اقتصادیکسب و کار ایرانی

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

معرفی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

دانلود رایگان کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد نوشته‌ی هنریت کلاوسر به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توان با کمک نوشتن، نخستین قدم را برای رسیدن به آرزوهایتان بردارید. کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد اثر دکتر هنریت کلاوسر، یک کتاب فوق العاده عالی در مورد نوشتن و خلق کردن است. عنوان دوم کتاب، بدانید چه می خواهید و به دستش بیاورید می باشد. خانم هنریت کلاوسر در دانشگاه های مختلفی از جمله واشنگتن، سیاتل، کالیفرنیا، کانادا و… تدریس کرده است و سمینارهای متعددی در مورد روانشناسی و روانکاوی برگزار کرده است.

هنریت کلاوسر (Henriette Anne Klauser) در کتاب بنویس تا اتفاق بیافتد (Write it down, make it happen: knowing what you want and getting it) قدرت طرفداران تفکر مثبت و خلاق را به طور خلاصه بیان می‌کند. آن‌ها بیش از اینکه رویکرد تفصیلی و بی‌معنی داشته باشند، دارای پیام مهمی هستند که با رویکرد “می‌خواهم پس اتفاق می‌افتد” همراه است. «اگر بدانید چه می‌خواهید، آن را به دست خواهید آورد».

با وجود تمام تحقیقات ما روی مغز در سال‌های گذشته، تمام دانش امروزی ما در مورد رشته‌های عصبی پیوند خورده با دو نیمکرۀ مغز، سیستم شبکه‌ای فعال، و نحوۀ عملکرد مغز بشر، هنوز هم حس تعجب و شگفتی نسبت به «اتفاق می‌افتد» داریم. کتاب بنویس تا اتفاق بیافتد این حس تعجب را دارد و مبتنی بر حقیقت علمی کنونی است که اهداف شما را تنظیم می‌کند، روی نتیجه تمرکز دارد، راجع به آنچه در زندگی می‌خواهید شفاف است و رویای شما را به حقیقت تبدیل می‌نماید. عنصر کلیدی دیگری هم در اینجا نقش بازی می‌کند، عنصری است که همه‌ی کتاب‌های موفقیت آن را به طور مشترک در خود دارند: اولین قدم نوشتن هدف است.

هنریت کلاوسر را بیشتر بشناسیم

کلاوسر از برجسته‌ترین نویسندگانی است که با نوشتن آثار مختلف در زمینه‌ی موفقیت، توانسته به افراد بسیاری کمک کند تا به راحتی به آرزوهای خود رسیده و زندگی خود را تغییر دهند. او در حال حاضر عضو حرفه‌ای انجمن سخنرانان بین‌المللی بوده و برای گروه‌های تجاری، دانشگاه‌ها و آژانس‌های دولتی سخنرانی می‌کند. لازم به ذکر است که آثار هنریت کلاوسر در ایران طرفداران بسیاری دارد. کتاب حاضر از معروف‌ترین آثار او به شمار می‌آید.

در بخشی از این کتاب درباره‌ی تجربه‌های انسان‌های موفق و مشهور می‌خوانیم:

من هنوز هم داستان‌های جذابی از افراد مشهوری می‌شنوم که پیش از دست یافتن به شهرت امروزی خود، رویاهایشان را نوشته‌اند. جیم کری به تپه هالیوود رفت و چکی به مبلغ 10 میلیون دلار در وجه خود نوشت. او در قسمت یادداشت نوشت «برای خدمات ارائه شده». این کمدین بعد از گذشت سال‌ها چک را پیدا کرد. مدت‌ها قبل او این مبلغ را برای بازی در یک فیلم گرفته بود. اکنون او جزء بازیگران گران‌قیمت این صنعت است و برای یک فیلم حدود 20 میلیون دلار می‌گیرد. او در یک حرکت زیبا پیش از دفن پدرش چک را در جیب کت او قرار داد…

بنویس تا اتفاق بیفتد در ۲۰ فصل نوشته شده است که در هر فصل نویسنده ماجرای فرد یا افرادی را بررسی می کند که از طریق نوشتن به خواسته ها و آرزو های خود رسیده اند. برای هر فردی این نوشتن و مکتوب کردن به طریقی جواب داده است.

سر فصل های کتاب

سر فصل های کتاب عبارتند از:

  1. بنویس تا اتفاق بیفتد
  2. آگاهی نسبت به خواسته: تعیین اهداف
  3. جمع بندی نظریه ها: صندوق پیشنهادهای مغز
  4. آماده دریافت شدن
  5. بررسی ترس ها و احساس ها
  6. دستیابی به آزادی: تمام و کمال نوشتن تا رسیدن به نتیجه
  7. ساده گرفتن کار: فهرست کردن
  8. تمرکز به روی نتیجه
  9. محیط را تغییر دهید: رفتن به کنار آب برای نوشتن
  10. زندگی روزمره خود را مکتوب کنید
  11. متعهد شدن
  12. روی هم چیدن اهداف: بالا بردن موانع
  13. یک گروه تشکیل دهید: چه چیزی و چه موقع؟
  14. به دست گرفتن ابتکار عمل
  15. نامه نوشتن به خدا
  16. مقاومت پر معناست
  17. ایجاد یک مراسم آیینی
  18. رها کردن: برقراری تعادل
  19. سپاسگزاری
  20. از پس شکست برآمدن

ایده کلی این کتاب بسیار ساده است و در همان ابتدای کتاب می توانید متوجه آن شوید. و آن هم این است که اگر خواسته ای دارید، آن را بنویسید تا شاهد رخ دادنش باشید. در تمامی کتاب نویسنده سعی کرده است این موضوع را شفاف تر بیان کند و اهمیت آن را نشان دهد. هنریت کلاوسر در ابتدای کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد می‌گوید:

بعضی‌ها دفتر خاطرات دارند؛ بعضی‌ها افکار خود را روی دستمال، پشت پاکت‌ های نامه، تکه کاغذهای بریده شده از یک دفتر یا هر تکه کاغذ دیگری که دم دست باشد می‌نویسند. نگران نوع کاغذی که استفاده می‌ کنید یا اینکه باید در یک دفتر بنویسید یا روی یک تکه کاغذ نباشید. هر نوع کاغذی اعم از خط دار یا بی‌خط، گران یا ارزان، در یک دفتر یادداشت یا جدا از آن، و با هر نوع خودکاری – یا مدادی – با هر رنگی مناسب است. تنها قانون من این است که هر بار چیزی می‌نویسید زیر آن تاریخ بزنید.

درباره کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد به موضوع خیلی مهم نوشتن اهداف می پردازد. همان طور که شما هم احتمالا می دانید در دنیا تحقیقات زیادی در مورد نوشتن انجام شده است، مثلا تحقیقی که در دانشگاه هاروارد انجام شد که در آن از افراد هنگام فارغ التحصیل پرسیدند آیا اهداف خود را مکتوی کرده اند و آن را در جایی نوشته اند؟ که در حدود ۳ درصد این کار را انجام داده بودند. اما تحقیق به همین جا ختم نمی شد… در چند سال آینده زندگی این افراد را بررسی، و مشاهده کردند:

افرادی که اهداف کتبی دارند از زندگی بهتری نسبت به بقیه برخوردار هستند.

تاثیر نوشتن اهداف را نمی شود انکار کرد و کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد نیز با مثال های زیاد روی این موضوع تاکید کرده است.

اما چیزی که کمبود آن در کتاب احساس می شود این است که صرفا به خواننده این پیام را ارسال می کند که فقط بنویسید. هنگامی که داستان آدم های مختلف در کتاب را می خوانید بیشتر قسمت نوشتن خواسته ها و اهداف و دیگر موارد مربوط به نوشتن را می بینید اما به ندرت و خیلی خیلی کم به تلاش افراد در راه رسیدن به آن خواسته اشاره شده است. و این ممکن است پیام اشتباهی به ناخودآگاه مخاطب ارسال کند.

به نظر من بهتر بود که نویسنده در کنار این موارد از تلاش و کوشش افراد هم مطالبی ذکر می کرد تا خواننده آگاه میشد که صرف نوشتن به ندرت باعث می شود آرزوها به حقیقت منجر شود.

این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

خواندن این کتاب به همه افرادی که آرزویی دارند نیرویی دوباره می بخشد. دانلود کتاب را به افرادی که هدفی هم ندارند توصیه می کنیم، چون با خواندن آن به احتمال زیاد به خود می آیند و تغییری در زندگی ایجاد خواهند کرد. اگر هم از طرفداران قانون جذب هستید قطعا خواندن این کتاب می تواند برای شما مفید باشد.

قسمت هایی خواندنی از کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

زمانی که اهداف‌ تان را می‌ نویسید، از مغزتان انواع مطالب جدید، عقاید انرژی‌ زا و طرح‌ های مختلف تراوش خواهد کرد. اینها خبرهای خوبی هستند، اما اگر آنها را ضبط یا مرور نکنید، بهترین نقشه‌ ها و طرح‌ های شما به دست فراموشی سپرده خواهند شد.

تا ندانی چه می خواهی نمی توانی به آن برسی. نوشتن باعث می شود تصور روشنی از خواست خود پیدا کنی. خدا می تواند چیزی را که می خواهی به تو بدهد اما خودت باید به روشنی بدانی که چه می خواهی.

اگر نمی دانید چه می خواهید، نوشتن را شروع کنید. نوشتن، مفهومی واقعی خود را خواهد ساخت.

وقتی می نویسیم قدر و ارزش چیزهایی را که بعدا به دست می آوریم، می فهمیم، اما وقتی نمی نویسیم مانند این است که پیروزی های کوچک را نادیده گرفته، آن ها را فراموش کرده و عادی تلقی می کنیم. این گونه به مرور قدرناشناس می شویم.

اگر شما نیت چیزی را با فکر و احترام و دقت در سر داشته باشید، حتما به آن دست پیدا خواهید کرد.

درباره کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

فرقی نمی‌کند که شما چه می‌خواهید، اهمیتی ندارد خواسته‌ی شما یک ویلا در شمال کشور باشد و یا داشتن یک دوچرخه یا موتورسیکلت. هیچ‌کسی با هیچ قدرت و مقامی نمی‌تواند بیان کند که آرزوی شما ناچیز و آرزوی شخص دیگری از درجه و اعتبار و ارزش بالاتری برخوردار است. آرزوی داشتن نمره‌ی بیست برای یک دانش‌آموز همان‌قدر مهم و ارزشمند است که آرزوی ثروتمند شدن برای یک انسان بالغ.

با هر سن‌، طرز تفکر و خواسته‌ای که دارید‌، شما را دعوت می‌کنم به ضیافت کلمات بنشیند و خود نیز میزبان کلماتِ ذهن پر آرزوی خود باشید. اگر اهل نوشتن هستید، اگر اهل دفتر خاطرات یا یادداشت‌های روزانه یا حتی تلقین هستید، نصف راه را رفته‌اید و اگر نه حتما روش‌های «آن کلاوسر» را بیازماید. مطمئناً یکی از چندین روش دوستان آن کلاوسر، با ذهن و قلب شما ارتباط برقرار خواهد کرد.

منبع : manybooks.net

دکمه بازگشت به بالا