عمومیکسب و کار ایرانی

لپ تاپ چند اینچی بخریم

امروزه لپتاپ هایی با اندازه نمایشگرهای متفاوت در بازار موجود هستند، که انتخاب سایز متناسب با نیازهایتان می‌تواند گیج کننده باشد. معمولا لپتاپ های 13.3 اینچی توسط دانش آموزان خریداری می‌شوند. بعد از آن سایز 14 اینچ را داریم که مورد علاقه ی بسیاری از کاربران است. بهترین سیستم رندرینگ متعلق به لپتاپ های حرفه ای است.

اما می‌توان گفت اندازه ی 15.6 اینچ، محبوب ترین سایز می‌باشد. اما همانطور که می‌دانید امروزه لپتاپ های بازی با نمایشگرهایی به بزرگی 17.3 اینچ نیز در بازار وجود دارند، که بیشتر کاربری ای شبیه به رایانه های شخصی دارند،

زیرا حمل آن ها چندان راحت نیست. همچنین ممکن است لپتاپ هایی با اندازه 11.6 و 12.5 اینچ نیز در بازار بیابید که بیشتر شبیه به تبلت می‌باشند. در ادامه به بررسی کامل اندازه نمایشگرهای لپتاپ متناسب با کاربردهای مختلف می‌پردازیم تا در هنگام خرید بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • استاندارد اندازه ی لپتاپ ها.
  • نکات اجمالی در مورد انتخاب اندازه مناسب نمایشگر لپتاپ
  • مزایا و معایب کلی لپتاپ هایی با صفحه نمایش کوچک تر
  • مزایا و معایب کلی لپتاپ هایی با صفحه نمایش بزرگتر
  • لپتاپ چند اینچی بخرم؟
  • تصمیم گیری صحیح در مورد اندازه ی صفحه نمایش لپتاپ
  • دیگر مشخصات مهم در انتخاب نمایشگر
  • آیا لپتاپ 15.6 اینچی در یک کیف 15 اینچی جای می‌گیرد؟

استاندارد اندازه ی لپتاپ ها

اندازه لپتاپ معمولا به اندازه صفحه نمایش بیان می‌شود، اگرچه ابعاد واقعی لپتاپ می‌تواند متفاوت باشد. در استاندارد جهانی، اندازه نمایشگر لپتاپ فقط به اینچ بیان می‌شود. همچنین به یاد داشته باشید که اندازه صفحه نمایش به صورت مورب اندازه گیری می‌شود. در ضمن بهترین سیستم رندرینگ برای شما با قیمت مناسب آماده می شود.

بنابراین به عنوان مثال، اگر یک لپتاپ 13.3 اینچی را در نظر بگیرید، میانگین اندازه های بیرونی آن، 11.3 اینچ در طول و 7.1 اینچی در عرض خواهد بود. ضخامت متوسط لپتاپ ها نیز کمتر از یک اینچ می‌باشد و زمانی که لپتاپ را باز می‌کنید، ارتفاع به حدود 8 اینچ از سطح زمین می‌رسد.

نکات اجمالی در مورد انتخاب اندازه مناسب نمایشگر لپتاپ

دو یا سه عامل کلیدی (از جمله هدفی که لپتاپ را برای آن خریداری می‌کنید، الگوی استفاده و اینکه آیا اغلب لپتاپ را با خود حمل می‌کنید یا خیر)، در انتخاب اندازه نمایشگر لپتاپی که قصد خرید آن را دارید، تاثیرگذارند. در ادامه چند نکته مفید برای انتخاب سایز لپتاپ آورده شده است:

  • اگر دانشجو و یا دانش آموز هستید و باید به طور مدام لپتاپ را با خود حمل کنید، اندازه 13.3 اینچ و حتی کوچکتر ایده آل است.
  • اگر قصد دارید تا از لپتاپ در محیطی ساکن، برای بررسی ایمیل ها، ایجاد اسناد و یا صفحات گسترده استفاده کنید، اندازه 14 تا 15.6 اینچ مناسب می‌باشد.
  • اما اگر قصد دارید تا به وسیله لپ تاپ خود بازی های به روز را با کیفیتی مناسب تجربه کنید، صفحه نمایش 17 اینچی انتخاب مناسبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید :

مزایا و معایب کلی لپتاپ هایی با صفحه نمایش کوچک تر

یکی از اجزای کلیدی لپتاپ که آن را از تبلت مجزا می‌کند، صفحه کلید است. یک صفحه کلید معمولی دارای 101 کلید است. اما اگر برخی از کلیدها حذف شوند و یا اندازه کلیدها به قدری کوچک باشند که نتوانید به راحتی تایپ کنید، ممکن است احساس ضعف کنید. طبیعتا لپتاپ هایی با نمایشگرهای کوچکتر دارای فضای کمتری برای قرارگیری کیبوردی با ابعاد مناسب و استاندارد است.

اما در کنار آن، لازم به ذکر است که بسیاری از کاربران، به دلیل قابلیت حمل مناسب، به جای استفاده از کامپیوترهای رومیزی، به خرید لپتاپ روی می‌آورند. و طبیعتا هرچه اندازه نمایشگر و به طبع آن ابعاد کلی لپتاپ کوچک تر باشد، لپتاپ قابل حمل تر خواهد بود.

مزایا و معایب کلی لپتاپ هایی با صفحه نمایش بزرگتر

کسانی که لپتاپ را تنها با هدف انجام بازی خریداری می‌کنند، لپتاپ هایی با نمایشگرهای بزرگتر را انتخاب می‌کنند، زیرا صفحه نمایش بزرگتر به لذت بردن بیشتر از گرافیک بازی کمک کرده و گیم پلی را فراگیرتر می‌کند.

همچنین اندازه بزرگتر، به این معنی است که امکان قرارگیری اجزای اضافی مانند فن های خنک کننده و پورت های فراوان برای اتصال لوازم جانبی وجود دارد.

همانطور که گفتیم تنها عیب لپتاپ های بزرگ کاهش قابلیت حمل لپتاپ می‌باشد.

لپتاپ چند اینچی بخرم؟

همانطور که گفتیم لپتاپ های 14 تا 15 اینچی، محبوب ترین لپتاپ ها در بین کاربران هستند، اما اندازه مناسب شما، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به طور کامل به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید :

لپتاپ های 11 تا 12 اینچی

این لپتاپ ها، قابل حمل و سبک بوده و تقریبا در هر فضایی جای می‌گیرند. اگر اغلب در حال جابجایی هستید، لپتاپ های کوچک، انتخابی عالی برای انجام کارهای اساسی و روزمره هستند. با این حال این ابعاد برای هر کاربری ایده آل نیست. قابلیت حمل بالا، بهایی نیز دارد. لپتاپ های کوچک معمولا سرعت پردازش پایین تر و فضای ذخیره سازی کمتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

استفاده ی شخصی

اگر برای استفاده ی شخصی به لپتاپ نیاز دارید، ممکن است مدل های 11 تا 12 اینچی برای شما مناسب باشند. وزن آن ها معمولا پایین بوده و قابلیت حمل مناسبی دارند. اگر اساسا از لپتاپ خود برای گشت و گذار در اینترنت، بررسی ایمیل ها، پخش محتوا و یا گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کنید، یک لپتاپ کوچک می‌تواند دستیار کامل و قابل حملی برای شما باشد.

لپتاپ های کوچک معمولا ارزان تر از همتایان بزرگتر خود هستند و اغلب حدود نیمی از قیمت مدل های بزرگتر را دارند. این موضوع باعث می‌شود که اکثر مدل های کوچک مقرون به صرفه باشند و از این نظر برای بسیاری از افراد ایده آل هستند.

استفاده ی تجاری

لپتاپ های 11 تا 12 اینچی را می‌توان برای برخی از اهداف تجاری نیز استفاده کرد. اگر فقط از برنامه های ساخت اسناد متنی و یا سایر برنامه های سبک تر استفاده می‌کنید، این لپتاپ ها به اندازه کافی برای انجام کارهای روزمره تان قدرتمند خواهند بود. اما اگر از نرم افزارهای حرفه ای تر استفاده می‌کنید، ممکن است لپتاپ های کوچک، عملکرد روان و بدون وقفه ی مورد نیاز شما را تامین نکنند.

همچنین از آن جا که این لپتاپ ها پردازنده های قدرتمندی ندارند، اجرای همزمان برنامه ها محدود خواهد بود. همچنین به خاطر داشته باشید که صفحه نمایش کوچکتر به معنای کیبورد کوچکتر است، که این مورد برای برخی از افراد ناراحت کننده است.

استفاده ی دانشجویی

اکثر دانشجویان و دانش آموزان، از لپتاپ برای پردازش متن، ارائه مطالب و غیره استفاده می‌کنند. قابلیت حمل نیز، یکی از عوامل مهم برای بسیاری از محصلان است، زیرا اکثرا باید لپتاپ های خود را به کلاس ببرند. این موضوعات، لپتاپ های کوچکتر و مقرون به صرفه تر را به همراهی عالی برای این دسته از کاربران تبدیل می‌کند. با این حال در صورت نیاز به استفاده از نرم افزارهای خاصی که به قدرت بالاتری نیاز دارند، این لپتاپ های کوچک ایده آل نخواهند بود.

بیشتر بخوانید :

بازی

اگر علاقه مند به بازی های جدید که نیاز به سرعت بالا و عملکرد عالی دارند، هستید، این دسته از لپتاپ ها، معمولا انتخاب مناسبی نخواهند بود.

مزایا و معایب لپتاپ های 11 تا 12 اینچی

مزایا:

  • قابلیت حمل
  • مقرون به صرفه
  • توانایی انجام کارهای اساسی
  • ایده آل برای استفاده ی شخصی

معایب:

  • قدرت پردازشی پایین
  • نمایشگر و صفحه کلید کوچک تر

لپتاپ های 13 تا 14 اینچی

آیا لپتاپ های 13 تا 14 اینچی کوچک هستند؟ پاسخ به این سوال می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به طور خلاصه، اگر دانش آموز و یا دانشجو هستید و از لپتاپ برای انجام فعالیت های سبک مانند مرور اینترنت، ایجاد و ذخیره ی متون درسی و تمرین هایتان استفاده می‌کنید، می‌توانید با مدلی با این ابعاد کنار بیایید. اما اگر برنامه نویس هستید، یا طراحی گرافیکی انجام می‌دهید، ممکن است لپتاپی 13 تا 14 اینچی برایتان کوچک باشد. همچنین اگر یک گیمر حرفه ای هستید، ممکن است از انجام بازی بر روی یک صفحه نمایش کوچک لذت نبرید. گرچه انتخاب اکثر گیمرها، خرید کیس و مانیتوری حرفه ای می‌باشد. اگرچه یک صفحه نمایش کوچکتر ممکن است، وضوح بهتری را ارائه دهد. نکته جالبی که وجود دارد این است که برخی از لپتاپ های 13 اینچی با سخت افزاری مشابه، قیمت بسیاری بالاتری از نمونه های 14.1 اینچی دارند. می‌توانید برای های 13 اینچی به وبسایت ها و فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. اما به طور کلی لپتاپ های 13 تا 14 اینچی ترکیبی عالی از قابلیت حمل و کاربرد بالا را ارائه می‌دهند. آنها نسبت به همتایان کوچکتر خود قدرت بالاتری دارند، اما باز هم عملکرد آن ها به مدل های بزرگتر نمی‌رسد.

استفاده ی شخصی

اگر به دنبال لپتاپی قابل حمل با نمایشگری مناسب و عملکرد متوسط هستید، این ابعاد برای شما عالی است. همچنین کیبورد مناسبی دارند و تایپ با آن ها راحت تر است. همچنین این ابعاد نمایشگر برای تماشای محتوای ویدئویی مناسب می‌باشد.

استفاده ی تجاری

اکثر لپتاپ های 13 تا 14 اینچی می‌توانند برنامه های حرفه ای تری را اجرا کنند و اغلب توسط افراد مختلف استفاده می‌شوند. قابلیت حمل آن ها نیز برای کاربرانی که در حال رفت و آمد و سفرهای کاری هستند، مفید می‌باشد. لازم به ذکر است که در این دسته، لپتاپ های قدرتمندی وجود دارند که می‌توانند برخی از قوی ترین نرم افزارها را نیز اجرا کنند، اگرچه این مدل ها کمی سنگین تر و گران تر هستند.

استفاده ی دانشجویی

همانطور که گفتیم این لپتاپ ها ترکیبی عالی از قدرت و قابلیت حمل را ارائه می‌دهند، و جای تعجب نیست که محصلان به آن ها علاقه مندند. برخی از لپتاپ های 13 تا 14 اینچی مناسب انجام پروژه های سنگین تر دانشجویی نیز می‌باشند.

بیشتر بخوانید :

بازی

لپتاپ هایی با این ابعاد و مشخصات تنها می‌توانند از پس اجرای بازی های متوسط برآیند. اما برخی از مدل ها نیز توانایی انجام بازی های سطح بالا با کیفیت گرافیکی متوسط را دارند. با این حال گیمرها اکثرا به دلیل دید بهتر، لپتاپ های بزرگتر را ترجیح می‌دهند. به خاطر داشته باشید که انجام بازی های سنگین بر روی لپتاپ های کوچکتر می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه شود؛ زیرا به دلیل فضای داخلی محدود این مدل ها، فضای زیادی برای نصب سیستم های خنک کننده مناسب وجود ندارد.

مزایا و معایب لپتاپ های 13 تا 14 اینچی

مزایا:

  • قابلیت حمل و کارایی در کنار یکدیگر
  • طیف گسترده ای از مدل ها
  • امکان انجام کارهای اساسی و بازی های حرفه ای تر
  • برای اکثر کاربران رضایت بخش است

معایب:

  • برخی از مدل ها قیمت بالایی دارند
  • وجود سیستم خنک کننده با کارایی کمتر

 

دکمه بازگشت به بالا