علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

چگونه باد کولر گازی را خنک کنیم؟

باد کولر گازی یکی از راه‌های محبوب برای خنک کردن هوا در فصول گرم سال است. این دستگاه‌ با استفاده از تبخیر آب و انتقال حرارت به هوا، هوای محیط را خنک می ‌کنند . هوای خنک در فصل های گرم سال یکی از لذت بخش ترین خواسته های افراد به شمار می رود . در این مطلب از ایران کریر با ما همراه باشید تا به برسی چگونگی تبدیل باد گرم به باد سرد در کولر های گازی بپردازیم.

عملکرد باد کولر گازی به چه صورت است؟

همان طور که می دانید کولر گازی یک دستگاه خنک ‌کننده است که از طریق تبخیر آب و انتقال حرارت، هوا را خنک می ‌کند. سیستم تهویه هوا با استفاده از یک فرایند خنک کننده عمل می‌کند تا هوای گرم را از داخل اتاق خارج کرده و به جای آن هوای سرد را وارد کند. فرایند کلی این سیستم به صورت زیر است:

  • هوای گرم وارد سیستم می ‌شود و توسط فن خنک کننده از سمت پنل داخلی به داخل سیستم هدایت می‌شود.
  • هوا از بین سیم ‌پیچ‌های اواپراتور عبور می‌کند. در این مرحله، مایعی که در سیم‌ پیچ‌ها وجود دارد، از حالت مایع به حالت گازی تبخیر می‌شود و حرارت مورد نیاز برای تبخیر از هوا استخراج می ‌شود. بنابراین، هوا سرد شده و به سمت خروجی اواپراتور هدایت می‌شود.
  • در خروجی اواپراتور، هوای سرد به داخل اتاق منتقل می‌شود و هوای گرم تر را جایگزین می‌کند.
  • مایع تبخیر شده که همچنان دارای حالت گازی است، توسط کمپرسور مکش شده و فشار آن افزایش می‌یابد.
  • مایع گازی درون کمپرسور به سمت کندانسور می‌رود. در این مرحله، گرمای موجود در مایع به محیط خارج منتقل می‌شود و مایع تبدیل به مایعی با فشار بالا می‌شود.
  • مایع خروجی از کندانسور از شیر انبساط عبور می‌کند و به دلیل افت فشار، حالت دو فازی (مایع و گاز) به خود می‌گیرد. سپس به سمت ورودی اواپراتور هدایت می‌شود تا مجدداً به حالت گازی تبخیر شود و فرایند سرمایش را تکرار کند.

این سیکل سرمایش توسط سیستم تهویه هوا بارها تکرار می‌ شود تا هوای داخل اتاق را خنک کند .

تنظیم باد سرد کولر گازی |چرا کولر گازی باد خنک نمی زند |چگونه باد کولر گازی را خنک کنیم

راهنمای استفاده از ریموت کنترل برای خنک کردن باد کولر

استفاده از ریموت کنترل باد کولر گازی می‌تواند به شما امکان کنترل دقیق ‌تر و آسان ‌تر بر روی عملکرد دستگاه را بدهد. در ادامه، راهنمایی برای استفاده از ریموت کنترل برای خنک کردن باد کولر گازی را به شما آموزش می دهیم.

راه‌ اندازی ریموت کنترل : در ابتدا، مطمئن شوید که باتری‌های ریموت کنترل به درستی نصب شده‌اند و دستگاه راه‌اندازی شده است. در صورت نیاز، دکمه راه‌اندازی یا همان پاور روی دستگاه را فشار دهید. تا کولر گازی روشن شود.

تنظیم سرعت باد : ریموت کنترل باد کولر گازی معمولاً دکمه‌هایی برای تنظیم سرعت باد دارد. با فشار دادن دکمه مربوطه، می ‌توانید بین سرعت‌های مختلف باد را انتخاب کنید، مانند سرعت کم، متوسط و بالا. با انتخاب سرعت مطلوب، دستگاه باد کولر گازی به طور متناسب جریان هوا را تنظیم خواهد کرد. با دکمه های کمتر و بیشتر می توانید جریان خروجی باد را افزایش و یا کاهش دهید.

تنظیم حالت عملکرد : بسیاری از باد کولرهای گازی حالت‌های مختلف عملکرد دارند، مانند حالت خنک ‌کننده، حالت طبیعت، حالت خواب و …. ریموت کنترل دستگاه دکمه‌هایی برای انتخاب حالت‌های مختلف عملکرد دارد. با فشار دادن دکمه مربوطه، می ‌توانید حالت مورد نظر را انتخاب کنید و باد کولر گازی را به طور مطلوب تنظیم کنید.

تنظیم دما : برخی از باد کولرهای گازی دارای قابلیت تنظیم دما هستند. با استفاده از ریموت کنترل، می‌توانید دمای دستگاه را به طور دقیق تنظیم کنید. دکمه‌های مربوطه روی ریموت کنترل را فشار داده و دمای مورد نظر را تنظیم کنید.

کنترل جهت باد : همچنین شما می توانید با فشار دادن دکمه های مربوطه رو ریموت کنترل جهت جریان باد را نیز کنترل کنید . برای این منظور دکمه های مربوطه روی ریموت کنترل را فشار دهید. جهت باد به صورت های ، بالا ، پایین ، چپ ، راست است.

توجه داشته باشید که عملکرد ریموت کنترل و دکمه‌های مربوطه ممکن است در برخی مدل‌ها و برندهای مختلف متفاوت باشد. از این رو بهتر است به دفترچه راهنمای برند خریداری شده مراجعه کنید .

دکمه Heat : این دکمه که بر روی ریموت کنترل ها به شکل خورشید می باشد، برای زمانیست که دوست دارید کولر گازی خود را روی حالتی قرار دهید ، تا گرما تولید کند. این دکمه برای فصول سرد سال کاربرد دارد.

 دکمه Cool : هنگامی که این دکمه را فشار دهید، سیستم سرمایش کولر را فعال می کنید. این دکمه برای تغییر دمای کولر گازی به کار می رود . بدین منظور شما با فشار دادن این دکمه می توانید کولر گازی خود را به سرمایشی تبدیل کنید و با استفاده از دکمه ها + و – شدت جریان را به ترتیب افزایش و کاهش دهید.

دکمه  Cool که بر روی ریموت کنترل قرار دارد معمولاً با نماد برف نشان داده می ‌شود، برای فعال کردن حالت سرمایش در کولر گازی استفاده می ‌شود. با فشار دادن این دکمه، دستگاه به حالت سرمایش تغییر می‌کند و هوا را سرد می‌کند. این حالت برای فصول گرم سال و تمایل به خنک کردن محیط مناسب است.

توجه داشته باشید که توجه به دما و شرایط محیطی مهم است و قبل از تغییر حالت دستگاه، مطمئن شوید که نیاز و شرایط آب و هوایی مورد نظرتان را در نظر گرفته اید.

 

تنظیم باد سرد کولر گازی |چرا کولر گازی باد خنک نمی زند |چگونه باد کولر گازی را خنک کنیم

سخن پایانی

استفاده از کولر گازی کریر ، یکی از راه‌های خوشایند و آسان برای خنک کردن محیط است که با استفاده صحیح و هوشمندانه از آن، می‌توانید لحظاتی خنک و راحت را در فصول گرم سال تجربه کنید. شما می توانید تنها با فشار دادن چند دکمه به راحتی دمای محیط را افزایش و یا کاهش دهید .

همچنین توجه داشته باشید سعی کنید به نکات نگهداری و عملکرد صحیح دستگاه توجه کنید تا از عمر طولانی و بهره ‌وری بهینه باد کولر گازی خود بهره ‌مند شوید. امیدوارم با استفاده از این راهنما، بتوانید خنکی و آرامش را در فضای خانه ‌تان به ارمغان آورید.

منبع: https://irancarrier.com/how-to-cool-the-air-conditioner/

دکمه بازگشت به بالا