عمومی

السودانی در دیدار با احمدیان: به اصول حسن همجواری پایبندیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین تکنونامه، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز دوشنبه میزبان علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بود.

السودانی تأکید کرد که عراق، برای حفظ ثبات و برقراری آرامش، تلاش زیادی کرده است و این مسئله را منفعت مشترک برای ملتهای منطقه می‌داند.

دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه‌ای خبر داد، السودانی در این دیدار، با هر اقدام یکجانبه که با اصول بین‌الملل و احترام متقابل به حاکمیت کشورها در تضاد است، اعلام مخالفت کرد.

 

نخست وزیر عراق در عین حال گفت که این کشور پابندی خود را به اصول حسن همجواری و برقراری بهترین روابط با کشورهای منطقه ثابت کرده است، ولی در عین حال در خصوص حاکمیت و امنیت عراق، با هیچ کس تعارف ندارد.

احمدیان نیز گفت که جمهوری اسلامی ایران، به امنیت و ثبات عراق پایبند است و تمایل دارد بر اساس توافقنامه امنیتی مشترک بین تهران و بغداد عمل کند؛ به نحوی که امنیت دو کشور همسایه تأمین شود.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان صبح امروز وارد بغداد شد. منابع عراقی گزارش دادند که «عصام السعدی» معاون مشاور امنیت ملی عراق در بدو ورود احمدیان به بغداد از او استقبال کرده است.

یک منبع آگاه گفت که این سفر یک روزه خواهد بود و دبیر شورای عالی امنیت ملی با نخست‌وزیر و تعدادی دیگر از مقامات عراقی دیدار خواهد کرد

 این اولین سفر علی‌اکبر احمدیان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به بغداد است.  

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا