علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

عوارض خودارضایی از نظر علمی در پسران چیست؟

یکی از مسائلی که امروزه گریبان‌گیر بسیاری از جوانان شده است، مسئله‌ی خودارضایی است. معمولا زمانی که صحبت از خودارضایی می‌شود، فکر افراد به سمت جوانان مجرد و بیشتر پسران می‌رود. اما باید بدانید که متاسفانه انجام این عمل در میان مردان و زنان متاهل و دختران نیز رایج است. انجام خودارضایی توسط هر فردی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما نتایج آن در افراد مختلف یکسان بوده و عوارض خودارضایی باعث بروز مشکلات متعددی می‌شود. در این رابطه می توانید مقاله تاثیر خودارضایی روی صورت را بخوانید.

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.

ایا عوارض خود ارضايي بعد از ترک از بین میرود |چگونه خودارضايي كنيم كه ضرر نداشته باشد |خود ارضايي در قرآن

چرا افراد خودارضایی را انجام می‌دهند؟

خودارضایی در مردان و زنان و در رده‌های سنی مختلف انجام می‌گیرد. بنابراین نمی‌توان گفت تنها دلیل آن عدم دسترسی به شریک جنسی یا عدم رضایت از رابطه جنسی است. چراکه فرد ممکن است از سنین خیلی پایین نیز این کار را انجام دهد. معمولا در بزرگسالان عدم رضایت از ، نداشتن امکان ازدواج، عدم دسترسی به شریک جنسی و عدم آگاهی کامل در خصوص رفع نیازهای جنسی همسر از دلایل اصلی خودارضایی است. اما در کودکان ممکن است مشاهده یک فیلم یا برخی آزارهای جنسی مقدمه‌ای برای شروع این کار باشد. در بعضی مواقع نیز فرد قبل از ازدواج این کار را انجام می‌داده و به آن اعتیاد پیدا کرده است. بنابراین حتی در صورت وجود رضایت از رابطه جنسی خود ممکن است هر از چند گاهی این کار را نیز انجام دهد.

عوارض خود ارضایی در مردان چیست؟ (مضرات خودارضایی)

عوارض خودارضایی مردان بستگی به دفعات و نوع انجام این عمل دارد. گزارشات در این باره ضد و نقیض است. اما به هرحال تاکنون شواهدی برای مضر بودن این عمل وجود ندارد. افرادی که در طی روز دفعات خود ارضایی آن‌ها زیاد است ممکن است که دچار زخم‌های آلت تناسلی و خستگی و ضعف شوند. همچنین درمورد خودارضایی در مردان به صورت وسواس و اجبار نیز نیاز به صحبت است.

افرادی که به خودارضایی اعتیاد دارند، حتی در مواقعی که هیچ تحریک جنسی دریافت نمی‌کنند دچار نوعی احساس اجبار و وسواس برای انجام این عمل می‌شوند. افرادی که با هرزه نگاری‌ها و فیلم‌های پورن به خود ارضایی دست می‌زنند، اندکی با افراد دیگر تفاوت دارند. منظور از این امر در واقع مسئله اعتیاد به پورنوگرافی است، نه صرفا دیدن آن. عوارض خود ارضایی در مردان بیشتر از خانم ها است که در ادامه به آنها می پردازیم.

1. مختل شدن زندگی روزمره یکی از عوارض خودارضایی در آقایان

در موارد اندکی، برخی افراد ممکن است بیش از میزان دلخواه خودارضایی کنند که از پیامدهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از دست دادن شغل، مدرسه یا رویدادهای مهم اجتماعی از اولین عوارض خودارضایی در مردان می باشد
  • ایجاد اختلال در فعالیت های روزانه از مضرات خودارضایی پسران است
  • تاثیرگذاری بر مسئولیت ها و روابط از دیگر عوارض خودارضایی در پسران است
  • خودارضایی ممکن است راه فراری برای مشکلات ایجاد شده در روابط یا جایگزینی برای تجربه های واقعی باشد اما در واقع اینطور نیست

2. خود ارضایی موجب می شود فرد احساس گناه کند

  • یکی از تاثیرات منفی خود ارضایی بر روان فرد احساس شرم یا گناهاست. شاید بتوان این مورد را از بدترین عوارض خودارضایی در پسران دانست و همه آن را تجربه کرده اند.
  • این احساس گناه در پسرها متفاوت است، یعنی یکی برای سلامتی جسمانی ناراحت می شود، یکی به خاطر گناهی که کرده ناراحت است و خیلی موارد دیگه اما نقظه مشترک همه آنها این است که حس ناراحتی بدی برای چند روز سراغشان می‌آید و این به تنهایی از بدترین عوارض خودارضایی در پسران و مردان است.
  • این که برخی افراد بیش از حد به خود سخت می‌گیرند می‌تواند ناشی از مسائل اخلاقی، مذهبی یا فرهنگی باشد.
  • این افراد معمولا بین بایدها و نبایدهای زندگی خود و هر آن چه که لذت بخش و طبیعی است گیر می‌کنند. این احساس گناه موجب از بین رفتن عزت نفس، اعتماد به نفس وبروز علائم استرس زیاد فرد می‌شود.

3. تخلیه انرژی به شکلی بد از دیگر مضرات خود ارضایی در مردان است

این مورد را نمی‌توان قطع به یقین از عوارض خودارضایی در آقایان به شمار آورد، اما به واسطه قابل لمس بودنش می توان آن را یکی از اثرات برجسته خودارضایی دانست.خود ارضایی انرژی زیادی را از فرد می گیرد به علاوه افزایش احساس ضعف در مردان ناشی از خود ارضایی زیاد استبر عکس ارتباط جنسی ایمن و سالم که تنها به ارضای میل جنسی منجر می‌شود، استمنا باعث می‌شود کل قوای بدنی مرد تخلیه شود، البته بهتر است به جای تخلیه بگوییم ضعیف می‌شود.به همین خاطر در بیان عوارض خودارضایی در مردان از واژه ضعف جسمانی استفاده می‌شود.

4. اعتیاد به خودارضایی از دیگر عوارض خود ارضایی در مردان است

  • اعتیاد به خودارضایی می تواند ناشی از تغییراتبیولوژیکی بدن باشد.
  • طبق مطالعه جدیدی که در یک مجله پزشکی منتشر شده است مردانی که بیش از حد خود ارضایی می‌کنند و در واقع به این کار اعتیاد پیدا کرده اند فرق چندانی با افراد معتاد به مواد مخدر ندارند
  • خودارضایی زیاد بر روی روابط فرد تاثیر منفی می‌گذارد و می‌تواند موجب بروز اختلال در کار و درس که نتیجه آن بازده کمتر فرد است شود.
  • حتی جالب است بدانید که این اعتیاد بعد از ازدواج و برقراری رابطه جنسی هم ادامه خواهد داشت چون دیگر مسئله نیاز جنسی مطرح نیست بلکه ذهن افراد به استمنا کردن عادت کرده و نمی‌توانند آن را کنار بزارند.

پس می‌بینید که یکی از عوارض خودارضایی در مردان تغییر در نوع باورها و نیازهای رایج است.

5. اختلال در انزال

همانطور که قبلا گفتیم خود ارضایی زیاد اختلال در انزال در ارتباط است، این از عوارض خودارضایی در مردان است که اکثرا به آن مبتلا هستند!

6. تاثیر بر زندگی جنسی از مضرات خود ارضایی پسران است

این مورد با موردی که پیش از این ذکر شد یعنی زود انزالی یا دیر انزالی در ارتباط است. خودارضایی بیش از حداز این جهت که از لذت ناشی از رابطه جنسی می‌کاهد بر زندگی جنسی فرد تاثیر زیادی می‌گذارد.وقتی که مرد از رابطه جنسی کمتر لذت ببرد پس نمی‌تواند همسر خود را به ارگاسم برساند و آن حس ناب را به او منتقل کند

عوارض خودارضایی چگونه از بین میرود؟

نکته مهم دیگر این است برای از بین رفتن عوارض خودارضایی باید به طور پیوسته اینکار را انجام ندهید، برای مثال اگر از هفته ای یک بار آن را تبدیل به ماهی یک بار کنید، کار خاصی نکرده اید و منتظر از بین رفتن عوارض نباشید، برای از بین رفتن باید یک بار برای همیشه آن را ترک کنید و دیگر سمت آن نروید تا عوارض از بین برود.

اما دقیقا چطور؟ پاسخ خیلی ساده است، بدن ما بهترین درمانگر برای خود است، وقتی که خودارضایی نکنید، خواب درست داشته باشید، استرس و اضطراب نداشته باشید (ِیا مقدار کم باشد) و تغذیه مناسبی داشته باشید، به مرور زمان بدن شروع می کند به ترمیم خود و بعد از مدت ها کاملا به حالت عادی خود باز می‌گردد.

خودارضایی باعث چه چیزی می‌شود؟

شاید از خود بپرسید که خودارضایی چه اثراتی دارد و باعث چه چیزی می‌شود؟ هدف اصلی از انجام خودارضایی، رسیدن به لذت جنسی و در صورت امکان ارگاسم است. اگر خودارضایي به درستی انجام شود، منجر به ارگاسم می‌شود. به لمس یا مالیدن قسمت‌ هایی از بدن توسط خود فرد برای ایجاد لذت جنسی و ارضای میل جنسی، خودارضایی گفته می شود.

خودارضایی یکی از روش‌های رسیدن به لذت جنسی است که می‌تواند توسط خود فرد انجام شود یا توسط شرکت جنسی صورت بگیرد.

خودارضایی زنان

همانطور که گفته‌شد،‌ خودارضایی هم در زنان و هم در مردان دیده‌می‌شود. خودارضایی خانمها نسبت به آقایان کمتر دیده‌می‌شود و اما حدود سه چهارم خانم‌ها خودارضایی انجام می‌دهند. خودارضایی دخترها می‌تواند با مالیدن آلت جنسی و یا بخش‌هایی از بدن که لذت جنسی زیادی به فرد می‌دهد، انجام شود و یا اینکه همراه با ورود یک جسم خارجی به داخل واژن باشد.

گاهی از اسباب‌بازی‌های جنسی نیز در خودارضایی زنان استفاده می‌شود که می‌توان از میان آنها به ویبراتورها اشاره‌کرد. برخی از خانم‌ها با (G spot) خود را ارضا می‌کنند و برخی دیگر به کلیتوریس می‌پردازند. گاهی هم با دخول برخی از وسایل و ادامه دادن این حرکت تا زمان ارضاشدن، به ارگاسم واژینال می‌رسند.

معمولا برای زنانی که میل جنسی کمی دارند و یا به ارگاسم نمی‌رسند، خودارضایی می‌تواند مفید باشد و به آنها کمک کند که بخش‌هایی از بدن خود را بشناسند.

خودارضایی پسران

بدن پسران نسبت به دختران پیچیدگی کمتری دارد و نسبت به دختران، ساده‌تر می‌توان آنها را شناخت و به اوج لذت جنسی رساند. از طرفی، ارگاسم در مردان شکل دیگری نسبت به ارگاسم در زنان دارد. بنابراین خود ارضایی در پسران، ساده‌تر از خودارضائی در دختران است. معمولا خود ارضائی در پسران به حلقه کردن دست به دور آلت تناسلی و جلو و عقب کردن بر روی آن انجام می‌شود. این حالت، تصور ورود به واژن را برای فرد ایجاد می‌کند و می‌تواند با لمس نقاط حساس‌تر، سریع‌تر به اوج لذت جنسی یا ارگاسم برسد.

پسران معمولا در سنین پایین خودارضایی را آغاز می‌کنند. اولین باری که یک پسر خود ارضایی می‌کند، حتی ممکن است درک درستی از رابطه‌ی جنسی و فیزیولوژی بدن خود نداشته‌باشد، اما این کار را انجام دهد چون لذتی ناشناخته در بدن او ایجاد می‌کند.

عوارض خودارضایی از نظر علمی در پسران

خودارضایي اگر با کنترل و به اندازه انجام شود، مشکلی برای پسر ایجاد نمی‌کند؛ اما در صورتیکه خارج از کنترل و بیش از اندازه باشد،‌ باید هشدار داد که ممکن است عوارضی گریبانگیر پسر شود. در ادامه به معرفی برخی از این مشکلات و عوارض می‌پردازیم؛

  • فرد ممکن است دچار سردمزاجی شود و دیگر با شریک جنسی آینده‌ی خود احساس گرمی و عطش نکند.
  • دچار سردردها و ضعف بدنی شود و تمرکز نداشته‌باشد.
  • ممکن است پوست آلت تناسلی دچار آسیب شود.
  • در کسانی که نمی‌دانند چگونه و چه اندازه خودارضایي انجام‌دهند، ممکن است آسیب‌هایی به آلت تناسلی و پوست کلاهک وارد شود که جبران‌ناپذیر است.‌

دلایل و فواید خود‌ارضایی

خود ارضایی موجب کاهش استرس، بهبود خواب، آرامش و آزاد کردن تنش های جنسی ایجاد شده در فرد می باشد. در حقیقت یک روش ارضای جنسی است که برخلاف رابطه جنسی با فرد دیگر مشکلاتی نظیر ابتلا به بیماری های مقاربتی یا بارداری ناخواسته را ندارد. از کاربرد‌های آن برای شناخت بهتر خود و چیزهایی است که می تواند شما را در روابط جنسی فعال‌تر کند. همچنین وقتی شریک جنسی خود را در حین انجام این کار تماشا کنید، می‌توانید لذت های مورد علاقه او را بهتر بشناسید و در روابط جنسی، از آن برای تحریک او استفاده کنید.

تاثیر خودارضایی بر سلامتی

در گذشته تصور می‌شد که خودارضایی از کارهایی است که باعث آسیب رسیدن به سلامتی می‌شود و هیچ کس نباید آن را انجام دهد. این ممنوعیت در قرن نوزدهم ادامه داشت تا اینکه پزشکان به این نتیجه رسیدند که خودارضایی یکی از فعالیت‌های جنسی طبیعی است و اشکالی ندارد اگر فرد آن را انجام دهد. فقط باید مراقب باشید که بیش از اندازه و آسیب‌رساننده نباشد. همچنین اگر خودارضائی باعث بی‌توجهی به همسر شود و یا در ملاعام انجام گیرد، طبیعی نیست و می‌تواند آسیب‌هایی را به جای بگذارد.

اما به طور کلی انجام دادن خود ارضائی باعث خالی شدن انرژی بدن و ضعف نمی‌شود و آسیب جسمی برای فرد ایجاد نمی‌کند. همچنین کسانی که خودارضایی می‌کنند، بهتر خود را می‌شناسند و البته با دیدن لذت شریک جنسی خود،‌ بدن او را هم خواهندشناخت. خود ارضایی در حالت طبیعی عوارضی ندارد، مگر اینکه خود فرد بیش از حد طبیعی و به روش های آسیب‌زننده این عمل را انجام دهد.

دکمه بازگشت به بالا