عمومیکسب و کار ایرانی

تفاوت معنی انگشتر در هر انگشت بین زنان و مردان

معنی انگشتر در هر انگشت دست چپ و راست (زنان و مردان)؛ انگشتر را در کدام انگشت کنیم؟

انگشتر نامزدی، انگشتر ازدواج، انگشتر های جاودانگی عشق، هر یک نماد یک مرحله مهم و متفاوت و آغاز فصلی نو در زندگی است. عموما این انگشترها در انگشت حلقه قرار داده می شوند، اما آیا معنی انگشتر در هر انگشت دست را می دانید؟ در این راهنمای کامل، ما در خصوص اینکه انگشتر در هر انگشت چه مفهومی دارد صحبت می کنیم.

معنای هر انگشت برای انگشتر

در طول تاریخ، همیشه اینطور تصور می شد که انتخاب انگشت برای انگشتر دارای معنایی معنوی یا مفهومی عرفانی است. در کف بینی، دست ها و انگشتان به هر یک از خدایان یونانی نسبت داده می شوند، و این عقیده وجود دارد که انداختن سنگ های جواهر در یک انگشت خاص می تواند خوش شانسی بیاورد.

اینکه انگشتر در هر انگشت نماد چیست ممکن است بر روی انتخاب شما برای انداختن انگشتر تاثیر داشته باشد.

انگشت حلقه

انگشتر در انگشت حلقه نماد عشق جاودان، خلاقیت و زیبایی است. تصور می شود که با خدای یونانی آپولو در ارتباط باشد، و سنگ های جواهر مکمل این انگشت سنگ یشم، سنگ آمیتیست، سنگ ماه ­یا حجرالقمر، سنگ یاقوت و سنگ فیروزه باشد.

انگشت وسط

مسئولیت، تعادل و جست و جوی معنوی به انگشتر در انگشت وسط ربط دارد.

سنگ های جواهر مرتبط با آن مرجان، زمرد کبود، و کوارتز سرخ می باشند که همگی ویژگی های آرامش بخش دارند.

انگشت اشاره

سیاره مشتری حاکم بر انگشت اشاره است و معنی انگشتر در انگشت اشاره جاه طلبی، رهبری و اعتماد به نفس می باشد. تصور می شود انداختن انگشتری با سنگ های توپاز آبی، سنگ آمتیست، یا سنگ لاجورد در این انگشت ویژگی های مشتری حاکم آن را ارتقا دهد.

انگشت کوچک

حاکم انگشت کوچک سیاره عطارد است و بنابراین انگشتر در انگشت کوچک نماد شهود، هوش و ذکاوت و متقاعد کردن دیگران می باشد. گفته می شود انتخاب بین سنگ هایی مانند کهربا، کوارتز لیمویی یا ­سنگ ماه برای انگشت اشاره به حاکم آن عطارد قدرت می بخشد.

انگشت شست

تنها موردی است که به هیچ خدایی یونانی ارتباط داده نشده است انگشتر در انگشت شست است، تصور می شود نماد قدرت اراده و قدرت ابراز وجود باشد.

باور رومیان نسبت به انداختن انگشتر در انگشتهای مختلف از جمله انگشت حلقه

رومی‌های باستان معتقد بودند که دست چپ ناشاد و غیرقابل‌اعتماد می‌باشد. از این رو آن‌ها حلقه‌ی ازدواج را در دست راست خود پوشیدند. برای سال‌های متمادی در کشور هند هم حلقه را در دست راست خود قرار می‌دانند و باور عموم بر این بود که دست چپ، ناپاک است. اما طبق قوانین جدیدی که در این کشور گذاشته شده، شهروندان اجازه دارند حلقه را در هر دستی که می‌خواهند، به دست کنند.

نظر سایر کشورها

در کشورهای آلمان و هلند، اشخاص حلقه‌های مربوط به نامزدی را در دست چپ قرار می‌دهند اما پس از ازدواج حلقه‌های ازدواج را در دست راست می‌گذارند. به طور کلی در کشورهای استرالیا، لهستان، بلغارستان، روسیه، پرتغال، اسپانیا، نروژ، دانمارک، بلژیک، گرجستان، مجارستان، کلمبیا، کوبا، صربستان، اوکراین، یونان، لتونی، پرو و ونزوئلا عموما حلقه ازدواج در دست راست قرار داده می‌شود. اما در اکثر کشورهای جهان، انگشت چهارم دست چپ از جمله مرسوم‌ترین انگشت‌ها برای حلقه است. چراکه به اعتقاد یونانی‌ها رگ این انگشت مستقیما به قلب می‌رسد و این رگ، رگ عشق نام دارد و این موضوع از رایج‌ترین معانی انداختن انگشتر در انگشت حلقه است.

نظر متفاوت چینی‌ها در مورد انداختن انگشتر در انگشتهای مختلف؛ انگشت حلقه

نظر چینی‌ها متفاوت است. آن‌ها اعتقاد دارند چنانچه کف دست‌ها روبه‌روی هم قرار گیرند، نوک انگشت‌های هر دو دست به هم می‌رسد. سپس انگشت‌ها را از هم جدا نمایید. تنها دو انگشتی که از یکدیگر نمی‌توانند فاصله بگیرند، انگشت‌های چهارم دست‌های چپ و راست می‌باشند. به همین خاطر، حلقه ازدواج را در این انگشت قرار می‌دهند تا زوج‌ها تا آخر عمر به یکدیگر متصل باشند و عشقی پایدار داشته باشند.

به این نکته توجه داشته باشید در باور مردم چین نماد والدین انگشت شست، نماد خواهران و برادران انگشت اشاره و انگشت کوچک نماد فرزندان می‌باشد که یک روز همگی آن‌ها از آدم جدا می‌شوند؛ به جز فردی که عاشقش هستیم. آپولو نام انگشت چهارم است. آپولو را می‌توان نماینده‌ی خلاقیت در هنر، فرهنگ بالا و عشق و زیبایی دانست. از این رو انداختن انگشتر در انگشت حلقه معنی متاهل بودن و متعهد بودن فرد را می‌دهد. حلقه انداختن در دست راست هم نمایان‌کننده رمانتیک بودن شخصیت فرد و علاقه‌ او به ازدواج است.

معنی انداختن انگشتر در انگشت کوچک

در ادامه توضیحات مربوط به انگشتر در انگشتهای مختلف می‌رسیم به انگشت کوچک. سیاره عطارد به کوچک‌ترین و آخرین انگشت دست اختصاص می‌یابد. قدرت بیان بسیار بالا، روابط اجتماعی مناسب و داشتن دوستان زیاد از جمله معانی انداختن انگشتر در انگشت کوچک است. افرادی این انگشت را برای انداختن حلقه انتخاب می‌کنند، علاقه زیادی به پیدا کردن دوستان جدید دارند و معاشران و هم‌نشینان بسیار خوبی می‌باشند. این افراد دارای حافظه‌ی مناسبی هستند و خاطرات را به خوبی به خاطرمی‌آورند. این گروه از افراد بسیار خلاقند و اعتماد به نفس بالایی دارند.

مردان متاهل در دوران باستان، دو حلقه در انگشت کوچک دست چپ خود می‌انداختند، بالایی یک حلقه ساده و حلقه زیری نگین‌دار بود. افرادی که انگشتر به این انگشت می‌اندازند بسیار مصمم و جدی هستند. البته اگر حلقه در انگشت کوچک دست راست پوشیده شود، نشان‌دهنده آن است که فرد دارای رفتار بسیار دوستانه‌ای با اطرافیان است.

شما می‌توانید انگشتر نقره را در انگشت کوچک قرار دهید و با دستبند نقره مردانه ست کنید. خوب است بدانید که انگشت کوچک می‌تواند روابط شما با محیط و آدم‌های اطرافتان را تنظیم کند. از این رو توصیه می‌شود؛ چنانچه احساس می‌کنید در روابط بیرونی‌تان با دیگران به مشکل برخوردید، انگشترتان را در انگشت کوچکتان بیاندازید.

معنی انگشتر در هر انگشت از نظر اسلام چیست؟

در اسلام، انگشتر به عنوان یک زیور و جواهر برای دست به کار می‌رود. اینکه انگشتر را در کدام انگشت کنیم از نظر اسلام می تواند معنای متفاوتی داشته باشد و با توجه به سنگی که در نگین آن می نشیند متفاوت باشد. به طور کلی، در اسلام اجازه‌ای برای استفاده از انگشتر در هر یک از انگشتان وجود دارد. با این حال، در برخی از روایات و اعتقادات، موردی ذکر شده است که در برخی از انگشت‌ها استفاده از انگشتر خاصی بهتر است. به عنوان مثال، در برخی روایات شیعیانه، به استفاده از انگشتر در انگشتان شصت و دوستان شان پیشنهاد شده است.

از طرف دیگر، در برخی روایات، استفاده از انگشتر در انگشت شهادت به عنوان نشانه ایمان به خداوند و توحید پیشنهاد شده است. بنابراین، از نظر اسلام هیچ مشکلی در استفاده از انگشتر در هر یک از انگشتان وجود ندارد، اما برخی روایات و اعتقادات به استفاده از آن در برخی از انگشت‌ها توصیه کرده‌اند. معنی انگشتر در انگشت شست از نظر اسلام موضوعی است که نیاز به بررسی بیشتری دارد. اما، در حالت کلی، دراسلام توصیه شده است، انگشتر را در دست راست استفاده کنید و بیشتر سعی کنید از سنگ های مختلف که انرژی های محافظ دارند استفاده کنید.

در فرهنگ‌های مختلف، انگشت اشاره به معانی و نشانه‌های مختلفی ارتباط دارد. از نظر اسلام، استفاده از انگشتر در انگشت اشاره برای زنان نشانه خاصیتی ندارد و هیچ ممنوعیتی برای استفاده از انگشتر در این انگشت وجود ندارد. اما در برخی فرهنگ‌های دیگر، به انگشت اشاره به معانی و نشانه‌های خاصی ارتباط داده شده است. برای درک بهتر این قضیه سعی می کنیم با مثالی این مسئله را بیشتر توضیح دهیم. با ادامه این بحث با ما همراه باشید.

انگشتر عقیق در کدام انگشت باید استفاده شود؟

در فرهنگ اسلامی، استفاده از انگشتر عقیق در هر انگشتی توصیه نشده است. یعنی، در روایات اسلامی، به پوشیدن انگشتر عقیق و به طور کلی هر انگشتر دیگری در انگشت کوچک و انگشت پهلوی آن توصیه شده است. برخی افراد بر این باورند که انگشتر عقیق در انگشت دست راست، به خصوص در مواردی که مربوط به درمان بیماری‌های جسمی یا روحی است، استفاده شود.

در برخی فرهنگ‌های مردمی نیز، استفاده از انگشتر عقیق در انگشتان دست راست به عنوان نشانه حمایت از خواسته‌های شخصی و تسهیل برای رسیدن به آرزوهایی که دارید، توصیه شده است. به هر حال، باید گفت که استفاده از انگشتر عقیق یا هر نوع انگشتر دیگر در هر انگشتی بیشتر بستگی به سلیقه و باور شخص دارد و در فرهنگ‌ها و باورهای مختلف ممکن است نشانه‌های مختلفی به آن‌ها نسبت داده شود.

دکمه بازگشت به بالا