علم و تکنولوژی

رقابت یک میگو با دو نهنگ!

به گزارش خبرگزارش تکنونامه و براساس گزارش روزیاتو، در ادامه می خواهیم ببینیم کدام حیوانات کره زمین بلندترین صدا را دارند. این فهرست از کم به زیاد مرتب شده و احتمالاً برخی موارد آن غافلگیرتان خواهد کرد.

۱۰- کاکاپو

رقابت یک میگو با دو نهنگ!

صدایی که پرنده های کاکاپو هنگام پیدا کردن جفت از خود تولید می کنند، می تواند به ۱۳۲ دسی بل برسد، امری که آن را به غیرمنتظره ترین قطعه های عاشقانه ی حیات وحش تبدیل می کند.

۹- خفاش بولداگ بزرگ

رقابت یک میگو با دو نهنگ!

خفاش های بلداگ بزرگ با استفاده از صدای خود ۱۴۰ دسی بل قدرت دارد، مسیریابی و شکار می کنند، امری که آن ها را به استاد آسمان شب بدل کرده است.

۸- میمون جیغ کش

رقابت یک میگو با دو نهنگ!

صدای جیغ میمون های جیغ کش ۱۴۰ دسی بل قدرت دارد که صدای بلندی محسوب می شود. این میمون ها از جیغ های خود برای مشخص کردن قلمروشان استفاده می کنند و هیچ شکی باقی نمی گذارند که در بالای درختان چه کسی رئیس است.

۷- نهنگ سر کمانی

رقابت یک میگو با دو نهنگ!

نهنگ سر کمانی شاید قدرت ۱۵۹ دسی بلی صدای خود را به رخ نکشد اما به این معروف است که صدای او از میان آب های سرد قطب شمال عبور می کند. این نهنگ های غول پیکر از صدای خود برای برقراری ارتباط و پیدا کردن مسیر خود در میان آب های منجمد استفاده می کنند.

۶- نهنگ گوژپشت

رقابت یک میگو با دو نهنگ!

نهنگ های گوژپشت با صدایی که به ۱۸۳ دسی بل می رسد، رهبران ارکستر اعماق آب ها هستند. این موجودات آبی ملودی های پیچیده ای می سازند که از میان آب ها عبور می کند، همچون سمفونی دریاها.

۵- نهنگ تیغ باله

رقابت یک میگو با دو نهنگ!

صدای ۱۸۶ دسی بلی نهنگ های تیغ باله آب های اعماق اقیانوس ها را می شکافد و از آن ها عبور می کند. این نهنگ ها از صدای فرکانس پایین خود برای برقراری ارتباط از راه دور با دیگر نهنگ ها استفاده می کنند.

۴- نهنگ آبی

رقابت یک میگو با دو نهنگ!

صدای نهنگ آبی که ۱۸۸ دسی بل قدرت دارد، تنها یک صدا، بلکه یک اپرای اقیانوسی هم هست. این غول های مهربان از صدای قدرتمند خود برای برقراری ارتباط در دریاهای وسیع و آزاد استفاده می کنند.

۳- میگوی هفت تیرکش

رقابت یک میگو با دو نهنگ!

میگوی هفت تیرکش با باز و بسته کردن چنگال های خود یکی از بلندترین صداهای اقیانوس را تولید می کند. این صدا نه تنها شنیده، بلکه احساس نیز می شود و مانند یک بمب صوتی در مقیاس مینیاتوری عمل می کند که شکار میگوی هفت تیرکش را مبهوت و گیج می سازد. باور نکردنی است که موجودی به این کوچکی می تواند صدایی به بلندی ۲۱۸ دسی بل تولید کند.

۲- دلفین پوزه‌ بطری

رقابت یک میگو با دو نهنگ!

سوت ها و صداهای ۲۲۰ دسی بلی دلفین پوزه بطری تنها یک گپ و گفت نیست، بلکه یک سیستم ردیاب صوتی پیشرفته هم هست. این موجودات باهوش دریایی از صدای خود برای پیدا کردن مسیر و برقراری ارتباط استفاده می کنند.

۱- نهنگ عنبر

رقابت یک میگو با دو نهنگ!

نهنگ های عنبر با داشتن صدایی ۲۳۳ دسی بلی درصدر این فهرست قرار دارند. این موجود غول پیکر که در اعماق دریاها زندگی می کند با استفاده از انعکاس صدای خود مسیرش را در میان آب های تاریک و عمیق اقیانوس ها پیدا می کند.

۲۲۷۲۲۷

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا