عمومیکسب و کار ایرانی

دبی چه لباسی بپوشیم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری آمادگی‌های قبل از آن به خصوص بستن چمدان است. گردشگران باید توجه کنند تا وسیله‌ها و لباس‌هایی که قرار است با خود ببرند متناسب با مقصد گردشگری آن‌ها باشد. از آن‌ جایی که این روزها بازار در بین مسافران ایرانی و حتی خارجی بسیار داغ است به بررسی طرز پوشش در دبی می‌پردازیم. اگر شما نیز قصد دارید تا در آینده از این کشور زیبا و توریستی دیدن کنید با ما باشید تا به پاسخ سوال خود در مورد در سفر به دبی چه بپوشیم؟ برسید.

قیمت لباس در دبی

یکی از لذت های سفر به دبی، رفتن به مراکز خرید و دیدن فروشگاه های جذاب آن می‌باشد. شهر دبی بیشتر از ۷۰ مرکز خرید دارد که بزرگترین و معروفترین مرکز خرید متعلق به دبی مال است. قیمت لباس در این شهر از امارات متحده عربی متفاوت است. در ماههای ژانویه و فوریه هر سال می‌توان بهترین و به صرفه ترین خریدها را انجام داد. اگر قصد خرید با تخفیف را دارید بهتر است فروشگاههای معروف و معتبر را از لیستتان خط بزنید. قیمت اجناس برند در فروشگاه های مطرح مشخص شده است و شامل هیچ تخفیفی نمی‌شود. برای خرید برند colins ارزان قیمت و دارای تخفیف بهتر است به بازاری های محلی شهر دبی سر بزنید.

اوتلت مال دبی یکی از ارزانترین مراکز خرید در دبی می‌باشد. اوتلت ویلج دبی مختص کسانی است که می‌خواهند پوشاک را زیر قیمت واقعی خریداری کنند. اگر علاقمند به اجناس چینی با قیمت پایین هستید می‌توانید با رفتن به مرکز دراگون مارت انواع وسایل و پوشاک را تهیه کنید. به طور کلی قیمت لباس در دبی به عواملی مانند مارک لباس بستگی دارد. یکی از بهترین زمان ها برای خرید در شهر دبی، ماه رمضان است. در این زمان فروشگاه ها فستیوال ها و جشنواره های زیادی را بر پا می‌کنند.

آشنایی با پوشش بومیان دبی

برای اینکه در طول سفر خود راحت بگردید بهتر است تا پوشش خود را مشابه بومیان آن منطقه انتخاب کنید. با این حرکت دیگر تابلو نخواهید بود و احساس بسیار راحت‌تری نیز خواهید داشت. این موضوع در مورد سفر به دبی نیز صدق می‌کند. دبی شهری در امارات است که یک کشور اسلامی محسوب می‌شود. با اینکه این روزها بیشتر جمعیت دبی را مهاجران تشکیل می‌دهند اما باز هم دین و سنت‌های رایج در آن اسلامی است. به همین دلیل توصیه می‌شود توریست‌ها لباس‌های ساده‌ای را در طول سفر خود به دبی بپوشند که مناسب آب و هوای گرم و فرهنگ این مقصد گردشگری باشد.

زنان می‌توانند لباس‌های تابستانی، دامن، تاپ، شلوار جین، شلوارک بپوشند. مردان نیز می‌توانند لباس‌های راحتی مثل پیراهن، تی شرت، شلوارک و شلوار جین را انتخاب کنند. همچنین پوشیدن لباس‌های محلی این روزها در دبی با استقبال توریست‌ها مواجه شده است. از این رو می‌توانید لباس محلی دلخواه خود را خریداری کنید و آن‌ها را به راحتی در طول سفر خود بپوشید. این لباس‌ها امروزه سبک مدرنی نیز به خود گرفته‌اند.

انواع پوشش‌ها در مکان‌های مختلف در دبی

اصلی‌ترین موضوع برای اینکه گردشگران بتوانند مناسب‌ترین لباس را در تور دبی انتخاب کنند این است متناسب با مکانی که قرار است بروند لباس بپوشند. انواع لباس‌ها با توجه به هر موقعیتی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال نوع پوشش در مرکز خرید با سافاری باید فرق کند. از جمله این موارد عبارتند از:

برخی از مساجد در دبی توسط گردشگران مورد بازدید قرار می‌گیرد. زنان باید شلوار یا دامن بلندی در این بازدید بپوشند. همچنین به همراه داشتن روسری برای پوشاندن موی سر را فراموش نکنید. مردان نیز باید توجه داشته باشند تا تی‌شرت آستین کوتاه و یا شلوارک در مساجد نپوشند.

یکی از . این سافاری‌ها با  فعالیت‌هایی مانند شتر سواری، سوار شدن بر چهارچرخه و پیاده‌روی بر روی تپه‌های شنی همراه خواهد بود. در این مکان‌ها توصیه می‌کنیم تا لباسی خنک ترجیحا با جنس نخ و پنبه و گشاد بپوشید. همچنین سعی کنید تا لباس‌های آستین کوتاه و یا شلوارک نپوشید. زیرا به احتمال زیاد ساعت‌های زیادی را زیر آفتاب خواهید بود و دچار آفتاب سوختگی می‌شوید.  از طرفی دیگر شب‌های کویر بسیار سرد می‌شود. پس یک ژاکت یا شال گرم را با خود به همراه داشته باشید.

توریست‌ها بدون هیچ محدودیتی می‌توانند لباس شنا و مایو در سواحل دبی بپوشند. اما ناگفته نماند که پوشیدن مایو فقط در محدوده ساحل مخصوص شنا مجاز است. مردم نمی‌توانند در هیچ کجای دبی به غیر از ساحل یا استخر لباس شنا بپوشند.

پوشش در رستوران‌ها و کافه‌های دبی

اگر به یک رستوران فست فود می‌روید پیشنهاد می‌کنیم لباسی اسپورت و راحت برای پوشیدن انتخاب کنید. اگر اهل رستوران‌های شیک و بین‌المللی هستید که تعداد آن‌ها در دبی زیاد است بهتر است تا لباسی شیک و به نسبت رسمی به همراه داشته باشید.

  • پوشش در کلاب‌های شبانه دبی

کلاب‌های شبانه بسیار متنوعی در دبی وجود دارند. خانم‌ها باید از کفش‌های زنانه در این مکان‌ها استفاده کنند. همچنین مردان نیز باید بدون شلوارک و کفش ورزشی وارد آن شوند و به تفریح در آن بپردازند.

پوشیدن چه لباس‌هایی در دبی توصیه نمی‌شود؟

با اینکه دبی شهری بسیار آزاد و توریستی است اما همان‌طور که بارها گفته شد باید در انتخاب نوع پوشش دقت کرد و در هر مکانی لباسی متناسب با آن مکان را پوشید. توصیه می‌شود تا خانم‌ها به غیر از سواحل دبی در هیچ جا آن شلوارک و یا دامن‌های خیلی کوتاه نپوشند.

همچنین پوشیدن لباس‌های بسیار نازک و بدن نما نیز توصیه نمی‌شود. این به معنای نپوشیدن لباس‌های آستین کوتاه و یا شلوارک نیست. بلکه سعی کنید تا در کوتاه بودن آن‌ها بیش از حد زیاده‌روی نکنید. مردانه نیز می‌توانند در خیابان‌ها و گشت‌های شهری شلوارک و تی‌شرت‌های آستین کوتاه بپوشند. اما بهتر است شورت‌های کوتاه را برای ساحل نگه دارید.

آیا در سفر به دبی احتیاجی به لباس زمستانی خواهید داشت؟

زمستان در دبی از ماه دسامبر تا مارس می‌باشد. اما زمستان در آن چیزی شبیهسفر به جابه‌جایی افراد از مکانی به مکان دیگر گفته می‌شود. مسافرت می‌تواند در مسافت های کم یا زیاد انجام شود. برای داشتن یک سفر آرام و دلچسب نیاز به داشتن برخی از اطلاعات مانند: شرایط آب و هوایی، اطلاع از فرهنگ و زبان، برآورد کلی هزینه ها و…  است. از موارد مهمی که هنگام مسافرت باید مورد توجه قرار بگیرد لباس مناسب سفر می‌باشد. این شهر کوچک با آب و هوای گرم و شرجی سالانه میزبان درصد بسیار زیادی از گردشگران ایرانی می‌باشد. اگر قصد دارید به این شهر عربی سفر کنید بهتر است لباس مناسب با شرایط آب و هوایی این منطقه را همراه داشته باشید.

پوشیدن لباسهای نخی با رنگ های روشن برای خانمها و آقایان در اولویت قرار دارد. رنگ های روشن به علت کمی جذب گرما و نور آفتاب مناسب سفر به دبی هستند. خانمها می‌توانند از انواع لباس های تابستانی مانند: پیراهن های ساحلی، و شومیز های نخی استفاده کنند. لباس مناسب سفر برای آقایان نیز بهتر است از بین تیشرت های پنبه ای، پیراهن های آزاد، شلوار و شلوارک جین باشد. از نکات مهمی که در این سفر باید رعایت شود انتخاب لباس مناسب با مکان های دیدنی است. به طور مثال  برای بازدید مساجد دبی از لباس های پوشیده و آستین دار به همراه یک شال و روسری استفاده شود.

لباس زنان دبی

با توجه به اینکه دبی یک شهر مسلمان نشین است رعایت برخی نکات در آنجا الزامی می‌باشد. در دبی حجاب امری اجباری نیست و در مکان های مختلف پوشش ها متفاوت است. لباس زنان دبی در مکان های عمومی پوشیده است. لباس های یقه باز با دامن های کوتاه یا شلوارک در بیشتر مکان ها ممنوع است. آقایان نیز از پوشیدن پیراهن هایی با یقه باز و شلوارک منع می‌شوند. زنان در برخی از نقاط دبی از لباس های محلی و سنتی و نقاب استفاده می‌کنند. عباهای مشکی نازک و روسری هایی به نام شیله یکی دیگر از پوشش های زنان دبی می‌باشد.

در استخرها و مناطق ساحلی اختصاصی مختص بانوان استفاده از مایو و لباس زنانه بلامانع است.  خانمها در هنگام قدم زدن در مناطق ساحلی باید از لباس های پوشیده مانند پیراهن های ساحلی استفاده کنند. پوشیدن شلوارک و انواع مایو برای آقایان هم ممنوعیت دارد. در مکان هایی مانند مسجد خانمها باید موهایشان پوشیده شود و لباس های آستین دار و دامن های بلند و شلوار بپوشند. به طور کلی لباس های نازک، بدن نما و کوتاه برای زنان در دبی ممنوع است. در وسایل نقلیه عمومی شهر دبی قسمت خانمها و آقایان به صورت جداگانه است. دقت داشته باشید که در جای قسمت مخصوص به خود سوار شوید. اگر به خرید بادی ترک علاقه مندید میتوانید را تهیه کنید.

لباس مناسب سافاری دبی

سافاری به سفرهایی گفته می‌شود که به طبیعت رفته و حیات وحش را نیز از نزدیک مشاهده می‌کنند. معمولا سافاری دبی شامل صحراگردی و کویر گردی می‌شود. دیدن برخی از حیوانات از نزدیک، شتر سواری، اسکی روی شن، موتور سواری از لذت های سافاری دبی است. دیدن غروب آفتاب و آسمان شب نیز جز لذت بخش ترین خاطرات این سفر است. برای اینکه لذت این سفر دو چندان شود باید لباس مناسب سفر و سافاری دبی را بپوشید. اولین نکته ای که در انتخاب لباس سافاری باید در نظر بگیرید، استفاده از رنگ های روشن است.

رنگ های پاستیلی، هلویی، سفید، صورتی چرک، لیمویی، آبی آسمانی و بسیاری دیگر جز رنگ های روشن هستند. رنگ های خنثی مانند: بژ، طوسی روشن، سنگی، فیلی از جذب گرمای کمتری برخوردارند. لباس های نخی و پنبه ای مانند انواع تیشرت و شومیز و مناسب این سفر هستند. مانتوهای کوتاه نخی یا الیاف جلو بسته به همراه شلوارهای بگ از گزینه های پیشنهادی می‌باشد. در نظر داشته باشید با توجه به اینکه در سافاری در معرض نور آفتاب قرار میگیرید حتما از لباس های آستین دار استفاده کنید. کلاه و عینک هم جز مواردی هستند که حتما باید در سافاری دبی به همراه داشته باشید.

لباس دبی مردانه

هر ساله تعداد بسیار زیادی مردان ایرانی به شهر دبی سفر می‌کنند. برخی از این سفرها تفریحی و گردشگری بوده و برخی شامل سفرهای کاری می‌باشد. در این میان پوشیدن لباس مناسب سفر به دبی از نکات مهم است. لباس مردان در این شهر با توجه به فصل در نظر گرفته می‌شود. انتخاب لباس مردانه روشن در تابستان برای سفر به دبی انتخابی هوشمندانه می‌باشد. اگر در فصول سرد سال مانند زمستان به این شهر سفر می‌کنید از سوئیشرت، کاپشن های نازک و کت استفاده کنید. همچنین لباس مردانه با توجه به نوع سفر مشخص می‌شود.

آقایان برای سفرهای کاری بهتر است از پیراهن های رسمی به همراه کت و شلوارهای مخصوص فصل تابستان استفاده کنند. در سفرهای گردشگری دبی، مردان می‌توانند تیشرت و شلوار بپوشند. پیراهن های آستین کوتاه و آستین بلند روشن و متناسب با رنگ پوست از گزینه های ایده آل است. جنس شلوار را می‌توانند از بین جنس های جین، کتان و یا پارچه ای انتخاب کنند. انواع شلوارک به همراه تیشرت و پیراهن مناسب ساحل گردی می‌باشد. اگر علاقمند به لباس های محلی هستید، پوشیدن پیراهن های بلند روشن به همراه شلوارهای آزاد سنتی از گزینه های دیگر است.

دکمه بازگشت به بالا