علم و تکنولوژی

خارجی‌ها بیشتر برای عمل زیبایی به ایران سفر می‌کنند

دبیر هیئت گردشگری سلامت کشور گفت: بیشتر بیماران خارجی ایران از کشورهای عراق، افغانستان، عمان، آذربایجان و بحرین هستند که پیش از کرونا بیش از یک میلیارد دلار درآمد برای کشور به همراه داشت. بیشترین مراجعه این بیماران برای جراحی زیبایی، پیوند اعضا، چشم پزشکی و درمان ناباروری است.

به گزارش تکنونامه، آقای دیاکو عباسی با اشاره به برنامه ریزی 4 ساله ایران برای دستیابی به درآمد سالانه 3.5 میلیارد دلاری در حوزه گردشگری سلامت (درمان بیماری ها) به اطلاع می رساند که گردشگران در این حوزه 2 هدف دارند. و سلامتی بیشتر از سفرهای عراق، افغانستان، عمان، آذربایجان، قطر و بحرین به ایران برای عمل های زیبایی، پیوند اعضا، کبد، چشم پزشکی، درمان ناباروری با IVF، قلب و عروق، بهداشت و آب درمانی است.

وی بدون اشاره به مدت زمان دقیق، تعداد ویزای پزشکی صادر شده از سوی وزارت امور خارجه را 350 هزار روادید اعلام کرد و این احتمال وجود دارد که آمار رسمی کمتر از تعداد واقعی مراجعه کنندگان خارجی به ایران باشد، رقم اصلی را برآورد کرد. . بین 800 تا 900 هزار نفر و افزود: این افراد (معمولا) با ویزای پزشکی وارد کشور نمی شوند و به مراکز درمانی و مراکز درمانی غیرمجاز و غیر استاندارد مراجعه می کنند.

به گفته دبیرکل هیئت گردشگری سلامت کشور، 210 بیمارستان دارای مجوز IPD پذیرای بیماران خارج از کشور و 400 مرکز چاه درمانی در سراسر کشور و 600 دفتر گردشگری نیز دارای مجوز فعالیت گردشگری سلامت هستند.

عباسی افزود: شیراز، مشهد، یزد، تبریز، ارومیه، اهواز، رامسر، اردبیل، کرمانشاه، تهران، اصفهان و سنندج بیشترین پتانسیل را در گردشگری سلامت دارند.

وی همچنین گفت: بخش گردشگری پزشکی قبل از شیوع جهانی کرونا حدود یک تا یک میلیارد و 200 میلیون دلار درآمد داشته است.

دبیر شورای گردشگری سلامت کشور معتقد است گردشگران درمانی چهار برابر سایر گردشگران هزینه می کنند و میانگین هزینه گردشگرانی که برای درمان به ایران می آیند بین 8 تا 13 هزار دلار است.

وی در عین حال با بیان اینکه ایران هنوز به مقصد گردشگری سلامت تبدیل نشده است، گفت: در سال‌های اخیر نمی‌توانیم با ایجاد بازار در سطح بین‌المللی، زیرساخت‌های لازم را برای فعالان این حوزه ایجاد کنیم. بازار هدف.

مهندس عباسی با اشاره به اینکه قدم های خوبی برای ایجاد برند ملی گردشگری سلامت برداشته نشده است، گفت: برند گردشگری سلامت ایران هنوز در بازار هدف به خوبی شناخته نشده است. برای برندسازی و تبلیغات برنامه‌های جدی برای معرفی کسب‌وکارها، شرکت‌ها و مراکز درمانی با حضور قوی‌تر در صحنه بین‌المللی و شناخته شدن برند گردشگری سلامت در سطح بین‌المللی داریم.

در انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا