عمومی

امیرعبداللهیان: حمله به یمن منطقه را آرام نمی کند

به گزارش تکنونامه، در گفت‌وگوی تلفنی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی، آخرین وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت و گو، ضمن اشاره به تحولات غزه، ضرورت توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کشتار و نسل کشی مردم فلسطین را مورد تاکید قرارداده و آن را گامی اساسی در توقف بحران در کل منطقه دانست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: هرگونه ائتلاف و اقدامات تشنج زا مشابه آنچه آمریکا و انگلیس در حمله به یمن انجام دادند، نه تنها کمکی به بازگشت ثبات به منطقه نمی‌کند، بلکه منجر به پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمامی طرف ها را به اقدام فوری، موثر و پایدار با تمرکز بر ریشه های اصلی بحران توصیه می‌کند زیرا ریشه بحران در اشغالگری است.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش مثبت آقای بورل، بر اهمیت تداوم گفتگو در مسیر دیپلماسی و حل بحرانها از مسیر وجود کانال گفتگوهای نیرومند و سازنده میان اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

جوزف بورل هم با ابراز نگرانی از تشدید تنش در دریای سرخ، نقش جمهوری اسلامی ایران برای کمک به بازگشت ثبات به منطقه را مورد تاکید قرار داد.

بورل در ادامه با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا برای تشکیل ائتلاف دریایی خاطر نشان ساخت: این ائتلاف تنها برای حفاظت از کشتی های تجاری اروپا در برابر حملات احتمالی در دریای سرخ بوده و هیچ ماهیت نظامی، علیه کشوری ندارد.

در این گفت وگو، طرفین با اشاره به اهمیت گفتگو در کمک به بازگشت ثبات منطقه ای و بین المللی، بر ضرورت حفظ مسیر تماس در سطوح مختلف میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا تصریح کردند.

همچنین طرفین آخرین تحولات مربوط به توافق هسته ای را مورد بررسی قرار دادند.

310310

دکمه بازگشت به بالا