علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

روش های ایمپلنت دندان

روش های ایمپلنت دندان

علیرغم پیشرفت های فوق العاده در دندانپزشکی، هنوز هم هر ساله افراد زیادی دندان های خود را از دست می دهند. قبل از معرفی ایمپلنت دندان که یک درمان فوق العاده است، بیماران مجبور به انتخاب یکی از گزینه های درمانی نظیر بریج و پروتز بودند.

امروزه ایمپلنت یا کاشت دندان اغلب درمان ارجح برای یک یا چند دندان از دست رفته است. ایمپلنت های دندان به عنوان ریشه های جایگزین عمل کرده و پایه ای محکم برای دندان های مصنوعی ثابت یا متحرک ایجاد می نمایند.

ایمپلنت دندان به صورت اقساطی |ایمپلنت دندان به صورت قسطی |ایمپلنت دندان چگونه صورت می گیرد

آنها همچنین مزایای زیادی نسبت به پروتزهای جزئی و ثابت معمولی دارند. علاوه بر این منتشر شده از جامعه دندانپزشکی، ایمپلنت ها با بیش از 97 درصد موفقیت همراه هستند. به هر حال، یکی از مهم ترین تصمیماتی که باید بگیرید این است که چه نوع ایمپلنت دندان برای شما مناسب تر است.

ایمپلنت های دندان اندوستیل و ساب پریوستئال

ایمپلنت های اندوستیل و ساب پریوستئال رایج ترین روش های کاشت دندان هستند. تفاوت بین این دو نوع به نحوه اتصال آنها به فک مربوط می شود. البته قیمت ایمپلنت دندان هم می تواند از این منظر متفاوت باشد.

ایمپلنت های اندوستیل رایج ترین شکل ایمپلنت دندان بوده و برای نگه داشتن یک یا چند دندان مصنوعی وارد استخوان فک می شوند. این نوع روش برای بیمارانی که بریج یا پروتزهای موجود دارند مناسب است.

در مقابل، ایمپلنت های ساب پریوستئال روی استخوان فک یا بالای آن قرار می گیرند. در طول جراحی، یک ستون فلزی در زیر و از طریق لثه قرار می گیرد. ایمپلنت ساب پریوستئال برای بیمارانی که به دلیل نامناسب بودن استخوان فک نمی توانند از دندان مصنوعی معمولی استفاده کنند، گزینه بسیار خوبی است.

چهار نوع اصلی ایمپلنت دندان

همانطور که در بالا اشاره نمودیم، ایمپلنت یک راه حل بسیار موثر برای ترمیم دندان های از دست رفته است. با ایمپلنت، بیماران می توانند قدرت و ثبات و عملکردهای دهان خود را بازیابی نموده و با لبخندی زیبا افزایش اعتماد به نفس را تجربه کنند. با مراقبت مناسب، ایمپلنت ها حتی می توانند یک عمر دوام بیاورند.

چهار نوع اصلی از ایمپلنت های دندان موجود است که شامل موارد زیر می شود:

– ایمپلنت تک دندان

اگر فقط یک دندان از دست رفته دارید که باید جایگزین شود، ایمپلنت تک دندان ممکن است برای شما مناسب باشد. این درمان شامل یک تاج منفرد است که به یک پیچ ایمپلنت متصل شده و به طور دائم در استخوان فک قرار می گیرد. ایمپلنت دندان از دست رفته را بدون آسیب رساندن به دندان های اطراف جایگزین می کند. پس از بهبودی، یک دندان کاشته شده تنها مانند یک دندان طبیعی به نظر می رسد و عمل می کند.

– بریج با پشتیبانی از ایمپلنت دندان

اگر سه یا چند دندان مجاور خود را از دست داده اید، بریج با ایمپلنت می تواند درمانی باشد که برای رسیدن به یک لبخند کامل به آن نیاز دارید. در طول این روش، دندانپزشک دو ایمپلنت، یکی در هر طرف شکاف قرار می دهد. سپس از یک بریج برای پوشاندن شکاف بین ایمپلنت ها استفاده می نماید.

این نوع روش به دندان های اطراف آسیب نرسانده و راه حل دائمی تری برای از دست دادن دندان ارائه می دهند. علاوه بر این، بریج می‌تواند از جابجایی دندان‌های دیگر جلوگیری کند، همچنین عملکرد صحبت کردن و خوردن را بهبود می ‌بخشد.

– پروتزهای تحت حمایت ایمپلنت

اگر جایگزینی با پروتزهای متحرک سنتی را در نظر دارید، پروتزهای متحرک با ایمپلنت انتخاب خوبی هستند. مشابه روش دوم، پروتزهای مبنی بر ایمپلنت، نیز به دو ایمپلنت دندان نیاز دارند تا به عنوان تکیه گاه پروتز عمل کنند. اگر به یک قوس کامل دندانی نیاز دارید، حداقل به چهار ایمپلنت نیاز دارید.

– ایمپلنت آل این فور

ایمپلنت آل این فور یا All-on-Four برای بیمارانی که تمام یا بیشتر دندان های خود را از دست داده اند توصیه می شود. این راه حل منحصر به فرد برای بازیابی کل فک پایین یا بالا یا هر دو قوس طراحی شده و یک ترمیم دائمی هستند. این نوع ایمپلنت یک گزینه عالی برای بیمارانی است که هم به دنبال راحتی و هم عملکرد می باشند.

جمع بندی

ایمپلنت های دندان راهی ایمن و موثر را برای بازیابی یک یا چند دندان از دست رفته به بیماران ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف ایمپلنت می توانید به یکی از برترین متخصصین در این زمینه، دکتر شهاب محمدی مراجعه نمایید. دکتر شهاب محمدی با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و مهارت بالا می تواند لبخند و دندان هایی ایده آل را به شما هدیه دهد.

دکمه بازگشت به بالا