عمومیکسب و کار ایرانی

عوارض زیاد آهنگ گوش دادن

آیا هنگام کار به موسیقی گوش می دهید؟ آیا گوش دادن به موسیقی گاهی حواس شما را پرت می کند و گاهی حواس شما را پرت می کند؟ افراد در هنگام کار هنگام گوش دادن به موسیقی موقعیت های مختلفی را تجربه می کنند. به طور کلی همه افراد را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

1. افرادی که برای کار به سکوت کامل نیاز دارند.

2. افرادی که می توانند در هر جایی کار کنند، حتی در مکان های شلوغ.

3. افرادی که لیست بلندبالایی از آهنگ های مختلف برای شروع کار خود دارند.

همه چیز به انتخاب شخصی بستگی دارد. به نتایج متفاوتی رسیدیم. گاهی در گوش دادن به موسیقی بسیار فعال هستیم و گاهی نسبت به موسیقی بی تفاوت هستیم. برخی از افراد روی موسیقی تمرکز می کنند در حالی که برخی دیگر برای سرگرمی و آرامش به آن گوش می دهند. در این مقاله درباره تاثیرات گوش دادن به موسیقی در حین کار صحبت می کنیم. برای دانلود آهنگ خارجی به موزیک باران مراجعه نمایید.

نتایج علمی گوش دادن به موسیقی در حین کار

ارتباط علمی موسیقی و کار چندان ساده نیست که بگوییم موسیقی در هر صورت باعث افزایش کارایی و بهره وری می شود. مقالات زیادی وجود دارد که مزایای موسیقی را نشان می دهد، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

دانشمندان علوم اعصاب مدتهاست که به مطالعه تأثیر موسیقی بر مغز علاقه مند بوده اند. گوش دادن به موسیقی دلپذیر دوپامین را آزاد می کند که سطح استرس را کاهش می دهد و سلامتی را بهبود می بخشد. حال باید دید آیا موسیقی منجر به فعالیت هوشمندانه تر و کار سخت تر می شود؟ یا موسیقی چقدر بر بهره وری ما در محل کار تأثیر می گذارد؟

با توجه به مطالعات انجام شده تاکنون نتایج زیر حاصل شده است:

موسیقی می تواند عملکرد فیزیکی را بهبود بخشد.

موسیقی می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد.

موسیقی می تواند بهره وری را در محل کار افزایش دهد.

موسیقی شما را خوشحال می کند.

گوش دادن به موسیقی تحمل کارهای تکراری را افزایش می دهد.

موسیقی می تواند عملکرد فیزیکی را بهبود بخشد

گوش دادن به موسیقی ورزش را آسان تر می کند. طبق مطالعه کوستاس کاراگیورگیس (روانشناس ورزشی)، گوش دادن به موسیقی عملکرد بدنی مردان و زنان را بهبود می بخشد. به همین ترتیب گوش دادن به موسیقی در حین فعالیت بدنی، درک سختی فعالیت را کاهش می دهد، بنابراین سرعت کار افزایش می یابد و ما بیش از حد معمول کار می کنیم. حتی گوش دادن به موسیقی سریعتر در حین ورزش باعث تلاش بیشتر می شود.

موسیقی می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد

ما با گوش دادن به موسیقی باهوش تر نمی شویم. در عوض، عملکردهای شناختی را بهبود می بخشد. گوش دادن به موسیقی سرعت پردازش مغز را در بزرگسالان افزایش می دهد. با این حال، موسیقی شاد و غمگین می تواند حافظه را بهبود بخشد.

با این حال، عملکرد شناختی ما بر دوست داشتن یا عدم علاقه ما به موسیقی تأثیر می گذارد. محققان دانشگاه لوند دریافته اند که گوش دادن به موسیقی مورد علاقه عملکرد را بهبود می بخشد.

موسیقی می تواند بهره وری کار را افزایش دهد

دکتر. ترزا لیسوک، استادیار برنامه موسیقی درمانی در دانشگاه میامی، تأثیر گوش دادن به موسیقی بر عملکرد را مورد مطالعه قرار داده است. بر اساس نتایج این مطالعه که طی پنج هفته با بیش از 50 توسعه‌دهنده نرم‌افزار از چهار شرکت کانادایی انجام شد، افرادی که به موسیقی گوش می‌دهند ایده‌های بهتری ارائه می‌کنند و کار خود را سریع‌تر به پایان می‌رسانند.

موسیقی شما را خوشحال می کند

موسیقی با ایجاد شرایط روحی بهتر بهره وری شما را افزایش می دهد. بر اساس مطالعه ای که در مجله Cognitive Trends منتشر شده است، موسیقی در مدیریت استرس و اضطراب بهتر از داروهای ضد افسردگی است. بیماران در این مطالعه یک نوبت برای جراحی داشتند. یک گروه از آنها داروهای ضد افسردگی برای استرس جراحی دریافت کردند و گروهی دیگر به موسیقی گوش دادند. شرکت‌کنندگانی که به موسیقی گوش می‌دادند سطوح پایین‌تری از هورمون کورتیزول (هورمون استرس) داشتند و استرس کمتری در طول مطالعه نشان دادند.

این مطالعه ارتباط مستقیمی با شرایط کاری ندارد، اما زمانی که استرس و اضطراب نداشته باشید، بهتر کار می کنید. اگر موسیقی می تواند حال شما را خوب کند، از آن برای افزایش بهره وری در محل کار استفاده کنید.

گوش دادن به موسیقی تحمل کارهای تکراری را افزایش می دهد

تحقیقات در مورد پخش موسیقی در حین تمرین نیز موفقیت را نشان می دهد. این مطالعه بر صنایع تولیدی متمرکز بود، اما نتایج برای همه کارگران اعمال می‌شود. اگر کار شما تکراری است، پس به موسیقی با صدای بلند گوش دهید تا شما را بیدار و با انگیزه نگه دارد.

مطالعه دیگری که در شبکه JAMA منتشر شد نشان داد که جراحانی که کارهای تکراری را در آزمایشگاه انجام می‌دهند هنگام گوش دادن به موسیقی عملکرد بهتری داشتند. محققان به این نتیجه رسیدند که این بهبود عملکرد هنگام گوش دادن به موسیقی نتیجه کاهش خستگی ناشی از کارهای تکراری است.

دانیل لویتین، عصب شناس و نویسنده کتاب «مغز شما در این موسیقی است»، با یافته های فوق موافق است. به گفته وی، موسیقی می تواند کارهای تکراری را لذت بخش تر کند و تمرکز را هنگام اجرا افزایش دهد.

این مطالعه ارتباط مستقیمی با شرایط کاری ندارد، اما زمانی که تحت استرس و اضطراب نباشید، بهتر کار می کنید. اگر موسیقی می تواند حال شما را خوب کند، باید از آن برای افزایش بهره وری در محل کار استفاده کنید.

گوش دادن به موسیقی تحمل کارهای تکراری را افزایش می دهد

تحقیقات در زمینه پخش موسیقی در حین کارهای تکراری نیز افزایش کارایی را نشان می دهد. این مطالعه بر بهره وری کارخانه متمرکز بود، اما یافته های آن برای همه کارگران اعمال می شود. اگر کار شما تکراری است، به موسیقی شاد گوش دهید تا هوشیار و با انگیزه بمانید.

مطالعه دیگری که در شبکه JAMA منتشر شد نشان داد که جراحانی که کارهای تکراری را در آزمایشگاه (علاوه بر جراحی) انجام می‌دهند، هنگام گوش دادن به موسیقی به نتایج بهتری دست می‌یابند. بر اساس نتیجه گیری محققان، این بهبود عملکرد هنگام گوش دادن به موسیقی نتیجه کاهش خستگی ناشی از انجام کارهای تکراری است.

دانیل لویتین، عصب شناس و نویسنده کتاب “این مغز شما در موسیقی است” با یافته های گزارش شده موافق است. به گفته وی، موسیقی می تواند کارهای تکراری را لذت بخش کند و تمرکز را در حین اجرای آنها افزایش دهد.

دکمه بازگشت به بالا