علم و تکنولوژی

در صورت نخوردن میوه و سبزیجات چه اتفاقی برایمان می‌افتد؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا نباید مصرف میوه و سبزیجات را فراموش کنید. اگر از خوردن این غذاها امتناع کنید، در واقع درد دارید.

ما اغلب از مادران، متخصصان تغذیه یا دیگران می شنویم که میوه ها و سبزیجات برای سلامتی ضروری هستند. متأسفانه بسیاری از ما به اندازه کافی میوه و سبزیجات نمی خوریم. برای کسانی که نمی دانند باید بگوییم که افراد باید به اندازه دو فنجان میوه و 2.5 تا 3 فنجان سبزیجات مصرف کنند.

اما به نظر شما چرا میوه ها و سبزیجات اینقدر مهم هستند؟ در پاسخ باید بگوییم که بشقاب شما رنگارنگ تر از میوه ها و سبزیجات مختلف است، سلامتی شما بهتر می شود. سبزیجات و میوه ها انواع مختلفی از مواد مغذی را برای بهبود سلامت شما فراهم می کنند. آنها نه تنها طعم شگفت انگیزی دارند، بلکه به رشد شما نیز کمک می کنند.

چوب را ذخیره کنید

اما اگر میوه ها و سبزیجات را نادیده بگیرید چه؟ در اینجا مواردی وجود دارد که در صورت عدم مصرف سبزیجات و میوه ها ممکن است برای بدن شما اتفاق بیفتد:

1. بدن شما ممکن است فاقد فیبر باشد

ما می دانیم که میوه ها و سبزیجات، به خصوص پوست آنها، سرشار از فیبر هستند. اگر به طور تمام وقت گوشت سوز و چربی سوز هستید، سعی کنید رژیم غذایی خود را با میوه ها و سبزیجات تازه، از سیب و کیوی گرفته تا سبزیجات چلیپایی، سبزیجات برگ دار و انواع توت ها متعادل کنید. علاوه بر این، میوه ها و سبزیجات سرشار از آب هستند که به جلوگیری از نفخ کمک می کند و بدن شما را هیدراته نگه می دارد.

2. ممکن است پوست شما تیره به نظر برسد

سبزیجات و میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و بنابراین برای پوست مفید هستند. آنها نه تنها آکنه و قرمزی پوست را کاهش می دهند، بلکه لکه های خشک را نیز کاهش می دهند. اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، پوستی شفاف و صاف خواهید داشت. آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از پیری و کاهش چین و چروک کمک می کنند.

ممکن است کمبود ویتامین و مواد معدنی داشته باشید

بسیاری از ویتامین ها از جمله ویتامین های A، C و K در غذاهای زرد، قرمز، نارنجی و سبز یافت می شوند. این بدان معناست که می توانید مقدار مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را از فلفل، کیوی، هندوانه، مرکبات، سیب و سبزیجات برگ دار دریافت کنید. بنابراین، اگر به اندازه کافی از این مواد مصرف نکنید، ممکن است سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شود و این می تواند بر سلامت چشم شما تأثیر بگذارد، سلول های مغزی شما را ضعیف کند و باعث تورم شود.

چوب را ذخیره کنید

4. ناخن ها و موهای شما ممکن است آسیب ببینند

شاید این موضوع را نادیده بگیریم. اما باید گفت که مصرف ناکافی مواد مغذی باعث شکنندگی و نازک شدن ناخن ها می شود. این به این دلیل است که موها و ناخن های شما برای رشد به آنتی اکسیدان های کافی، ویتامین های A، E، بیوتین (ویتامین B7)، آهن و سایر مواد مغذی نیاز دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا