علم و تکنولوژی

تماشای خشونتی که اثرات آن در آینده نمایان می شود

تماشای برنامه های تلویزیونی خشونت آمیز در دوران جوانی از نظر علمی با عملکرد ضعیف در دبیرستان مرتبط است.

به گزارش Transparent، محققان دانشگاه مونترال (مونترال) محتوای نشان داده شده برای نزدیک به 2000 کودک 3.5 تا 4.5 ساله را تجزیه و تحلیل کردند.

هنگامی که کودکان 12 ساله بودند، محققان از آنها و معلمانشان خواستند تا میزان عملکردشان در مدرسه را ارزیابی کنند.

سپس مشخص شد که پسران و دخترانی که در دوران کودکی در معرض محتوای خشونت آمیز قرار می گیرند، احتمال بیشتری دارد که بعداً “پریشانی عاطفی فزاینده” را تجربه کنند.

دکتر لیندا پاگانی (لیندا پاگانی)، رهبر این مقاله، توضیح داد: “آنها هنوز با کاهش تعامل کلاسی، پیشرفت تحصیلی و انگیزه تحصیلی در پایان کلاس ششم روبرو هستند.”

وی افزود: اکنون برای نوجوانان گذار به دوره راهنمایی مرحله مهمی در رشد آنها به عنوان یک جوان است و احساس غم و اندوه و اضطراب و خطر تحصیل شرایط آنها را پیچیده تر می کند.

تا به حال، مشخص نیست که قرار گرفتن زودهنگام با محتوای خشونت آمیز چه از نظر تحصیلی و چه از نظر روانی بر کودکان تأثیر می گذارد.

دکتر پاگانی گفت: شناسایی عوامل اصلی قابل تعدیل تاثیرگذار بر سلامت کودکان در آینده از اهداف مهم برنامه های سلامت فردی و اجتماعی است. سازگاری عاطفی و انگیزه تحصیلی مؤلفه‌های حیاتی برای یک شغل جوان موفق است.

این تیم تحقیقاتی برای مطالعه خود که این هفته در مجله توسعه و رفتار کودکان منتشر شد، تصمیم گرفتند اثرات طولانی مدت قرار گرفتن در معرض محتوای خشونت آمیز در سنین پیش دبستانی را بر رشد طبیعی ارزیابی کنند.

والدین پسران و دخترانی که در این مطالعه شرکت کردند، انواع برنامه های تلویزیونی را که فرزندانشان تماشا می کردند، گزارش کردند. سپس در سن 12 سالگی، کودکان و معلمان پیشرفت عاطفی و تحصیلی و همچنین انگیزه و مشارکت آنها در فعالیت های کلاسی را ارزیابی می کنند.

محققان داده ها را تجزیه و تحلیل کردند تا هر گونه همبستگی معنی داری بین مشکلات در آن کلاس ها و محتوای خشونت آمیز که در مهدکودک در معرض آن قرار می گرفتند، تعیین کنند.

آنها همچنین سعی می کنند تأثیرات و تعصبات از قبل موجود را که ممکن است بر زندگی کودکان نیز تأثیر بگذارد، حذف کنند.

در نهایت مشخص شد که مشاهده تصاویر خشونت آمیز در سال های قبل از ورود به دبستان با خطر روانی و اختلالات تحصیلی در نوجوانی همراه است.

برای دختران، ارتباط با افزایش پریشانی عاطفی و کاهش مشارکت در کلاس و کاهش انگیزه تحصیلی در سن 12 سالگی مشاهده شد.

برای پسران، مشاهده محتوای خشونت آمیز با افزایش ناراحتی عاطفی، بی تفاوتی، افسردگی و انزوای اجتماعی همراه است.

محققان همچنین شاهد کاهش تعامل و مشارکت در محیط کلاس، پیشرفت تحصیلی و انگیزه تحصیلی در پسران تا 12 سال بوده اند.

دکتر پاگانی می گوید: کودکان پیش دبستانی تمایل دارند با شخصیت های تلویزیونی و نمایشی همذات پنداری کنند و هر چیزی را که می بینند واقعی می دانند. آنها به ویژه در برابر روایت های طنز قهرمانان و تبهکارانی که از خشونت به عنوان راه حلی منطقی برای مشکلات استفاده می کنند آسیب پذیر هستند.

وی افزود: قرار گرفتن مکرر در معرض سکانس‌های اکشن پرسرعت و ترشح آدرنالین و جلوه‌های ویژه جذاب می‌تواند باورها، نگرش‌ها و تصوراتی را که خشونت در روابط اجتماعی دارد تغییر دهد و یادگیری نادرست مهارت‌های مهم اجتماعی می‌تواند سازگاری در مدرسه را دشوار کند.

جسیکا برنارد یکی از نویسندگان این تحقیق می گوید: درست مانند مشاهده خشونت در زندگی واقعی، قرار گرفتن مجدد در دنیای خصمانه و خشونتی که حیوانات عجیب و غریب نشان می دهند می تواند باعث ترس و استرس شود، همچنین باعث می شود این کودکان فکر کنند که جامعه خطرناک است. . و ترسناک است و این می تواند منجر به واکنش بیش از حد در موقعیت های اجتماعی مبهم شود.

وی افزود: کودکان در سال های قبل از ورود به دبستان در معرض پرخاشگری های صفحه نمایش زیادی قرار می گیرند و ممکن است تصور کنند این رفتار طبیعی است.

پاگانی گفت، اما قرار گرفتن در موقعیت اجتماعی مناسب‌تر می‌تواند به آنها کمک کند تا مهارت‌های اجتماعی مهمی را توسعه دهند که بعداً به آنها خدمت می‌کند و در نهایت نقش کلیدی در موفقیت شخصی و اقتصادی آنها ایفا می‌کند.

محققان امیدوارند که پزشکان اطفال، والدین و جامعه به این اطلاعات توجه کرده و آن را در نظر بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا