عمومیکسب و کار ایرانی

مفهوم pe در لوله پلی اتیلن به چه معناست؟

PN در لوله های پلی اتیلن کمیتی است که نشان دهنده حداکثر فشاری مجازی است. لوله پلی اتیلن می تواند تحمل کند و PE در لوله های پلی اتیلن نشان دهنده ضخامت لوله پلی اتیلن می باشد . sdr در لوله های پلی اتیلن به این معنی است که هر چقدر SDR لوله مدنظر بیشتر باشد ضخامت لوله کمتر است .

همان طور که می دانید لوله پلی اتیلن لوله ای ست از جنس پلی اتیلن که به دلیل مزایای بسیار از جمله کیفیت بالا، قابل اطمینان بودن، اتصالات پلی اتیلن ، سهولت بارگیری به دلیل وزن نسبتا پایین، نصب سریع و آسان، این محصول را به بهترین انتخاب در پروژه های گوناگون تبدیل کرده است.

همچنین شعاع خمش مناسب،مقاومت بسیار خوب در دمای پایین در برابر ضربه و فشار از مزایای این لوله ها به شمار می رود. در اخر اضافه می شود که محیط های بازی، اسیدی و همچنین بسیاری از محلول ها ی دیگر بر پلی اتیلن تاثیری نمی گذارند.

Pe در لوله پلی اتیلن چیست |Pn در لوله پلی اتیلن چیست |بار لوله پلی اتیلن چیست

بیشتر بخوانید:

در قدم بعدی، جهت اجرای یک پروژه موفق لازم است تا حدودی با مشخصات فنی لوله های پلی اتیلن نیز آشنا باشیم که در ادامه به آن می پردازیم.

این لوله ها در دو نوع تک جداره و دوجداره تولید و راهی بازار می شوند که هرکدام مناسب در اجرای پروژه های مختص به خود به کار گرفته می شوند. به عنوان مثال لوله های PE100 و PE80 از انواع لوله های تک جداره هستند و در مصارف انتقال آب و زهکشی در زمینه کشاورزی، محافظت از کابل های برق و مخابرات و… کاربرد دارند . این در حالیست که لوله های اسپیرال و از انواع دو جداره هستند. در شبکه های کوچک و بزرگ انتقال آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین ابعاد،اندازه لوله ،قطر داخلی و خارجی ،دبی خروجی ، سختی و استحکام لوله ها، ضخامت لوله و فشار اسمی از مشخصات فنی لوله های پلی اتیلن می باشند.

در راستای تکمیل روند آشنایی با لوله های پلی اتیلن لازم است با دو پارامتر SDR و PN در لوله های پلی اتیلن آشنا باشیم .

PN در لوله های پلی اتیلن چیست؟

مفهوم pe در لوله های پلی اتیلن

با یک مثال به توضیح مفهوم pe در لوله های پلی اتیلن می پردازیم .

به عنوان مثال، مثل لوله DN90 PE100 PN10 یعنی یک لوله پلی اتیلن که از مواد PE100 ساخته شده و ۹۰ میلیمتر قطر دارد و ۱۰ بار فشار را هم باید تحمل کند.

pn در لوله های پلی اتیلن انواع گوناگونی دارد به همین دلیل  قدرت ، مقاومت و انعطاف لوله‌ها نیز گوناگون است. از این رو ، هر چقدر PN بیشتر باشد ، لوله پلی اتیلن ضخامت بیشتری خواهد داشت.

SDR در لوله های پلی اتیلن چیست؟

در هنگام خرید لوله علاوه بر PN آگاهی از پارامتر SDR نیز بسیار حائز اهمیت است. چرا که هنگام استفاده از لوله ها در زمینه های مختلف نیازمند به اتصالات خاص نظیر اتصالات تزریقی یا جوشی می باشید. در این امربرای کارایی و جلوگیری از آسیب رسانی به لوله ها فشار فیوز درست باید براساس قطر و SDR لوله PE محاسبه شود.

بیشتر بخوانید همه چیز درباره ی SDR در لوله های پلی اتیلن

نتیجه گیری

در نتیجه ی یک خرید خوب و متناسب با نیاز شما، شناخت نسبی این دو پارامتر اهمیت بالایی دارد که در این بحش سعی بر توضیح مختصری در این امر داشتیم

جهت استعلام و قیمت اتصالات نیوپایپ تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا