عمومی

روسیه و مصر به یک توافق هسته‌ای دست یافتند

به گزارش تکنونامه به نقل از راشا تودی، مرکز تولیدات شیمیایی روسی نووسیبیرسک و سازمان انرژی اتمی مصر اسنادی را برای تأمین قطعات سوخت هسته‌ای با غنای پایین برای مصر امضا کردند.

این همکاری بین دو طرف در چارچوب امضای قرارداد بلندمدت برای صادرات قطعات سوخت هسته‌ای راکتور ETRR-2 به مصر صورت می‌گیرد. لیست محصولات گنجانده شده در قرارداد علاوه بر محصولات ساخته شده از آلیاژهای آلومینیوم و پودر آلومینیوم، اجزای اورانیوم را نیز شامل می‌شود که باید در سال ۲۰۲۴ تأمین شود.

علاوه بر این، در سال ۲۰۲۴، مجموعه‌ای از محصولات طبق اسناد قراردادی که در نوامبر ۲۰۲۲ در جریان مجمع بین المللی اتوماکسپو در سوچی امضا شد، به مصر تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آنلاین راکتور تحقیقاتی ETRR-2، واقع در مرکز تحقیقات هسته‌ای در منطقه اینشاس مصر، برای تحقیقات علمی در زمینه‌های فیزیک ذرات، علم مواد و تولید رادیو ایزوتوپ استفاده می‌شود.

چشم انداز توسعه تجارت TVEL در بازار مصر نیز با تأمین سوخت هسته‌ای برای نیروگاه هسته‌ای دبعه مربوط می‌شود که به زودی عملیاتی خواهد شد.

نیروگاه VVER-1200، بزرگترین پروژه همکاری روسیه و مصر است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، برای ساخت چهارمین واحد نیروگاه هسته‌ای مصر در دبعه به توافق رسیدند.

روسیه پس از جنگ اوکراین به طور مداوم برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین المللی با تمرکز بر همکاری با کشورهای منطقه تلاش می‌کند. علیرغم محدودیت‌های خارجی، اقتصاد این کشور داخلی در حال افزایش پتانسیل صادراتی خود، تأمین کالا، خدمات و مواد خام در سراسر جهان است و روسیه همچنان به اجرای پروژه‌های بزرگ بین المللی در بخش انرژی ادامه می‌دهد.

310310

دکمه بازگشت به بالا