عمومی

تمام گزینه‌های غذایی که تا به حال اشتباه مصرف می‌کردیم!

همه انتخاب های غذایی که تا به حال خورده ایم اشتباه هستند!

حتی اگر سالم ترین غذاها را انتخاب کنید، بدون در نظر گرفتن نحوه مصرف صحیح آنها، تمام فواید و مواد مغذی آنها را دریافت نخواهید کرد.

به گزارش بارنا؛ چند نمونه از بزرگترین اشتباهاتی که می تواند مانع از جذب ویتامین ها و مواد معدنی در غذا شود عبارتند از:

غلات کامل: غلات حاوی سبوس مانند لوبیا حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فیتات هستند که به ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذا متصل شده و از جذب آنها جلوگیری می کند. پس این دانه ها را قبل از مصرف در آب قرار دهید و اجازه دهید زمان بگذرد تا فیتات موجود در آنها از بین برود.

ماست: ماست حاوی آب است که البته بسیاری از افراد حاضر به مصرف آن نیستند. در عین حال، این مایع حاوی پروتئین، ویتامین B12 و فسفر است. پس ماست را با آب موجود در آن مخلوط کنید و از حرارت دادن غذا خودداری کنید، زیرا باکتری های مفید موجود در آن در اثر حرارت از بین می روند.

گوجه فرنگی: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی ضد سرطان و ضد بیماری قلبی است، اما برای بهره مندی از این فواید بهتر است گوجه فرنگی را طبخ کنید.

مارچوبه: این سبزی ارزشمند را نجوشانید. این کار ویتامین C موجود در مارچوبه را از بین می برد. بهتر است این سبزی را بجوشانید و در آخر تفت دهید. آب بخار پز را دور نریزید و از آن برای تهیه سوپ و سس استفاده کنید تا از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن بهره مند شوید.

بذر کتان: این غلاف حاوی تعداد زیادی خواص درمانی است، در حالی که منبع غنی فیبر، امگا 3 و لیگنان است. همچنین یک ماده شیمیایی گیاهی با خاصیت ضد سرطانی در نظر گرفته می شود. بدن ما نمی تواند غذای این دانه را هضم کند، بنابراین از خواص غذایی این دانه استفاده کنیم تا قسمت های ارزشمند آن از بین نرود.

چای سیاه: قبل از اینکه شیر بیشتری به چای خود اضافه کنید، بدانید که مطالعات نشان داده است که افزودن شیر به چای سیاه خواص آنتی اکسیدانی چای را از بین می برد. پروتئین شیر به ترکیباتی در چای سیاه به نام کاتچین متصل می شود و ترکیبات مفید چای را از بین می برد.

کلم بروکلی: این نوع کلم سرشار از ویتامین C، کلروفیل، آنتی اکسیدان ها و مواد ضد سرطان است. بنابراین باید به صورت بخارپز یا آب پز مصرف شود و از سرخ کردن آن خودداری شود تا مواد مغذی این سبزی کم نشود.

توت فرنگی: بریدن توت فرنگی یا خرد کردن آن باعث کاهش جذب ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در این میوه می شود. ویتامین C موجود در توت فرنگی به نور و اکسیژن حساس است و وقتی در معرض آنها قرار می گیرد، تمایل دارد از بین برود. اگر قرار است میوه هایی مانند توت فرنگی را خرد کرده و مصرف کنید، باید از خوردن کامل میوه خودداری کنید.

سیر: برخلاف توت فرنگی که حاوی ویتامین C است و به نور حساس است، آلیسین موجود در سیر که خاصیت ضد سرطانی دارد، زمانی که در معرض نور و هوا قرار می گیرد بیشترین تاثیر را دارد. سیر را خرد کنید و بگذارید 10 دقیقه هوا بخورد.





آیا این خبر مفید است؟

با توجه به نتایج 0 رای موافق و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا