اقتصادیکسب و کار ایرانی

راندوو ترکیه چیست و چطور بیمه اقامت ترکیه را دریافت کنیم؟

یکی از بند هایی که در قانون اعطای اقامت در ترکیه به خارجیان وجود دارد، داشتن و ارائه کردن بیمه سلامت در روز راندوو اقامت است، در واقع طبق قانون هر شخص خارجی ای که وارد خاک ترکیه می‌شود و قصد اقامت بیش از مدت ۳ ماه دارد، الزاما باید بیمه سلامت (Sigorta) داشته باشد، روش های مختلفی برای دریافت این نوع بیمه و شرکت های بسیاری وجود دارد که در این مقاله به معرفی آن‌ها و قیمت هریک می‌پردازیم.

برای اطلاع از انواع بیمه و مشاوره میتوانید از کارشناسان نیلان (https://nilanagency.com) کمک بگیرید.

در کشور ترکیه حدودا ۳۰ شرکت معتبر بیمه وجود دارد که خدمات بیمه افراد خارجی (Yabanci) را در خود جای داده و ارائه می‌کنند. بطور کلی همه‌ی بیمه ها افراد غیر ترکیه‌ای را تحت پوشش بیمه سلامت ترکیه قرار نمی‌دهند اما خوشبختانه تعداد شرکت هایی که خارجیان از جمله اتباع ایرانی را تحت پوشش قرار می‌دهند کم نیست.

بیمه sgk ترکیه دارای پوشش های مختلفی می‌باشد که البته نسبت به شرکت بیمه پوشش ها نیز متغیر خواهد بود. در ادامه نحوه اخذ بیمه توریستی ترکیه را شرح خواهیم داد.

خانواده |سونوگرافی |مشاوره

نحوه گرفتن بیمه در ترکیه (بیمه سلامت ترکیه برای ایرانی ها)

برای خرید بیمه ترکیه یا بهتر است بگوییم تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه سلامت کشور ترکیه لازم است در خاک ترکیه حضور داشته باشید، یک شرکت معتبر بیمه یا نماینده معتبر پیدا کنید، مدارکی که پایین این پاراگراف نوشته‌ایم را به همراه داشته باشید یا برای نماینده ارسال کنید. دقت کنید که برخی از نمایندگی های بیمه در ترکیه امکان ثبت‌نام بیمه ترکیه را برای شما بصورت غیر حضوری نیز فراهم کرده‌اند، همچنین نیز نمایندگی چندین شرکت بیمه در ترکیه را داراست که بصورت غیرحضوری می‌تواند برای شما بیمه اخد کند.

مدارک مورد نیاز برای بیمه SGK ترکیه

  • عکس بیومتریک
  • تصویر صفحه اول پاسپورت و صفحه‌ی مهر ورود به خاک ترکیه
  • یک آدرس معتبر در کشور ترکیه
  • شماره تماس ترک

بیمه در ترکیه به دو دسته‌ی خصوصی و دولتی تقسیم می‌شود که اغلب شرکت‌هایی که خارجی‌هارا تحت پوشش قرار می‌دهد شرکت‌های خصوصی هستند، اما با یک شرکت بیمه دولتی ترکیه طرف قرار است و امکان ثبت بیمه برای شمارا با تعرفه دولتی مهیا کرده است.

هزینه بیمه سلامت ترکیه

هزینه ثبت بیمه ترکیه برای هر شرکت متفاوت است که در این بخش به بررسی برخی از شرکت هایی که خودمان طرف قرارداد آن هستیم و امکان ارائه تخفیف را داریم خواهیم پرداخت. پیش از آن در نظر داشته باشید که تحت پوشش قرار گرفتن در خدمات‌بیمه این کشور نسبت به سن فرد نیز متغیر است.

هزینه بیمه اقامت ترکیه

برای ما ایرانیان و البته تمامی فارسی زبانان، هزینه بیمه اقامت در ترکیه می‌تواند بالای ۱۰۰۰ لیر باشد اما اگر از طریق شرکت برای خرید بیمه اقامت ترکیه اقدام نمایید، این هزینه با تخفیف ویژه از ۴۰۰ لیر شروع شده و نسبت به نوع و شرکت بیمه‌ای که انتخاب کرده‌اید متغیر باشد.

آیا بیمه ارزان در ترکیه وجود دارد؟

به عنوان یک ، لازم می‌بینیم که شما را با تمام ابعاد زندگی در این کشور آشنا کنیم؛ موضوع بیمه در ترکیه نیز از همین ابعاد است که البته کمتر به آن توجه می‌شود. یکی از الزاماتی که برای اخذ اقامت این کشور به آن نیاز خواهید داشت، دریافت و ثبت بیمه در ترکیه است. هزینه خدمات درمانی در ترکیه، بدون داشتن بیمه بسیار بالاست. شما چه بخواهید به عنوان یک توریست به ترکیه بروید، یا اینکه اصلا بخواهید به این کشور مهاجرت کنید یا اقدام به کنید و برای مدت طولانی در آن زندگی کنید، لازم است که بیمه داشته باشید.

در این مقاله از ما قصد داریم از صفر تا صد بیمه در ترکیه را برای شما بازگو کنیم. همانطور که گفتیم، یکی از الزامات ورود به ترکیه، اخذ بیمه است. اما آیا می‌دانید چه نوع بیمه‌هایی در ترکیه وجود دارند؟ از هزینه‌ی این بیمه‌ها آگاهی دارید؟ از خدماتی که پوشش می‌دهند چطور؟ هزینه‌ی این بیمه‌ها چقدر است و چگونه محاسبه می‌شوند؟ اصلا مدارک لازم برای اخذ بیمه چیست؟ با ما همراه باشید تا جواب این سوالات را در کنار هم پیدا کنیم.

درخواست مشاوره

تیم مشاوره و کارشناسان در امور خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه، شهروندی و پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، کلیه امور بانکی و گرفتن نمایندگی برند های برتر ترکیه در کنار شماست.

لزوم اخذ بیمه در ترکیه

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، اگر شما قصد دارید اقامت ترکیه را اخذ کنید، لازم است که ابتدا مراحل اخذ بیمه در ترکیه را طی کنید. زیرا به هنگام پر کردن فرم راندوو در اداره‌ی مهاجرت کشور ترکیه، به کد بیمه‌ی خود نیاز خواهید داشت. بدون داشتن بیمه و کد آن، راندوویی برای شما تنظیم نخواهد شد و در نتیجه اقامتی نیز برای شما صادر نخواهد شد.

به علاوه، بد نیست بدانید که:

  • بسیار بالاست و بدون بیمه، از پس آن بر نخواهید آمد.
  • در صورت زندگی و کار در ترکیه با بیمه دولتی، به هنگام بازنشستگی از حقوق ماهانه برخوردار خواهید شد.
  • بعد از فوت صاحب بیمه، زن و دختران وی می‌توانند از مزایای بیمه در ترکیه بهره‌مند شوند.

بیمه‌نامه، یکی از مدارک مهمی است که به هنگام اخذ اقامت ترکیه، باید به اداره‌ی مهاجرت این کشور ارائه دهید. اکثر کسانی که می‌خواهند برای اخذ اقامت و یا شهروندی ترکیه اقدام نمایند، از بیمه‌ای موسوم به «بیمه‌ی درمانی افراد خارجی» یا «بیمه درمان اقامتی» استفاده می‌کنند. این بیمه، نسبت به باقی بیمه‌های موجود ترکیه، اقتصادی‌تر بوده و از همین روی، طرفداران بسیاری دارد. اما باید توجه داشته باشید که با داشتن این بیمه، اندکی محدودیت خواهید داشت.

محدودیتهای بیمه درمانی برای افراد خارجی، به شرح زیر است:

  • برای برخی از خدمات پزشکی، باید دوره‌ی انتظار یک ساله را پشت سر بگذارید. (از جمله: درمان انواع کیست‌ها و توده‌ها، بیماری‌های آنروکتال، فتق و دیسک، اختلال مفاصل، تیروئید، بیماری‌های چشم و…)
  • این بیمه، در برخی از تعهدات، محدودیت دارد. به علاوه حق بیمه‌ی آن نیز هرساله تغییر می‌کند.
  • مراکز طرف قرارداد با این بیمه، در سطح ترکیه محدود هستند. ممکن است بعضی از خدمات موجود در این بیمه، مورد پذیرش برخی از نباشد.

انواع بیمه در ترکیه

درست مثل کشور خودمان ایران، در بیمه در ترکیه نیز انواع و اقسام مختلفی دارد. بعضی از این بیمه‌ها دولتی بوده و الباقی نیز توسط شرکت‌های خصوصی و به صورت غیردولتی به عموم، خدمات می‌دهند؛ حدود 30 شرکت بیمه‌ی غیر دولتی در ترکیه وجود دارد. انواع بیمه در کشور ترکیه به شرح زیر است:

بیمه «س گ کا» را با نام بیمه دولتی شرکت های خصوصی نیز می‌شناسند. این بیمه مخصوص کسانی است که را اخذ کرده‌اند و از طرف یک کارفرمای ترک در ادارت، موسسات و یا شرکت‌های این کشور مشغول به کار شده‌اند. در این مواقع، فرد از طرف کارفرما بیمه می‌شود. البته توجه داشته باشید که کارفرما موظف است کارمند خود را بیمه کند. به علاوه، این بیمه زمانی که بخواهید نسبت به ثبت شرکت در ترکیه و یا سرمایه‌گذاری نیز اقدام نمایید، برای شما موجود خواهد بود.

زمانی است که که فرد آزاد دارد و به اصطلاح، خودش کارفرمای خودش است. در این صورت فرد می‌تواند به شرکت‌ها و بیمه‌های خصوصی مراجعه کند و نسبت به بیمه‌کردن خود، اقدام نماید. این نوع بیمه را با نام بیمه خصوصی شرکت های خصوصی نیز می‌شناسند. به طور مثال، بیمه درمانی آنکارا سیگورتا و بیمه نپتون سیگورتا در این دسته قرار می‌گیرند.

از دیگر بیمه‌هایی که در ترکیه بسیار مرسوم است و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند، بیمه دانشجویی ترکیه است. افرادی که برای راهی این کشور شده‌اند، بدون شک باید بیمه شوند؛ زیرا برای درخواست راندوو از اداره مهاجرت و همینطور صدور کارت اقامت، به آن نیاز خواهند داشت. در سه ماه ابتدایی، دانشجو به صورت خود به خود از بیمه دولتی SGK برخوردار است، اما لازم است پس از آن، با مراجعه به مراکز تامین اجتماعی و یا بیمه‌های خصوصی، خودش را بیمه کند. البته بعضی از دانشگاه‌ها نیز، بیمه‌ و مراکز درمانی مخصوص به خود را دارند.

  • بیمه توریستی برای افراد خارجی

جالب است بدانید که بر طبق قوانین ترکیه، افرادی که حتی با داشتن اقامت توریستی ترکیه و برای مدت کوتاه نیز به این کشور سفر می‌کنند، لازم است که از بیمه درمانی برخوردار باشند. به عبارت دیگر، داشتن بیمه برای اخذ فرم راندوو در اداره‌ی مهاجرت و صدور کارت اقامت، الزامی می‌باشد. در این مرحله، شما می‌توانید از 30 شرکت بیمه خصوصی که ترکیه موجود هستند استفاده نمایید.

  • بیمه SGK

یکی دیگر از انواع بیمه در ترکیه، آن هم از نوع دولتی، می‌توان به بیمه SGK اشاره کرد. SGK مخفف عبارت «Sosyal Güvenlik Kurumu» است، در واقع، همان سازمان تامین اجتماعی ترکیه، به حساب می‌آید. خدمات این سازمان، دقیقا مثل سازمان تامین اجتماعی در ایران است و هم در زمینه‌ی خدمات درمان، و هم در زمینه‌ی بازنشستگی، خدمات ارائه می‌کند.

بیمه‌هایی که زیر نظر این سازمان ارائه می‌شوند، به شرح زیر هستند:

این نوع بیمه، از نوع دولتی بوده و معمولا به هنگام کار، از طرف کارفرما برای کارگران و کارمندان، در نظر گرفته می‌شود. حال اگر شما دارای مجوز کار در ترکیه باشید (لزوما داشتن اقامت لازم نیست.) و در شرکت‌های این کشور کار کنید، می‌توانید از این نوع بیمه برخوردار شوید. فردی که دارای این بیمه باشد، هم از خدمات درمانی و هم از مزایای حقوق بازنشستگی برخوردار خواهد شد.

  • توجه داشته باشید که این بیمه صرفا از طرف کارفرما صادر می‌شود.
  • این بیمه، با نام کارت آبی نیز شناخته می‌شود.
  • توجه کنید که اگر تنها اقامت ترکیه را دارید، تمام شرکت‌ها، امکان صدور این بیمه را برای شما نخواهند داشت و باید شرایط خاصی وجود داشته باشد. (به ازای هر خارجی 5 ترک، سرمایه ثبتی بالای 100 هزار لیر)
  • اما اگر شهروندی ترکیه را داشته باشید، یک تبعه‌ی ترکی به حساب می‌آیید و محدودیتی برای فعالیت در شرکت‌ها و برخورداری از بیمه، نخواهید داشت.
  • بیمههای خویشفرما (Bag-kur)

افرادی که خودشان صاحب کسب و کار خودشان هستند، معمولا از این بیمه استفاده کرده و خود را بیمه می‌نمایند. به علاوه، اعضای خانواده فرد نیز می‌توانند از این نوع بیمه، استفاده نمایند. ایرانیان نیز اگر به ثبت شرکت در ترکیه بپردزاند و کسب و کار خود را داشته باشند، می‌توانند از این بیمه بهره‌مند شوند.

  • بیمههای سلامت عمومی (GSS)

مخصوص شهروندان ترک است و مجددا توسط کارفرما صادر می‌شود. نازل‌ترین نوع بیمه دولتی در ترکیه، که تنها امکان استفاده از خدمات مراکز درمانی دولتی را برای افراد به ارمغان می‌آورد. این نوع بیمه، برخلاف دو نوع قبل، خدمات بازنشستگی ندارد. امکان استفاده از این نوع بیمه، برای ایرانیان نیز وجود خواهد داشت.

پوششها و خدمات بیمه در ترکیه

بعضی از خدمات بیمه در ترکیه، بین بیمه‌های دولتی و تمام شرکت‌های بیمه مشترک است. بعضی خدمات دیگر را نیز می‌توانید طبق درخواست، به پوشش بیمه‌ی خود بیفزایید، هر چند باید توجه داشته باشید که انتظار خدمات بیشتر، هزینه‌ی بالاتری را نیز می‌طلبد. از جمله خدمات بیمه های درمانی در ترکیه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت هزینه‌های درمان سرپایی
  • هزینه بستری در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی
  • هزینه ویزیت‌های پزشکی
  • خدمات آزمایشگاهی، رادیولوژی و سونوگرافی و…
  • هزینه‌های مربوط به شیمی درمانی
  • خرید دارو و هزینه‌های جانبی درمانی
  • هزینه‌های پزشکی ناشی از تصادفات
  • هزینه ام آر آی
  • دیالیز
  • پیوند اعضا و…

هزینهها و تعرفهبیمه در ترکیه

اگر شم متقاضی اخذ شهروندی و هستید، الزامی است که قبل از آن بیمه نیز شده باشید. هزینه بیمه در ترکیه به دو فاکتور مهم بستگی دارد؛ سن و جنسیت فرد متقاضی. به علاوه، باید توجه داشت بسته به نوع خدماتی که دوست دارید بیمه‌ی شما پوشش دهد، هزینه‌ی بیمه نیز متفاوت خواهد بود. بیمه‌های دولتی معمولا از همه ارزان‌تر و اقتصادی‌تر بوده و بیمه‌های خصوصی، قیمت بیشتری دارند. فراموش نکنید که:

  • هزینه بیمه برای هر فرد، به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.
  • با داشتن بیمه، پرداخت قسمتی از هزینه‌ها (معمولا بین 10 تا 40 درصد) بر عهده بیمار خواهد بود.
  • هزینه بیمه در ترکیه، معمولا برای افراد زیر 16 سال و بالای 65 سال، رایگان است.
  • در صورت تصادف و آسیب و تایید عدم قصور شما توسط پلیس، هزینه‌های درمانی رایگان خواهد بود.
  • هزینه آمبولانس، اورژانس و آتش‌نشانی در ترکیه به طور کل رایگان است.

راندوو ترکیه چیست؟

برای دریافت هر نوع اقامتی، ازجمله ، لازم است که ابتدا اقدام به ثبت و ارسال فرم راندوو کنید. منظور از راندوو اقامت ترکیه، تاریخ و زمان معینی است که در آن به اداره مهاجرت مراجعه کرده، و مدارک لازم برای دریافت کارت اقامت را به اداره مهاجرت تحویل می‌دهید. برای انجام این کار ابتدا باید فرم راندوو ترکیه را در سایت اقامت تکمیل، و سپس در وقت تعیین شده به اداره مهاجرت انتخابی مراجعه کنید. اگر فرم ارسالی شما به خوبی تکمیل نشده و دارای اشکال باشد، درخواستتان رد خواهد شد.

خانواده |سونوگرافی |مشاوره

نحوه دریافت راندوو اقامت ترکیه مراحل مختلفی دارد که تا انتها همراه ما باشید.

بعد از تکمیل اطلاعات فرم راندوو اقامت ترکیه در سایت اقامت، باید فرم تکمیل شده را در قالب یک فایل پی‌دی‌اف دانلود کنید. با کلیک بر روی لینکی که در ادامه قرار می‌دهیم، می‌توانید نمونه فایل فرم راندوو ترکیه (PDF) را کنید.

چه زمانی برای پر کردن فرم راندوو باید اقدام کنیم؟

  1. اگر برای بار اول قصد دریافت کارت اقامت دارید: قبل از پایان مدت زمان قانونی 90 روزه بدون ویزا، باید برای دریافت کارت اقامت اقدام کنید.
  2. اگر در حال حاضر کارت اقامت معتبر دارید: اگر قصد تمدید اقامت ترکیه را دارید و کارت اقامت شما دارای اعتبار است، 60 روز قبل از پایان تاریخ اعتبار کارت، می‌توانید جهت اخذ راندوو اقدام کنید.

مدارک لازم برای راندوو ترکیه

  • تصویر صفحه اول پاسپورت
  • تصویر هر دو طرف کارت اقامت دارای اعتبار (در صورت وجود)
  • فایل دیجیتال عکس پرسنلی با زمینه سفید
  • شماره تلفن همراه ترک و آدرس محل سکونت در کشور ترکیه
  • تاریخ شروع سکونت در مسکن فعلی
  • آدرس پست الکترونیک
  • تعیین نوع اقامت درخواستی (توریستی – خرید ملک – تجاری – دانشجویی – درمانی – تحقیقاتی)

از قوانین جدیدی که از سال 2022 برای دریافت اضافه شده است، می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  1. دریافت نوماراتاژ از صاحبخانه
  2. دریافت فتوکپی سند خانه اجاره‌ای از صاحبخانه
  3. نوتر اجاره‌نامه فقط توسط صاحبخانه انجام می‌شود

هزینه راندوو ترکیه

  • هزینه صدور کارت اقامت
  • حق خاک، که برای اقامت یکساله 80 دلار و اقامت دوساله 140 دلار است.

لازم به ذکر است که دانشجویان فقط موظف به پرداخت هزینه صدور کارت هستند، و از معاف هستند.

نکته: برای افراد زیر 18 سال که قصد دریافت کارت اقامت دارند، هزینه صدور کارت به صورت کامل و حق خاک به صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

بیمه سلامت شخص خارجی برای راندوو اقامت

قبل از اقدام به ثبت راندوو در ابتدا باید خریداری شود، زیرا در هنگام پر کردن فرم راندوو وارد کردن شماره بیمه‌نامه برای افراد بین 18 تا 65 سال اجباری است. برای افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال الزامی به خرید بیمه نیست. اما در صورت تمایل برای افراد زیر 18 سال می‌توان این بیمه را خریداری کرد. می‌توانید برای مشاوره رایگان و خرید بیمه با مشاوران ما تماس بگیرید.

سایت رسمی اداره اقامت برای ثبت فرم راندوو ترکیه

بعد از آماده کردن مدارک مورد نیاز و خرید بیمه سلامت اشخاص خارجی، برای پر کردن فرم راندوو به سایت اقامت ترکیه (https://e-ikamet.goc.gov.tr)، که در بین ایرانیان به سایت راندوو ترکیه مشهور است، مراجعه کنید. این نکته را در نظر داشته باشید، که در صورت رد شدن درخواست راندوو، امکان ثبت درخواست مجدد بدون خروج و ورود دوباره به کشور ترکیه امکان پذیر نیست. در صورت عدم خروج و ثبت راندووی مجدد درخواست شما قطعا رد خواهد شد. برای جلوگیری از احتمال رد شدن درخواست خود می‌توانید با مشاوران باتجربه ما در زمینه اقامت ترکیه تماس بگیرید.

تعیین وقت راندوو به صورت خانوادگی و گروهی

خانواده‌ها و افرادی که تمایل دارند در روز تحویل مدارک جهت ارزیابی پرونده اقامتی خود، گروهی مراجعه کنند، می‌توانند در زمان ثبت راندوو به صورت جمعی اقدام کنند. لازم به ذکر این نکته است که برای راندووی گروهی، الزامی نیست که تمامی افراد از اعضای یک خانواده باشند.

اعلام نتیجه راندوو اقامت ترکیه

بعد از تحویل مدارک به مسئول اداره مهاجرت، و در صورت ناقص نبودن مدارک ارائه شده، اداره مهاجرت نهایتا در عرض 30 روز موظف به بررسی و ارزیابی پرونده شماست. نتیجه این ارزیابی از طریق راه ارتباطی انتخابی شما (ایمیل یا اس ام اس) که در فرم درخواست راندوو ثبت کرده‌اید، ارسال می‌شود.

پیگیری راندوو ترکیه

بعد از تحویل مدارک به اداره مهاجرت، از طریق سایت اقامت، و در صفحه‌ای که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، قادر به پیگیری وضعیت پرونده خود خواهید بود. همچنین با تماس با شماره تلفن 157 نیز می‌توانید در جریان امور ارزیابی پرونده خود قرار بگیرید. اگر در عرض 30 روز پاسخی برای پرونده راندوو شما ارسال نشد، با شماره 157 تماس گرفته و یا به اداره مهاجرتی که پرونده خود را به آن تحویل داده‌اید به صورت حضوری مراجعه کنید.

کنسل کردن زمان راندوو ترکیه

بعد از ثبت راندوو و تا زمان تحویل مدارک به اداره مهاجرت امکان ابطال راندووی شما وجود دارد. و نیز در صورت عدم مراجعه در زمان مقرر، راندوو به صورت خودکار کنسل می‌شود. بعد از تحویل مدارک به هیچ وجه ابطال راندوو امکانپذیر نیست.

تایید راندوو و دریافت کیملیک

در صورت مثبت ارزیابی شدن پرونده اقامتی شما، نتیجه این ارزیابی از طریق پیامک یا ایمیلی که در ابتدای ثبت راندوو اقامت، به عنوان راه ارتباطی انتخاب کرده‌اید، به شما اطلاع داده خواهد شد. سپس کارت اقامت شما وارد مرحله چاپ می‌شود. بعد از اتمام چاپ، کارت اقامت به اداره پست ترکیه تحویل، و بارکد ارسال کارت از طریق همان راه ارتباطی به شما اطلاع داده می‌شود. بعد از تایید راندوو، کارت شما تا حداکثر یک ماه ارسال خواهد شد.

نکاتی که در زمان ثبت راندوو اقامت ترکیه باید به آن توجه کرد

  • در زمان ثبت راندوو حضور شخص در کشور ترکیه الزامی است.
  • داشتن شماره تلفن همراه ترک، که متقاضی و یا نزدیکان وی به آن دسترسی داشته باشند.
  • چنانچه برای بار اول قصد گرفتن کارت اقامت دارید قبل از پایان 90 روز از ورود به کشور ترکیه جهت گرفتن راندوو باید اقدام کنید.
  • چنانچه قصد تمدید کارت اقامت را دارید، 60 روز مانده به پایان تاریخ اعتبار کارت اقامت، جهت گرفتن راندوو باید اقدام کنید.
  • بعد از تحویل مدارک به اداره مهاجرت تا زمان اعلام نتیجه، در صورت خارج شدن از کشور ترکیه، راندووی شما باطل می‌شود.

جهت بیمه اقامت ترکیه برای دریافت کیملیک با کارشناسان نیلان در تماس باشید.

دکمه بازگشت به بالا