علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

راهنمای خرید بذر و تخم چمن و نکات قبل از خرید

بذر چمن در انواع مختلف، با توجه به کاربرد ها و خصوصیاتی که دارا می باشد در برخی مکان ها مانند مکان های ورزشی، استادیوم ها، جاهایی که تردد بالا است و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه ی این مقاله قصد داریم در ابتدا شما عزیزان را با  بذر و تخم چمن، خواص و مزایای انواع آن آشنا کنیم و سپس نکات مهمی را در رابطه با خرید این محصول کاربردی  در اختیار شما قرار دهیم.

انواع بذر چمن |بذر چمن 10 کیلویی |بذر چمن برموداگراس

بذر و تخم چمن

چمن از مهمترین گیاهانی است که با پوشش دادن محیط هایی مانند محیط های باغچه سبب سرسبزی و زیبایی فضای آن می شود و همچنین این گیاه زیبا، الودگی های صوتی و هوای ایجاد شده را در آن محیط فیلتر و تصفيه می کند.

وجود این چمن ها سبب ایجاد یک محیط و فضای خنک می شود و وجود آن ها سبب مرطوب‌ شدن گیاهان دیگر نیز می شود.

چمن ها به عنوان پوششی برای یک محیط نسبت به سایر گیاهان، با نشاط ترین و با طراوت ترین پوشش برای یک مکان مورد نظر هستند و هیچ گیاهی نمی تواند مانند چمن حس طراوت و تازگی را برای یک مکان بوجود آورد.

برای هر نوع آب و هوایی نظیر گرم و سرد، تخم و بذر چمن های بخصوص و متنوعی وجود دارد که قابل استفاده برای مکان های متفاوتی می باشند.

انواع بذر چمن |بذر چمن 10 کیلویی |بذر چمن برموداگراس

خواص و کاربرد های بذر و تخم چمن

تخم چمن به علت خصوصیات و ویژگی های خاصی که دارد، از خواص درمانی ویژه و فراوانی برخوردار است که در این بخش قصد داریم به برخی خواص و کاربرد های این گیاه اشاره نماییم.

تخم چمن به عنوان یک دمنوش با طبعی سرد و خشک مورد استفاده قرار می گیرد و از خواص درمانی آن در طب سنتی می توان به درمان بیماری های مختلفی همچون دفع مثانه، دفع سنگ کلیه، ترمیم و بهبود زخم ها، افزایش میزان ادرار، بهبود بواسیر، و غیره اشاره کرد.

بذر چمن علاوه بر استفاده در مکان های ورزشی و استادیوم ها، در بزرگراه جهت دفع کردن مواد سمی حاصل از سوخت خودورو ها و وسایل نقلیه، به منظور تولید میزان بیشتر اکسیژن، برای از ببن بردن گرد و غبار های موجود در فرودگاه ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تخم چمن

بذر و تخم چمن بر اساس انواع مختلفی که دارا می باشد، دارای کاربرد های متنوعی است. در این قسمت قصد داریم شما عزیزان را با انواع این گیاه خاص آشنا کنیم و اطلاعاتی مفید درباره هر کدام از انواع آن در اختيار شما قرار دهیم.

انواع بذر چمن |بذر چمن 10 کیلویی |بذر چمن برموداگراس

از انواع بذر چمن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بذر چمن اسپرت: این نوع چمن در فصل زمستان‌ در برابر سرما بسیار از خود مقاومت‌ نشان می دهد و درواقع برای مناطق و محیط های سرد و معتدل قابل استفاده و مناسب است. از این نوع تخم چمن برای مکان هایی مانند پارک‌ ها و استادیوم ها استفاده می شود. این نوع چمن در مناطق گرم و خشک قابل استفاده نمی باشد و در این محیط ها از بین می رود.

بذر چمن برموداگراس: این نوع چمن قابل استفاده برای فصل گرم است و در اصل در مناطق گرمسیر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع تخم چمن برای مناطق جنوب کشورمان مانند بوشهر و بندرعباس بسیار مناسب می باشد.

بذر چمن فستوکا: در باغ ها و زیر سایه‌ ی درختان از بذر چمن فستوکا استفاده‌ می شود. این نوع تخم چمن در مقابل سرما و سایه از خود مقاومت بالایی نشان می دهد و با توجه به خاصیتی که دارد به رشد درختان کمک فراوانی می کند.

بذر چمن دایکوندرا: این نوع چمن درواقع یک نوع شبدر زینتی می باشد که دارای برگ های جذاب و گرد مانندی است و استفاده از آن یک منظره و محیط زیبایی را بوجود می آورد.

قیمت بذر و تخم چمن

بذر و تخم چمن با توجه به معیار ها و عوامل مختلفی قمیت گذاری می شود و در انواع مختلف به بازار عرضه می گردد. در این بخش قصد داریم به عوامل مهم و تاثیرگذار بر قمیت این محصول بپردازیم.

کیفیت دانه ها از اساسی ترین و مهم ترین معیار در تعیین قیمت این محصول است. از دیگر عوامل مهم و مؤثر می توان به مواردی همچون‌ برند محصول، میزان مقاومت آن در برابر سرما یا گرما، سرعت به ثمر رسیدن تخم چمن و غیره اشاره نمود.

با توجه به این که انواع بذر های چمن از کشور هایی از جمله ایتالیا و هلند وارد کشور ما می شود، قمیت ارز تاثیر بسیار کمی بر روی قیمت این محصول خاص دارد.

قیمت بذر های چمن با میزان مساحت باغچه و یا مساحت مکانی که قصد کشت آن را دارید نیز رابطه ی مستقیمی دارد‌.

نکات مهم هنگام خرید بذر چمن

به هنگام خرید و تهیه‌ ی بهترین و با کیفیت ترین بذر و تخم چمن از فروشگاه های اینترنتی به شما دوستان عزیز توصیه می کنیم به نکاتی که در رابطه با خرید اینترنتی این محصول در ادامه ذکر می کنیم به خوبی دقت فرمایید تا دد فرایند تهیه ی اینترنتی آن دچار هیچ گونه مشکلی نشوید.

در گام اول سعی کنید با پرس و جو به دنبال برندی معتبر و قابل اعتماد باشید و در خرید این محصول، کیفیت را ملاک قرار دهید و کمیت را در اولویت قرار ندهيد.

در گام دوم خرید اينترنتي این محصول از خالص بودن آن مطمئن شوید و آن را با توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی و همچنین میزان نیاز خود تهیه فرمایید.

در گام های بعد به مرغوب بودن و سالم بودن نوع بذر چمن مدنظر خود توجه فرمایید و همچنین توصیه می شود که این محصول پر کاربرد را به صورت عمده خریداری کنید.

خرید و فروش تخم چمن

تخم چمن با توجه به ویژگی ها و کارایی هایی که دارد، در انواع مختلف برای شرایط آب و هوای متفاوت تهیه می شود و سپس به بازار عرضه می گردد و توسط مشتریان عزیز بسیار به فروش می رسد.

این بذر و تخم های چمن به شیوه های مختلفی همچون بسته بندی های کیلویی، کیسه ای و پاکتی بر اساس میزان نیاز افراد تهیه شده و به فروش می رسند.

بذر‌های چمن به دو صورت جزئی و عمده قابل خریداری هستند و قطعا قیمت آن ها به صورت عمده مناسب تر است زیرا در حجم و مقدار بسیار زیادی به فروش می رسند.

کشاورزان و باغداران برای زیبا ساختن فضای باغ معمولا این محصول را به صورت عمده خریداری می نمایند. توصیه می شود در صورتی که قصد چمن کاری یک فضا و محیط بزرگی را دارید، آن را به صورت عمده خریداری کنید زیرا می توانید مقدار بسیاری از آن را با مناسب ترین و بهترین قیمت تهیه فرمایید.

معرفی سایت بذر کالا

فروشگاه اینترنتی بذر کالا با هدف تامین کردن نهاده های کشاورزی با همکاری و ایجاد ارتباط با معتبر ترین وارد کنندگان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی سبب رفع نیاز های کشاورزان عزیز شده است.

فروشگاه بذر کالا در زمینه های مختلفی از جمله فروش انوع بذر گیاهان زینتی، ادوات کشاورزی، بذر و تخم های چمن، انواع مخلتف هیتر ساز ها و غیره فعالیت می کند.

شما مشتریان عزیز می توانید با مراجعه به سایت بذر کالا انواع بذر چمن را با بهترینص کیفیت و مناسب ترین قمیت تهیه فرمایید.

منبع : بذر کالا

دکمه بازگشت به بالا