اقتصادیکسب و کار ایرانی

آیا کسب و کار شما به سئو نیاز دارد؟

توسعه و رشد اینترنت در دنیای امروز بازار رقابتی را برای کسب و کارهای آنلاین ایجاد کرده است.

آیا برای کسب و کار خود به سئو نیاز دارید؟ میلیون ها کاربر اینترنت از طریق موتورهای جستجو به دنبال راه حل مشکلات، خرید محصولات و انتخاب خدمات هستند. با توجه به اینکه کاربران اینترنت نیازهای خود را با سرعت بسیار بالایی از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند، کسب و کارهای مختلف می توانند از سئو برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو استفاده کنند و اکثر ترافیک را به سایت خود هدایت کنند.

اهمیت سئو در توسعه کسب و کار

برای درک مفهوم سئو ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که سئو چیست؟ SEO مخفف بهینه سازی محتوای موتورهای جستجو است و امروزه به عنوان شریان اصلی بسیاری از مشاغل در اینترنت شناخته می شود. در واقع، کسب و کارهای مختلف می توانند از سئوی محلی یا خارجی برای بهبود جایگاه خود در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده کنند و در نتیجه مخاطبان زیادی را به سمت کسب و کار خود سوق دهند.

سئو در کرج از سه بخش اصلی تشکیل شده است: سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی فنی، که هر کدام در بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو و جذب مخاطبان بیشتر به کسب و کار شما بسیار مهم است. اگر می خواهید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنید پس با ما همراه باشید.

سئو داخلی چیست؟

سئوی موتورهای جستجو یا بهینه سازی سایت مجموعه ای از اقدامات، استراتژی ها و دستورالعمل هایی است که برای بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو به ویژه گوگل انجام می شود، به کارگیری قوانین و اصول سئو در طراحی وب سایت خود در نتیجه می توانید کسب و کار خود را به آن معرفی کنید. مشتریان بالقوه بیشتری داشته باشید و مخاطبان خود را به سمت قیف فروش بکشانید.

سئوی موتورهای جستجو یا بهینه سازی سایت مجموعه ای از اقدامات، استراتژی ها و دستورالعمل های انجام شده برای بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو به ویژه گوگل با اعمال قوانین و اصول سئو در طراحی وب سایت شماست. می توانید کار خود را بگیرید و معرفی کنید. سرنخ های بیشتری ایجاد کنید و مخاطبان خود را به سمت قیف فروش بکشید.

هدف اصلی سئوی داخلی بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو با بهینه سازی صفحات داخلی سایت شما و در نتیجه جذب ترافیک ارگانیک به سایت شما است. هرچه جایگاه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو بهتر باشد، بدون شک بینندگان بالقوه بیشتری جذب سایت شما خواهند شد. این موضوع نه تنها باعث افزایش ترافیک ارگانیک در سایت شما می شود، بلکه تاثیر مثبتی بر رشد نرخ تبدیل سایت شما نیز دارد.

بهبود رتبه بندی صفحات سایت در نتایج موتورهای جستجو، بهبود نرخ خزیدن سایت، افزایش حجم ترافیک ارگانیک، افزایش سرعت سایت، افزایش آگاهی مخاطبان از کسب و کار و برند شما، افزایش ارزش پایدار و حفظ صفحات سایت در طولانی مدت از مزایای استفاده از اصول است. که قوانین داخلی سئو محسوب می شوند.

سئو خارجی چیست؟

این قسمت از سئو که به seo off page  معروف است، مجموعه ای از اقداماتی است که خارج از سایت شما انجام می شود و در رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو موثر است. عوامل مختلفی بر سئوی خارجی سایت شما تأثیر می گذارد. زمانی که این عوامل به طور دقیق و هوشمندانه استفاده شوند، می توانند نقش مهمی در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته باشند.

برای بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو، باید سئوی داخلی و خارجی سایت خود را همزمان در نظر بگیرید. سئوی داخلی به شما امکان می دهد تا روی بهینه سازی کلمات کلیدی و لینک سازی داخلی تمرکز کنید. با این حال، سئوی خارجی مجموعه ای از اقدامات انجام شده در خارج از سایت شما است که می تواند نقش مهمی در بهبود رتبه سایت شما داشته باشد.

بازاریابی کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش هایی است که می توانید از آن برای ایجاد لینک های خارجی به سایت خود استفاده کنید و اعتبار سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید. موتور جستجوی گوگل از سئوی خارجی برای اعتبار سنجی صفحات سایت و از سئوی محلی یا داخلی برای ارزیابی و رتبه بندی صفحات استفاده می کند.

سئو تکنیکال چیست؟

بازاریابی کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش هایی است که می توانید از آن برای ایجاد لینک های خارجی به سایت خود استفاده کنید و اعتبار سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید. موتور جستجوی گوگل از سئوی خارجی برای اعتبار سنجی صفحات سایت و از سئوی محلی یا داخلی برای کرال و رتبه بندی صفحات استفاده می کند.

این قسمت از سئوی سایت شما مسائل فنی مرتبط با سایت شما را در اولویت قرار می دهد. نقشه سایت یا سایت مپ، سرعت بارگذاری صفحات سایت، ساختار لینک منحصر به فرد، طرحواره و … از جمله مهم ترین مسائل فنی هستند که می توانند نقش زیادی در افزایش دیده شدن سایت و کسب و کار شما توسط گوگل داشته باشند. در صورتی که ساختار سایت شما از نظر فنی بهینه نشده باشد، ربات های گوگل در فهرست بندی محتوای شما با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

چرا سئو تکنیکال مهم است؟

موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، همیشه در تلاش هستند تا بهترین محتوا را برای کاربران خود به ارمغان بیاورند، زیرا آنها را مرجع مورد اعتماد کاربران خود می دانند. برای این منظور موتور جستجوی گوگل فاکتورهای مختلفی را برای رتبه بندی سایت ها و ارائه آنها به کاربران در نظر می گیرد.

برخی از این عوامل به تجربه کاربری مربوط می شود و سرعت سایت و بارگذاری صفحه آن یکی از مهم ترین عوامل به حساب می آید. گوگل برای رتبه بندی سایت های مختلف فاکتور هایی مانند نقشه سایت، داده های ساخت یافته و … را نیز در نظر می گیرد.

بنابراین اگر یک مدیر یا صاحب کسب و کار به سئوی فنی سایت توجه کند و سایت را بر اساس اصول و قواعد آن بهینه کند، گوگل به راحتی می تواند صفحات سایت را خزیده و به سایت رتبه بالایی بدهد،. عدم توجه به اصول و قوانین فنی سئو می تواند گران باشد. بنابراین، به عنوان مثال، نصب یک افزونه می تواند به طور ناخواسته کد را به فایل robots.txt شما اضافه کند، از خزیدن موتورهای جستجو در صفحات سایت شما جلوگیری کند و رتبه سایت شما را کاهش دهد.

دکمه بازگشت به بالا