عمومیکسب و کار ایرانی

بررسی انواع نظم دهنده در آشپزخانه

امروزه با توجه به فضای کوچک آپارتمان ها و آشپزخانه ها و تاثیر بسزایی که نظم دهنده ها در چیدمان بهتر و منظم تر آنها دارند این محصول به عضوی جدایی ناپذیر منازل تبدیل شده است. این دست از محصولات انواع بسیار زیادی دارند و برای هر بخشی از منزل نظم دهنده ای به خصوصی طراحی و تولید شده اند. در ساخت آنها به ویژگی های محلی که باید به کارگیری شود توجه نموده اند و آنها را به محصولاتی مفید و کاربردی تبدیل کرده است. بخش اعظمی از نظم دهنده ها مربوط به آشپزخانه می باشد که انواع مختلفی دارند و هر  کدام از آنها برای بخش یا دسته ای از لوازم آشپزخانه مناسب هستند. در ادامه به بررسی انواع نظم دهنده آشپزخانه می پردازیم و در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

انواع نظم دهنده آشپزخانه

1.      نظم دهنده های مخصوص یخچال

یکی از متداول ترین مدل های آن نظم دهنده مخصوص پخچال می باشد. آنها در شکل های متفاوت در جنس های مختلفی ساخته شده اند. استفاده از آنها به شما این امکان را می دهد تا بتوانید خوراکی و مواد غذایی های داخل یخچال را به بهترین شکل بچینید و به آنها نظم دهید. برخی از آنها برای نگهداری میوه و سبزیجات مختلف مناسب هستند و با در جریان بودن هوا داخل آنها میوه و سبزیجات خراب نخواهند شد و داخل یخچال در بهترین شکل می مانند.

انواع نظم دهنده |شلف های نظم دهنده کابینت |نظم دهنده کابینت ادویه

2.      نظم دهنده های کشو مخصوص نظم دهی به قاشق و چنگال

یکی دیگر از نظم دهنده های پرکاربرد مدل هایی است که مخصوص کشوها برای نظم دهی به قاشق و چنگال ها طراحی و ساخته شده اند. آنها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که قرار دادن آنها فضای داخلی کشوی شما را به چند بخش مختلف تقسیم می کند و شما می توانید در هر یک از بخش های  آن قاشق، چنگال، چاقو، کفگیر، ملاقه و غیره را با توجه به کاربردشان از هم تفکیک کنید. در این صورت هم لوازمتان در دسترستان خواهد بود و هم فضای داخل آن همیشه مرتب خواهند بود.

انواع نظم دهنده |شلف های نظم دهنده کابینت |نظم دهنده کابینت ادویه

3.      نظم دهنده های ظروف

بخش دیگری از نظم دهنده ها، آبچکان های رومیزی هستند که وظیفه ی نظم دهی به ظروف شسته شده را دارد. این مدل نظم دهنده ها دارای مدل های مختلف در اندازه های متنوعی می باشند که براساس ابعاد و فضای آشپزخانه تان مدل مناسب را برای استفاده انتخاب می کنید تا بعد از شستن ظروف بتوانید آن ها را مرتب در بخش های درونش قرار دهید و آنها به بهترین شکل و بدون لکه ای خشک شوند. استفاده از این نظم دهنده ها برای آشپزخانه هایی که سینک ظرفشویی آنها در موقعیتی قرار دارد که امکان استفاده از آبچکان های دیواری را ندارد مدلی مناسب را برای استفاده می باشد و به آشپزخانه آنها نظم می دهد.

4.      نظم دهنده های مخصوص طبقات کابینت

بخش دیگری از نظم دهنده ها را مدل هایی تشکیل می دهد که مخصوص قرار دادن در طبقات کابینت می باشد. با استفاده از آنها می توانید از فضای داخلی کابینت تان به صورت بهینه استفاده کنید تا فضای بیشتری برای چیدن ظروف داشته باشید. این مدل نظم دهنده ها که با نام راف شناخته شده اند دارای مدل های مختلف یک طبقه، دو طبقه، تاشو، گوشه کابینتی، آویزی می باشد که می توانید مدل متناسب با مدل کابینت تان انتخاب کنید و طبقه ی کابینت تان را به بهترین شکل تقسیم بندی کنید تا تعداد بیشتری ظروف را منظم با دسترسی راحت بچینید.

انواع نظم دهنده |شلف های نظم دهنده کابینت |نظم دهنده کابینت ادویه

5.      نظم دهنده های آویزی

این گروه از نظم دهنده ها نیز کاربرد به خصوصی دارند و در مدل های متنوعی برای نظم دهی به لوازم مختلفی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد به کار می رود که شامل آویزهای مخصوص آویزان کردن حوله، کیسه زباله، دستمال های مخصوص آشپزخانه و غیره می باشد که می توانید برای این وسایل جایگاه ویژه ای در نظر بگیرید تا انها به زیبایی و با نظم در محل مورد نظرشان قرار بگیرند.

6.      استندهای نظم دهنده آشپزخانه

گروهی دیگر از نظم دهنده ها را استندها تشکیل می دهند. این دست از نظم دهنده ها نیز دارای تنوع در مدل و کارایی هستند و با استفاده از آنها می توانید آشپزخانه ای زیبا، تمیز و مرتب داشته باشید. استندهای نظم دهنده شامل استندهای دیواری که برای چیدمان برخی لوازم آشپزخانه پرمصرف و فضایی به خصوص برای آویزان کردن گلدان های مختلف دارد و استفاده از آن باعث زیبا شدن آشپزخانه تان نیز می شود. مدل دیگر از این استندها مخصوص نظم دهی به قابلمه، درب های قابلمه، لوازم شوینده داخل کابینت، ظروف حبوبات و ادویه می باشد که با استفاده از آن می توانید این سبک لوازم را به بهترین شکل نظم دهید و بچینید.

نتیجه گیری

در این مطلب در مورد نظم دهنده های آشپزخانه صحبت کردیم و انواع مختلف آن را برای شما شرح دادیم. آنها براساس لوازم‌ مختلف آشپزخانه ساخته شده اند که مختص شکل ظاهری آنها می باشد. با آشنا شدن انواع گوناگون آن ‌می توانید مدل هایی از آن را که مورد نیازتان است را برای خرید انتخاب کنید. زمانی که قصد خرید نظم دهنده ها را دارید باید مواردی را مد نظر قرار دهید که کیفیت و نوع ساخت آن از مهم ترین موارد می باشد. زیرا آشپزخانه قسمتی از منزل است که در لوازم و وسایل درون آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد که کیفیت در انتخاب لوازم آن بسیار اهمیت دارد.

 برای اینکه از کیفیت و کارایی محصول خیالتان راحت باشد باید از محصولات تولید کننده های برتر به انتخاب بپردازید. سالوت یکی از تولید کننده های لوازم آشپزخانه می باشد که به طراحی و تولید لوازم آشپزخانه مختلف می پردازد که نظم دهنده ها نیز بخشی از آنها می باشد. این مجموعه به کیفیت لوازمی که تولید می کند بسیار اهمیت می دهد. ‌از همین رو آنها را با استفاده از مواد اولیه ی مرغوب تولید می نماید که باعث کیفیت بالای آنها گردیده و به دلیل طراحی اصولی و منحصر به فردی که دارد بالاترین عملکرد و کارایی را در منزل و به خصوص آشپزخانه دارند.

دکمه بازگشت به بالا