علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

زئولیت اکسیژن ساز

زئولیت های پتروتات برای واحدهای اکسیژن ساز

زئولیت  نوعی ماده معدنی است و در صنایع تجاری به عنوان جاذب سطحی کاربرد دارد. زئولیت از آلومینوسیلیکات ساخته شده است که یکی از تخصصی ترین و مهم ترین کاربردها در دستگاه های تولید اکسیژن می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دنیای پزشکی، بیماران می توانند به راحتی در منزل درمان شوند.

زئولیت اکسیژن ساز خرید |زمان تعویض زئولیت اکسیژن ساز |قیمت دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی

دو نوع اکسیژن ساز بیمارستانی یا صنعتی و خانگی وجود دارد. زئولیت همچنین در روش PSA برای هر دو مدل قابل استفاده است. زئولیت دارای سطح ویژه بالا و تخلخل بالا می باشد. در زیر قصد داریم در مورد زئولیت اکسیژن ساز بیشتر صحبت کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید و بتوانید از این اطلاعات کامل و جامع استفاده کنید.

زئولیت اکسیژن ساز چگونه کار می کند؟

زئولیت به طور کلی به دو دسته سنتزی و طبیعی تقسیم می شود. از نوع سنتزی آن برای دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستانی و خانگی استفاده می شود. این ماده نقش بسیار بالایی در تولید اکسیژن دارد. دستگاه اکسیژن ساز هوای محیط را از مواد آلومینوسیلیکات عبور می دهد که در نتیجه هوای داخل دستگاه به طور کامل برای بیمار فیلتر و تصفیه می شود. ساختار زئولیت نیز به صورت کروی است که می تواند اکسیژن هوا را که از سایر گازهای موجود در آن می گیرد جدا کرده و اکسیژن خالص تولید کند.

ساخت یک اکسیژن ساز قابل حمل برای بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی از اهمیت بالایی برخوردار است. خروجی تغلیظ کننده اکسیژن جریانی از 90 درصد حجمی اکسیژن غنی شده در یک سیکل پیوسته جذب و دفع (زمان چرخه 90 ثانیه) است. اندازه ستون جذب 3 سانتی متر قطر و 20 سانتی متر طول دارد. یک زئولیت با اندازه نانو 13 برابر لیتیوم به عنوان جاذب برای جذب انتخابی نیتروژن از هوا استفاده می شود.

زئولیت اکسیژن ساز خرید |زمان تعویض زئولیت اکسیژن ساز |قیمت دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی

در خرید دستگاه اکسیژن ساز به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام برنامه ریزی برای خرید دستگاه اکسیژن ساز باید به دو نکته مهم و ضروری توجه کنید. اول نوع عملکرد دستگاه اکسیژن ساز و نکته دوم کارایی آن است. کارایی دستگاه به این معناست که اکسیژن ساز در دقیقه چقدر اکسیژن تولید می کند. این دو نکته به هم مرتبط هستند و باید آنها را در نظر بگیرید. همچنین در نظر بگیرید که کدام مدل از دستگاه اکسیژن برای شما مناسب تر و بهتر است.

با توجه به سطح ریز متخلخل بزرگ داخل جاذب زئولیت، اکسیژن ساز قابل حمل می تواند نیتروژن هوا را جذب کرده و جریان اکسیژن غنی شده را تحت شرایط فشار بالا تولید کند. زئولیت را می توان با کاهش فشار برای آزادسازی نیتروژن جذب شده بازسازی کرد. به این ترتیب، جریان مداوم اکسیژن می تواند برای کمک به فرد و افزایش کسری از اکسیژن الهام گرفته ایجاد شود.

 

دکمه بازگشت به بالا