علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

فیلر خط خنده چقدر دوام دارد؟

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی در مقابل آینه لبخند می‌زنید یا به عکس‌های‌تان در حین خندیدن دقت می‌کنید، از عمیق شدن خط خنده‌تان نگران شوید. البته که این نگرانی کاملا به جاست، چرا که ناحیه‌ی خط خنده تأثیر کلیدی در زیبایی صورت دارد. پس اگر به دنبال راه درمانی مؤثر برای گودی خط خنده هستید در این مطلب همراه باشید تا با همه چیز در مورد تزریق فیلر خط خنده برای اصلاح این ناحیه آشنا شوید.

ورم بعد از تزریق ژل خط خنده - خطرات و عوارض احتمالی - گلوریا سنتر

فیلر خط خنده چیست؟

خط خنده به نواحی اطراف لب گفته می‌شود که در اثر خندیدن به صورت دو خط عمودی در کناره‌های لب دیده می‌شوند. ناحیه‌ی خط خنده بسیار زود و سریع، تحت تأثیر کاهش وزن، افزایش سن، بی‌خوابی و استرس‌های محیطی دچار افتادگی و گودی می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای درمان گودی این ناحیه تزریق فیلر خط خنده است که با استفاده از فیلرهای مرغوب انجام می‌شود.

دلیل افتادگی خط خنده چیست؟

عوامل مختلفی موجب افتادگی خط خنده در ما می‌شود که بعضی از آن‌ها اجتناب ناپذیر هستند. به طور کلی در اثر افزایش سن، لاغری، استرس و بدخوابی ناحیه بین بینی و گوشه‌ی لب که خط خنده نامیده می شود گودی پیدا می‌کنند. پر کردن این ناحیه با فیلر هم چهره‌ی ما را شاداب‌تر می‌کند و هم گوشه‌های لب را بالا می‌برد. مهمترین دلایل افتادگی خط خنده عبارتند از:

  • افزایش سن
  • لاغری
  • استرس
  • بد خوابی

تزریق فیلر خط خنده چه تأثیری روی حالت چهره دارد؟

تزریق فیلر در ناحیه خط خنده تأثیر زیادی در رفع خستگی چهره دارد. تزریق ژل خط خنده در صورتی که خیلی دقیق و ظریف تزریق شود، در لیفت قسمت میانی چهره تأثیر زیادی دارد.

چند سی سی ژل برای خط خنده لازم است؟

نوع، غلظت و حجم فیلر با توجه به میزان گودی و شکل خط خنده انتخاب می‌شود و برای هر مراجع متفاوت خواهد بود.

اگر فقط یک طرف خط خنده گود باشد، آیا فیلر به هر دو طرف تزریق می‌شود؟

معمولا هر دو طرف گودی وجود دارد و ممکن است یک طرف شدیدتر باشد. در این شرایط نیاز به قرینه سازی داریم و برای سمت گودتر فیلر بیشتری تزریق می‌شود.

فیلر خط خنده روی برجستگی لب‌ها هم تاثیر دارد؟

خط خنده وقتی گود و خالی به نظر می‌رسد، روی برجستگی‌های لب‌ها هم اثر معکوس دارد. خط خنده‌ی پر و لیفت شده، هم لب‌های‌مان را برجسته‌تر نشان می‌دهد و هم پره‌های بینی را کوچک‌تر. در واقع، چون خط خنده در قسمت میانی و مرکز صورت قرار دارد، به لحاظ زیبایی‌شناسی، در حالت و شادابی چهره بسیار اثرگذار است.

ماندگاری فیلر خط خنده

ماندگاری فیلرها معمولا 6 ماه به طول می‌انجامد. اما از آنجا که فیلرها کلاژن سازی و بافت سازی را در ناحیه‌ی مورد تزریق به شدت تحریک می‌کند، اثرات لیفت آن‌ها تا یک سال باقی می‌ماند.

آیا تزریق فیلر خط خنده درد دارد؟

قبل از تزریق ناحیه‌ی خط خنده را با کرم املا کاملا بی حس می‌کنیم، که باعث می‌شود تزریق کاملا راحت و بدون درد باشد.

عوارض فیلر خط خنده چیست؟

عوارض فیلرهای مرغوب و تاپ برند نادر است. احتمال آلرژی، گرانولوما و گلوله شدن، جابه‌جایی و دفرمیتی در اونها نزدیک به صفر است.احتمال حساسیت بسیار پایین است، اگر فیلر خط خنده مرغوب باشد، اما هنگام تزریق دقت کافی صورت نگیرد و پزشک تزریق کننده، ماهر و باتجربه نباشد، احتمال عفونت وجود دارد. اگر پزشک حاذق باشد، احتمال عفونت نزدیک صفر است و حتی اگر حساسیت ایجاد شود، ماده هیالاز، بلافاصله ظرف بیست دقیقه، هیالورونیک اسید را حل می‌کند.

مهمترین نکته ۀشنایی پزشک با عوارض فیلر خط خنده است. در اینصورت پزشک می‌تواند عوارض را به خوبی مدیریت کند. در کار پزشکی همیشه احتمال عارضه وجود دارد. حتی تزریق ساده‌ی آمپول ب کمپلکس هم می‌تواند عوارض ایجاد کند. مهم این است که پزشک شما مهارت و ابزار کنترل و مدیریت عوارض را داشته باشد.

هزینه فیلر خط خنده چقدر است؟

قیمت و هزینه‌های مربوط به تزریق فیلر خط خنده بستگی به حجم و مقدار مورد نیاز شما دارد.خط خنده تحت تاثیر عوامل بسیاری ایجاد می شود که یکی از آن ها افزایش سن می باشد. اما دیگر عواملی که در شکل گیر خط خنده موثرهستند به شرح زیر می باشند:

  • ژنتیک:

نوع پوست ما جنبه ارثی دارد. بسیاری از افراد دچار پیری زودرس می شوند و یا به طور ژنتیکی کیفیت پوست خوبی ندارند به همین جهت بیش از بقیه افراد دچار خط خنده شده و نیاز به تزریق فیلر خط خنده دارند.

  • افزایش سن:

یکی از دلایل عمده ایجاد خط خنده کاهش کلاژن سازی پوست در اثر افزایش سن می باشد.

  • حالت های صورت

انجام برخی حرکات مکرر مانند آدامس جویدن و یا خوردن مایعات با نی می تواند سبب ایجاد خط خنده شوند.

  • خوابیدن نادرست

خوابیدن به پهلو سبب می شود به صورت و گردن فشار بیشتری وارد شود و چین و چروک بیشتری بر روی پوست باقی گذارد.

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید

آفتاب گرفتن سبب جذب اشعه های منفی و بروز پیری پوست می شود.

  • استعمال دخانیات

سیگار کشیدن نیز می تواند در کاهش کلاژن سازی پوست موثر باشد.

  • کاهش چربی

با افزایش سن و لاغری های پی در پی چربی های زیر پوست مختل می شود و سبب ایجاد خطوطی بر روی پوست می شود.

میزان ماندگاری فیلرخط خنده بر اسال نوع پوست و میزان خطوطی که بر روی پوست از قبل وجود داشته اند متفاوت است. اما به طور متوسط بین 6 تا 18 بر روی پوست ماندگاری دارد.

در صورتی که با گذشت زمان اثر تزریق از بین رفت لازم است دوباره تمدید شود.فیلر خط خنده عوارض به خصوصی ندارد و عمدتا با هیچ گونه عارضه خاصی مواجه نخواهید شد.  از بین بهترین متخصص پوست ، یک دکتر تزریق فیلر خوب در تهران و منطقه دلخواه خود پیدا کنید.

کلام آخر

تزریق فیلر خط خنده می تواند یکی از بهترین روش های برطرف کردن خطوطی باشد که هنگام خندیدن یا لبخند زدن بر روی چهره شما ظاهر می شود. نگران نباشید فیلرهای هیالورونیک اسید تاثیرات شگفت انگیز و معجزه آسایی بر روی چهره شما به جای می گذارد و شما را چندین سال جوانتر نشان می دهد .

دکمه بازگشت به بالا