علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس میتوان صورت را شست؟

یکی از مهمترین کارهایی که باید بعد از بوتاکس انجام دهید این است که بعد از انجام بوتاکس صورت خود را بشویید. در این مقاله به اهمیت شستشوی صورت بعد از بوتاکس و نحوه انجام صحیح آن می پردازیم.

بهترین زمان برای دوش گرفتن و شستن صورت بعد از بوتاکس است

بهترین زمان برای شستشوی صورت بعد از بوتاکس

24 ساعت اول پس از تزریق بوتاکس دوره طلایی مراقبت از پوست پس از عمل است. زیرا در این مدت بوتاکس می تواند محل خود را تغییر داده و به قسمت های دیگر منتقل شود.طبق توصیه پزشک شستن صورت تا 24 ساعت پس از عمل خوب نیست اما در صورت لزوم می توانید با رعایت موارد زیر به توالت بروید. نکات بالا

بهتر است بعد از بوتاکس صورت خود را بشویید و از یک اسفنج یا یک تکه پنبه بزرگ آغشته به آب برای اعمال فشار ملایم به محل تزریق استفاده کنید.

اهمیت و نحوه شستشوی صورت بعد از بوتاکس

یکی از مهم ترین نکات برای کاندیدهای تزریق بوتاکس شستن صورت پس از آن است. برای افزایش اثربخشی این روش رعایت چند نکته کلی ضروری است.

به طور کلی هیچ محدودیتی برای شستن صورت و حمام بعد از تزریق بوتاکس وجود ندارد. فقط می خواهیم با رعایت نکاتی که در ادامه به آنها می پردازیم اثر و شدت بوتاکس را افزایش دهیم.

بوتاکس ماده ای بر پایه سم باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم است. در تزریق بوتاکس، بخش کوچک و رقیق شده سم بوتولینوم به پوست ناحیه مورد نظر تزریق می شود تا از عضلات محافظت کند، چین و چروک ها را نرم کند یا برخی بیماری ها را درمان کند. میگرن

بوتاکس تازه تزریق شده به پوست نسبت به گرما و فشار بسیار حساس است. دمای بالای آب باعث می شود که ساختار بوتاکس تغییر کند و با فشار زیاد شروع به حرکت کند و بعد از تزریق شاهد عوارضی مانند قطره چشم باشیم. همچنین اگر بوتاکس تزریق شده نزدیک گلو باشد، در صورتی که طبق مشخصات شسته نشود، مشکلات بلع ایجاد می شود. از طرفی اگر بوتاکس وارد جریان خون شود عوارضی مانند غش کردن، مشکل در تنفس، در صورت استفاده از آب داغ ایجاد می شود. و در صورت مشاهده باید به پزشک مراجعه کنید.

هنگام شستشوی صورت پس از بوتاکس، سر خود را پایین نیاورید و هنگام دوش گرفتن و شستن صورت به این نکات مهم توجه کنید:

دمای آب

دمای آب شستشوی صورت بعد از بوتاکس باید ولرم و متعادل باشد. زیرا حرارت زیاد باعث تغییر در ساختار بوتاکس و افزایش جریان خون در صورت می شود و باعث تغییر محل بوتاکس و کبودی در محل تزریق می شود.

پس از تزریق بوتاکس از نشستن طولانی مدت در حمام، اتاق بخار یا سونای خشک خودداری کنید.

نوع کثیفی

برای شستشوی صورت بعد از بوتاکس از یک پاک کننده بسیار ملایم استفاده کنید و تا یک هفته بعد از تزریق بوتاکس از لایه برداری شیمیایی خودداری کنید. همچنین استفاده از پاک کننده و مرطوب کننده ملایم مشکلی ندارد و استفاده از کرم های حاوی ویتامین K برای کاهش جای زخم بوتاکس عالی است.

نحوه حرکت دست ها و میزان فشار روی صورت

هنگام شستن صورت پس از ماده بوتاکس، حرکت دست نباید دایره ای با فشار زیاد باشد تا باعث حرکت بوتاکس شود.

نکته مهم در مراقبت از پوست بعد از بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس

در روزهای پس از تزریق، باید از فعالیت هایی که باعث تورم یا تحریک پوست شما می شود، مانند استرس و اضطراب اجتناب کنید و از داروهای ضد التهابی مانند Tylenol یا Advil Rub استفاده کنید.

تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس از فعالیت های ورزشی شدید خودداری کنید.

تا 24 ساعت بعد از بوتاکس صورت را لمس نکنید.

به مدت 2 تا 3 روز از آرایش خودداری کنید. زیرا همانطور که گفته شد فشار به محل تزریق باعث حرکت بوتاکس می شود.

2-4 ساعت بعد از تزریق نخوابید. خوابیدن روی صورت به بوتاکس تزریق شده فشار وارد می کند و باعث حرکت آن می شود. شما می توانید روی یک صندلی راحت بنشینید و پاهای خود را بالا نگه دارید، اما بالاتنه شما باید مطابق با صورت باشد. این کار به قرار دادن صحیح بوتاکس و جلوگیری از کبودی کمک می کند.

قبل از تزریق بوتاکس از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین، پلاویکس، آسپرین و مسکن های حاوی آسپرین مانند ناپروکسن و ایبوپروفن خودداری کنید. زیرا این داروها می توانند بعد از تزریق بوتاکس باعث ایجاد ضایعات پوستی شوند.

برای تسکین سردرد بعد از جراحی می توانید از قرص پاراستامول استفاده کنید.

از نور مستقیم خورشید بپرهیزید. اما اگر مجبور به خروج از خانه هستید، استفاده از ضد آفتاب یا کلاه مناسب ضروری است. زیرا نور خورشید پس از تزریق بوتاکس به پوست شما آسیب می رساند.

قبل از تزریق بوتاکس از نوشیدن الکل خودداری کنید. زیرا باعث گرما و تورم می شود.

سیگار عوارض جانبی بوتاکس را افزایش می دهد، به سلول های پوست شما آسیب می رساند و باعث پیری زودرس می شود.

ماندگاری بوتاکس

تاریخ انقضای بوتاکس به عوامل مختلفی از جمله فرد و میزان آسیب پوست، نوع برند بوتاکس و موارد دیگر بستگی دارد، اما می توان گفت که 6 ماه میانگین است. مراقبت بعد از تزریق بوتاکس نیز مهم است.

آخرین کلمه شستن صورت بعد از بوتاکس است.

تزریق بوتاکس مانند هر عمل زیبایی دیگر باید با دقت دنبال شود. برای اینکه عمل جراحی شما موفقیت آمیز باشد، مهم است که پزشک شما مهارت ها و دانش لازم را داشته باشد تا بدون اینکه بداند بوتاکس را به رگ های شما تزریق نکند و به سایر بافت های صورت شما آسیب نرساند. در اولین معاینه، پزشک تمام نکاتی را که باید بعد از درمان بوتاکس رعایت شود، رعایت می کند. مانند: نتایج، نحوه شستشو، شستشوی صورت پس از بوتاکس، کار بدن و آرایش.

توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد این روش مهم و دقیق، در مورد کلینیک زیبایی و متخصص پزشکی که تزریق بوتاکس را انجام می دهد، به طور کامل تحقیق کنید.

تجربه و اعتبار مرکز درمانی این عمل زیبایی را موثرتر می کند و به شما کمک می کند عوارض جانبی کمتری را تجربه کنید.

منبع: بهترین دکتر بوتاکس در شیراز

دکمه بازگشت به بالا