علم و تکنولوژی

حرکت جنجالی ثروتمندان برای فرار از مرگ

به گزارش تکنونامه، دنیس کوالکسکی مالک بزرگترین موسسه کرایوژنیک (انجماد) ، انباری مملو از اجساد منجمد دارد. مردم به امید پیشرفت علم و بازگشت به زندگی عزیزانشان را در آینده پیکر آن‌ها را در حالت انجماد نگه داشته‌اند.

این مجموعه پر است از پیکر انسان‌ها و حیوانات خانگی است که به امید بازگشت به زندگی در حالت انجماد نگه داشته شده‌اند.

فرایند جنجالی منجمد کردن جسد را برخی با «بلیت بخت‌آزمایی جاودانگی»‌ نامیده‌اند. هم اکنون در این مجموعه بیش از ۵۰۰ جسد در محفظه‌های بزرگ حاوی نیتروژن مایع نگهداری می‌شوند. البته که هدف رویایی این فرایند در دسترس نیست و هیچ تضمینی برای به زندگی بازگشتن این افراد وجود ندارد.

حرکت جنجالی ثروتمندان برای فرار از مرگ

در این محفظه‌های انجماد پیکر متقاضی را در لایه‌های متفاوتی از مواد می‌پیچند و اجساد ممکن است دهه‌ها یا حتی قرن‌ها در همین حالت باقی بمانند شاید که علم راهی برای بازگشت‌شان پیدا کند.

در آغاز فرایند نخست جسد را در آب سرد قرار می‌دهند و با تزریق رقیق‌کننده خون جلوی لخته شدن آن را می‌گیرند. سپس مایع ضدانجماد مخصوصی به جسد تزریق می‌شود که مانع تشکیل کریستال و از بین رفتن سلول‌ها می‌شود. در نهایت مرحله انجماد عمیق در محفظه مخصوص حاوی نیتروژن مایع شروع می‌شود و از اینجا دیگر باید چشم امیدشان به علمی باشد که مشخص نیست در نهایت می‌توان آرزوی آنها را برآورده کند یا خیر.

هزینه این فرایند در نقاط مختلف جهان متفاوت است و در حالی که در آمریکا می‌توان با حدود ۳۰ هزار دلار این کار را انجام داد در آلمان این کار برای متقاضی حدود ۲۰۰ هزار دلار آب می‌خورد.

منبع: سان

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا