اقتصادیکسب و کار ایرانی

راهنمای لازم برای خرید قطعات موبایل در سایت های فروش قطعات گوشی

توسعه روزافزون فناوری و ظهور فناوری های جدید باعث شده تا این روزها زندگی ما با فناوری گره بخورد. تلفن های همراه را می توان نمونه ای از حضور مداوم فناوری در زندگی ما دانست. این گوشی های هوشمند به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. هر روز ساعت ها از وقت خود را در کنار این گوشی ها می گذرانیم و گویی زندگی بدون این وسیله الکترونیکی کوچک امکان پذیر نیست زیرا بیشتر ارتباطات و کارهای روزمره ما توسط گوشی های هوشمند انجام می شود. تماس، گشت و گذار در اینترنت، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود، استفاده از پیام رسان و … بدون تلفن همراه امکان پذیر نبود.

اما هر دستگاهی به مرور زمان دچار نقص فنی یا خرابی خواهد شد. گوشی های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تلفن های همراه یا مشکلات نرم افزاری دارند یا به دلیل مشکلات سخت افزاری آسیب دیده اند. بیشتر اوقات، مشکلات اساسی ناشی از نقص سخت افزاری مانند خرابی یا خرابی قسمت های مختلف دستگاه است. در چنین مواقعی گوشی موبایل نیاز به تعویض یا تعمیر دارد تا بتواند به کار خود ادامه دهد. بنابراین خرید قطعات موبایل می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

چه زمانی نیاز به خرید قطعات موبایل دارید؟

در دهه های اخیر، تلفن های همراه ساده و ساده، کل دنیا را تغییر داده اند. بسیاری از شرکت های تولیدی امروزی قبل از تولید گوشی های هوشمند امروزی، گوشی های دکمه ای کلاسیک تولید می کردند. برند معروف نوکیا را می توان یکی از معروف ترین تامین کنندگان گوشی های کلاسیک دانست که امروزه به تولید انواع گوشی های هوشمند مشغول است.

گوشی‌های کلاسیک بسیار قوی‌تر و قوی‌تر از مدل‌های امروزی بودند و نسبت به گوشی‌های هوشمند آسیب‌پذیری کمتری داشتند. گوشی های نسل قبل در صورت خرابی قطعات اغلب با تعمیر یا تعویض قطعه حل می شدند و کیفیت کار قطعه تعویضی چندان محسوس نبود. اما در گوشی های هوشمند امروزی داستان متفاوت است. در سال های اخیر سرعت توسعه فناوری و ارائه فرصت های مختلف نیز افزایش یافته است.

گوشی های هوشمند امروزی از فناوری های پیچیده تری از نظر کیفیت ساخت استفاده می کنند و به کوچکترین دستورات کاربر حساسیت بیشتری دارند. بنابراین قطعات موبایل به کار رفته در این گوشی ها نیز بسیار ظریف، حساس و پیشرفته هستند. البته سازندگان گوشی های هوشمند به دنبال راهی برای افزایش مقاومت و طول عمر محصولات خود با استفاده از فناوری های جدید هستند و در این زمینه در سال های اخیر شاهد عرضه گوشی های مختلف مقاوم در برابر آب یا گرد و غبار بوده ایم.

همچنین برخی از برندهای خاص مانند کاترپیلار روی ساخت گوشی هایی با مقاومت و استحکام بسیار بالا تمرکز کرده اند. با این حال، بسیاری از گوشی های هوشمند از جمله گوشی های رده پایین و میان رده به دلایل متعددی مانند نفوذ رطوبت به داخل گوشی، عدم نگهداری مناسب، قرار گرفتن گوشی در محیط های با دمای بالا، افتادن و ضربه، همچنان آسیب پذیر هستند. آنها آسیب دیده و در برخی موارد به طور کامل از کار می افتند. در بیشتر موارد، این حوادث باعث آسیب جزئی یا کلی به یک قسمت خاص می شود.

تقریبا همه افراد گوشی های هوشمند خود را برای رفع مشکل خود به تعمیرگاه یا متخصص در این زمینه می برند. البته عده کمی هم تمایل دارند که خودشان گوشی آسیب دیده را تعمیر کنند و تمایلی به پرداخت هزینه اضافی به مراکز خدمات تعمیرات گوشی ندارند و به همین دلیل اقدام به خرید قطعات موبایل می کنند. در بیشتر موارد تعمیر گوشی مستلزم تعویض قطعه معیوب است، بنابراین قطعه باید آماده و تعویض شود.

تعمیرات موبایل |قطعات موبایل |لوازم جانبی موبایل

انواع قطعات متحرک چیست؟

اگر هر یک از این قسمت های تلفن همراه آسیب ببیند یا آسیب ببیند، می تواند به سایر قسمت های دستگاه آسیب برساند. به عنوان مثال، باتری گوشی را در نظر بگیرید. خرابی این قطعه می تواند باعث ورود جریان های غیرعادی به قسمت های داخلی گوشی مانند برد دستگاه شود و صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل تعویض قطعات معیوب ضروری است.

قطعات موبایل به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. به عنوان مثال هوزینگ بخشی از گوشی است که از انواع مختلفی مانند محفظه سیم کارت، محفظه برق، هندزفری، محفظه شارژ، محفظه میکروفون و … تشکیل شده و در قسمت های مختلف تعبیه شده است. از دستگاه قسمت بعدی در مورد جسم متحرک است که به انواع مختلفی تقسیم می شود. این قطعات شامل پنل جلو و پشت و همچنین قاب گوشی موبایل می باشد. قطعات مربوط به بدنه گوشی چون اولین قطعاتی هستند که در هنگام افتادن گوشی در معرض ضربه قرار می گیرند. نسبت به سایر قسمت ها آسیب بیشتری دیده اند.

صفحه نمایش، بلندگو یا بلندگو، باتری، صفحه نمایش لمسی و قاب LCD، حسگر اثرانگشت، پشت دستگاه، لنز یا شیشه دوربین، پورت USB و سیم کارت، قاب LCD، سیم کارت و رابط شارژ، آنتن و سیم – Fi، نمد و اپتیکال قلم از دیگر قطعاتی است که بیشتر از سایر قطعات گوشی می شکند و خرید قطعات موبایل بیشتر به این دستگاه ها محدود می شود.

نکاتی که در هنگام خرید گوشی موبایل باید رعایت کرد

بعد از اینکه نیاز به تعویض قطعات معیوب و تهیه قطعه سالم را بررسی کردید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که هنگام خرید این قطعات به چه نکاتی باید توجه کرد؟ اولین چیزی که در خرید قطعات موبایل اهمیت دارد کیفیت قطعات یدکی آن است. به طور کلی این قطعات به دو دسته اصلی و تقلبی تقسیم می شوند. همانطور که گفتیم اکثر قطعات گوشی های هوشمند بسیار حساس هستند و تاثیر مستقیمی بر عملکرد دستگاه دارند. بنابراین، بسیاری از شرکت های گوشی های هوشمند نیز به طور انحصاری برای محصولات خود قطعات تولید و نصب می کنند.

شرکت های دیگری نیز وجود دارند که قطعات و لوازم جانبی موبایل و اداپتور 25 وات سامسونگ با کیفیت تولید می کنند. اکثر این قطعات از نظر کیفیت ساخت و کارایی دارای گریدهای متفاوتی هستند که هر کدام مشتریان خاص خود را دارند. بنابراین ممکن است قطعه ای حتی اگر توسط خود شرکت سازنده ساخته نشده باشد، کیفیت خوبی داشته باشد.

مورد دیگر هزینه قطعات موبایل است که بسیار مهم است. تقریبا همیشه کیفیت یک قطعه رابطه مستقیمی با قیمت آن دارد و هر چه کیفیت قطعه بالاتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود. متاسفانه به دلیل قیمت پایین قطعات موبایل، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از نمونه های بی کیفیت استفاده کنند تا هزینه تعمیر کمتری را پرداخت کنند. البته در نظر داشته باشید که قیمت پایین یک قطعه همیشه دلیل بر کیفیت پایین آن نیست، بلکه به طور کلی فاکتور قیمت می تواند معیار مناسبی در بررسی قطعات مختلف باشد.

تعمیرات موبایل |قطعات موبایل |لوازم جانبی موبایل

قطعات برای گوشی های سامسونگ

در سال‌های اخیر، گوشی‌های سامسونگ بخش مهمی از بازار دستگاه‌های تلفن همراه را در کشور به خود اختصاص داده‌اند. این گوشی ها به دلیل قیمت مناسب، کیفیت بالا و دوام بالا بسیار محبوب شده اند. با این حال، گوشی های سامسونگ نیز از کار می افتند. اگر گوشی سامسونگ شما مشکل دارد به دنبال باتری گوشی سامسونگ در بازار باشید.

این قطعات در رده های کیفی مختلف در بازار موجود می باشند. در نظر داشته باشید که کیفیت قطعات یدکی برای مراکز معتبر تعمیر گوشی سامسونگ بسیار حائز اهمیت است، بنابراین پیشنهاد می کنیم از قطعات گوشی سامسونگ با کیفیت بالا استفاده کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از گوشی هوشمند خود ببرید.

بهترین قطعات گوشی را از کجا بخریم؟

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که قطعات موبایل را از کجا بخریم. سعی کنید همیشه از نمایندگی ها یا مراکز معتبر همانند موبایل 110 ، دیجی کالا ، تکنولایف و غیره  خرید کنید تا علاوه بر کیفیت بالای قطعات موبایل خریداری شده، در صورت بروز مشکل از گارانتی آن نیز بهره مند شوید.

دکمه بازگشت به بالا