تصاویر | مونتاژ تارا خودروی کم فروش ایران خودرو در روسیه با برند لادا پریورا !
تارا نمونه مهندسی معکوس پژو 301 است که پس از خروج از شرکت پژو سیتروئن در خودرو ایران تولید شد. این خودرو پس از تحریم روسیه توسط خودروساز مطرح جهان اکنون در لیست محصولات جدید لادا در کنار دانا قرار گرفته است. گجت نیوز در این گزارش به این همکاری بین المللی جدید ایران خودرو پرداخته است.
لادا پریورا 2023 در روسیه
تارا از موتور معروف TU5P با حجم 1.6 لیتر استفاده می کند که در مدل های دستی و اتوماتیک می تواند 110 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور کاملاً مناسب آب و هوای روسیه است، اما به نظر شما این تنها دلیلی است که روسیه می خواهد خودروهای ایرانی را وارد یا مونتاژ کند؟ البته که نه!
از آغاز جنگ روسیه و اوکراین تا به امروز، تقریباً تمامی خودروسازان مطرح جهان روسیه را ترک کرده و به اجماع جهانی و اعمال تحریم ها علیه این کشور پیوستند. از تویوتا گرفته تا بنز، بی ام و، فولکس واگن، رنو، اشکودا، آئودی و هر خودروساز غیرروسی که فکرش را بکنید، این کشور را ترک کرده است. اکنون که میدان از همه رقبا خالی است، وقت آن رسیده است که ایران خودرو با سدان تارا با نام لادا پریورا 2023 به کشور چشمان آبی سفر کند.
پیش بینی می شود لادا پریورا 2023 در روسیه دارای امکانات و امکانات فنی مشابه تارا باشد و شاید وارد کننده یا مونتاژکننده روسی آپشن هایی مانند گرمکن صندلی یا فرمان را به این خودرو اضافه کند. همچنین طبق برخی اخبار گفته می شود که شرکت روسی اتووا مسئولیت واردات یا حتی مونتاژ لادا پریورا 2023 یا همان ایران خودرو تارا را بر عهده دارد.
قیمت و مونتاژ خودرو تارا ایران خودرو در روسیه با نام LADA Priora
در حال حاضر اگر در بازار خودروی ایران به دنبال گیربکس یا گیربکس اتوماتیک هستید باید چیزی بین 441 تا 576 میلیون تومان هزینه کنید که با قیمت کارخانه به 293 و 415 میلیون تومان کاهش می یابد؛ اما در حال حاضر گیربکس یا گیربکس اتوماتیک در بازار خودرو ایران به فروش می رسد. اما تارا در روسیه با نام لادا پریورا 2023 به چه قیمتی به فروش می رسد؟ طبق شنیده ها لادا پریورا 2023 در مدل دنده ای با قیمت 1 میلیون روبل تقریبا معادل 500 میلیون تومان میهمان روسیه خواهد بود. همچنین شنیده ها حاکی از آن است که بسیاری از سیاستمداران روسی با واردات مستقیم این خودرو مخالفت کرده و انتقال فناوری و بومی سازی تارا را یکی از شروط واردات لادا پریورا 2023 یا سدان تارا ایران خودرو به روسیه خوانده اند. از این پس می توان گفت که تارا اولین خط مونتاژ خارجی را در روسیه خواهد داشت.
آیا در شرایطی که خودروهای خارجی با مالیات و عوارض سنگین به کشورهایی وارد می شود، آیا ارسال خودروهای نوسازی شده داخلی به کشورهای خارجی با همان قیمت بازار ایران درست است؟
4141