عمومیکسب و کار ایرانی

تفاوت سخت گیرهای اتومات و نیمه اتومات بدنه فلزی

راهنمای انتخاب و خرید سختی گير رزینی فلزی 900000 گرین نیمه اتوماتیک دماتجهیز

بطور کلی سختی گير رزینی فلزی 900000 گرین نیمه اتوماتیک دماتجهیز وظیفه حذف ترکیبات معدنی معلق و املاح محلول در آب سیستم‌های گرمایش و سرمایش ساختمان را به عهده دارد.

به نقل از watercorporation.com.au یون‌های ناپایدارکلسیم و منیزیم حاصل از املاح بی کربنات کلسیم و منیزیم موجود در آب، در اثر حرارت از حالت محلول در آب به حالت رسوب پایدار کربنات کلسیم و کربنات منیزیم تبدیل می گردند و روی سطوح تبادل حرارت در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی رسوب می نمایند. تشکیل رسوب پایدار روی سطوح انتقال حرارت دستگاه‌هایی مانند کویل هواسازها و فن کویل‌ها، کندانسور و اواپراتور چیلرها، سطوح داخلی دیگ‌های چدنی و سطح تیوپ‌های دیگ‌های فولادی و مبدل های حرارتی، باعث کاهش راندمان تبادل حرارتی دراین تجهیزات می گردد که باید قبل از ایجاد رسوب، با استفاده از سختی گیرهای رزینی یا تبادل یونی نسبت به حذف این عناصر و رسوبات مخرب و مضّر اقدام گردد.

قیمت شیر سختی گیر: لازم به ذکر است که  نیمه اتوماتیک ساخت شرکت مهندسی دماتجهیز با کیفیت بسیار عالی، گارانتی طلایی و خدمات پس از فروش دماتجهیز در ظرفیت‌های گوناگون و با ویژگی‌های بسیار در مقایسه با محصولات مشابه ارائه می شوند.

 نکات مهم هنگام خرید سختی گير رزینی فلزی 900000 گرین نیمه اتوماتیک دماتجهیز

تفاوت سختی گیر رزینی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

عملیات بک واش (back wash) و احیاء در سختی گیرهای رزینی با شیر نیمه اتوماتیک بصورت منظم و نظارت شده توسط اپراتور موتورخانه و در سختی گیرهای رزینی با شیر تمام اتوماتیک بدون نیاز به اپراتور و بر مبنای سیستم تنظیم جریانی یا زمانی بصورت خودکار انجام می پذیرد.

فرمول محاسبه ظرفیت سختی گیر رزینی

بنابراین جهت محاسبه ظرفیت مورد نیاز انواع سختی گیر رزینی، پس از تعیین مقدار آب مصرفی پروژه و اندازه گیری مقدار سختی آب محل پروژه (با استفاده از کیت‌های مخصوص موجود در بازار و یا ابزار مخصوص آن) میتوان با استفاده از فرمول فوق ظرفیت سختی گیر رزینی را با دقت کافی محاسبه نمود.

ابعاد سختی گیر رزینی |انواع سختی گیر |سختی گیر آب گلخانه

ویژگیهای سختی گیرهای رزینی نیمه اتوماتیک

دستور العمل راه اندازی سختی گیر رزینی دماتجهیز

نکات مهم در بهره برداری از سختی گیرهای رزینی دماتجهیز

راه اندازی و نصب سختی گیرهای رزینی نیمه اتوماتیک با مخزن فلزی دماتجهیز

سختی گیر دماتجهیز با تصفیه شیمیایی آب و به کمک رزین‌های مخصوص (آنیونی،کاتیونی) بنا به نیاز خریدار، آب کاملا نرمی را با صرف هزینه اندک جهت مصارف تاسیساتی و صنعتی از جمله دیگ‌های بخار، دیگ‌های فولادی، دیگ‌های چدنی، برج‌های خنک کننده و سایر مصارف صنعتی و عمومی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. این نوع سختی گیرها به صورت نیمه اتوماتیک عمل می کنند که در ادامه روش راه اندازی آن‌ها شرح داده می شود.

 عملیات مقدماتی راه اندازی سختی گیر پس از نصب دستگاه در محل مورد نظر

راه اندازی سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیک مخزن فلزی دماتجهیز

روش احیاء کردن رزین سختی گیر

شستشوی رزین با آب

سفارش خرید و گارانتی سختی گير رزینی فلزی 900000 گرین نیمه اتوماتیک دماتجهیز

سختی گیر فلزی 600000 گرین از نوع رزینی بوده و بوسیله عمل تبادل یون، سختی آب را کاهش میدهد. سختی گیر رزینی با دو نوع جنس بدنه فایبرگلاس و فلزی ارائه می‌شود که سختی گیر با بدنه فلزی قدمت بالاتری دارد.

سختی آب عامل رسوب گذاری آن بوده و برای مثال در آب شرب همین سختی باعث ایجاد رسوب در کتری می‌شود. در مصارف صنعتی هم سختی آب مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند از جمله رسوب در دیگ بخار، رسوب در لوله‌ها و … ، این رسوبات باعث کاهش راندمان و گرفتگی دستگاه‌های گران قیمت تاسیسات می‌شوند. علی الخصوص در سیستم‌هایی که با آب گرم سر و کار دارند، مساله کاهش سختی آب و استفاده از سختی گیر مناسب بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

سختی گیر فلزی در واقع متشکل از محفظه ای فلزی می‌باشد که با رزین تبادل یونی پر می‌شود. آب ورودی به سختی گیر از لابلای رزین‌ها عبور کرده و یون کلسیم و منیزیم را با یون سدیم رزین تبادل می‌کند و به این ترتیب سختی آن کاهش می‌یابد. در ادامه مشخصات، مدلهای مختلف سختی گیر رزینی فلزی و نحوه انتخاب سختی گیر مناسب را بررسی می‌نماییم.

سختیگیر آب رزینی فلزی تاسیسات پیمان با کیفیت بالا و قیمت مناسب پاسخگوی نیاز کارفرمایان در صنایع مختلف می‌باشد. جهت اطلاع از قیمت سختی گیر فلزی و انتخاب صحیح ظرفیت سختی گیر می‌توانید با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

برای محاسبه سرانگشتی سختی گیر به پارامترهای زیر نیاز داریم تا با فرمول ارائه شده، ظرفیت سختی گیر را بر اساس واحد “گرین” بدست آوریم:

A        میزان “سختی آب” بر اساس واحد PPM

B        دبی آب عبوری از دستگاه سختی گیر بر اساس m3/hr

C        تعداد ساعات مورد نظر کارکرد سختی گیر بین دو احیای سختی گیر

15.5 * میزان سختی آب * دبی آب عبوری * تعداد ساعت کارکرد در بین دو احیا = ظرفیت سختی گیر برحسب گرین

15.5 * C * B * A = ظرفیت سختی گیر برحسب گرین

برای مثال: اگر آب دارای 200 PPM سختی کل باشد و دبی عبوری مورد نیاز کارفرما 2 متر مکعب در ساعت باشد، با در نظر گرفتن یک سیکل کامل کاری که معمولا 24 ساعت در نظر میگیرند، میتوان از ضرب 15.5 در 200 در 2 در 24 به ظرفیت مورد نیاز دست یافت که 148,800 گرین می‌شود.

برای احیا رزین کاتیونی و استفاده مجدد از آن نیازمند نمک هستیم. به ازای هر لیتر رزین کاتیونی 200 گرم نمک خالص نیاز است تا رزین احیا شده و مجدد بتوان از آن استفاده نمود.

 سختیگیر آب فلزی در ابعاد و با ظرفیت‌های مختلفی ارائه می‌شود که در جدول زیر انواع مدلهای آن به همراه مشخصات فنی قابل رویت می‌باشند. مشخصات سختی گیر فلزی 600000 گرین نیز در جدول زیر آورده شده است.

از سختی گیر کربن استیل در صنایع و منازل می‌توان استفاده نمود که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌نماییم:

 یکی از مزایای سختی گیر کربن استیل قابلیت ساخت سفارشی آن می‌باشد. در برخی موارد با توجه به نیاز پروژه و درخواست کارفرما می‌توان سختی گیر را با ضخامت بدنه متفاوتی ساخت تا تحمل فشار بدنه سختی گیر بالاتر رود. بعنوان مثال در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی معمولا فشار عملیاتی بالاتر از 2-3 بار بوده و نیاز است سختی گیری مناسب عملیات طراحی و ساخته شود.

همچنین در صورتیکه کارفرما درخواست سختیگیر آب فلزی اتوماتیک را داشته باشد میتوان با فلکه بندی متفاوتی این امر را حاصل نمود. در این حالت دیگر از شیر سولوولو استفاده نمی‌شود. شیرهای پلاستیکی رانکسین نیز مناسب تانک‌های frp و فشارهای پایین تا حدود 3-4 بار می‌باشد، لذا در سختی گیرهای فلزی ظرفیت بالا به هیچ عنوان استفاده از آنها توصیه نمیشود.

در صورتیکه نیاز به سختی گیر فلزی با ظرفیت بالا مثلا 2.000.000 گرین باشد و تاکید بر استفاده از شیر اتومات باشد بطوریکه برای انجام عملیات بکواش و احیا نیازی به اپراتور نباشد، می‌توان از فلکه بندی متفاوتی استفاده نمود که با سیستم برقی کنترل شود. در این مدل فلکه بندی، ونتوری وجود ندارد و برای مکش آب نمک باید از پمپ جداگانه استفاده نمود.

تاسیسات پیمان بنا به درخواست کارفرما، طراحی و ساخت سختی گیر فلزی اتوماتیک را انجام می‌دهد.

 سولو ولو که شیر کله گاوی نیز نامیده میشود برای نصب روی سختی گیر کربن استیل طراحی و ساخته می‌شود. شیر سولو ولو از سایز ¾ اینچ تا 4 اینچ ساخته می‌شود که بر اساس دبی آب و ظرفیت سختی گیر باید از سایز مناسب استفاده نمود.

شیر سولو ولو دارای سه حالت می‌باشد که بطور مجزا به توضیح هر یک می‌پردازیم:

 مشکلات ذکر شده معمولا به دلیل عدم ساخت صحیح شیر و یا خوردگی ایجاد شده در واشرهای آن رخ می‌دهد. لذا شیر سولو ولو باید در بازه‌های زمانی مشخصی مورد بازدید قرار گیرد و از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل نمود.

 سختیگیر فلزی معمولا بصورت کامل و با لوله کشی و شیرآلات مورد نیاز ساخته می شود و در محل پروژه صرفا باید لوله های ورودی و خروجی آن متصل گردد. پس در مرحله اول باید لوله ورودی به شیر و خروجی از شیر متصل شود. همچنین اتصال لوله آب نمک از شیر تا کف مخزن و اتصال لوله فاضلاب باید انجام شود.

توجه فرمایید سختیگیر فلزی باید در فضای سرپوشیده نصب شود و تا حد امکان نزدیک به محل فاضلاب موتورخانه باشد. همچنین در هنگام نصب، باید فضای کافی اطراف سختی گیر و در محل نصب شیر سولووالو در نظر گرفته شود تا در صورت نیاز به تعمیرات و سرویس مشکلی پیش نیاید.

بعد از اتصال لوله ها، باید دریچه پایین منبع فلزی را باز نمایید و سیلیس را داخل منبع بریزید. سپس درب دریچه پایینی را محکم ببندید. مابقی سیلیس ها باید از بالای منبع به داخل ریخته شود. در این مرحله باید توجه کنید که سیلیس بطور ناگهانی وارد منبع نشود تا به نازل های کف آسیبی نرسد. بعد از سیلیس نوبت ریختن رزین می باشد.

بعد از ریختن رزین، آب وارد سیستم می شود و سختی گیر آماده سرویس می باشد.

 در سختی گیر آب فلزی از شیر سولوولو به منظور سرویس، بکواش و احیا استفاده می شود. شیرهای سولووالو دارای سه حالت زیر می باشند:

توجه: پس از انجام عملیات احیا باید توسط کیت سختی سنجی از کیفیت آب خروجی اطمینان حاصل نمود.

مراحل فوق باید توسط اپراتور آموزش دیده انجام شود. در صورتیکه هر یک از این مراحل به درستی انجام نشود، آب خروجی از سختیگیر کیفیت مناسبی نخواهد داشت و حتی ممکن است به رزین، سختی گیر و شیر سولوولو آسیب وارد شود

فروشگاه مهام

فروشگاه مهام پالایش با هدف تامین تجهیزات صنعت تصفیه آب در کنار تجربه درخشان ۲۰ ساله خود مجموعه شروع به فعالیت کرد.به علت تعهد نسبت به اعتماد مشتریان به مجموعه مهام پالایش توانست، کالاهای مورد نیاز در صنعت تصفیه آب و فاضلاب صنعتی را با بالاترین کیفیت روز دنیا و ایران در اختیار مشتریان مجموعه قراردهد.
دکمه بازگشت به بالا