عمومیکسب و کار ایرانی

10 ویژگی مهم کفش چرم اصل که نمیدانستید

دنیای چرم دنیای گسترده و متنوعی است. قدمت این ماده طبیعی بیش از هزار سال است. استفاده از پوست حیوانات را اولین دستاورد بشر می دانند. البته نحوه استفاده از آن بسیار تغییر کرده است. امروزه دستگاه های مدرن و پیشرفته به بشر کمک می کند تا از این ماده طبیعی به روشی آسان و بهداشتی استفاده کند.

پوست حیوانات یکی از بهترین و طبیعی ترین گزینه ها برای ساخت کیف و کفش است. این محصولات به دلیل جنس اصلی خود یعنی چرم دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. محصولات چرمی از دیرباز در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند. سوال اصلی اینجاست که خواص پوست و محصولات آن هزاران سال است که توسط مردم استفاده می شود. چرا کفش‌های چرمی با وجود قیمت بالایشان همچنان در بین مصرف‌کنندگان محبوب هستند؟

در این مقاله به معرفی 10 ویژگی کفش چرم اصل می پردازیم تا با مزیت های خرید کفش چرم آشنا شوید و برای تشخیص اصالت کالا از آنها کمک بگیرید. این ویژگی ها راز محبوبیت محصولات چرمی را آشکار می کند.

مهمترین ویژگی ها کفش های چرمی اصل

1. تنفس طبیعی

چرم واقعاً پوست حیوانات است. به همین دلیل، ترکیب با سایر مواد اولیه مصنوعی متفاوت است. پوست قابل تنفس است. این به دلیل ساختار و سوراخ های هوا از طریق آن است. این یکی از مهمترین ویژگی های کفش چرم اصل است. جریان هوا از رشد باکتری ها روی پاها جلوگیری می کند. همچنین به کاهش تعریق در پاها کمک می کند. برای افرادی که کفش های چرمی می پوشند و پاها بو نمی دهند. برعکس استفاده از کفش های حاوی پلاستیک می تواند منجر به تعریق و بوی بد پا شود.

2. عمر طولانی

یکی دیگر از ویژگی های محصولات چرمی دوام بالای آنهاست. کفش های چرم طبیعی بادوام و ماندگاری بالایی دارند. کفش های چرمی در صورت مراقبت مناسب تا 20 سال عمر می کنند. کیفیت و دوام کفش های چرمی در محافظت از پاهای شما عالی است.

3. حفاظت بیشتر

کفش های چرمی محافظت بیشتری دارند. چرم یک ماده بادوام با طول عمر بالا است. بنابراین استفاده از کفش های چرم اصل محافظت از پاهای شما را افزایش می دهد. نسبت به همتایان مصنوعی خود در برابر ضربه، گرما و غیره مقاومت بیشتری دارند. به عنوان مثال کفش های پلاستیکی بلافاصله در شعله های آتش از بین می روند، اما کفش های چرم طبیعی از این نظر مقاومت بیشتری دارند.

4. نفوذپذیری

چرم در حالت طبیعی خود مقاومتی در برابر آب ندارد و به اصطلاح نفوذپذیر است. البته با کمک موم و مواد چربی گیر به کار رفته در محصول، مقاومت آن در برابر آب بیشتر می شود. اما هرگز فراموش نکنید که چرم طبیعی یک ماده ضد آب نیست! ساعت ها با کفش و لباس چرمی خود را زیر باران نگذرانید!

مقدار کمی آب به چرم طبیعی آسیب نمی رساند و پوست آن را جدا نمی کند. اگر نقطه آبی روی پوست طبیعی بیفتد باید جذب سطح پوست شود و اثری از خود باقی نماند. در غیر این صورت چرم استفاده شده چرم طبیعی نخواهد بود.

5. راحتی

طبیعتاً چون چرم طبیعی مواد شیمیایی ندارد، سازگاری بیشتری با بدن انسان دارد. بنابراین جای تعجب نیست که با پوشیدن کفش های چرم اصل احساس راحتی بیشتری داشته باشید. چرم به دلیل نوع بافتش خاصیت ارتجاعی بالایی دارد. به همین دلیل به پاهای خود فشار نمی آورید و به راحتی می توانید خم شوید و پاهای خود را صاف کنید.

6. نگهداری آسان

همانطور که گفته شد، محصولات چرمی نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. البته نگهداری از آن اصلا سخت نیست. پس از هر بار استفاده به سادگی با یک حوله تمیز و مرطوب پاک کنید. از چروک شدن و انباشته شدن آن خودداری کنید. به همین ترتیب، محصولات چرمی را نباید برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار داد، زیرا باعث محو شدن رنگ می شود.

بهتر است از روغن های مخصوص پوست استفاده کنید. در این صورت محصول شما عمر طولانی خواهد داشت و همیشه ظاهری تمیز و براق خواهد داشت. این محصولات از خشک شدن و ترک خوردن پوست جلوگیری می کنند. از محصولات شیمیایی و پاک کننده ها استفاده نکنید. آب زیاد و محصولات چرمی زیاد باعث آسیب بیشتر می شود.

7. سازگار با محیط زیست

از آنجایی که برای تولید کفش های چرم اصل از مواد طبیعی استفاده می شود، کفش ها سازگارتر با محیط زیست هستند.

8. بوی خوبی می دهد

اگر در هنگام خرید به محصولات چرمی دقت کنید متوجه بوی مطبوع آن خواهید شد. بدون بوی محصولات مصنوعی یا پلاستیکی. به خصوص هنگام پوشیدن کفش های چرمی، این بو از بین می رود. متأسفانه برخی از فروشندگان برای ایجاد بوی چرم محصولات خود از اسپری استفاده می کنند و به همین دلیل خرید از فروشگاه های معتبر چرم بسیار مهم است.

9. شیک بودن

اجناس چرمی و همچنین تمام ویژگی های خاص کیف از نظر ظاهری نیز بسیار خوب هستند. اگر اهل مد هستید و به ظاهر خود اهمیت می دهید، باید بدانید که پوشیدن لباس، کیف و کفش چرمی استایل شما را تغییر می دهد. محصولات چرمی ظاهر زیبایی دارند و در استایل شما منعکس خواهند شد. به همین دلیل با پوشیدن آنها همیشه زیبا به نظر خواهید رسید.

10. صرفه جو بودن

در نهایت، خرید کفش چرمی برای شما راحت تر است. شاید در ابتدا این جمله برای شما عجیب به نظر برسد زیرا کفش های چرمی گران هستند. اما به یاد داشته باشید که کفش های چرمی و به طور کلی محصولات چرمی طول عمر بیشتری دارند. در واقع به جای اینکه چندین بار هزینه کنید، می توانید یک بار هزینه کنید.

در نهایت بد نیست بدانید، صنعت چرم یک صنعت پولساز است و بنابراین مانند هر صنعت دیگری سودآور است. برخی از فروشندگان با ترفندهای مختلف، چرم مصنوعی و مواد پلاستیکی را به جای محصولات چرم اصل می فروشند. بنابراین بهتر است قبل از خرید عمده کفش چرم مردانه راه های شناخت چرم طبیعی را بدانید. همچنین از فروشگاه های معروف خرید کنید. در هنگام خرید حتما از فروشنده در مورد نوع چرم سوال کنید و دریافت کارت گارانتی محصول را فراموش نکنید.

دکمه بازگشت به بالا