علم و تکنولوژی

اینگونه از شر پیامک های تبلیغاتی مزاحم راحت شوید!

پس از مسدود شدن شماره‌های پیامک، برخی از شرکت‌ها از شماره‌های خصوصی برای ارسال پیامک استفاده کردند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، کد *۸۰۰* را برای شناسایی و مسدود کردن این شماره‌ها راه‌اندازی کرد. در عین حال برخی از پیامک های تبلیغاتی همچنان توسط خود اپراتورهای تلفن همراه ارسال می شود و البته راه حلی برای غیرفعال کردن این پیامک ها وجود دارد.

کاربر در صورت مواجهه با پیامک تبلیغاتی ارسال شده به شماره خصوصی می تواند شماره مورد نظر خود را به سامانه 195 ارسال کرده و به روند مسدودسازی سیم کارت مزاحم سرعت ببخشد. بر اساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از آنجایی که پیام های مزاحم را مسدود کرده است، خطوط خصوصی بیش از 355 هزار مخاطب را به دلیل ارسال پیام های مزاحم قطع کرده است.

بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره های فردی ممنوع است و رگولاتوری با استفاده از سامانه هوشمند خود این سیم کارت ها را شناسایی و مسدود می کند.

در خصوص پیامک های تبلیغاتی، مشترکین توجه داشته باشند که دریافت پیامک های تبلیغاتی هزینه ای برای مشترک ندارد و به صورت رایگان محاسبه می شود. نکته دیگر این است که با خاموش کردن پیامک تبلیغاتی محتوای پیامکی که مشترک در آن عضویت دارد مسدود نمی شود، زیرا این دو نوع پیامک دارای سیستم مجزا هستند، بنابراین با خاموش کردن پیامک تبلیغاتی، محتوای پیامکی که خود مشترک است. اعضا مسدود نخواهند شد

اگر شماره های تبلیغاتی در ساعات غیرعادی شبانه روز پیامک ارسال کنند، مجریان با آنها برخورد خواهند کرد. اما گاهی اوقات شماره های خصوصی تخلف کرده و پیامک های تبلیغاتی ارسال می کنند، طبق قوانین و مقررات موجود، کنترلر نمی تواند بر زمان ارسال پیامک شخصی نظارت داشته باشد، اما با استفاده از سیستم رهگیری که دارد و رویه هایی که تعیین کرده است، می تواند سیم کارت خصوصی را تعیین کند. کارت متخلف و مسدود می کنند

بر اساس اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیامک‌های تبلیغاتی مشترکان تلفن همراه به‌طور پیش‌فرض ممنوع شده است و اپراتورهای تلفن همراه باید هنگام فروش سیم‌کارت‌های مشترک، دریافت پیامک تبلیغاتی را غیرفعال کنند. مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری *800 از فعال یا غیرفعال شدن پیامک تبلیغاتی به شماره خود مطلع شوند و یا با استفاده از نرم افزار «اپراتور من» تبلیغات پیامکی شماره خود را مدیریت کنند.

همچنین اگر مشترک پس از بستن پیامک تبلیغاتی همچنان پیامک تبلیغاتی جدیدی دریافت می کند، می تواند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (195) شکایت خود را ثبت کند تا رگولاتوری موضوع شکایت را پیگیری و علت آن را بررسی کند. تخلف. بر اساس گزارش دریافتی از سامانه 195، تعداد شکایات در این بخش افزایش نیافته و تعداد آنها همچنان بسیار اندک است که این امر حاکی از مدیریت تبلیغات پیامکی توسط مشترکان، اپراتورها و رگولاتورها است.

نحوه عدم دریافت پیامک تبلیغاتی از اپراتورهای تلفن همراه

همراه اول

برای عدم دریافت پیام های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، مشترک می تواند با شماره گیری کد دستوری *#8999، تماس با مرکز اطلاع رسانی 9990، به یکی از روش های ارسال عدد «1» به «8999» مراجعه کند. سیستم تلفن همراه (پرتال و اپلیکیشن).

البته همراه اول اعلام کرده است که پیامک به اپراتور و خدمات اولیه هشدار می دهد و نوتیفیکیشن های فرکانسی همراه اول پیامک تبلیغاتی نیست، بنابراین در صورت قطع شدن سرویس پیام تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیام ها را دریافت خواهند کرد. همچنین برخی از مشترکین با عضویت در باشگاه های خاص و یا دادن شماره خود به فروشگاه ها از این منابع پیام های تبلیغاتی دریافت می کنند و اپراتورها در این امر دخالتی ندارند.

ایرانسل

کاربران ایرانسل همچنین می توانند تصمیم بگیرند که کدام گروه پیامک را می خواهند دریافت کنند و سپس اقدام به دریافت یا عدم دریافت هر پیامک کنند. با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من و گزینه مدیریت پیامک تبلیغاتی، کد 5006#* را فشار دهید و لیست کامل گروه های پیامک و پیامک به 5006 را دریافت کرده و کلمات مربوط به دریافت هر نوع پیامک را انتخاب کنید.

درست

در اپراتور رایتل از نرم افزار رایتلمن استفاده کنید و به منوی «مدیریت خدمات پیامکی ممتاز و ارزش افزوده» مراجعه کنید، کد دستوری *#800 یا کد دستوری *195 را فشار دهید و گزینه توقف تبلیغات را انتخاب کنید، کد 800* را فشار دهید. *. شماره 3 یا ارسال عدد 3 به 800، برای غیرفعال کردن و جلوگیری از دریافت پیامک های تبلیغاتی ارسالی از مراکز پیام رسانی مانند (100012345 و 3000012345) و شماره های مشابه استفاده می شود.

سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که اپراتورها باید برای مشترکان خود پیامک ارسال کنند که ارسال پیامک از سیم کارت شخصی تخلف است. زیرا سیم کارت شخصی وسیله تبلیغات نیست و طبق قانون مشترکانی که می خواهند پیامک تبلیغاتی دریافت کنند باید از طریق تابلوهای متعدد ارسال پیامک اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول، تعداد تخلفات به سه صورت تعیین می شود که یکی از این روش ها سامانه مدیریت کلاهبرداری رگولاتوری (FMS) است که به صورت مستمر بر رفتار مشترکان نظارت می کند. علاوه بر این، اپراتورها موظفند سیستم های FMS خود را راه اندازی کرده و سیم کارت های فردی متخلفان را شناسایی و مسدود کنند. این سامانه بر اساس قوانین تعریف شده و سنجش رفتار فرستندگان پیامک ایجاد شده است که بر اساس تشخیص و محدودیت ارسال انبوه پیامک و تبلیغات سیم کارت مشخص شده عمل می کند.

یکی دیگر از راه های شناسایی سیم کارت متخلف، سامانه پیامکی ثبت و پاسخگویی به شکایات است (195). در صورتی که مشترکین پیام هایی با محتوای نامناسب یا تبلیغاتی از شماره خصوصی دریافت کنند، می توانند شماره فرستنده را به سامانه 195 پیامک کنند، همچنین رگولاتوری پس از بررسی، ارسال پیام به خطوط تلفن متخلف را به صورت یک طرفه محدود می کند. و مشکل را بررسی کنید

از شر این تبلیغات پیامکی مزاحم خلاص شوید!

بر اساس این گزارش بیشترین شکایات در این حوزه مربوط به دریافت پیامک تبلیغاتی از شماره های سرویس است. برخی از شماره ها برای مشاغل عضو مانند فروشگاه ها و شرکت های خدماتی که محدودیتی ندارند و می توانند برای اعضای خود پیامک ارسال کنند در دسترس است. اما گاهی برای مشترکین غیرعضو پیامک تبلیغاتی ارسال می کنند و با توجه به ثبت شکایات در سامانه 195 توسط برخی مشترکان، برخورد با این شرکت ها همچنان در دستور کار اپراتور قرار دارد.

در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری سال گذشته اعلام کرد که در صورت عدم رضایت مشترکین از دریافت پیامک های تبلیغاتی و محتوای آن، می توانند با شماره گیری *800 یا تماس با واحد خدمات مشتریان اپراتور، دریافت پیامک را مسدود یا فعال کنند. از شماره پیامک.

وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات صدا و سیما از ابتدای امسال اقداماتی را برای جلوگیری از ارسال پیامک های مزاحم انجام داده است، گفت: ابتدا به اطلاع می رساند: تأیید شماره متخلف، بیش از 31 هزار خط از طریق کلاهبرداری. سیستم تشخیص و گزارش دهی به مردم سامانه پیام رسان 195، اپراتورها و فعالان پیام انبوه را ملزم به افزایش نظارت، رفع قراردادها و از جمله پیشگیری از وقوع جرم و همچنین احراز هویت دقیق مشترکین پیام، شناسایی متخلفان از فروش سیم کارت های تکی برای ارسال انبوه پیام و قطع آن کرد. دسترسی و طرح دعوا در دادگاه حقوقی از جمله کارهایی است که در این راستا انجام شده است.

در همین راستا، آقای مجید حقی – معاون پست، ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با تکنونامه، اعلام کرد: نظارت بر ارتقای پیامک همچنان ادامه دارد، اما مشکل ارسال پیامک کاهش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات و امور رگولاتوری تصریح کرد: مشکل تبلیغات پیامکی مانند گذشته جدی نیست.

در شهریورماه سال جاری جناب آقای سام پیامان قره داغی، دبیرکل مقررات حمایت از حقوق مصرف کنندگان – از امکان مدیریت پیام های تبلیغاتی خبر داد و گفت: ارسال کننده پیام اطلاع رسانی از شماره سرویس ملزم به درج کلمه لغو است. 11″ در انتهای پیام خود تا متقاضیان بتوانند با ارسال عدد 11 به شماره دریافت پیامک، ادامه دریافت پیامک را لغو کنند.

وی همچنین گفت: همچنین مشترکین می توانند شماره 12 را برای اعضای جدید به همین شماره ارسال کرده و پیامک اطلاع رسانی خدمات (پیام های ارسال شده برای مشترکین پس از عضویت در باشگاه مشتریان یا فروشگاه شرکت) را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

220

دکمه بازگشت به بالا