عمومیکسب و کار ایرانی

معایب خرید ملک در قبرس شمالی

از آنجایی که این کشور در حال توسعه است، شما حتی در کوتاه مدت سود زیادی خواهید کرد و متوجه بالا رفتن قیمت ملک خواهید شد. طبق یک آمار، در سال‌های اخیر قیمت ملک در این کشور ۵ الی ۱۲ درصد رشد داشته است چرا که با افزایش تعداد مهاجرین و توسعه صنعت توریسم، تقاضای خرید ملک بالا می‌رود و این قیمت‌ها تا چند سال آینده در حال رشد خواهند بود. یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد ، اما قطعا در کنار که بسیار شیرین می باشند، مشکلات و معایب خودش را نیز دارد که در ادامه به مهمترین مشکلات خرید ملک در قبرس شمالی اشاره خواهیم کرد.

تجربیات زندگی در قبرس |قبرس یا گرجستان |قیمت خانه در قبرس به پول ایران

1) موضوع سند مالکیت ملک

یک موضوع بسیار مهم می باشد و با توجه به اتفاقات جنگ قبرس و جدایی قبرس شمالی از قسمت یونانی نشین ، اسناد مالکیت نیز تغییراتی داشته اند و اگر به این موضوع علم کافی نداشته باشید ، ممکن است مشکلاتی برای شما پیش بیاید که در آینده جبران آن ها ناممکن و سخت باشد .

حتما قبل از خرید ملک ، نوع سند مالکیت را از فروشنده درخواست کنید و مطمئن شوید که سند آن مشکلی ندارد ، اگر از اصطلاحات اسناد در قبرس شمالی بی خبر هستید ، با یک وکیل خوب در اینخصوص مشورت کنید ، گلوبال لند با داشتن وکلای مجرب با چند سال سابقه فعالیت و همکاری ، آمادگی دارد تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهد.

یک نگرانی بی مورد : برخی از سرمایه گذاران حوزه املاک یک نگرانی دارند که از نظر ما اصلا دلیلی برای این نگرانی وجود ندارد ، آنها از اتحاد مجدد احتمالی قبرس نگران هستند ، اما یک طرح برای جبران خسارت یونانی هایی که اداعای زمین های از دست رفته خود در شمال جزیره هستند در حال اجرا می باشد ، کمسیون اموال غیر منقول در نیکوزیا می باشد و تنها فقط املاکی پس داده می شوند که هیچ اتفاقی یا خرید و فروشی روی آن ها صورت نگرفته باشد و زمین ها با سند اکسچنج هیچ مشکلی ندارند.

2) فروش خارج از قیمت واقعی

یکی از معایب خرید ملک در قبرس شمالی ، قیمت های غیر واقعی می باشد ، البته خوشبختانه این موضوع در خصوص که توسط سارنده های بزرگ ساخته می شود ، وجود ندارد ، چرا که لیست قیمت توسط سازنده به کمپانی های خرید و فروش ملک ابلاغ می شود و هر روز نیز آپدیت می شود و کمپانی نمی تواند در قیمت ها ، دخل و تصرفی داشته باشد ، اما در مورد املاک قدیمی که بیشتر در شهرها وجود دارد  و مالک آن ها اشخاص حقیقی می باشد ، گزارشاتی داده شده است ، به عنوان مثال شخصی که قصد فروش خانه خود را داشته است با مراجعه به بنگاه املاک خانه خود را به قیمت X  برای فروش به بنگاه می سپارد ، اما بنگاه املاک خانه را به قیمت 2X  یعنی دو برابر قیمت می فروشد و متاسفانه خریدار و فروشنده از این موضوع آگاهی ندارند ، پس سعی کنید برای خرید به مشاورین املاک باسابقه و منصف مراجعه کنید.

 

3) وعده هایی که هرگز عملی نمی شوند

هنگام خرید ملک به شما وعده هایی داده می شوند که بعضی از کمپانی ها هرگز به آن عمل نمی کنند ، به عنوان مثال آفرهایی همچون فول فرنیش کردن خانه ، گرفتن اقامت ، ماشین و امثال اینها که بیشتر برای تشویق شما برای خرید ملک می باشد ، اگر به شما وعده ای داده می شود ، حتما آنرا روی کاغذ بیاورید تا امکان پیگیری داشته باشد ، البته بعضی از کمپانی ها به تمامی وعده های خود عمل می کنند ، اما چون شکایتی در اینخصوص نیز بوده است ، بهتر بود تا شما در جریان آن باشید.

4) هزینه هایی قبلی که از آن بی خبر هستید!

یکی دیگر از معایب و مشکلات خرید ملک ، هزینه هایی است که شاید از آن بی خبر هستید ، حتما مطمئن شوید که ملک خریداری شده هزینه ای به شهرداری یا اداره مالیات از قبل ندارد ، متاسفانه گاهی اوقات افراد بعد از خرید به این هزینه ها پی می برند و در جریان معامله صحبتی از آن ها نمی شود.

5) عدم انجام تعهدات

یکی از معایبی که از خرید ملک در کشور قبرس گزارش شده است ، عدم انجام تعهدات بعد از خرید ملک می باشد ، به عنوان مثال ممکن است مشتری پول ملک را پرداخت کرده باشد ، اما مالک نسبت به انتقال سند اقدامی انجام ندهد و یا اینکه سند به دلیل مشکلات حقوقی غیر قابل انتقال باشد.

6) خرید ملک از راه دور

بارها دیده شده است که خرید ملک از راه دور در قبرس شمالی ، مشکلاتی را به وجود آورده است که موجب نارضایتی مشتریان گردیده است و حتی در گاهی مواقع از این طریق صورت گرفته است ، سعی کنید حتما برای خرید ملک به قبرس شمالی بیایید و بعد از دیدن ملک ، اقدام به خرید کنید ، ممکن است عکس ها و فیلم هایی که به شما نشان می دهند ، با واقعیت تفاوت های زیادی داشته باشد و حتی در موارد بسیار اندک دیده شده است که اصلا ملکی در کار نبوده است و فرد کلاهبردار در پوشش فضای مجازی کلاهبرداری کرده است.

مزیتی که ممکن است در آینده به مشکل تبدیل شود !!!

قیمت پائین مسکن و ملک در قبرس شمالی در حال حاضر به عنوان یکی از محسوب می شود ، اما با توجه به سرعت ساخت و ساز و افزایش تمایل سرمایه گذارن به خرید ملک در این کشور شاهد افزایش قیمت ها در این بخش هستیم ، البته این یک خبر خوب برای افرادی هست که ملک خود را خریداری کرده اند و یا در حال خرید می باشند ، اما برای افرادی که در آینده قصد خرید دارند ، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

به نقل از easytocyprus قیمت بالای ملک در بسیاری از کشورهای جهان یک نگرانی عمده است. در بسیاری از شهرها، هزینه خرید خانه یا اجاره ملک در سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و ورود به بازار مسکن را برای بسیاری از مردم دشوار کرده است.

این امر منجر به افزایش قیمت اجاره و کاهش در دسترس بودن مسکن ارزان قیمت شده است. هزینه بالای مسکن بر اقتصاد گسترده‌تر نیز تأثیر گذاشته است، زیرا مردم پول کمتری را در زمینه‌های دیگر مانند سرگرمی، غذاخوری و مسافرت خرج می‌کنند. این امر می‌تواند نابرابری بین کسانی که توانایی خرید مسکن را دارند و کسانی که نمی‌توانند بپردازند را تشدید می‌کند و منجر به افزایش شکاف ثروت می‌شود.

مهمترین معایب خرید ملک در قبرس شمالی چیست؟سند غیر معتبر ، فروش ملک بالاتر از قیمت واقعی ، هزینه های جانبی که از آن بی خبر هستید و فروش آنلاین ملک مهمترین مشکلات و معایب خرید ملک می باشند که تا کنون گزارش شده اند.

برای خرید یک ملک بدون نقص در قبرس شمالی از چه روشی باید استفاده کرد؟مشورت با مشاورین املاک که به قبرس شمالی اشنایی کامل دارند به عنوان بهترین روش جلوگیری از خرید ملک مشکل دار محسوب می شود.

 

دکمه بازگشت به بالا