عمومی

حضور رهبر طالبان در نماز عید فطر افغانستان

به گزارش تکنونامه، ذبیح‌الله مجاهد،‌ سخنگوی ارشد طالبان با انتشار یک عکس کم‌کیفیت که شمار زیادی از نمازگزاران را نشان می‌دهد، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که مراسم نماز عید فطر امروز در شهر قندهار افغانستان با مشارکت هزاران تن و با حضور رهبر طالبان برگزار شد.

به گفته او، رهبر طالبان به ندرت در ملاعام حضور پیدا می‌کند و هیچکس حق تصویربرداری از او را ندارد.

بنا بر گزارش‌ها، تدابیر شدید امنیتی در قندهار، مقر رهبر طالبان و کابل، پایتخت در روز اول عید فطر اعمال شده است.

به گزارش تکنونامه،براساس یک فایل صوتی که به دست «طلوع‌نیوز» رسیده، هبت‌الله آخوندزاده در بخشی از سخنانش به مناسبت عید فطر اشاره کرد که اگر کسی با «امارت اسلامی» مشکل دارد آن را حل می‌کند، اما از دین و قوانین خود نمی‌گذرند.

رهبر طالبان در مسجد عیدگاه قندهار گفت «افغان‌ها هیچ‌گاه بر سر اسلام معامله نمی‌کنند.» او بیان کرد که از شریعت یک قدم نخواهد گذشت و بدون اشاره به هیچ فرد و یا سمتی افزود «تو که بر دین باطل خود ایستاده‌ای، چرا من بر دین حق خود ایستادگی نکنم.»

هبت‌الله آخوندزاده افزود: «هیچکسی این فکر را نکند که افغان‌ها بر سر اسلام معامله می‌کنند، اگر می‌کردند دیروز می‌کردند، خانه‌ها چرا در اینجا خراب است و چرا هزارها نفر شهید دادند.»

به گفته رهبر طالبان، آنها با دنیا فقط یک مشکل دارند که اسلام است. به گفته او، «دنیا دروغ می‌گوید که امارت اسلامی قانون ندارد.»

رهبر طالبان در سخنانش به بازگشایی مدارس‌ و دانشگاه‌ها اشاره‌ای نداشت.

310310

دکمه بازگشت به بالا