علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

چگونه دندان را ایمپلنت میکنند؟

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است که می تواند در جایگزینی دندان های از دست رفته بسیار مفید باشد. این روش جایگزینی دندان دارای طول عمر بالا و کیفیت بالایی است اما از معایب آن می توان به هزینه بالا و زمان طولانی درمان اشاره کرد. اما روش کاشت دندان برای ترمیم دندان های از دست رفته در تمام دنیا استفاده می شود که کارایی این روش را ثابت می کند. با ما دکتر شیدا، دندان پزشکی اسلامشهر همراه باشید تا در مورد ایمپلنت دندان و نحوه دریافت آن بیشتر بدانید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت‌های دندانی جایگزین‌های قوی برای دندان‌های طبیعی هستند که می‌توانند پایه‌ای محکم در استخوان فک ایجاد کنند، روی روکش دندان قرار بگیرند و دندان اصلی را برای مدت طولانی جایگزین کنند. این روش را می توان یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ترین روش ها نسبت به روش های دیگر مانند دندان و روکش مصنوعی دانست که می تواند برای کسانی که از مشکل از دست دادن دندان رنج می برند بسیار مناسب باشد.

در واقع ایمپلنت نام قطعه و روش درمانی است که در آن متخصصان ایمپلنت از فیکسچرهای تیتانیوم یا سایر مواد به عنوان پایه ای برای جایگزینی ریشه دندان و نصب روکش استفاده می کنند. سپس روی آن روکش می گذارند و می توانند کل دندان را بازسازی کنند. استفاده از این روش برای بازگرداندن قدرت جویدن و زیبایی لبخند امروزه بسیار کاربردی است.

ایمپلنت چیست و چگونه انجام می شود؟

افزودن مواد

بیایید در مورد اجزای ایمپلنت دندان صحبت کنیم. همانطور که در تصویر زیر می بینید. ایمپلنت نام قطعه است. این متشکل از سه قسمت است. این قسمت ها عبارتند از:

پایه یا آماده سازی ایمپلنت:

یک تاج جایگزین ریشه دندان می شود و سوراخی در لثه ایجاد می کند که در استخوان فک قرار می گیرد تا به استخوان فک متصل شود و یک پایه محکم برای اتصال ریشه ایجاد کند.

قفل:

یک قسمت میانی است که می تواند از تیتانیوم، زیرکونیوم، طلا و … ساخته شود و وظیفه آن ایجاد ارتباط قوی بین پوشش و پایه ایمپلنت است.

پوشش دادن:

روکش قسمت انتهایی و سطحی است که روی آن نصب شده و به ستون و آرمیچر ثابت می شود.

روش کاشت دندان

کاشت را می توان به روش های مختلفی انجام داد، از جمله:

ایمپلنت دندان اندوستایل:

این نوع ایمپلنت دندان را می توان یکی از رایج ترین انواع متداول ترین مواد دانست که معمولاً به صورت عمل دو سطحی ساخته شده و در استخوان فک قرار می گیرد.

ایمپلنت دندانی استیل ساب پریو.

این نوع ایمپلنت دندانی در زیر استخوان فک و لثه قرار می گیرد و قسمتی خارج از لثه باقی می ماند تا دندان ها را محکم کند.

ایمپلنت دندان یک مرحله ای:

با این نوع ایمپلنت، قطعه مربوطه در داخل استخوان فک و بخشی در خارج از بافت لثه قرار می گیرد، بنابراین نیازی به جراحی بیشتری برای قرار دادن تاج دندان پس از دوره نقاهت نیست.

کاشت دو مرحله ای:

در این روش رایج، ایمپلنت را در استخوان فک قرار داده و بافت لثه را بخیه می زنند و پس از جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک، تاج را می چسبانند.

کاشت چیست و چگونه انجام می شود؟

مزایای ایمپلنت دندان

در مورد مزایای ایمپلنت دندان باید گفت که این روش از مقاومت و کارایی بالایی برخوردار است و امروزه در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که نشان از قابل اعتماد بودن این روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته دارد. در عین حال، ایمپلنت از نظر زیبایی می تواند یک روش موثر باشد و بسیار بهتر از پل های ثابت یا پروتزهای متحرک است.

به طور کلی مهمترین مزیت ایمپلنت طول عمر و کیفیت آن است. علاوه بر این، با قرار دادن پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک، استخوان روی ایمپلنت حمایت می شود و پس از جوشکاری ضعیف نمی شود. همچنین این روش در صورت قرارگیری مناسب با لیز خوردن دندان همراه نیست.

مشاوره ایمپلنت و ارتودنسی انجام دهید

انتخاب نوع درمان با توجه به نوع ناهنجاری فک و دندان در هر فرد ضروری است. اگر برای درمان نیاز به ارتودنسی یا ایمپلنت دارید، این موضوع باید توسط متخصص بررسی شود تا بهترین روش درمانی برای شما انتخاب شود. برای سهولت در این امر می توانید سوالات خود را از طریق صفحه پرسش و پاسخ از متخصصین کلینیک سیمادنت بپرسید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند و یا برای تعیین وقت معاینه به صفحه مربوطه مراجعه نمایید. در صفحه متخصص ایمپلنت ویژگی های بهترین متخصص ایمپلنت را ارائه کرده ایم تا بتوانید با استفاده از این فاکتورها بهترین متخصص ایمپلنت نزدیک خود را انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا