عمومیکسب و کار ایرانی

طرز تهیه حلوا شکری خانگی ساده با کنجد و آرد

حلوا ارده یا حلوا شکری یکی از محصولات معروف ایرانی است که از قدیم بر سر سفره صبحانه ایرانیان بوده است. این غذای لذیذ به لطف وجود زعفران، پسته و بادام، آرد و آرد یکی از بهترین صبحانه هاست. حلوای شکری یک غذای مغذی است که بیشتر به عنوان صبحانه استفاده می شود، شکر، آب خرما، شراب یا عسل در گذشته استفاده نمی شد. با ما همراه باشید و طرز تهیه قند حلوا را به راحتی در خانه با کنجد و آرد بخوانید.

زمین مایعی است که از زمین نرمی که از آن ساخته شده است جدا نشده است. بیشتر آرد را برای وعده سحری مصرف می کنند تا انرژی لازم برای کل روز را دریافت کنند. در این غذای مغذی هیچ ماده شیمیایی و یا مواد دیگری وجود ندارد و 100% طبیعی است، خواص زیادی برای سلامتی و به خصوص کاهش وزن دارد. اگر به این محصول و آشپزی علاقه دارید، با ما در مجله صباح همراه باشید تا در این مقاله طرز تهیه چیچی خانگی و تازه را بخوانید.

مواد لازم برای طرز تهیه حلوا با آرد گندم

برای درست کردن ارده حلوا بدون شیر خشک و با آرد گندم باید یکسری مواد اولیه و به دنبال آن مواد طرز تهیه ارده حلوا با آرد گندم تهیه کنید.

آرد: 120 گرم

آرد گندم: 210 گرم

پینیا: 150 گرم

آب: یک لیوان

شکر: نیم کیلوگرم

گلاب: سه قاشق غذاخوری

پودر پسته: به مقدار دلخواه

خلال پسته و خلال بادام: به مقدار دلخواه

زعفران چاشنی شده: یک قاشق غذاخوری

کره: 10 گرم

طرز تهیه حلوای ارد شکری در منزل بدون شیر

این ارده حلوای خوشمزه بدون لبنیات سرشار از ویتامین و مواد تشکیل دهنده است. بنابراین تهیه آن سخت نیست و می توان آن را در مدت زمان کوتاهی و آماده نوشیدن کرد.

اولین مرحله سرخ کردن آرد است

برای تهیه حلوای شکری خانگی ابتدا آرد را در تابه ریخته و با شعله ملایم روی حرارت قرار دهید. آن را خوب بمالید تا بوی خامی آرد از بین برود. مواظب باشید رنگ خمیر عوض نشود و کمی سرخ شود.

مرحله دوم، ترکیب آرد و آرد

سپس ارده (کنجد آسیاب شده) را به آرد تفت داده شده اضافه کنید و مخلوط آرد و ارده را به مدت پنج دقیقه با حرارت ملایم روی شعله گاز هم بزنید.

مرحله سوم، آجیل ها را به مواد اضافه کنید

گردوها را با دست خرد کنید، گردوهای خرد شده را به مخلوط آرد و آرد اضافه کنید و مواد را کمی هم بزنید تا یکدست شوند. سپس بلافاصله مخلوط آرد و گردو را در ظرف مناسبی بریزید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم تهیه شربت ارده حلوا است

آب و شکر را در قابلمه بریزید و حرارت دهید و هم بزنید تا شکر حل شود. پس از حل شدن شکر، گلاب و زعفران دم کرده را به مخلوط شکر اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا شربت حلوای شکر بجوشد.

مرحله پنجم این است که شربت حلوا را به آرد و آرد اضافه کنید

وقتی رب حلوای شکر به جوش آمد، حرارت را خاموش کرده و مخلوط آرد و آرد را اضافه کنید. سپس مواد را خوب مخلوط کنید تا مخلوط آرد و شربت به یک درجه برسد. در این مرحله می توانید تکه های پسته یا بادام را اضافه کنید.

مرحله ششم این است که حلوا را در قالب بریزید

ابتدا کره را روی شعله آب کنید. کف و کناره های قالب کیک را با سلفون محکم بپوشانید و پودینگ را داخل قالب بریزید سپس با یک قاشق کره آب شده چرب کنید و سطح پودینگ را به کمک قاشق صاف کنید. به مقدار دلخواه پودر پسته یا تکه های پسته را روی پودینگ شکری بپاشید و شکر را به مدت 12 ساعت در یخچال نگه دارید.

مرحله هفتم حلوای شکری شما آماده است!

بعد از 12 ساعت از یخچال خارج کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید یا در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. خوشمزه

خواص مفید حلوا ارده برای بدن

از فواید آرد کنجد، این نوع آرد کنجد سرد و گرم است و برای افراد مبتلا به سرماخوردگی بسیار مفید است.

آرد کنجد یک غذای انرژی زا و بهترین غذا در فصل زمستان است که بدن برای گرم شدن به انرژی بیشتری نیاز دارد. با این حال، علاوه بر خوردن شکر حلوا که فواید زیادی برای سلامتی دارد، می توانید از: مربای خانگی نیز استفاده کنید. درست کردن: مربا. خانه را بشناسید و از روزهای پاییز و زمستان لذت ببرید

مصرف مقدار متناسب و متعادل گندم سیاه در طول هفته و ماه باعث کاهش کلسترول بد خون و افزایش سطح چربی خوب خون یا HDL می شود.

حلوای شکری با پنیر و کره می تواند یک صبحانه رضایت بخش برای بزرگسالان و کودکان باشد.

حلوای شکری یک صبحانه عالی و مقوی برای کودکانی است که تمایلی به خوردن ندارند، مغذی و سرشار از پروتئین، ویتامین های B، E و D است. از خواص این غذای خوشمزه می توان به رفع کم خونی اشاره کرد. و آهن، برای ترویج یادگیری و تغییر ذهن. با کمال تعجب درست کردن حلوای شکری در خانه ارزان تر از خرید آماده است و فراموش نکنید که یک صبحانه خوشمزه و سالم در کمترین زمان آماده می شود.

سوالات متداول

اگر مشکل شدید شد چه باید کرد؟

هنگام درست کردن حلوا شکری اگر حلوا سفت بود کمی کره اضافه کنید تا نرم شود.

من از شکر استفاده نمی کنم، بهترین شکر برای تهیه نیم شکر چیست؟

اگر محدودیت غذایی دارید یا نمی خواهید از شکر مصنوعی استفاده کنید، می توانید برای تهیه حلوای شکری خانگی به جای شکر از عسل یا آب انگور استفاده کنید.

آیا حلواشکری را می توان خارج از یخچال نگهداری کرد؟

نگهداری حلواشکی در خارج از یخچال توصیه نمی شود، زیرا شل می شود.

دکمه بازگشت به بالا