علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

شیرآلات آشپزخانه ای که باید قدرشان را بدانیم!

علاوه بر انواع ابزارک های کاربردی شیرآلات، بسیاری از انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی ویژگی ها و امکانات پراستفاده و جذابی دارند. از آنجا که مدل های شیر آشپزخانه متنوع تر هستند، دامنه گسترده ای از کارایی ها نیز دارند. بعضی از این شیرآلات ظرفشویی عبارتند از شیر قابلمه پرکن، شیر آشپزخانه شلنگدار و شیر آشپزخانه جلو پنجره ای. در این مقاله با این شیرآلات آب ظرفشویی و امکانات آن ها آشنا خواهید شد.

دیگر موضوع فقط دسترسی به آب به واسطه شیرآلات آشپزخانه نیست. بلکه…

شیر ظرفشویی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه است. دوام شیر ظرفشویی اهمیت بالایی دارد؛ چرا که در طول زمانی که فرد در خانه می گذراند، با شیر آشپزخانه سر و کار زیادی دارد. مدل های مختلف شیر ظرفشویی دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند و هر یک برای استفاده خاصی طراحی شده اند. مثلا شیر ظرفشویی شاوری دارای شلنگی با قابلیت چرخش 360 درجه است؛ و یا شیر ظرفشویی فنری ارتفاع بلند و ظاهری شیک دارد. شیر ظرفشویی دو منظوره علاوه بر خروجی آب اصلی، دارای خروجی آب تصفیه نیز هست. شیر ظرفشویی دیواری برای نصب بر روی دیوار مناسب است و فضای سینک را اشغال نمی کند. قیمت شیر ظرفشویی برحسب وزن، رنگ و طرح شیر سینک ظرفشویی متفاوت است.

دوره و زمانه ای که شیرآلات فقط باید با قیمتی مناسب دسترسی مورد نیاز کاربران به آب را فراهم می آوردند به سر رسیده است. دیگر در زمان خرید شیر آشپزخانه کاربران موارد بیشتری از قیمت شیر ظرفشویی، دسترسی به آب و کیفیت را مد نظر قرار می دهند: امکاناتی که شیر آشپزخانه فراهم می آورد. این امکانات به کاربران کمک می کند تا فعالیت های خود را به صورت بهینه تر و با سرعت بیشتری انجام دهند. مثلاً شیرآلات قابلمه پرکن کار آب کردن کتری و سماور را به سادگی انجام می دهد. در ادامه این مقاله، که توسط شیرآلات کاویان هم افزا گردآوری شده است، این شیرآلات ظرفشویی با ویژگی های جذابشان معرفی شده اند.

حراج شیرالات دیجی کالا |شیر آشپزخانه |شیر آشپزخانه شاوری

شیر ظرفشویی جلو پنجره ای (تاشو)

هدف از طراحی و تولید این نوع شیرآلات ظرفشویی ایجاد قابلیت نصب شیر آشپزخانه در جلو پنجره ای است که به سمت داخل باز می شود. در حالت عادی زمانی که از انواع شیر آشپزخانه رایج در جلوی پنجره آشپزخانه خود استفاده می کنید امکان باز و بسته کردن پنجره را نخواهید داشت و یا با دشواری همراه خواهد بود. این نوع شیر ظرفشویی از مفصل خود و بر روی محورعمودی قابلیت چرخش دارد و در حالت خوابیده قرار می گیرد تا مانعی بر سر راه پنجره نباشد. در واقع با خرید این نوع شیر آب ظرفشویی هم می توانید سینک ظرفشویی خود را زیر پنجره تعبیه کنید و هم می توانید بدون هیچ مشکلی پنجره را در زمان مورد نیاز باز و بسته نمایید.

حراج شیرالات دیجی کالا |شیر آشپزخانه |شیر آشپزخانه شاوری

شیرآلات پات فیلر یا قابلمه پُرکن  

یکی از انواع شیرآلاتی که به تازگی درآشپزخانه های لوکس ایرانی نیز مورد توجه قرار گرفته، شیرآلات قابلمه پرکن است. این نوع شیرآلات آشپزخانه در بالای گاز نصب می شود و فرم علمک آن به گونه ای است که به صورت تاشو در جای خود قرار می گیرد تا فضای کمی اشغال کند. با استفاده از این نوع شیر آشپزخانه می توانید کتری یا قابلمه را بدون نیاز به جابه جایی تا سینک از آب پر کنید و دیگر نیازی به حمل قابلمه پر از آب از زیر شیر ظرفشویی تا گاز نخواهید داشت.

شیر آشپزخانه شلنگدار

شیر آشپزخانه شاوری یا شلنگدار نیز یکی دیگر از انواع شیرآلات ظرفشویی پرکاربردی است که قیمت آن متناسب با بیشتر بودجه های در دسترس جهت خرید شیر ظرفشویی است. قیمت شیر ظرفشویی شاوری به نسبت سایر انواع شیر آشپزخانه مدرن چندان بالا نیست و تقریبا با بودجه ای کمی بالاتر از بودجه ای که برای خرید یک شیر ظرفشویی معمولی در نظر گرفته اید می توانید یک شیر آشپزخانه شلنگدار تهیه کنید. شلنگ بلند و دامنه دسترسی بالای شیرآلات شاوری علت اصلی محبوب بودن این نوع شیر سینک ظرفشویی است. شیر ظرفشویی شلنگدار سرعت و سهولت آبکشی سینک ظرفشویی را بالا می برد چرا که شلنگ بلند آن تمام نقاط سینک را تحت پوشش دارد.

شیر ظرفشویی شاوری از محبوب ترین مدل های شیر ظرفشویی است. در علم بلند شیر شاوری، یک شلنگ با قابلیت چرخش 360 درجه تعبیه شده است. علمک شیر آشپزخانه شاوری به همراه این شلنگ به راحتی از جای خود خارج می شود و پس از پایان کار در وضعیت اولیه قرار می گیرد. شیر ظرفشویی شلنگدار انتخاب مناسبی برای آشپزخانه هایی با فضای کم است که به شیرآلاتی با دامنه حرکتی بالا، جهت دسترسی به تمامی نقاط سینک، نیاز دارند. معمولاً حالت اسپری آب در شیر آلات شاوری نیز با یک دکمه فعال و غیر فعال می شود. این امکان نیز، علاوه بر مصرف بهینه آب، باعث جلوگیری از پاشش آب به اطراف سینک می گردد. قیمت شیر ظرفشویی شاوری بازه گسترده ای دارد که بر حسب وزن و مدل آن متفاوت است.

حراج شیرالات دیجی کالا |شیر آشپزخانه |شیر آشپزخانه شاوری

در این مقاله با بعضی شیرآلات آشپزخانه کاربردی و جذاب مانند شیر قابلمه پرکن، شیر آشپزخانه شلنگدار و شیر آشپزخانه جلو پنجره ای آشنا شدید. برخی از قیمت های این شیرآلات ظرفشویی متناسب با بودجه های متوسط است و با بررسی اصولی خواهید توانست از این مدل ها خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا