علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

تفاوت طراحی سایت با وردپرس و طراحی سایت کدنویسی

از زمانی که استفاده از اینترنت در میان افراد سرتاسر دنیا رواج پیدا کرد و فضای مجازی به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل شد، نفوذ آن در مسائل مختلف به وضوح مشاهده می‌شود. تفریحات، مشاغل، صنایع، فروشگاه‌ها و … هر یک به نحوی می‌توانند از دنیای اینترنت سود ببرند. یکی از کارهایی که به واسطه اینترنت انجام می‌شود، داشتن سایت است. این کار می‌تواند برای هر حرفه و پیشه‌ای سودآور باشد؛ چرا که داشتن یک نشانه از خود در فضای مجازی، مساوی با معرفی بیشتر و جذب مشتری است.

حال روش‌هایی برای ساخت این سایت‌ها وجود دارند که بسته به شرایط و نیاز، باید یک مورد را انتخاب کنید. در این مقاله قصد مقایسه دو روش اصلی برای طراحی سایت را داریم. برای آشنایی بیشتر با طراحی سایت، همراه ما باشید.

آموزش سئو |برنامه نویسی |طراحی سایت

مروری مختصر بر طراحی سایت و انواع آن

طراحی سایت در واقع پروسه‌ای است که مجموع فعالیت‌ها در نهایت سایتی کامل را می‌سازند. این فعالیت‌ها لایه‌هایی را شکل می‌دهند که همگی در خروجی نهایی بسیار تأثیرگذارند. سیر تکاملی طراحی وب می‌تواند شامل ساخت صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو باشد که هر یک نقش بسیار مهمی در موفقیت سایت خواهند داشت. با وجود آنکه نخستین وب‌سایت طراحی شده در سال ۱۹۹۱ تنها یک صفحه متنی بود، اما امروزه سایت‌هایی با طراحی بسیار قوی وجود دارند که برای ساخت آن‌ها مدت‌ها زمان صرف شده است.

به طور کلی برای طراحی یک سایت، چهار مرحله پیش روی شماست:

  1. طراحی وایر فریم
  2. طراحی گرافیک سایت
  3. کدنویسی و برنامه‌نویسی
  4. راه‌اندازی سایت

در این قسمت بیشتر به مرحله کدنویسی و برنامه‌نویسی پرداخته و انواع آن را بررسی می‌کنیم. باید بدانید که ساخت سایت می‌تواند به دو روش انجام شود و هر یک از این روش‌ها در حالتی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو روش عبارت‌اند از:

ساخت سایت با سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا که به اختصار به آن CMS نیز گفته می‌شود، نرم‌افزارهایی هستند که کار طراحی سایت را برایتان راحت‌تر می‌کنند. در واقع این نرم‌افزارها یک حالت بسیار ساده‌ای از یک سایت آماده را در اختیار شما قرار می‌دهند تا محتوای دلخواهتان را در آن بارگزاری کنید. این حالت مزایا و معایبی دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

ساخت سایت به کمک برنامه‌نویسی

در این روش با همکاری یک تیم برنامه‌نویسی کارها را پیش می‌برید. شما می‌توانید با ارائه توضیحاتی درباره آنچه از سایتتان می‌خواهید، برنامه‌نویسان را با نتیجه کار آشنا کنید. سپس آن‌ها به کدنویسی برای قسمت‌های مختلف سایت می‌پردازند. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا خواهید شد.

آموزش سئو |برنامه نویسی |طراحی سایت

طراحی سایت با وردپرس چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد، CMSها یا سیستم‌های مدیریت محتوای زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در ساخت وب‌سایت بدون دانش برنامه‌نویسی کمک کنند. انواع مختلف این نرم‌افزارها امروزه در سرتاسر دنیا استفاده می‌شوند؛ اما مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها «وردپرس» است. طراحی سایت با وردپرس توانسته کار را برای افراد راحت‌تر کرده و با صرف مدت‌زمانی کوتاه و هزینه ناچیز، سایتی را در اختیارشان قرار دهد. به حدی که امروزه نزدیک به یک سوم از کل سایت‌های موجود، از طریق وردپرس ساخته شده‌اند. طبیعتاً طراحی سایت با وردپرس مزایا و معایبی دارد که باید آن‌ها را در کنار هم بررسی كنیم. در ابتدا به بررسی مزایای آن می‌پردازیم:

  • نخستین و اصلی‌ترین ویژگی وردپرس که منجر به محبوبیت زیاد آن شده این است که برای کار با آن، نیازی به دانستن کدنویسی و برنامه‌نویسی نیست. در این روش می‌توانید به راحتی با استفاده از قالب‌های آماده سایت خود را طراحی کنید.
  • مسئله بعدی درباره مزایای طراحی سایت با وردپرس، صرفه‌جویی در زمان است. زمانی كه نیازی به کدنویسی جزء به جزء نباشد، قطعاً در زمان صرفه‌جویی خواهد شد.
  • هزینه‌ها با این روش تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند؛ در واقع برای طراحی سایت با وردپرس هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازید و تنها هنگام افزودن پلاگین‌ها برای دسترسی به امکانات بیشتر، باید هزینه‌های جزئی را بپردازید.
  • این سایت‌ها انعطاف‌پذیری بالایی خواهند داشت و می‌توانید بسیاری از ایده‌هایتان را اجرایی کنید.

در بررسی معایب طراحی سایت با وردپرس باید بدانید که:

  • به دلیل افزودن پلاگین‌های متعدد ممکن است سرعت سایت شما کند شود.
  • از آن جایی که وردپرس در دسترس همه هست، پلاگین‌های آن ممکن است حامل بدافزارهایی باشند.
  • شخصی‌سازی وب‌سایت ممکن است کمی سخت به نظر برسد.
  • سیستم‌های مدیریت محتوا باید دائماً به‌روزرسانی شوند.
  • این سیستم‌ها از خدمات خود پشتیبانی نمی‌کنند و به همین دلیل درصورت بروز مشکل، خودتان باید به فکر چاره باشید.

آموزش سئو |برنامه نویسی |طراحی سایت

طراحی سایت با کدنویسی چگونه است؟

طراحی سایت کدنویسی شده بهترین حالت طراحی یک سایت است که به صورت کاملاً تخصصی انجام می‌شود. در این روش باید یک تیم برنامه‌نویسی داشته باشید که با توجه به توضیحات شما، قسمت‌های مختلف سایت را طراحی می‌کنند. در ابتدا با استفاده از کدنویسی طرح اولیه گرافیکی سایت به شما ارائه می‌شود و سپس کدنویسی، مراحل را یک به یک پیش می‌برد. در ساخت سایت کدنویسی شده باید مواردی را مدنظر داشته باشید؛ از جمله:

  • طراحی سایت کدنویسی شده وقت زیادی را طلب می‌کند. برای طراحی و کدنویسی قسمت‌های مختلف سایت نیاز به صرف چندین روز زمان دارید.
  • هزینه طراحی سایت کدنویسی شده نیز بسیار بالا خواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌شود پیش از طراحی سایت به این روش، از بازار کار مورد نظرتان مطمئن شوید.
  • از طرف دیگر نتیجه‌ای که از این روش طراحی سایت می‌گیرید، بسیار متفاوت خواهد بود. در واقع سایت کدنویسی شده تماماً مطابق سلیقه و نظر شما شکل گرفته و یک سایت منحصر به فرد است.
  • امنیت سایت کدنویسی شده بسیار بالاست.
  • امکان جلب شدن نظر مخاطب به سایتی خاص و منحصر به فرد بیشتر است.

طراحی سایت حرفه‌ای

اگر قصد طراحی یک سایت حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان را دارید، باید به یک تیم متخصص و حرفه‌ای مراجعه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این کار بگیرید. «گروه لاگ» یک تیم حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت است که می‌تواند بهترین انتخاب برای داشتن یک سایت باشد. این گروه می‌تواند در ابتدا شما را به خوبی راهنمایی کرده و سپس، با توجه به نیازهایتان بهترین پیشنهادها را به شما ارائه کند. گروه لاگ، با سابقه‌ای درخشان و طراحی سایت‌های گوناگون، جایگاهی ویژه در این حوزه دارد و این مسئله را می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت لاگ و مشاهده نمونه کارها دریابید.

کلام آخر

در این مقاله با دو روش ساخت سایت یعنی طراحی سایت با وردپرس و طراحی سایت کدنویسی شده آشنا شدید. علاوه بر آن گروه لاگ به‌عنوان یک تیم حرفه‌ای و متخصص در زمینه طراحی و توسعه سایت به شما معرفی شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت گروه لاگ مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا