عمومیکسب و کار ایرانی

قطع شدن سیم جاروبرقی

چگونه سیم جمع کن جاروبرقی را تعمیر کنیم؟

سیم جمع کن جاروبرقی یکی از قطعاتی است که به‌مرورزمان و بعد از مدتی استفاده، دچار خرابی می‌شود. در این مقاله نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی را به شما آموزش می‌دهیم. همه ما حداقل یک بار هنگام استفاده از جاروبرقی با سیم جمع کن آن به مشکل خورده‌ایم.

جمع نشدن سیم داخل دستگاه، ثابت نماندن و حتی بروز مشکل در بیرون کشیدن سیم از رایج‌ترین مشکلات جاروبرقی است. بی‌توجهی به چنین مشکلی باعث قطع کامل جریان برق و ایجاد اختلال در عملکرد صحیح دستگاه خواهد شد؛ بنابراین در صورت مشاهده چنین ایراداتی باید هرچه سریع‌تر برای تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی اقدام کنید. در این مقاله به بررسی قطعات سیم جمع کن جاروبرقی، علت خراب شدن این قسمت و آموزش تعمیر آن می‌پردازیم. لطفا به خواندن این مقاله ادامه دهید تا نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر و سایر برندها را در چند دقیقه فرا بگیرید.

ازهمین‌رو تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ با نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر تفاوت خاصی ندارد؛ بااین‌حال بهتر است برای تعمیر جاروبرقی ال جی در اصفهان  به نمایندگی آن مراجعه کنید. قطعات سیم جمع کن جاروبرقی بسیار ریز هستند و باز کردن و بستن دوباره آن‌ها به مهارت و تخصص نیاز دارد. اگر تجربه لازم در زمینه تعمیر یا تعویض سیم جمع کن جاروبرقی ندارید، توصیه می‌کنیم که این کار را به تکنسین حرفه‌ای تعمیر جاروبرقی بوش یا برند دستگاه خود بسپارید. درغیراین‌صورت با دنبال کردن مراحل تعمیر سیم جمع کن جارو برقی برای رفع ایرادات آن اقدام کنید.

آشنایی با قطعات سیم جمع کن جاروبرقی

پیش از بررسی نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی، ابتدا باید با قطعات سیم جمع کن جاروبرقی آشنا شوید تا تعمیر آن را به بهترین شکل انجام دهید. سیم جمع کن جاروبرقی یکی از قطعات اصلی دستگاه است که یک طرف آن به پلاتین اتصال برق و حلقه مسی و طرف دیگر آن به دوشاخه اتصال برق وصل می‌شود. به‌طورمعمول محفظه سیم جمع کن جاروبرقی در قسمت بدنه و پشت دستگاه تعبیه شده است. هنگام کار کردن با دستگاه باید کابل سیم را از داخل این محفظه بیرون کشیده و به پریز برق متصل کنید. قطعات سیم جمع کن جاروبرقی در انواع برندها شامل موارد زیر می‌شود:

فیوز شیشه‌ای: این قطعه وظیفه انتقال برق موردنیاز موتور را برعهده دارد.

قرقره: قرقره قطعه‌ای است که سیم جاروبرقی دور آن پیچیده می‌شود.

ترمز: برای جلوگیری از باز شدن بیش از حد سیم و جدا شدن آن از رول، از ترمز استفاده می‌شود.

حلقه‌های مسی: سیم دستگاه با استفاده از شاخک‌های فلزی به بالا و پایین این حلقه‌ها وصل می‌شوند. شاخک فنری: شاخک‌های فنری با اتصال سیم به قسمت بالا و پایین رول از ایجاد اختلال در انتقال برق به موتور دستگاه جلوگیری می‌کنند. شاخک فنری معمولا بیشتر از سایر قطعات جاروبرقی آسیب می‌بیند و در رفتن فنر سیم جمع کن جاروبرقی یکی از مشکلات رایج بین مدل‌های مختلف جاروبرقی است. اجزای بالا معمولا در سیم جمع کن انواع جاروبرقی‌ها مشترک هستند؛

بعد از تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ال جی یا سایر برندها بهتر است قطعات آن را تمیز و روغن‌کاری کنید؛ زیرا بسیاری از مشکلات مانند خرابی سیم جمع کن، صدای بالای جاروبرقی، کاهش قدرت مکش و خرابی موتور جاروبرقی ناشی از گردوخاک‌های موجود روی قطعات این دستگاه است. به همین دلیل متخصصان تعمیرآنلاین بعد از تعمیر جاروبرقی به‌صورت رایگان کار مخزن‌شویی دستگاه را نیز انجام می‌دهند. نحوه کوک کردن سیم جمع کن جاروبرقی و تعمیر ترمز آن . یکی از مشکلات رایج که منجر به تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی می‌شود، سریع جمع نشدن سیم جاروبرقی است.

برای این که سیم جمع کن جاروبرقی با سرعت بیشتری سیم را به داخل محفظه بکشد، باید آن را به‌صورت دستی کوک کنید. برای این کار کافی است سیم را سه دور کامل بچرخانید و سپس آن را رها کنید؛ همین کار ساده باعث می‌شود که سیم با سرعت بیشتری به داخل محفظه برگردد. یکی دیگر از مشکلات مربوط به سیم جمع کن جاروبرقی، خراب شدن ترمز آن است. برای تعمیر ترمز سیم جمع کن جاروبرقی بهتر است آن را به تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیر جاروبرقی آاگ یا برند دستگاه خود بسپارید.

در غیراین‌صورت، با ایجاد شیارهای کوچک در بالای سیم جمع کن، می‌توانید به‌صورت دستی برای سیم جمع کن ترمز ایجاد کنید. جاروبرقی‌ها دارای یک محفظه مخصوص در قسمت پشتی خود هستند که این محفظه برای جمع کردن سیم جاروبرقی به کار می‌رود. سیم جمع کن علاوه بر جمع کردن سیم، از آن در برابر هر گونه آسیب محافظت می‌کند. در صورت بروز هرگونه آسیب به سیم، احتمال اتصالی در دستگاه بیشتر می‌شود و این موضوع می‌تواند اختلالاتی در عملکرد جاروبرقی به وجود آورد.

گاهی اوقات ممکن است سیم جاروبرقی به محفظه خود برنگردد و در اصطلاح جمع نشود. مشکل در جمع شدن سیم جاروبرقی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در این مطلب قصد داریم با این عوامل آشنا شویم و راهکارهای مفیدی را برای حل این مشکل در اختیارتان قرار دهیم. همه چیز درباره سیم جمع کن جاروبرقی جاروبرقی‌ها از اجزای مختلفی تشکیل می‌شوند که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن‌ها، سیم جمع کن است. سیم جمع کن خود از دو بخش اصلی مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده است.

علت خاموش شدن جاروبرقی و روش‌های برطرف کردن آن

جاروبرقی یکی از لوازم برقی داخل منزل است که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و تمیز کردن خانه بدون وجود آن بسیار مشکل خواهد بود. یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای جاروبرقی پیش بیاید این است که در زمانی که در حال استفاده از این دستگاه هستید خاموش شود و دیگر روشن نشود. خاموش شدن جاروبرقی معمولاً بنا به دو علت اصلی در حین کار خاموش می‌شود. اول این که ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت از جاروبرقی موتور آن داغ شود و همین باعث خاموش شدن دستگاه شود.

زمانی که قرار است محوطه بزرگی را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید، بهتر است نهایتاً تا نیم ساعت جاروبرقی را روشن نگه دارید، پس از آن 15 دقیقه به جارو استراحت بدهید و بعد از این که دمای موتور پایین آمد دوباره آن را روشن و استفاده کنید. به این ترتیب از خراب شدن جاروبرقی و سوختن موتور آن جلوگیری می‌کنید. دومین علت رایجی که می‌تواند باعث خاموش شدن جاروبرقی شود اتصالی برق یا وجود مشکل در برد الکتریکی و سیم‌های متصل به جاروبرقی است که باید توسط متخصص به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

به طور کلی علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و روشن نشدن آن هر چه که باشد روش‌های رفع کردن این مشکل چندان دشوار نخواهد بود. در ادامه عواملی که می‌توانند در خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در حین کار دخیل باشند به همراه راه حل‌هایی برای آنها توضیح داده شده اند. با این وجود اگر روش‌های زیر را امتحان کردید و موفق به حل مشکل جاروبرقی خود نشدید می‌توانید در هر زمان از روز با کارشناسان متخصص ما تماس بگیرید تا مشکل دستگاه شما را برطرف نمایند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا