اقتصادیکسب و کار ایرانی

کدام وام نیاز به ضامن ندارد

وام بدون ضامن شاید در گذشته رؤیایی بیش نبود، ولی حالا با رشد تجارت الکترونیک و تغییر امور مالی متمرکز، به امری دست‌یافتنی تبدیل شده است.

Which loan does not require a guarantor

در دنیای مالی پر از احتمالات امروزه، دریافت وام می‌تواند انگیزه‌ای برای توسعه کسب‌وکارها و تحقق آرزوهای فردی باشد؛ اما معمولاً وام‌گرفتن پروسه پیچیده‌ای داشته و به تعهدات مالی فراوانی نیاز دارد. برای مثال داشتن ضامن از الزامات است. درحالی‌که بسیاری از مردم ممکن است نتوانند ضامن وام موردنظرشان را پیدا کنند. اینجاست که مفهوم وام بدون ضامن معنی پیدا کرده و خود را به‌عنوان راهی برای دستیابی به منابع مالی، بدون نیاز به تعهدات و مدارک پیچیده، معرفی می‌کند.

در واقع، وام اینترنتی بدون ضامن، به افراد این امکان را می‌دهد که پول مورد نیاز خود را بدون نیاز به ضمانت‌های مالی زیاد، دریافت کنند؛ اما آیا واقعاً می‌توان به‌سادگی و بدون ضامن وام سیم کارت گرفت؟ در این مقاله، به بررسی این مفهوم پرداخته و شرایط دریافت وام بدون ضامن و بدون وثیقه را بیان می‌کنیم.

آیا امکان دریافت وام بدون ضامن وجود دارد؟

امروزه اگر این سؤال را از مادر یا پدرمان بپرسیم، احتمالاً با این پاسخ مواجه می‌شویم که «خواب دیدی، خیر باشد»؛ چرا که آن‌ها در عصری زندگی کرده‌اند که گرفتن وام در داشتن ضامن خلاصه می‌شد؛ ضامنی که حتماً می‌بایست از کارمندان دولت بوده و فیش حقوقی می‌داشت. گاهی اوقات پیداکردن چنین شخصی برای برخی افراد دشوار بود و به‌احتمال زیاد از دریافت وام صرف‌نظر می‌کردند.

البته ناگفته نماند که همچنان این روند پرپیچ‌وخم در بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات وجود دارد و افراد برای دریافت وام باید ضامن داشته باشند؛ اما خبر خوشی که برای شما داریم این است که امور مالی با تغییروتحول بزرگی روبرو شده است. اکنون نه‌تنها بانک‌ها که شرکت‌های خصوصی نیز می‌توانند وام بدهند. همین موضوع باعث شده تا کمی از کارهای اداری و پیچیده کاسته شده و راحت‌تر بتوان وام گرفت. یکی از مزیت‌هایی که این اتفاق به همراه داشته، امکان دریافت وام فوری بدون ضامن است.

ازآنجایی‌که امروزه کلیه امور به سمت آنلاین شدن حرکت می‌کنند، دریافت وام نیز این مسیر را در پیش گرفته است. پلتفرم‌ها و مؤسسات زیادی به ارائه می‌پردازند؛ اما چه پلتفرم‌هایی؟

در مقاله «» بهترین پلتفرم‌هایی که به ارائه وام بدون ضامن می‌پردازند، معرفی کرده‌ایم. این پلتفرم‌ها اغلب بدون ضامن و با روش‌های دیگری نظیر چک یا رمزارز وام می‌دهند. در واقع، به‌جای ضامن، وثیقه‌هایی را برای ضمانت بازپرداخت وجه در قالب چک یا رمزارز دریافت می‌کنند.

برای مثال، بیت لون یکی از سرویس‌های صرافی ارز دیجیتال بیت پین است که بدون ضامن و با وثیقه رمزارزی، امکان دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را برای کاربران این پلتفرم فراهم می‌کند. کسانی که قصد فروش رمزارزهای خود را ندارند، درعین‌حال نیازمند وجه ریالی هستند، می‌توانند از این سرویس بهره ببرند.

علاوه‌برآن، سایر پلتفرم‌ها نظیر دیجی پی، اسنپ پی، قسطا، ازکی وام و غیره وام ریالی با ضمانت چک و سفته را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. شما می‌توانید طبق نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و بدون دغدغه ضامن، وام موردنظرتان را دریافت کنید.

شرایط دریافت وام بدون ضامن و بدون وثیقه

با این‌که دریافت وام آنلاین بدون ضامن این روزها رواج یافته و افراد زیادی به کمک آن‌ها می‌توانند به وجه موردنیاز خود به‌صورت آنلاین و فوری دست یابند، اما همچنان شرایطی برای دریافت وام از این پلتفرم‌ها وجود دارد.

در وهله اول، باید این موضوع را مطرح کنیم که هیچ پلتفرمی وام بدون وثیقه ارائه نمی‌دهد؛ مگر وام‌هایی که مبالغ پایین دارند و صرفاً برای خرید کالا استفاده می‌شوند. در حالت عادی، کلیه ارائه‌دهندگان وام ضمانتی را برای بازگشت وجه در نظر می‌گیرند. ازاین‌رو، به‌جرئت می‌توان گفت که در حال حاضر وام ارز دیجیتال بدون وثیقه یا وام ریالی بدون آن مفهومی ندارد.

وثیقه گاهی در برخی از وام‌ها به شکل ریالی و در برخی دیگر به وام‌دهی ارز دیجیتال بدون ضامن می‌پردازند. به‌عنوان‌مثال، برای دریافت وام ۴۰ میلیونی ممکن است لازم باشد که وثیقه‌ای به مبلغ ۲۰ میلیون واریز کنید. مبلغ وثیقه در پلتفرم‌هایی که وثیقه رمزارزی دریافت می‌کنند، کمی متفاوت‌تر است. معمولاً در این نوع وام‌ها، معادل ریالی وثیقه بیشتر از مبلغ وام است؛ این موضوع به نوسانات شدید قیمتی ارزهای دیجیتال برمی‌گردد.

البته این وثیقه پس از اتمام اقساط وام به طور تمام‌وکمال بازگردانده می‌شود و لازم نیست نگران ازدست‌دادن آن‌ها باشید.

علاوه‌بر وثیقه، شرکت‌ها و پلتفرم‌ها شرایط خاص دیگری را برای متقاضیان وام در نظر می‌گیرند:

  • نداشتن چک برگشتی و اقساط معوق
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی برای آقایان
  • داشتن شغل و سابقه کاری
  • معدل حساب قابل‌قبول

همگی این موارد جزو شرایط لازم برای دریافت وام بدون ضامن هستند؛ اگرچه برخی از پلتفرم‌ها این شرایط را ندارند و ساده‌تر می‌توان وام گرفت. برای مثال، در نیازی به این مدارک نیست و تنها ارائه وثیقه رمزارزی موردنیاز است.برای اطلاع از میزان و نوع وثیقه پلتفرم‌های وام‌دهی، بهتر است به وب‌سایت رسمی آن‌ها مراجعه کرده و کلیه شرایط تعیین شده را مطالعه کنید..

وام‌های فوری سرویس‌های آنلاین و نئوبانک‌ها

دسته‌ای از این وام‌های بدون نیاز به ضامن و فوری مخصوص پلتفرم‌های وام‌دهی آنلاین و نئوبانک‌ها است. وام گرفتن از این برنامه‌ها کاملا به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می‌شود و دوندگی‌های وام‌های بانک‌ها را ندارد. هرچند سقف وام‌دهی این پلتفرم‌ها کمتر از بانک‌ها است و بیشترشان می‌دهند. یعنی شما با دریافت وام از این برنامه‌ها فقط می‌توانید از فروشگاه‌های طرف قرارداد به‌صورت اقساطی کالا خریداری کنید. علاوه بر این، درست است که این سرویس‌ها از شما ضامن نمی‌خواهند اما نیاز به معدل حساب و در مواردی چک یا سفته دارند.

یکی از معروف‌ترین این وام‌ها را بلوبانک ارائه می‌دهد که زیر نظر بانک سامان فعالیت می‌کند. مزیت مهم این وام نقدی بودن است که لازم نیست حتماً از آن برای خرید کالا استفاده کنید. وام بلوبانک در مرحله اول بر اساس میانگین حساب شما بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان است و مدت زمان بازپرداخت را هم می‌توانید بین یک تا ۶ ماه انتخاب کنید. برای دریافت آن نیاز به ضامن ندارید، درواقع ضمانت شما گردش حسابتان است اما چک برگشتی و قسط معوق مانع دریافت این وام می‌شود. برای کسانی که یک بار وام ۳ تا ۱۰ میلیونی را دریافت و به موقع بازپرداخت کرده‌اند، وام تا سقف ۴۰ میلیون تومانی هم فعال می‌شود. بازپرداخت این وام بین ۶ تا ۲۴ ماه است و سود ۲۳ درصد به آن تعلق می‌گیرد.

وام بدون ضامن و فوری سرویس وامینو تا سقف ۱۰ میلیون تومان بر اساس میزان امتیازات حساب شما است. وامینو سرویس وام‌دهی بانکینو محسوب می‌شود و بانکینو هم بانک دیجیتال بانک خاورمیانه است. این سرویس برای دریافت وام حساب شما را بلوکه نمی‌کند و برای دریافت آن هم نیازی به ضامن، چک یا سفته ندارید. سود دریافت این وام ۲ درصد است و پس از بازپرداخت آن می‌توانید دوباره وام بگیرید. به طور میانگین به ازای هر یک میلیون تومان موجودی در هر ماه شما یک امتیاز اعتباری می‌گیرید که تا ۶ ماه جمع می‌شوند و بر اساس آن امتیازات می‌توانید وام دریافت کنید.

وام‌های دیجی‌پی از ۷۵۰ هزار تومان تا ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن، فوری و با ارائه چک صیادی، سفته یا تتر ارائه می‌شوند. این وام مخصوص خرید کالا از فروشگاه‌های طرف قرارداد دیجی‌پی است. برای وام‌های ۷۵۰ هزار تومانی تا ۲ میلیون تومانی نیازی به سپرده‌گذاری ندارید و بازپرداخت آن هم یک ماهه است و بدون سود هستند. برای وام‌های ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی باید ۲۳ درصد سود بدهید که رقم بالایی به حساب می‌آید. تعداد اقساط هم بستگی به مبلغ وامتان دارد، که از ۶ تا ۱۲ قسط باید بازپرداخت کنید. ضمانت دریافت این وام سپرده ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومانی است.

وام سرویس قسطا به‌صورت کارت خرید از فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی در مبالغ ۳ میلیون تا ۲۰ میلیون است. شرایط دریافت آن اعتبارسنجی، افتتاح حساب در بانک آینده، امضای الکترونیک و واریز پیش‌پرداخت است. نوع ضمانت پس از اعتبارسنجی به‌صورت چک یا سفته مشخص می‌شود. پیش‌پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان است که در اقساط ۱۲ ماهه و مجموع اقساط حدود ۲۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان تعیین شده است. برای وام ۳ میلیون تومانی پیش‌پرداخت ۴۴۸ هزار و ۵۰۰ تومانی لازم است و مجموع بازپرداخت این مبلغ، حدود ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان تعیین شده است.

کیپا هم سرویس دیگری است که وام خرید کالا تا سقف ۳۰ میلیون تومان در اقساط پنج ماهه می‌دهد و ضامن نیاز ندارد اما از درخواست‌کننده چک یا سفته دریافت می‌کند. گفته شده که وام ۱۰۰ میلیونی با اقساط ۱۲ تا ۳۶ ماهه برای کارمندان خصوصی و دولتی و بازنشستگان هم در نظر گرفته شده که البته میزان سود آن اعلام نشده است.

لندو وام ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی خرید کالا و خدمات را با سود ۲۳ درصد ارائه می‌دهد. برای دریافت این وام پیش‌پرداخت ۷۷۴ هزار تومانی تا ۳ میلیون و ۹۶ هزارتومانی نیاز است و بازپرداخت آن ۹ و ۱۲ ماهه تعیین شده است. دریافت این وام نیازی به ضامن ندارد اما سفته الکترونیک می‌خواهد.

اسنپ‌پی برای خرید محصول تا سقف ۱۰ میلیون تومان اعتبار می‌دهد در صورتی که در ۴ قسط آن را پرداخت کنید. برای خرید از طریق این سرویس نیازی به ضامن و وثیقه ندارید. البته برای خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد حواستان باشد که قیمت کالای مورد نظرتان در این فروشگاه‌ها از حالت عادی گران‌تر نباشند.

در ویپاد شعبه دیجیتال بانک پاسارگاد می‌توانید با فعال کردن حساب پشتوانه تا ۲۰ میلیون تومان بسته به اعتبار و سوابق بانکی، وام خرید کالا از فروشگاه‌های طرف قرارداد دریافت کنید. پس از فعال‌سازی این اعتبار ۱۰ روز فرصت دارید از آن استفاده کنید و تسویه آن هم ۲ تا ۶ ماهه است. مراحل دریافت این وام، افتتاح حساب در بانک پاسارگاد، اعتبار سنجی و پرداخت کارمزد آن، نداشتن چک برگشتی یا قسط معوقه است.

سقف وام بدون ضامن بانک شهر ۵۰ میلیون است و بر اساس گردش حساب بانک شهر و رتبه اعتباری به شما تعلق می‌گیرد. مراحل آنلاین آن را باید از طریق اپلیکیشن شهر پلاس طی کنید. زمان بازپرداخت این وام ۳۶ ماهه است و مدت زمان و مبلغ قسط‌ها بر اساس مبلغ وام تعیین می‌شود. سود این وام ۲۳ درصد است.

ایزی‌پی دو طرح وام خرید کالا بدون ضامن فوری دارد، اول خدمات خرید اعتباری به مبلغ ۵ میلیون تومان و دوم امکان خرید قسطی تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان است. اقساط وام ۱۰۰ میلیونی ۱۸ ماهه است و برای دریافت آن نیاز به چک صیادی متعلق به خود دارید.

ازکی وام هم وام و اعتبار خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد می‌دهد که البته برای دریافت آن نیاز به چک صیادی و پیش‌پرداخت دارید و نباید چک برگشتی یا قسط معوق داشته باشید. حداکثر این وام ۷۵ میلیون تومان است و در ۶ تا ۱۸ ماه با سود ۲۳ درصد بازپرداخت می‌شود.

مبلغ وام خرید کالای بالون از ۵ تا ۵۰ میلیون تومان با ضمانت چک صیادی و سود ۲۳ درصد است و بازپرداخت آن ۶ تا ۲۴ ماه است. تامین این وام از سوی بانک سامان و بلوبانک انجام می‌شود. اعتبار شما حداکثر ۳ روز پس از ثبت درخواست وام برای خرید افزایش می‌یابد. رتبه اعتباری شما در میزان وام تاثیر دارد و چک برگشتی هم نباید داشته باشید.

دارا ۳۶۰ حیطه کاری خود را اعتبار خرد در نظر گرفته است که از ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان وام بدون کارمزد با بازپرداخت ۲ ماهه ارائه می‌دهد. برای دریافت آن نیازی به ضمانت وثیقه یا هزینه اعتبارسنجی ندارید اما باید چک صیادی ارائه دهید و در صورت دیرکرد جریمه می‌شوید.

برای کسانی که دارایی دیجیتال دارند و نمی‌خواهند آن را به ریال تبدیل کنند هم سرویس‌هایی چون بیت‌لون و ونسی امکان دریافت وام فوری بدون ضامن ارائه می‌کنند. بیت‌لون متعلق به صرافی ارز دیجیتال بیت‌پین، امکان دریافت وام با رمزارز را در اختیار کاربران کریپتو قرار می‌دهد. این وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به‌صورت آنی و بدون نیاز به چک و سفته و ضامن ارائه می‌شود. ضمانت این وام رمزارز به ارزش ۱.۵ برابر مبلغ وام است. بازپرداخت آن بین یک تا ۹ ماه و سود آن ۲۳ درصد تعیین شده است.

دکمه بازگشت به بالا