عمومیکسب و کار ایرانی

چرا ضد آفتاب باعث جوش می شود

چه ترکیباتی در ضد آفتاب باعث جوش میشود؟

بهترین مارک ضد افتاب از نظر پزشکان: فیلترهای شیمیایی خاصی که در ضد آفتاب استفاده می‌شوند نیز می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و جوش‌های پوستی شوند. بیایید به موادی که در ضد آفتاب باعث جوش میشود نگاهی بیندازیم. چه ترکیباتی در کرم ضد آفتاب ممکن است باعث آکنه شود؟ برخی از مواد مسدود کننده منافذ موجود در کرم ضد آفتاب ممکن است باعث جوش شوند. با این حال، به یاد داشته باشید که تجمع بیش از حد کثیفی، چربی، سبوم و سلول‌های مرده پوست همراه با رشد باکتری‌ها باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شود. استفاده از محصولاتی با ترکیبات مسدود کننده منافذ می‌تواند وضعیت را بدتر کند. بنابراین، قبل از خرید کرم ضد آفتاب، مطمئن شوید که حاوی این مواد نباشد:

پرفروش ترین ضد آفتاب ایرانی حاوی موادی مانند کره کاکائو، روغن جوانه گندم، روغن سویا و روغن نارگیل هستند. اگرچه آنها مواد طبیعی هستند، اما تمایل دارند تا منافذ پوست را مسدود کنند. اگر پوست مستعد جوش زدن دارید، این مواد می‌توانند را تشدید کنند و استفاده از این ضد آفتاب باعث جوش میشود . بنابراین، از آنها اجتناب کنید. در عوض، می‌توانید ضدآفتاب‌هایی را انتخاب کنید که حاوی روغن‌های آفتابگردان، جوجوبا، خولان دریایی، دانه گل رز و روغن هسته انگور هستند.

به نقل از دیجی کالا این دو رایج‌ترین ترکیبی هستند که در کرم‌های ضدآفتاب پیدا می‌کنید. روغن‌های معدنی و سیلیکون‌ها اجازه نمی‌دهند عرق از منافذ پوست شما خارج شود. در نتیجه، عرق و کثیفی در داخل منافذ پوست به دام می‌افتد که در نهایت باعث تحریک و جوش می‌شود.

در واقع اینها فیلترهای UV هستند که در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های ضدآفتاب پیدا خواهید کرد. رایج‌ترین آنها اکسی بنزون ​​و آووبنزون ​​هستند. یک مطالعه نشان داد که اکسی بنزون ​​ممکن است باعث ایجاد فوران پاپولووزیکولی اریتماتوز و ایجاد آلرژی نوری شود. می‌توان نتیجه گرفت که بنزوفنون‌ها در ضد آفتاب باعث جوش میشود .

اگر پوست حساس و مستعد جوش و آکنه دارید، برخی از مواد مانند پارا آمینو بنزوئیک اسید (PABA) و متوکسی سینامات که معمولا در ضدآفتاب های ضدآب یافت می‌شود می‌توانند باعث ایجاد آکنه و جوش شوند.

موم‌های گیاهی و موم زنبور عسل برای پوست بسیار مفید هستند و اکثرا انواع پوست می‌توانند آنها را تحمل کنند. با این حال، اگر پوست حساس و مستعد آکنه دارید، این موم ها ممکن است منافذ پوست شما را بیشتر مسدود کنند و تنفس را برای پوست دشوار کنند. بنابراین برای شما این نوع ضد آفتاب باعث جوش میشود.

سعی کنید از کرم های ضد آفتاب حاوی مواد زیر هم اجتناب کنید:

همه این مواد شیمیایی می‌توانند پوست مستعد آکنه را تحریک کرده و باعث ایجاد جوش شوند. به یاد داشته باشید، همه این مواد ممکن است برای پوست شما مناسب باشند یا نباشند. برخی از انواع پوست به راحتی می‌توانند این مواد را تحمل کنند و برخی دیگر ممکن است اینگونه نباشند. بنابراین، مهم است که ضد آفتاب خود را هوشمندانه انتخاب کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام انتخاب ضد آفتاب باید به آنها توجه کنید.

نکاتی برای انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب برای پوست جوش دار

اگر در شما ضد آفتاب باعث جوش میشود باید قبل از خرید به کلمه Noncomedogenic توجه کنید. اگر نوشته شده باشد که غیر کومدوژنیک است، این بدان معناست که کرم ضد آفتاب حاوی هیچ ماده‌ای نیست که بتواند منافذ پوست شما را مسدود کند و باعث ایجاد جوش شود. کرم‌های ضد آفتاب بدون روغن به دور نگه داشتنِ چربی اضافی از پوست کمک می‌کنند.

اگر پوست شما مستعد آکنه یا روزاسه و اگزما است یا پوست حساسی دارید از این دو ماده دوری کنید. اگر پوست فوق العاده حساس و مستعد جوش دارید، این نوع ضد آفتاب باعث جوش میشود و بهتر است از ضد آفتاب‌های معدنی حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید که پوست را تحریک نمی‌کند.

اگر شما از افرادی هستید که به پوست خود اهمیت می‌دهید ولی ضد آفتاب باعث جوش میشود باید بدانید که مرطوب کننده برای انواع پوست بسیار مهم است و اگر کرم روز حاوی SPF باشد، پوست شما آن را دوست خواهد داشت. به جای لایه برداری از پوست با مرطوب‌کننده و SPF، محصولی را انتخاب کنید که هر دو را ارائه می‌دهد. ترکیب‌های مرطوب‌کننده و ضدآفتاب زیادی در بازار موجود است که دارای SPF 30 یا بالاتر همراه با محافظت با طیف گسترده‌ای هستند. آنها را بررسی کنید.

ایا ضد افتاب رنگی باعث جوش میشود |ایا ضد افتاب رنگی باعث لک میشود نی نی سایت |بهترین ضد آفتاب ضد جوش نی نی سایت

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا ضد آفتاب رنگی باعث جوش میشود ؟ این برای کسانی است که پوست چربی دارند و از آرایش استفاده می‌کنند. به جای لایه‌برداری از پوست با کرم پودر و کرم ضد آفتاب، یک کرم ضد آفتاب رنگی انتخاب کنید و آن را با پودر شل حاوی مواد ضد آفتاب تکمیل کنید.

راهنمای انتخاب نوع ضد آفتاب که باعث جوش نشود

اگر در مورد نوع ضد آفتابی که باید برای پوست خود انتخاب کنید سردرگم هستید و همچنان ضد آفتاب باعث جوش میشود ما در اینجا به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم:

اگر برای شما استفاده از ضد آفتاب باعث جوش می شود ، به مواد تشکیل دهنده آن نگاه دقیق‌تری بیندازید. ضد آفتاب باعث ایجاد آکنه نمی‌شود. با این حال، محرک‌های رایج پوست مانند عطرها، نگهدارنده‌های مصنوعی، رنگ‌ها و سایر مواد شیمیایی موجود در کرم‌های ضد آفتاب ممکن است باعث آکنه و ایجاد جوش شوند. برخی از محصولات ممکن است حاوی نرم‌کننده‌هایی نیز باشند که اگر در پایان روز به درستی شسته نشوند، ممکن است منافذ را از بین ببرند. در حالی که نمی‌توانید هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب صرف نظر کنید، بررسی لیست مواد تشکیل دهنده به شما کمک می‌کند تصمیمی آگاهانه بگیرید و از مشکلات پوستی جلوگیری کنید. همچنین می توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید و از کرم ضد آفتاب توصیه شده استفاده کنید

دکمه بازگشت به بالا