعداد بسیار زیاد کاربران

میلیون‌ها کاربر وجود دارند که در برنامه تیک تاک تولید محتوا انجام می‌دهند. از آن جایی که در حال حاضر این اپ در 154 کشور در دسترس است و افراد با 39 زبان مختلف برای آن محتوا تولید می‌کنند، می‌توان آن را یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های حال حاضر دنیا دانست. کافی است اراده کنید تا بتوانید هر محتوایی که دوست دارید را بیابید.

وجود موزیک‌های رایگان برای ساخت ویدیوها

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه تیک تاک این است که به شما اجازه می‌دهد به سیل عظیمی از موزیک‌ها و قطعات موسیقی دسترسی پیدا کنید. در واقع این اپلیکیشن یک پلی لیست (Playlist) می‌سازد که از طریق آن افرادی که قصد دارند ویدیو بسازند، می‌توانید موزیک‌های مختلف را گوش کرده و در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کنند. این پلی لیست‌ها شامل محبوب‌ترین موزیک‌ها در هر سبکی می‌شوند؛ از پاپ و رپ گرفته تا متال و … یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این برنامه این است که به شما و دیگر کاربران اجازه می‌دهد که بتوانید موسیقی ساخته شده توسط خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

ایموجی‌ها و استیکرهای رایگان

شاید بتوان گفت که نمک استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ایموجی‌ها (Emoji) و استیکرهای (Sticker) آن است. اپلیکیشن تیک تاک بالغ بر 100 استیکر و ایموجی مختلف دارد که از آن‌ها می‌توانید در ویدیوهای‌تان استفاده کنید. همچنین کاربران می‌توانند از فیلتر‌های صورت (Face Filter) و افکت‌های زیبا نیز استفاده کنند تا ویدیوی‌شان جذاب‌تر به نظر برسد.

ابزارهای ویرایش ساده و رایگان

ساخت اپی مثل تیک تیک در صورتی که نتوانید کاربری را به سمت خود جلب کنید، بی‌معنی است. اما برنامه تیک تاک به لطف ویژگی‌های خاص خود به این موفقیت دست پیدا کرده و حالا کاربران زیادی دارد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد محتوای دلخواه‌تان را ضبط کنید، دست به ویرایش آن بزنید، فیلترهای صورت و استیکر یا ایموجی روی آن قرار دهید و سپس آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پخش زنده

پخش زنده به یکی از بخش‌های جدا نشدنی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است و شما می‌توانید از این قابلیت در اپلیکیشن تیک تاک هم استفاده کنید. علاوه بر این، کاربران می‌توانند در پخش زنده نیز از فیلتر استفاده کنند تا ویدیوهای‌شان زیباتر به نظر برسد.

خلاق‌ترین خودت باش

گرچه بیشتر برنامه تیک تاک را یک اپ اجتماعی موزیک محور می‌دانند، اما باید بدانید که این برنامه چیزی بیشتر از این حرف‌ها است. شما از آن می‌توانید برای به اشتراک گذاشتن ویدیوهایی با موضوع رقص، کمدی، Vlog، دستور آشپزی، پروژه‌های DIY و … استفاده کنید. همچنین کاربران در این اپلیکیشن به هزاران دسته‌بندی مختلف دسترسی دارند و می‌توانند ویدیوهای مختلفی را تماشا کنند.

تمام این ویژگی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا بتوانند اپلیکیشن تیک تاک را به یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ها تبدیل کنند. این اپ توانست در سال 2019 به چهارمین برنامه محبوب روی گوشی‌های آیفون تبدیل شود. علاوه بر این، همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، در حال حاضر تیک تاک در 154 کشور در دسترس است و افراد با 39 زبان مختلف برای آن محتوا تولید می‌کنند و بالغ بر 800 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد.

نسخه وب تیک تاک

قابل ذکر است که شما از نسخه وب تیک تاک هم می‌توانید استفاده کنید و نیازی نیست حتما دست به دانلود برنامه آن بزنید. اما در این شرایط و بدون دانلود اپلیکیشن چه کارهایی برای کاربران امکان‌پذیر است؟ ما در ادامه به کارهایی که می‌توانید با نسخه وب تیک تاک انجام دهید اشاره کرده‌ایم. اما در مجموع باید بدانید که بسیاری از ویژگی‌ها در این حالت غیر فعال هستند. مثلا در این شرایط امکان ضبط ویدیو، اضافه کردن موزیک و … وجود نخواهد داشت.

تعامل

در این حالت شما می‌توانید بدون مشکل و درست مشابه برنامه با سایر ویدیوها تعامل برقرار کنید. مثلا می‌توانید کامنت بگذارید، لایک کنید، کاربران دیگر را فالو کنید یا ویدیوها را در شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک یا توییتر به اشتراک بگذارید. همچنین شما به Inbox خود نیز دسترسی خواهید داشت و می‌توانید پیام‌های شخصی‌تان را پاسخ دهید. علاوه بر این، اعلان‌های مربوط به لایک‌، کامنت، منشن (Mention) یا فالو شدن نیز برای‌تان ارسال می‌شود. در کل باید بگوییم که شبکه اجتماعی یعنی تعامل و شما از این مزیت با نسخه وب تیک تاک بهره‌مند خواهید بود.

آپلود ویدیو

اگر فایل ویدیوی خود را روی کامپیوترتان داشته باشید، می‌توانید آن را از طریق نسخه وب تیک تاک آپلود کنید. در این شرایط ویدیو باید نهایتا 5 دقیقه‌ای بوده و حداقل رزولوشن آن 720×1280 باشد. همچنین حداکثر حجم قابل آپلود نیز 2 گیگابایت است. این ویژگی زمانی کاربردی است که شما ویدیوهای زیادی ضبط کرده باشید و بخواهید آن‌ها را در کامپیوترتان ذخیره نگه دارید.

جستجوی محتوا

موتور جستجوی نسخه وب تیک تاک درست به اندازه نسخه نرم‌افزاری آن کاربردی است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که به سادگی بتوانید با استفاده از کلید واژه‌های مورد نظر، نام کاربران مختلف یا ویدیوها را جستجو کنید. نتایج جستجو بر اساس میزان محبوبیت نمایش داده می‌شوند. در ادامه نیز می‌توانید لیست برجسته‌ترین کاربران را مشاهده کنید. پس اگر به دنبال یک ویدیوی خاص هستید، نیازی نیست ساعت‌ها در محیط تیک تاک سردرگم باشید و صرفا باید از موتور جستجوی آن استفاده کنید.

تماشای ویدیوها

در صفحه اول نسخه وب تیک تاک دو بخش For You و Following را خواهید دید. در قسمت For You همانند اپ، ویدیوها با توجه به علاقه‌تان برای‌تان نمایش داده می‌شوند. اما در قسمت Following ویدیوی افرادی نمایش داده می‌شود که آن‌ها را دنبال کرده‌اید. در ستون سمت چپ نیز حساب‌های کاربری ترند برای‌تان ظاهر می‌شوند که در صورت تمال می‌توانید آن‌ها را نیز دنبال کنید.

آموزش نصب تیک تاک

برای دانلود تیک تاک بدون مشکل ابتدا باید وارد AppStore در محصولات اپل (Apple) یا Google Play Store در محصولات بمتنی بر سیستم عامل اندروید شوید. اولین نکته‌ای که در این جا مورد توجه‌تان قرار می‌گیرد، این است که برای تماشای ویدیوهای تیک تاک نیازی به ساخت حساب کاربری نیست. اما پیش از ساخت اکانت صرفا می‌توانید به تماشای ویدیوها بپردازید و کار بیشتری از شما ساخته نیست.

ساخت حساب کاربری تیک تاک

ساخت اکانت تیک تاک بسیار ساده است. این برنامه چهار انتخاب را پیش روی شما قرار می‌دهد. یکی از آن‌ها این است که می‌توانید با استفاده از شماره تلفن همراه‌تان یا آدرس ایمیل‌تان یک حساب کاربری بسازید. همچنین می‌توانید ورود به تیک تاک از گوگل را انتخاب کنید. علاوه بر این، امکان ادامه دادن با اکانت فیسبوک و توییتر نیز وجود دارد. برای ساخت حساب کاربری تیک تاک باید ابتدا تاریخ تولدتان را وارد کنید (برای درست کردن اکانت باید سن‌تان بیشتر از 13 سال باشد). همچنین باید یک نام کاربری (Username) انتخاب کنید. قابل ذکر است که امکان تغییر آن در آینده وجود دارد.

چگونه بدون درآوردن سیم کارت وارد تیک تاک شویم؟ برای این کار کافی است از یک نرم افزار تغییر ip خوب استفاده کنید. ابتدا سرور مورد نظرتان را انتخاب کنید و صبر کنید تا اتصال برقرار شود. سپس در حالتی که فیلترشکن روشن است، وارد برنامه تیک تاک شوید و مراحل ثبت نام را انجام دهید و به راحتی از آن استفاده کنید.

در ادامه آموزش نصب تیک تاک در ایران باید بگوییم که در ابتدا با توجه به روشی که برای ثبت نام انتخاب می‌کنید، ممکن است یک تصویر پروفایل برای‌تان ثبت شود. همچنین اگر عکسی در پروفایل‌تان وجود نداشت، خودتان به راحتی می‌توانید یک تصویر را انتخاب کرده و به عنوان عکس پروفایل از آن استفاده کنید. حالا نوبت این است که یک Bio برای خود بنویسید. برای این کار به سادگی باید روی گزینه Edit در صفحه مربوط به حساب کاربری‌تان ضربه بزنید و سپس گزینه Add را انتخاب کنید. حال باید متن مورد نظرتان را بنویسید. دقت کنید که نهایتا می‌توانید متنی 80 کلمه‌ای را در این بخش وارد کنید.

قابل ذکر است که تیک تاک به کاربران اجازه می‌دهد که اکانت‌شان را به حساب‌های یوتیوب و اینستاگرام‌شان متصل کنند. این ویژگی یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده این برنامه به حساب می‌آید. اگر شما اینفلوئنسر (Influencer) هستید  و قصد دارید مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشانید، حضور داشتن و تولید محتوا روی پلتفرم‌های اجتماعی مختلف را باید مد نظر قرار دهید. این قابلیت در این اپ موجب می‌شود که محتوایی که روی تیک تاک می‌سازید، به سرعت روی یوتیوب و اینستاگرام نیز به نمایش گذاشته شوند تا افراد بیشتری آن‌ها را ببینند.

اما با وجود مطالب مختلف درباره آموزش نصب تیک تاک در ایران آپارات ممکن است برای برخی از کاربران این سوال به وجود بیاید که «چرا نمیتونم در تیک تاک ثبت نام کنم؟». معمولا کسانی به چنین مشکلی برخورد می‌کنند که از برنامه های تغییر آی پی موجود در بازار بهره نمی‌برند. اگر در این شرایط هم به مشکل خوردید، ابتدا کش برنامه تیک تاک را حذف کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات گوشی رفته و در قسمت برنامه‌ها، تیک تاک را پیدا کنید. آن را انتخاب کرده و در صفحه بعد گزینه Clear Cache را بزنید. سپس مجددا اقدام به ثبت نام و ورود کنید.

 منابع :

enforcesocial.com

social-media-boost.com

دکمه بازگشت به بالا